Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017
vrijdag 26 mei 2017 om 20:03
Hi dames!
Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!
Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)
Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!
Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)
Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
| Naam | Leeftijd | Kind nr | Wanneer voor het echt? | N.O.D. | Zwanger | Wanneer uitgerekend? | Bijzonderheden |
| Maloe84 | 33 | 3 | maart 2018 | |
22 januari | zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18 | |
| Nora | 37 | 2 | oktober 2017 | solomoeder, dochter 2 | |||
| Koekie27 | 33 | 2 | |
2 augustus 2018 | dochter 1 | ||
| Greys86 | 30 / 39 | 2 | augustus 2017 | |
21 mei 2018 | ||
| WWW7 | 29 | 2 | mei 2017 | zoon 1,5 | |||
| XBarbabella | 29 | 3 | maart 2017 | |
18 april 2018 | zoons 2 en 1, PCOS | |
| Lavendel27 | 27/29 | 2 | juni 2017 | |
kind 16 maanden | ||
| I-Twinkle | 33/36 | 2 | juni 2017 | zoon 1,5 | |||
| Zwitsalaap | 27 | 2 | juni 2017 | dochter 3 | |||
| Joly1113 | 33/34 | 3 | maart 2017 | |
6 april 2018 | kindjes van 4 en 6 | |
| Tamagotchi | 25 | 2 | november 2016 | |
30 april 2018 | zoon 15 maanden |
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
zaterdag 24 juni 2017 om 14:17
Ik zou er juist wel goed over nadenken! Je kinderen blijven niet klein he? Ze gaan straks ook naar clubjes, op een sport, bij vriendjes spelen, ze willen sportschoenen en een racefiets en de ander weer spiezen en dan gaat er een fiets stuk en ze moeten een schooltas en dan is er gym, dus moet je gymspullen wassen en klaarleggen. En dan gaan ze naar de middelbare school, op schoolreis en met vriendjes op vakantie en ze willen misschien allemaal wel studeren, op kamers etc. etc. En dat allemaal x3, of x4...
Mij lijkt twee dan echt fijner, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar dat je er goed over nadenkt vind ik eigenlijk wel verstandig juist. Misschien kun je het nu prima aan, nog eentje erbij, maar je moet ook naar de toekomst kijken. Je zet wel een mens op de wereld, voor de komende 100 jaar. Een mens dat ook zijn eigen zorgen zal kennen, zijn eigen weg zal moeten vinden.
Mij lijkt twee dan echt fijner, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar dat je er goed over nadenkt vind ik eigenlijk wel verstandig juist. Misschien kun je het nu prima aan, nog eentje erbij, maar je moet ook naar de toekomst kijken. Je zet wel een mens op de wereld, voor de komende 100 jaar. Een mens dat ook zijn eigen zorgen zal kennen, zijn eigen weg zal moeten vinden.
zaterdag 24 juni 2017 om 14:50
Tamagotchi wat jammer... Snap dat het toch elke keer een teleurstelling is ook al weet je dat het niet altijd snel gaat. Maar het komt vast snel!!
Lavendel ooh wat heerlijk zou dat zijn zeg!!
Ik heb net gister mijn eisprong gehad, heeeeel overduidelijk gevoeld. Wij hadden 1,5 dag daarvoor gemeenschap gehad (en de dagen daarvoor ook haha) dus ik hoop echt heel erg dat het lukt! Gister is het er niet meer van gekomen ivm werk en daarna een feestje en het eitje leeft ook maar 12-24 uur dus nu heeft het geen zin meer.
NOD is op 7 juli!
En welkom alle nieuwe schrijvers als je in de tabel wil zet dan even beknopt je leeftijd, leeftijd kinderen enz onder elkaar! Dan kan Malou jullie vast toevoegen.
Mij lijkt 3 trouwens weer veeeel leuker dan 2, het is maar net wat je leuk lijkt
Lavendel ooh wat heerlijk zou dat zijn zeg!!
Ik heb net gister mijn eisprong gehad, heeeeel overduidelijk gevoeld. Wij hadden 1,5 dag daarvoor gemeenschap gehad (en de dagen daarvoor ook haha) dus ik hoop echt heel erg dat het lukt! Gister is het er niet meer van gekomen ivm werk en daarna een feestje en het eitje leeft ook maar 12-24 uur dus nu heeft het geen zin meer.
NOD is op 7 juli!
En welkom alle nieuwe schrijvers als je in de tabel wil zet dan even beknopt je leeftijd, leeftijd kinderen enz onder elkaar! Dan kan Malou jullie vast toevoegen.
Mij lijkt 3 trouwens weer veeeel leuker dan 2, het is maar net wat je leuk lijkt
zaterdag 24 juni 2017 om 15:04
Mag ik trouwens ook in de tabel? Ik ben 32 jaar. Het zal (hopelijk) kind nummer 2 worden. We beginnen eind juli. Bijzonderheden: dochter, 2 jaar.
Drie lijkt me ook leuk hoor, vier ook, alleen niet voor mezelf, haha! Maar zeg nooit, nooit. Wie weet dat ik over een paar jaar toch een wens krijg voor een derde, maar op dit moment staat dat nog heel ver van me af.
Drie lijkt me ook leuk hoor, vier ook, alleen niet voor mezelf, haha! Maar zeg nooit, nooit. Wie weet dat ik over een paar jaar toch een wens krijg voor een derde, maar op dit moment staat dat nog heel ver van me af.
zaterdag 24 juni 2017 om 16:23
Ik heb gister een radler-tje gedronken.. daar houd ik het wel bij... want als het wel lang duurt dan kan je nooit meer wat drinken. Zodra ik overtijd ga ga ik gelijk testen en bij positief drink ik geen druppel meer. Vorige keer was ik al ruim 5 weken toen ik erachter kwam, had een innestelingsbloeding gehad die ik aanzag voor menstruatie :p toen dus ook nog een feestje gehad en gedronken.
zaterdag 24 juni 2017 om 16:42
zaterdag 24 juni 2017 om 19:22
Oh echt, ik dacht dat ze altijd klein zouden blijvenL0t schreef: ↑24-06-2017 14:17Ik zou er juist wel goed over nadenken! Je kinderen blijven niet klein he? Ze gaan straks ook naar clubjes, op een sport, bij vriendjes spelen, ze willen sportschoenen en een racefiets en de ander weer spiezen en dan gaat er een fiets stuk en ze moeten een schooltas en dan is er gym, dus moet je gymspullen wassen en klaarleggen. En dan gaan ze naar de middelbare school, op schoolreis en met vriendjes op vakantie en ze willen misschien allemaal wel studeren, op kamers etc. etc. En dat allemaal x3, of x4...
Uiteraard zijn jouw punten meegenomen in de keuze. Financieel is het geen probleem en qua ruimte ook niet. .. maar 3 is niet niks natuurlijk, vandaar soms mijn twijfel.. maar het idee dat mijn dochter de laatste is zou ik erg jammer vinden ..
zaterdag 24 juni 2017 om 19:23
Spannend lavendel!
Mag ik ook in de tabel?
Mijn man is 36 en ik ben 33.
We hebben al 1 zoontje van 1,5
Zijn sinds juni dus begonnen.
NOD is 1 juli.
Mij lijkt een groot gezin juist ontzettend leuk, maar manlief vindt 2 misschien wel genoeg. Vind dat nu al lastig...wat als straks alles al voor de laatste keer is? Maar misschien denk ik er straks hetzelfde over, als het ons gegund is
Ik drink overigens tot een positieve test gewoon. Wel vanaf de eisprong met mate en alleen als er een feestje is ofzo. Koffie probeer ik wel in zijn geheel wat te matigen, omdat dat je vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Vind koffie echt veel te lekker
Mag ik ook in de tabel?
Mijn man is 36 en ik ben 33.
We hebben al 1 zoontje van 1,5
Zijn sinds juni dus begonnen.
NOD is 1 juli.
Mij lijkt een groot gezin juist ontzettend leuk, maar manlief vindt 2 misschien wel genoeg. Vind dat nu al lastig...wat als straks alles al voor de laatste keer is? Maar misschien denk ik er straks hetzelfde over, als het ons gegund is
Ik drink overigens tot een positieve test gewoon. Wel vanaf de eisprong met mate en alleen als er een feestje is ofzo. Koffie probeer ik wel in zijn geheel wat te matigen, omdat dat je vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Vind koffie echt veel te lekker
zaterdag 24 juni 2017 om 21:12
Hoi dames,
Ik zag dit topic voorbij komen en hebben alles even gelezen .
Ik ben nu nog een stille lezer...
Ben 29 jaar, man is 34 jaar
Zoon van 2 jaar (2 mnd) & dochter 9,5 mnd.
Op dit moment geef ik nog borstvoeding(3x per dag) en gebruik nog minipil. Zo rond de zomer gaan we denk ik weer proberen om zwanger te worden van de 3e
Eerste 2x was in 1x raak na verwijderen spiraal. Maar nu gebruik ik mini pil en heel benieuwd hoe dat gaat. Zo als het nu lijkt mijn eerste "menstruatie" weer gehad. Tenminste ik denk het, heeft wel 2 weken aangehouden
Hoe was dat bij de andere dames die borstvoeding geven en/ minipil gebruiken?
Liefs
Ik zag dit topic voorbij komen en hebben alles even gelezen .
Ik ben nu nog een stille lezer...
Ben 29 jaar, man is 34 jaar
Zoon van 2 jaar (2 mnd) & dochter 9,5 mnd.
Op dit moment geef ik nog borstvoeding(3x per dag) en gebruik nog minipil. Zo rond de zomer gaan we denk ik weer proberen om zwanger te worden van de 3e
Eerste 2x was in 1x raak na verwijderen spiraal. Maar nu gebruik ik mini pil en heel benieuwd hoe dat gaat. Zo als het nu lijkt mijn eerste "menstruatie" weer gehad. Tenminste ik denk het, heeft wel 2 weken aangehouden
Hoe was dat bij de andere dames die borstvoeding geven en/ minipil gebruiken?
Liefs
zaterdag 24 juni 2017 om 21:26
@koekie: Dank je wel!
@sunny: wat spannend! Dezelfde donor zou natuurlijk wel heel leuk zijn!
@zwitsalaap: wat fijn dat de Clomid zijn werk heeft gedaan!!! Spannend! Heb je follikelmetingen gehad? Soms rijpen er meerdere eitjes! Nog opvliegers gehad? Had ik toendertijd wel haha
@lavendel: wat spannend!!! Ik hoop het voor je!
@evda: ik ga ook voor een 3e en soms twijfel ik ook maar de wens, het gevoel blijft dus we gaan er gewoon voor! Komt vast wel goed! Ik heb ze na de zomer allebei op school dus heb ook tijd vrij voor een kleintje
Lijkt me wel pittig om elke keer de kleine mee naar school te slepen...
Hier denk ik dinsdag mn nod. Begin mn borsten wat te voelen maar ja dat kan ook voor een menstruatie zijn toch? Spannend!!!
@sunny: wat spannend! Dezelfde donor zou natuurlijk wel heel leuk zijn!
@zwitsalaap: wat fijn dat de Clomid zijn werk heeft gedaan!!! Spannend! Heb je follikelmetingen gehad? Soms rijpen er meerdere eitjes! Nog opvliegers gehad? Had ik toendertijd wel haha
@lavendel: wat spannend!!! Ik hoop het voor je!
@evda: ik ga ook voor een 3e en soms twijfel ik ook maar de wens, het gevoel blijft dus we gaan er gewoon voor! Komt vast wel goed! Ik heb ze na de zomer allebei op school dus heb ook tijd vrij voor een kleintje
Hier denk ik dinsdag mn nod. Begin mn borsten wat te voelen maar ja dat kan ook voor een menstruatie zijn toch? Spannend!!!
anoniem_337667 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 21:39
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.13% gewijzigd
zaterdag 24 juni 2017 om 21:38
Oh ik had pagina 6 ff gemist haha
@lot: dat klinkt idd wel heel druk ja haha! Maar daar groei je ook wel in denk ik!
@www: spannend! Goed benut! Welkom op het wachtbankje!
Hier drink ik na mn eisprong met mate. Gisteren op een feestje 2 glaasjes! Daarna Rader, ook heerlijk!
Mag ik ook in de tabel?
leeftijd 32, man 33
2 kindjes van 4 en 5
Ronde 3
Nod 27 juni???
@lot: dat klinkt idd wel heel druk ja haha! Maar daar groei je ook wel in denk ik!
@www: spannend! Goed benut! Welkom op het wachtbankje!
Hier drink ik na mn eisprong met mate. Gisteren op een feestje 2 glaasjes! Daarna Rader, ook heerlijk!
Mag ik ook in de tabel?
leeftijd 32, man 33
2 kindjes van 4 en 5
Ronde 3
Nod 27 juni???
zaterdag 24 juni 2017 om 22:51
@joly; Ja met metingen. Maar eerste meting was 21mm meteen en toen alleen terug om te kijken of hij weg was, en dat was dus positief. Meteen eerste ronde resultaat en dat had ik zo ontzettend niet verwacht.
Ik
Ik wil ook wel in tabel:
27 jaar, 1e ronde, nod 5 juli, dochter 3 jaar
Ik
Ik wil ook wel in tabel:
27 jaar, 1e ronde, nod 5 juli, dochter 3 jaar
anoniem_244593 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 22:54
Reden: dikgedrukt maken
Reden: dikgedrukt maken
1.22% gewijzigd
zondag 25 juni 2017 om 09:21
@ Joly: leuk dat jullie ook voor een derde gaan! Echt heerlijk om een kleintje thuis te hebben als de anderen op school zitten! Ik heb er 1 op school en een meisje van 15 maanden thuis, echt heel gezellig! Ja, ik denk dat die twijfels normaal en begrijpelijk zijn bij nr 3, het zal best druk zijn als ze allemaal thuis zijn.. maar wel leuk druk! Hier blijft het gevoel en de wens ook steeds de doorslag geven
.
zondag 25 juni 2017 om 10:10
Spannend Lavendel! Hou ons op de hoogte!!!
Welkom alle nieuwen, gezellig dat jullie meeschrijven. Succes allemaal met het zwanger worden. Mooi om te lezen dat iedereen een ander verhaal heeft.
Wat betreft drinken, ik drink tot een positieve test. Maar drink sowieso momenteel niet veel ivm borstvoeding. Vorige keer wel nog leuk feestje gehad met veel drank, toen ik achteraf al zwanger bleek. Voelde ik me wel een beetje schuldig over, maar het schijnt in die eerste periode niet zoveel kwaad te kunnen. Na de positieve test geen druppel meer gedronken. Koffie geminderd naar 1-2 per dag (nu meestal 3 dus ook niet extreem veel). Verder leven wij allebei gezond in de zin van gezond eten, genoeg bewegen dus dat is allemaal wel positief bij het zwanger worden. Nu alleen nog een eisprong...
Hoe werkt de minipil Ineke? Wij hebben een tijd condooms gebruikt en nu dus niet meer. Geen pil gebruikt na de bevalling.
Welkom alle nieuwen, gezellig dat jullie meeschrijven. Succes allemaal met het zwanger worden. Mooi om te lezen dat iedereen een ander verhaal heeft.
Wat betreft drinken, ik drink tot een positieve test. Maar drink sowieso momenteel niet veel ivm borstvoeding. Vorige keer wel nog leuk feestje gehad met veel drank, toen ik achteraf al zwanger bleek. Voelde ik me wel een beetje schuldig over, maar het schijnt in die eerste periode niet zoveel kwaad te kunnen. Na de positieve test geen druppel meer gedronken. Koffie geminderd naar 1-2 per dag (nu meestal 3 dus ook niet extreem veel). Verder leven wij allebei gezond in de zin van gezond eten, genoeg bewegen dus dat is allemaal wel positief bij het zwanger worden. Nu alleen nog een eisprong...
Hoe werkt de minipil Ineke? Wij hebben een tijd condooms gebruikt en nu dus niet meer. Geen pil gebruikt na de bevalling.
zondag 25 juni 2017 om 11:51
Ze komen daar de laatste jaren toch steeds meer op terug, dat het begin niet uit zou maken.
Vanaf het moment dat je eisprong is geweest en het eitje bevrucht wordt, is je baby aan het groeien: van twee cellen naar vier, maar acht... dat proces schijnt juist erg gevoelig te zijn voor allerlei invloeden en ik wil zelf niet het risico lopen dat te verstoren door een borrel te veel.
Daarom drink ik zelf dus niet meer na de eisprong. Ik snap dat iedereen haar eigen afwegingen maakt, maar dit is de reden waarom ik niet wacht tot ik een positieve test zie met stoppen.
Vanaf het moment dat je eisprong is geweest en het eitje bevrucht wordt, is je baby aan het groeien: van twee cellen naar vier, maar acht... dat proces schijnt juist erg gevoelig te zijn voor allerlei invloeden en ik wil zelf niet het risico lopen dat te verstoren door een borrel te veel.
Daarom drink ik zelf dus niet meer na de eisprong. Ik snap dat iedereen haar eigen afwegingen maakt, maar dit is de reden waarom ik niet wacht tot ik een positieve test zie met stoppen.
zondag 25 juni 2017 om 12:16
Ik dacht zelf ook minderen na eisprong en bij positieve test stoppen. Mocht het toch maanden gaan duren....
en ik drink nooit alleen, dus in het kader van je wilt het geheim houden vind ik het dan ook lastig voor de omgeving.
zo met de vakantie in het vooruitzicht lijkt het geheimhouden me soieso lastig, allemaal leuke dingen in t verschiet.
en ik drink nooit alleen, dus in het kader van je wilt het geheim houden vind ik het dan ook lastig voor de omgeving.
zo met de vakantie in het vooruitzicht lijkt het geheimhouden me soieso lastig, allemaal leuke dingen in t verschiet.
zondag 25 juni 2017 om 12:54
@ Koekie , bedankt voor het welkom
. Jij ook heel veel succes met zwanger worden.
Ineke: wat leuk dat jullie voor een 3e gaan. ! Wil je het leeftijdsverschil ook het liefst klein? Dat had ik ook gewenst maar zit alweer in ronde 6 .. werkt jouw man veel? Lijkt me best gezellig druk drie van die kleintjes thuis.
Voor diegene die chlomid slikken, hoe kwamen jullie erachter dat je geen eisprong hebt?
Ik maak me een beetje zorgen over mijn vruchtbaarheid.. ronde 6 is natuurlijk niet schrikbarend, maar mijn cyclus was vroeger heel regelmatig en nu onregelmatig (tussen de 26 en 37 dagen) .. en ik heb 2 cyclussen een ovulatie test gedaan en niet echt knal testen gehad ..
Ineke: wat leuk dat jullie voor een 3e gaan. ! Wil je het leeftijdsverschil ook het liefst klein? Dat had ik ook gewenst maar zit alweer in ronde 6 .. werkt jouw man veel? Lijkt me best gezellig druk drie van die kleintjes thuis.
Voor diegene die chlomid slikken, hoe kwamen jullie erachter dat je geen eisprong hebt?
Ik maak me een beetje zorgen over mijn vruchtbaarheid.. ronde 6 is natuurlijk niet schrikbarend, maar mijn cyclus was vroeger heel regelmatig en nu onregelmatig (tussen de 26 en 37 dagen) .. en ik heb 2 cyclussen een ovulatie test gedaan en niet echt knal testen gehad ..
zondag 25 juni 2017 om 13:22
Bij mij geeft ook het gevoel niet "af " te zijn de doorslag voor een derde, ondanks vele rationele redenen voor twee. Zowel financieel als qua ruimte moet het natuurlijk wel haalbaar zijn, maar dat is bij ons geen punt.
Ik drink na de ovulatie geen alcohol meer. Voelt niet goed en voor mij een kleine moeite, omdat ik toch al niet veel drink. Vorige week sloeg ik bij m'n ouders een drankje af en m'n vader vroeg uit het niets wat hij daarvan moest denken?! Het is de eerste maand pas haha. Achja, we zien het wel. Mijn nod is a.s. zaterdag. Heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar wel sinds gisteren wat lage rugpijn (heb ik normaal nooit) en wat buikkrampen. Twijfel of ik er dinsdag of woensdag al een vroege test aan waag of gewoon tot zaterdag wacht. Hoe doen jullie dit? Ik heb trouwens zwangerscapstesten bij de Action gehaald. Voor die prijs wil ik het weleens proberen
.
Ik drink na de ovulatie geen alcohol meer. Voelt niet goed en voor mij een kleine moeite, omdat ik toch al niet veel drink. Vorige week sloeg ik bij m'n ouders een drankje af en m'n vader vroeg uit het niets wat hij daarvan moest denken?! Het is de eerste maand pas haha. Achja, we zien het wel. Mijn nod is a.s. zaterdag. Heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar wel sinds gisteren wat lage rugpijn (heb ik normaal nooit) en wat buikkrampen. Twijfel of ik er dinsdag of woensdag al een vroege test aan waag of gewoon tot zaterdag wacht. Hoe doen jullie dit? Ik heb trouwens zwangerscapstesten bij de Action gehaald. Voor die prijs wil ik het weleens proberen
zondag 25 juni 2017 om 13:30