Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
ik had mijn eerste echo met 6w en 1d vanwege bloedverlies. je zag een mooi klein rondje met een knipperend dingentje dus denk dat je gewoon hartactie gaat zien hoor meiss:) bedoelde meer snel in de zin dat ik het snel vind dat je vrijdag al 6w en 6d bent haha. dont worry komt goed:)

wat fijn animal :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Weija, de reden dat er 1 ingevroren is omdat de plek in de embryoscoop beperkt is. Iedereen krijgt een gelijk aantal plekken, tussen de 3 en 5. Nu dus 4. Ze vriezen dan een 1 daags embryo in. Geen idee waarom, maar volgens mij worden ze daarna overgeheveld naar de embryoscoop en leiden ze zo het minste van het heen en weer geslinger. Overigens is de techniek om 1 daags embryo in te vriezen anders dan de 5 daagse. Ook in de kosten merk je dat terug. Mochten deze 4 niet voor een zwangerschap zorgen, dan ontdooien ze die ene weer en die gaat dan de embryoscoop in voor 5 dagen.
Fijn dat je nog zo veel cryo's hebt. Ik snap dat je onzeker wordt van een onregelmatige cyclus, dat zou ik ook hebben. Maar realiseer je je dat er genoeg vrouwen met PCOS zijn, die dus een zeer onregelmatige cyclus hebben en toch spontaan zwanger raken. Ik hoop dat er donderdag 1 is die mooi groeit.
Animal wow wat een high tech! Wat knap dat ze dat kunnen. Fijn om te weten dat als deze 4 het niet worden dat er nog een reserve is (maar ik hoop heel hard voor je dat er 4 schitterende embryo's uit de embryscoop komen waarvan 1 gezonde doorgaande zwangerschap en 3 blastocystes.)
Dank voor je bericht, je hebt wel een punt.
Ff snel, dank jullie wel voor alle succes wensen, het heeft geholpen. Er zijn daadwerkelijk 6 eicellen gevonden :). Nu afwachten of ze rijp zijn en bevrucht worden. Morgen krijg ik mail. Ben opgelucht voor nu.

Flipje, ik hoop ook op goed nieuws van jou. Sterkte en succes voor straks.
Windmolen: wat ontzettend fijn! Toch gewoon 3 meer dan waar je op hoopte.

Boulu: Nee hoor, je echo is niet te snel. Alleen is het voor mijn gevoel heel snel gegaan. Voor mijn gevoel had je 2 dagen geleden de positieve test, ha-ha! Ik had mijn echo met 6+6!

Animal: Gewoon 5 bevruchtingen! Super nieuws - heel blij voor je.

Ik ben net aangekomen @ Cannes na een reis van 17 uur met de auto (met onderbrekingen natuurlijk). Zit in de lobby in afwachting van mijn club sandwich en wilde vooral even kijken of Flipje al nieuws had... Maar nog Niet dus. Nou Flip: ik duim/denk voor/aan je! Alle positieve energie richting A'damse VU!!

Oh en bewegen na punctie (weet niet wie het vroeg en zit op mijn telefoon te tikken) kijk even hoe je je voelt. Bij mij werd seks en een heet bad afgeraden. Ik ben wel naar de spinklassen gegaan twee dagen later.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Na tp mag je vanalles ondernemen na terugplaatsing de dag zelf rustig houden.. ik heb me een. Dag o 2 rustig gehouden... het is hou jij je voelt..
Veel plezier Baggal
Animal2307 schreef:
26-06-2017 11:52
Weija, de reden dat er 1 ingevroren is omdat de plek in de embryoscoop beperkt is. Iedereen krijgt een gelijk aantal plekken, tussen de 3 en 5. Nu dus 4. Ze vriezen dan een 1 daags embryo in. Geen idee waarom, maar volgens mij worden ze daarna overgeheveld naar de embryoscoop en leiden ze zo het minste van het heen en weer geslinger. Overigens is de techniek om 1 daags embryo in te vriezen anders dan de 5 daagse. Ook in de kosten merk je dat terug. Mochten deze 4 niet voor een zwangerschap zorgen, dan ontdooien ze die ene weer en die gaat dan de embryoscoop in voor 5 dagen.
Fijn dat je nog zo veel cryo's hebt. Ik snap dat je onzeker wordt van een onregelmatige cyclus, dat zou ik ook hebben. Maar realiseer je je dat er genoeg vrouwen met PCOS zijn, die dus een zeer onregelmatige cyclus hebben en toch spontaan zwanger raken. Ik hoop dat er donderdag 1 is die mooi groeit.
Ik ben vanochtend op intake geweest in DD en daar werd verteld dat ze alleen 1 daagse en 5 daagse invriezen. Heeft met kwaliteit te maken, dat schijnt beter te zijn op die dagen...
Ook meteen bloed laten prikken ivm AMH- en schildklierwaarde. Erg goed gevoel aan gesprek over gehouden. Morgen op gesprek in Gent. Al denk ik dat onze keus nu al is gemaakt... hysteroscopie in combi met onderzoek NK cellen kan ook op kort termijn in DD. Dus dat zou betekenen dat we al weer wat meer in de race zitten!
Geen goed nieuws hier.
Ik weet niet waar ik de kracht nog vandaan moet halen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
26-06-2017 15:26
Geen goed nieuws hier.
Ik weet niet waar ik de kracht nog vandaan moet halen.

Oh nee - nee - nee!! Dat kan toch niet!! Wat vind ik dit erg voor je... :cry:

Bizar. Ik zoek naar woorden, maar die zijn er niet :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flip : tranen staan zelfs in mijn ogen, ook al ken ik je niet persoonlijk. Dit gun ik jullie zo niet, vind dit echt heel erg voor jullie. :cry: :hug: :hug:
:heart: lieve flip!! :cry: als ik het iemand gun ben jij het wat een kutzooi zeg (sorry)
Flipje... Nee... :cry:
Oh nee Flipje...Ik weet niet wat ik moet schrijven maar ik vind t heel erg voor je dat het niet goed is.
-sense- wijzigde dit bericht op 26-06-2017 15:54
3.26% gewijzigd
Wat?????neee
Oh Flip...... :cry: ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie. Hoeveel pech/ ongeluk kan een mens verdragen.....
flip ook hier nog even een knuffel voor je. :hug: onbegrijpelijk hoeveel jullie voor je kiezen krijgen. wat een ellende. ik huil stiekem een traantje met je mee :'(
Oh nee!!! Flipje..... Ik ben sprakeloos... (6) :cry: :-| :hug: :rose:
Oh nee Flip, wat vreselijk voor jullie :"-(. Het is zo gegund :heart:
Shine bright like a diamond
Flipje wat kunnen we nog zeggen, het is zo oneerlijk :| kan me voorstellen dat alle hoop weg is , wat moet jij een ellende incasseren meis.
Ben je met Flipman samen? Hou elkaar stevig vast :hug:
Ach lieve Flip... ik weet niet wat ik moet zeggen... Wat vreselijk... :hug:
Lieve Flip ook ik ben sprakeloos, wat breekt dit mijn hart zeg. Woorden schieten te kort, 3e keer had ik echt niet verwacht. Lieverd zoals boven al is gezegd hou je lieve man maar stevig vast :hug: :hug: :hug:
Och nee toch, Flipje... :cry: Och, wat moet dat ondragelijk zijn... Weet niet goed wat ik moet zeggen. Sterkte... :hug:
Ohnee Flipje, onvoorstelbaar

Geen woorden voor...

Sterkte lieve Flip en Flipman :hug:
Flipje, ook ik zit met tranen in mijn ogen :hug: wat een verschrikkelijk nieuws. Wat is het toch een oneerlijk rot proces. Heel veel sterkte voor jullie.
Flipje, nee toch!!! Wat een k*t nieuws! Flipman bij je? Zijn jullie niet alleen?
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven