Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik kijk naar André Rieu omdat ik het zo'n aardige man vind. Die muziek vind ik naar, want ik houd niet zo van Weens lichtklassiek, maar het is wel een beetje een genante zaak.
blijfgewoonbianca schreef:
28-06-2017 20:40
Maar er zijn ook mensen voor wie het anders werkt : die kiezen hun matties uit op dat nare stukje en slaan de rest over. Als je op dat vlak maar klikt, dan maakt het verder niet uit.
Ja dan vinden ze het nare stukje gewoon logisch en reageren er daarom niet op.
vrouwjagersma schreef:
28-06-2017 20:40
Ik kijk naar André Rieu omdat ik het zo'n aardige man vind. Die muziek vind ik naar, want ik houd niet zo van Weens lichtklassiek, maar het is wel een beetje een genante zaak.
Ik vind hem juist helemaal niet aardig.
De muziek vind ik dan wel weer lollig.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
28-06-2017 20:42
Ik vind hem juist helemaal niet aardig.
De muziek vind ik dan wel weer lollig.
Nou, dat is toch ook wat.
Vind je hem echt niet aardig? Hij klinkt zo vriendelijk en zijn vrouw ziet er uit als een verwaaide takkenbos en dat vind ik fijn, want ik ben zelf ook een verwaaide takkenbos. Niet dat ik ook maar enige amoreuze gevoelens in de Rieu-richting heb, maar alsnog.
Is zijn haar nog zo lang, van die Rieu ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
'k Mis een kopje koffie smiley. En een 'Bed en Breakfast aflevering terug kijken' smiley.

:redrose: voor @Bruise; ja ik heb d'r ook een hekel aan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrouwjagersma schreef:
28-06-2017 20:44
Vind je hem echt niet aardig? Hij klinkt zo vriendelijk en zijn vrouw ziet er uit als een verwaaide takkenbos en dat vind ik fijn, want ik ben zelf ook een verwaaide takkenbos. Niet dat ik ook maar enige amoreuze gevoelens in de Rieu-richting heb, maar alsnog.
Zou niet weten wie zijn takkenbossie vrouw is ; ben benieuwd. Even Googlen.
missie_m schreef:
28-06-2017 20:12
:-D
Ik deed :bigkiss: Maar het is toch geen misdaad om kusjes te sturen als iemand afscheid neemt.Want die zie je dan nooit meer terug.

De keren dat we het niet eens waren konden we dat gewoon bespreken. Dan zeiden we 'wat doe je nou?" of "daar ben ik het niet eens mee". Je laat iemand toch niet vallen vanwege een meningsverschil of omdat men met de anderen mee wil lopen. Iemand de wind van voren kunnen geven of ontvangen en dan sorry kunnen zeggen is ook vriendschap.

Het is ook geen misdaad. Maar als jij iemand vrolijk bijvalt die andere mensen hier komt uitkafferen dan is het ook niet raar als er vraagtekens worden gezet bij je beoordelingsvermogen. En dat is dan nog de meest positieve benadering aangezien het ook niet raar is als die vrolijke bijval suggereert dat je het dus heel erg eens bent met het gekaffer en je dus daarmee ook de uitgekafferden net zo hard schoffeert als de kafferende.

Maar ik begrijp hieruit dat sorry zeggen ook een optie is?
yasmijn schreef:
28-06-2017 20:23
Ja, dat mag. In het echte leven spreek je toch ook mensen aan op hun gedrag? Als mij iets niet aanstaat, dan vind ik daar wat van.
Aanspreken mag maar verwachten dat diegene dan zich gaat gedragen zoals jij dat wil is misschien een te hoge verwachting en dan heeft honderdduizend keer er iets van zeggen geen zin meer.
Negeren lijkt me dan een betere oplossing.
En aanspreken op gedrag is nog wat anders als willen bepalen wat er besproken hier mag worden en wat niet en wanneer.
28-06-2017 20:45
Is zijn haar nog zo lang, van die Rieu ?
Ja. Op dit moment zingt een mevrouw in een te krappe jurk (bijzonder, daar zij zeer slank is) Ave Maria.
Hier staat André Rieu per ongeluk op. Kind en ik waren te lui om de afstandsbediening te pakken (ligt helemaal bij de TV) en toen ie net naar boven liep, was hij zo lief om voor mij de afstandsbediening te pakken. De verkeerde! Expres! Dus forum ik met Andreetje op de achtergrond, want ben nog steeds te lui om meer dan mijn vingers te bewegen.
simbalabimba schreef:
28-06-2017 20:46
'k Mis een kopje koffie smiley. [...]
Die hebben we gewoon. :koffie:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrouwjagersma schreef:
28-06-2017 20:31
Ja hoor eens, je kunt toch niet overal op reageren? Dus als iemand zegt, en ik noem maar gewoon een voorbeeld "Hoi Vrouwjagersma wat zit je haar leuk en de Holocaust is een fabeltje en nieuwe aardappels zijn helemaal niet bijzonderder dan oude." Dan zeg ik gewoon: "Ja, ik was bij Kapper Karel aan de Kerkstraat, kek kleurtje, of niet!" Want dat moet kunnen.
Dan hou je het gewoon positief, heel goed, er is al genoeg negativiteit in de wereld.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, keep your frown upside down, je moet toch zelf de slingers ophangen en als je haar maar goed zit, dan zing je jippie ja jee!
vrouwjagersma schreef:
28-06-2017 20:52
Ja. Op dit moment zingt een mevrouw in een te krappe jurk (bijzonder, daar zij zeer slank is) Ave Maria.
He, ik ben dol op het Ave Maria. Maar zoon 2 heeft de tv geconfisqueerd en zit Fifa te spelen.
Het-groepje schreef:
28-06-2017 20:54
Dan hou je het gewoon positief, heel goed, er is al genoeg negativiteit in de wereld.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, keep your frown upside down, je moet toch zelf de slingers ophangen en als je haar maar goed zit, dan zing je jippie ja jee!
Jij snapt het! Ik ben het nog aan het leren, maar het gaat vast snel beter.
vrouwjagersma schreef:
28-06-2017 20:44
Ow, verwaaide takkenbos is wel een pre.
Ik vind het een arrogante zelfgenoegzame man.
Maar hé, ik ken hem natuurlijk helemaal niet, dus ik kan het hartstikke mis hebben.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
28-06-2017 20:57
He, ik ben dol op het Ave Maria. Maar zoon 2 heeft de tv geconfisqueerd en zit Fifa te spelen.
Daarom heb ik geen kinderen, het is al erg genoeg dat man voetbal en de bijbehorende zeverprogramma's wel eens op zet als ik niet snel genoeg ben om de tv op de eisen.

Hier staat de tv uit en ik ben te lui om op te staan en hem aan te zetten.
Slist ie nou een beetje?
Ok, behalve de mods is momenteel een deel van de users van de zelfde pot gepleurd blijkbaar.

See you on the flip side. *slurpt aan een wittig drankje*
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
-Kittens- schreef:
28-06-2017 21:00
Slist ie nou een beetje?
Geen idee, die hysterische Marusia staat weer te gillen.
Het is vast een best kind, maar man, ze heeft de dictie van een musicalster uit 1952 en het kapsel van mijn tante in 1985.
Mother_Earth schreef:
28-06-2017 20:50
Aanspreken mag maar verwachten dat diegene dan zich gaat gedragen zoals jij dat wil is misschien een te hoge verwachting en dan heeft honderdduizend keer er iets van zeggen geen zin meer.
Negeren lijkt me dan een betere oplossing.
En aanspreken op gedrag is nog wat anders als willen bepalen wat er besproken hier mag worden en wat niet en wanneer.

Maar goed, iedereen is dan weer vrij om er de verwachting bij te hebben die je zelf wil en om er naar eigen inzicht de zin of onzin in te zien. En niemand is hier verder in staat te bepalen wat anderen wel of niet mogen zeggen. Ik zie mensen dat hier ook niet doen; verbieden of opleggen wat iemand wel/niet mag zeggen of wanneer.

Net zo goed als dat jij de mening kan hebben dat negeren de betere oplossing is, vinden anderen dat iemand aanspreken op asociaal gedrag de beste weg is. Negeren geeft asociaal gedrag geen podium, iemand aanspreken geeft kans op inzicht. Voor beide is wat te zeggen denk ik.
ik ben 'm kwijt. Man heeft de afstandsbediening gevonden en die gaat The Get Down kijken. Andere muziek.
André R, ik teken er voor.
Ik kijk nu voor de zoveelste keer naar een herhaling van het 8 uur journaal *zucht*
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2017 21:29
Reden: Ongepast en op de man
99.07% gewijzigd
Godsamme

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven