Napraattopic deel 87
donderdag 29 juni 2017 om 21:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 30 juni 2017 om 14:59
Moet dat nou
Miss-Innuendo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou hebben verwezen naar: Wie mis jij op dit forum
overig/wie-mis-jij-op-het-forum-momente ... /333801/34
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 15:03
22.97% gewijzigd
.
Maar er valt nou eenmaal niet altijd wat na te praten. En dan gaan (sommige) mensen dus gezellig doen, omdat ze niet tegen stiltes kunnen of omdat ze niet echt in een kletsgroepje passen en toch willen kletsen, of weet ik veel waarom. Daar doe je geen reet aan.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:00
Klopt. Ga ik er niet de hele tijd bijzetten.Fee-de-Goede schreef: ↑30-06-2017 14:57Nee dat vind jij leuker. Blijkbaar een heleboel anderen niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 30 juni 2017 om 15:01
vrijdag 30 juni 2017 om 15:01
Wat .. wat .. wat bedoel je, je houdt niet van aardappelsvrouwjagersma schreef: ↑30-06-2017 14:40Nou dit. Je dacht toch niet dat ik echt van aardappels houd? Of van Chinees? Het is allemaal afleiding, want ik hou niet van ruzie. De afgelopen dagen heb ik me, voor mijn doen, best laten gaan inhoudelijk-fittie-technisch en daar voel ik me nu nog ongemakkelijk over. Niet dat ik er anders over denk, maar wel dat ik het gewoon niet prettig vind.
Voor sommige mensen is het nodig de balans te herstellen. Die willen relaties bekrachtigen door onzin of door domme plaatjes. Wanneer dat niet gebeurt, hebben deze mensen het idee dat de situatie onherstelbaar ongemakkelijk is. Ik begrijp best dat andere mensen dat dom vinden, of vinden dat die mensen nuttige discussies in de weg staan, maar vanuit de levensvisie van die mensen is het juist noodzakelijk zo te doen.
Tenminste, zo zou je het kunnen interpreteren.
Hoe kan je nou niet van aardappels houden
Zelf niet van bintje ???
vrijdag 30 juni 2017 om 15:03
.Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 14:59Maar er valt nou eenmaal niet altijd wat na te praten. En dan gaan (sommige) mensen dus gezellig doen, omdat ze niet tegen stiltes kunnen of omdat ze niet echt in een kletsgroepje passen en toch willen kletsen, of weet ik veel waarom. Daar doe je geen reet aan.
Nou prima. Dat is juist de bedoeling, dat het topic alleen omhoog komt als er wél wat na te praten is. En je je dus niet door tig pagina's geneuzel heen hoeft te werken om te zien óf dat zo is. En als je je niet thuis voelt in bestaande kletstopics, dan open je toch gewoon je eigen kletstopic?
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 15:04
8.88% gewijzigd
.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:05
Maar ook als er wel wordt nagepraat, zoals gisteren, komen dat soort dingen voorbij omdat men daar geen zin in heeft. Dan ga je toch ergens anders heen? Napraat is toch geen gezelligheidsclubje? Kan op z'n tijd hoor dat weet ik ook wel en kan leuk zijn maar gewoon overal tussendoor blaten en plaatjes plakken vind ik stom!Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 14:59Maar er valt nou eenmaal niet altijd wat na te praten. En dan gaan (sommige) mensen dus gezellig doen, omdat ze niet tegen stiltes kunnen of omdat ze niet echt in een kletsgroepje passen en toch willen kletsen, of weet ik veel waarom. Daar doe je geen reet aan.
Nou houd ik erover op.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:07
Jij vindt het gezeik over niks.Fee-de-Goede schreef: ↑30-06-2017 14:53Ik vraag me af hoe mensen dingen zo anders kunnen lezen dat dat het er echt staat. Bijzonder dat dat gerel en geroep over staffen en dagenlang fitties uitvechten wel zou moeten mogen maar offtopic geklets niet. Terwijl het dus in de OP echt omgekeerd staat vermeld.
Kijk een goede discussie over een topic, of over racisme, aktueel, gezeik van Mods ect. Graag! Echt. Beter dan kattenplaatjes.
Maar huilen over een kattenplaatje nadat er dagenlang gezeik is geweest over niks.
Koekoek. Echt.
Ik niet.
Ik vind dat het wel degelijk gaat over zaken als racisme en maatschappelijke onderwerpen, en hoe manipulatief en met oneigenlijke argumentatie daarover gediscussieerd wordt. Ik vind het veel verder strekken dan dit forum alleen. En ik denk dat als we niet voortdurend de vinger aan de pols houden en regelmatig proberen te laten zien hoe er verdraaid en gelogen wordt, we niet gek op moeten kijken als niet alleen op dit forum maar ook daarbuiten zaken als racisme en dreigementen steeds 'gewoner' gaan worden.
Daar komt nog bij dat ik denk dat de meeste mensen helemaal niet van kwade wil zijn, ook (veel van) de mensen niet waarvan ik vind dat ze liegen en verdraaien of ernstige dingen toedekken met de mantel der liefde omwille van de lieve vrede. Juist daarom vind ik dat we ons bewust moeten blijven van hoe discussietrucjes werken, op welke manier mensen manipuleren of juist tegen elkaar worden opgezet.
Daar kun je verder van alles van vinden, maar gehuil en koekoek is het niet.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 30 juni 2017 om 15:09
Dan weet ik het ook niet meersimbalabimba schreef: ↑30-06-2017 13:57Dan doe ik even lekker valsover een net geopend topic is vaak nog niet zo heel veel te vertellen, het vermelden ervan op Napraat nodigt vaak uit, aan de reacties te zien, om er een kijkje te nemen en te gaan posten.
Tjee zeg, heb je dat topic op Actueel gezien, gaat over het niveau van de rechtstaat.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:10
Is dit nou serieus geneuzel of geneuzel over serieuze zaken of geneuzel over geneuzel.
Er is nou eenmaal niet gedefinieerd wat geneuzel is. En jij noemt het geneuzel en een ander noemt het gezeik en een derde noemt het een serieuze aanklacht tegenover de liefde voor onderdrukte aardappelminderheden (ik noem geen namen mevrouw Jagersma
Je zal er doorheen moeten worstelen als je alles wil bijhouden en vervolgens moeten filteren wat jij interessant vindt en wat niet. En als je in grote stappen wil filteren sla je een hoop over en lees je alleen terug als je wil weten waar het actuele onderwerp vandaan komt (aardappels bijvoorbeeld).
Echt! Zo'n soort post tussendoor, why????????????????? Irritant, niet grappig, kinderachtig pfffffffffffff.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:11
vrijdag 30 juni 2017 om 15:11
Dana schreef: ↑30-06-2017 15:07Jij vindt het gezeik over niks.
Ik niet.
Ik vind dat het wel degelijk gaat over zaken als racisme en maatschappelijke onderwerpen, en hoe manipulatief en met oneigenlijke argumentatie daarover gediscussieerd wordt. Ik vind het veel verder strekken dan dit forum alleen. En ik denk dat als we niet voortdurend de vinger aan de pols houden en regelmatig proberen te laten zien hoe er verdraaid en gelogen wordt, we niet gek op moeten kijken als niet alleen op dit forum maar ook daarbuiten zaken als racisme en dreigementen steeds 'gewoner' gaan worden.
Daar komt nog bij dat ik denk dat de meeste mensen helemaal niet van kwade wil zijn, ook (veel van) de mensen niet waarvan ik vind dat ze liegen en verdraaien of ernstige dingen toedekken met de mantel der liefde omwille van de lieve vrede. Juist daarom vind ik dat we ons bewust moeten blijven van hoe discussietrucjes werken, op welke manier mensen manipuleren of juist tegen elkaar worden opgezet.
Daar kun je verder van alles van vinden, maar gehuil en koekoek is het niet.
Ik denk dat jij en ik niet over dezelfde forummers en hun posts hebben hoor. Echt niet.
En ik vond dat wel gehuil en gezeik. Maar ik heb geen behoefte aan terug scrollen en multiquotes. Dus jij jouw mening en ik de mijne toch?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 15:14
0.22% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 15:12
Deze kon ik niet laten liggen
vrijdag 30 juni 2017 om 15:13
Precies, voor ieder wat wils. Of juist niet.shifty schreef: ↑30-06-2017 15:10Is dit nou serieus geneuzel of geneuzel over serieuze zaken of geneuzel over geneuzel.
Er is nou eenmaal niet gedefinieerd wat geneuzel is. En jij noemt het geneuzel en een ander noemt het gezeik en een derde noemt het een serieuze aanklacht tegenover de liefde voor onderdrukte aardappelminderheden (ik noem geen namen mevrouw Jagersma).
Je zal er doorheen moeten worstelen als je alles wil bijhouden en vervolgens moeten filteren wat jij interessant vindt en wat niet. En als je in grote stappen wil filteren sla je een hoop over en lees je alleen terug als je wil weten waar het actuele onderwerp vandaan komt (aardappels bijvoorbeeld).
vrijdag 30 juni 2017 om 15:19
Dat is ook al een onderwerp non grata?Lady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 15:00He ja, laten we het daar weer eens over gaan napraten hebben![]()
vrijdag 30 juni 2017 om 15:20
Dat bedoel ik dus.Fee-de-Goede schreef: ↑30-06-2017 14:53Ik vraag me af hoe mensen dingen zo anders kunnen lezen dat dat het er echt staat. Bijzonder dat dat gerel en geroep over staffen en dagenlang fitties uitvechten wel zou moeten mogen maar offtopic geklets niet. Terwijl het dus in de OP echt omgekeerd staat vermeld.
Kijk een goede discussie over een topic, of over racisme, aktueel, gezeik van Mods ect. Graag! Echt. Beter dan kattenplaatjes.
Maar huilen over een kattenplaatje nadat er dagenlang gezeik is geweest over niks.
Koekoek. Echt.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:36