Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Als je dan toch je schouders ophaalt, kan dat over van alles, ook over de, in jouw ogen, aparte reactie van forummer @huppeltut in het '' wie gebruikt er messenleggers topic.

Ja, ik ben heel vermoeiend.
( + 1,2, 395.442 en :worship: en trima kassie)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik zou wel eens een hele reeks woorden van 1 persoon uit het associatietopic onder/achter elkaar willen zien.
"Toon mij uw associaties en ik zal u zeggen wie u bent".
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Dana schreef:
30-06-2017 14:17
Klopt, ik probeer er vaak ook aan voorbij te scrollen.

Maar het 'op normale wijze' en 'niet zorgend voor onrust' betekent m.i. dat het niet de bedoeling is om hier een groepjes/clubhuis-cultuur te kweken en al helemáál niet dat het argument 'het moet gezellig blijven' gebruikt mag worden om te proberen discussies de nek om te draaien. Discussies waar napraat nota bene voor bedoeld is.
Daardoor is het stamcafé in leve geroepen omdat hier teveel discussies waren. Nu is het stamcafé saai en is het hier een stamcafé. Terwijl het ook in de stamcafé kan. En hier de discussies.
Nouschi schreef:
30-06-2017 14:27
Exact! Te gek voor woorden toch.
Eensch.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 14:32
Ach. Je hebt nou eenmaal mensen die graag de confrontatie opzoeken en mensen die graag de lieve vrede bewaren. En voor beide menstypen moet ruimte zijn lijkt me.
Lijkt mij ook, maar blijkbaar zien anderen dat anders.
vrouwjagersma schreef:
30-06-2017 14:40
Nou dit. Je dacht toch niet dat ik echt van aardappels houd? Of van Chinees? Het is allemaal afleiding, want ik hou niet van ruzie. De afgelopen dagen heb ik me, voor mijn doen, best laten gaan en daar voel ik me nu nog ongemakkelijk over. Niet dat ik er anders over denk, maar wel dat ik het gewoon niet prettig vind.

Voor sommige mensen is het nodig de balans te herstellen. Die willen relaties bekrachtigen door onzin of door domme plaatjes. Wanneer dat niet gebeurt, hebben deze mensen het idee dat de situatie onherstelbaar ongemakkelijk is. Ik begrijp best dat andere mensen dat dom vinden, of vinden dat die mensen nuttige discussies in de weg staan, maar vanuit de levensvisie van die mensen is het juist noodzakelijk zo te doen.

Tenminste, zo zou je het kunnen interpreteren.
Dan scroll je toch verder of je doet er niet aan mee. Dan ga je naar het stamcafé.
Lady_Voldemort schreef:
Ach. Je hebt nou eenmaal mensen die graag de confrontatie opzoeken en mensen die graag de lieve vrede bewaren. En voor beide menstypen moet ruimte zijn lijkt me.
Nou dit. Je dacht toch niet dat ik echt van aardappels houd? Of van Chinees? Het is allemaal afleiding, want ik hou niet van ruzie. De afgelopen dagen heb ik me, voor mijn doen, best laten gaan inhoudelijk-fittie-technisch en daar voel ik me nu nog ongemakkelijk over. Niet dat ik er anders over denk, maar wel dat ik het gewoon niet prettig vind.

Voor sommige mensen is het nodig de balans te herstellen. Die willen relaties bekrachtigen door onzin of door domme plaatjes. Wanneer dat niet gebeurt, hebben deze mensen het idee dat de situatie onherstelbaar ongemakkelijk is. Ik begrijp best dat andere mensen dat dom vinden, of vinden dat die mensen nuttige discussies in de weg staan, maar vanuit de levensvisie van die mensen is het juist noodzakelijk zo te doen.

anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 14:40
1.39% gewijzigd
Maar goed, je kunt er anders over denken.
vrouwjagersma schreef:
Nou dit. Je dacht toch niet dat ik echt van aardappels houd? Of van Chinees? Het is allemaal afleiding, want ik hou niet van ruzie. De afgelopen dagen heb ik me, voor mijn doen, best laten gaan en daar voel ik me nu nog ongemakkelijk over. Niet dat ik er anders over denk, maar wel dat ik het gewoon niet prettig vind.

.

Nee het is veel simpeler: Daar is napraat gewoon voor bedoeld. Niet voor de gezelligheid en geneuzel over aardappels en nasi. Misschien voel jij je beter thuis in het stamcafe, als gezelligheid is wat je zoekt en je niet van conflicten houdt. Of open een eigen kletstopic.
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 14:44
4.25% gewijzigd
.
Nouschi schreef:
30-06-2017 14:14
Uiteraard doe ik dat ook meestal, maar gisteren werd er geopperd om napraat te sluiten omdat mensen de fitties niet trekken en het hier gezellig moet blijven. Dat is wat mij betreft de omgekeerde wereld en ik zou het heel jammer vinden als napraat dichtgaat. Er wordt dan nagepraat, trek je dat niet dan ga je ergens anders heen, ipv vragen of het weer gezellig mag, :sick:

Ach dat was 1 iemand die dat opperde. Nou en? Er wordt hier zoveel gezegd waar niemand zich wat van aantrekt.
vrouwjagersma schreef:
Maar goed, je kunt er anders over denken.
En ook dat mag :cheer2:
impala schreef:
30-06-2017 14:41
Nee het is veel simpeler: Daar is napraat gewoon voor bedoeld. Niet voor de gezelligheid en geneuzel over aardappels en nasi. Misschien voel jij je beter thuis in het stamcafe, als gezelligheid is wat je zoekt en je niet van conflicten houdt. Of open een eigen kletstopic.
Ik zoek geen gezelligheid. En ik pas niet in het stamcafé. Ik hou alleen niet van de manier waarop conflicten hier worden uitgevochten. Dat heeft weinig met uitspreken te maken en meer met een veenbrand.
Lady_Voldemort schreef:
Maar dit is dus weer het omdraaien van zaken. Onder het mom van de lieve vrede bewaren is er hier (gisteren en al vaker) voor gepleit om napraat op te doeken, wordt er hier (ook vandaag weer) geprobeerd discussies te stoppen, worden mensen die hier komen om na te praten belachelijk gemaakt, etc.

Zoals jij het nu voorstelt (correct me if I'm wrong) wordt er geen ruimte gelaten voor de lievevredebewaarders. Terwijl daar alle ruimte voor is, forumbreed en forumlang en omgekeerd en terug. Overal. Maar (ik kan gewoon niet geloven dat dit nou nóg een keer herhaald moet worden) voor mensen die willen na-pra-ten is die ruimte alleen hier. Echt, alleen hier. Sorry, ik kan er niks anders van maken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
impala schreef:
30-06-2017 14:41
Nee het is veel simpeler: Daar is napraat gewoon voor bedoeld. Niet voor de gezelligheid en geneuzel over aardappels en nasi. Misschien voel jij je beter thuis in het stamcafe, als gezelligheid is wat je zoekt en je niet van conflicten houdt.
Er staat toch duidelijk in de napraattopicregels dat offtopic kletsen ook mag. Kun je niet leuk vinden, maar dan moet je aan de mods gaan vragen of ze daar verandering in willen brengen.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 14:46
Er staat toch duidelijk in de napraattopicregels dat offtopic kletsen ook mag. Kun je niet leuk vinden, maar dan moet je aan de mods gaan vragen of ze daar verandering in willen brengen.

+100
Dana schreef:
30-06-2017 14:44
Maar (ik kan gewoon niet geloven dat dit nou nóg een keer herhaald moet worden) voor mensen die willen na-pra-ten is die ruimte alleen hier. Echt, alleen hier. Sorry, ik kan er niks anders van maken.
Maar wie houdt je dan tegen? Niemand toch? Je hoeft je toch helemaal niets aan te trekken van mensen die stampvoetend komen eisen dat het gezellig blijft? Gewoon lekker napraten hoor, daar doe je mij ook een groot plezier mee.
Dana schreef:
30-06-2017 14:17
Klopt, ik probeer er vaak ook aan voorbij te scrollen.

Maar het 'op normale wijze' en 'niet zorgend voor onrust' betekent m.i. dat het niet de bedoeling is om hier een groepjes/clubhuis-cultuur te kweken en al helemáál niet dat het argument 'het moet gezellig blijven' gebruikt mag worden om te proberen discussies de nek om te draaien. Discussies waar napraat nota bene voor bedoeld is.

Mee eens, het moet hier niet gezellig blijven. Maar het mag natuurlijk wel gewoon gezellig zijn.
je hoeft hier niet per definitie op te zouten met je gezelligheid naar een ander topic. Maar je moet gezelligheid ook weer niet willen forceren als er een keer een stevige discussie is.
Ik vraag me af hoe mensen dingen zo anders kunnen lezen dat dat het er echt staat. Bijzonder dat dat gerel en geroep over staffen en dagenlang fitties uitvechten wel zou moeten mogen maar offtopic geklets niet. Terwijl het dus in de OP echt omgekeerd staat vermeld.

Kijk een goede discussie over een topic, of over racisme, aktueel, gezeik van Mods ect. Graag! Echt. Beter dan kattenplaatjes.

Maar huilen over een kattenplaatje nadat er dagenlang gezeik is geweest over niks.

Koekoek. Echt.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 14:53
1.32% gewijzigd
shifty schreef:
30-06-2017 14:51
Mee eens, het moet hier niet gezellig blijven. Maar het mag natuurlijk wel gewoon gezellig zijn.
je hoeft hier niet per definitie op te zouten met je gezelligheid naar een ander topic. Maar je moet gezelligheid ook weer niet willen forceren als er een keer een stevige discussie is.
Dat dus.

Zelf hou ik helemaal niet van geforceerde gezelligheid, maar ik hou ook niet van het uitsluiten van mensen.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 14:46

Het is niet expliciet verboden, maar het is er ook niet voor bedoeld.
De eerste zin uit de OP:

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

overig/napraattopic-op/list_messages/249598
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 14:57
8.67% gewijzigd
.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 14:48
Maar wie houdt je dan tegen? Niemand toch? Je hoeft je toch helemaal niets aan te trekken van mensen die stampvoetend komen eisen dat het gezellig blijft? Gewoon lekker napraten hoor, daar doe je mij ook een groot plezier mee.
Tja, daar heb je wel een punt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 14:48
Maar het zou zoveel leuker zijn als je gewoon na kon praten zonder constant op- en aanmerkingen als; gezellig weer, wat is het hier gezellig hihi, zweepje erover :whip: , nasi, chocola, ja nu heb ik ook zin in chocola, poezenplaatjes etc etc etc etc etc etc etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh my, krijg hier enorm deja-vu. Napraat deel 1: 'Alles mag op Napraat dus ook gezellig kletsen.'
Waar is miss-indigo o.i.d.eigenlijk gebleven?
Nouschi schreef:
30-06-2017 14:55
Maar het zou zoveel leuker zijn als je gewoon na kon praten zonder constant op- en aanmerkingen als; gezellig weer, wat is het hier gezellig hihi, zweepje erover :whip: , nasi, chocola, ja nu heb ik ook zin in chocola, poezenplaatjes etc etc etc etc etc etc etc.
Nee dat vind jij leuker. Blijkbaar een heleboel anderen niet.
Moet je toch eens kijken .. al pagina's lang een levendige inhoudelijke discussie over het functioneren van een onderdeel van het forum.

Ik ben gewoon trots op ons :photo: :cheer2: :photo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven