JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren

Bedenk alsjeblieft dat de reacties zijn op een paar berichtjes van jouw hand, een momentopname, niet op wie je bent. Ik vind je reactie net als Lily hartstikke goed, ik zou dat ook niet zo gekund hebben.
En ik geloof dat dit je juist tot een goede moeder maakt, dat je bereid bent om dingen te veranderen als dat je kindje ten goede komt.
Ik sprak overigens net mijn zus (twee kinderen, van 4 en 7) aan de telefoon. Die was heel erg verbaasd dat ik nachtvoedingen geef: 'iedereen die ik ken, bouwt de nachtvoedingen zo snel mogelijk af, en geeft na een paar weken niets meer na 12 uur en voor 7 uur'

Ze verklaarde mij voor gek dat ik naar de pijpen van Bloemetje dans en verwacht dat ik over een paar weken instort van vermoeidheid, en dan ook de nachtvoedingen af ga schaffen. We zullen zien! Maar het is dus niet zo heel erg ongebruikelijk om door te laten slapen blijkbaar.

Mag ik trouwens heel voorzichtig (met veel afkloppen) zeggen dat we hier iets van een ritme lijken te vinden? Voor zolang het duurt dan he?

Hoe doen jullie het trouwens met de volgorde? Ik voed als ze wakker wordt, verschoon haar, leg haar even in de box, voed nog een keer en laat haar weer slapen. 's Nachts voed ik, verschonen, weer voeden en slapen. Krampjes gooien soms roet in het eten, dan is het verschonen, voeden, uur rondsjouwen / kind in bedwang houden en dan hopelijk nog even slapen. Maar is dit nu de handigste volgorde, voor overdag en 's nachts? Hoe doen jullie het, en waarom? Ik voed bijvoorbeeld voor het slapengaan omdat ze dan rustgevende hormonen binnenkrijgt, waardoor ze sneller zou gaan slapen (I wish... ). Verschonen na de eerste voeding, omdat ze een tijdje na het wakker worden nog even lekker gaat poepen.
hai,

Marianne. Topreactie!! En niet gaan twijfelen aan jezelf hoor.

He bah... balen dat je moet huilen. Kop op meid. Laat je niet ontmoedigen nu en twijfel niet aan jezelf. Maar het kunnen ook nog de hormonen zijn hoor!!

Als het CB zegt dat er 8 uur tussen mag dan is dat toch zo?!!

Volgens komen veel reactie van moeders die borstvoeding geven. Dan haal je voorlopig de 8 uur en niet of misschien wel nooit totdat je op kunstvoeding of vaste voeding overgaat.

Ik ken echt heel veel mensen in directe omgeving die direct de fles gaven en de meesten slapen tussen de 4-6 weken al hele nachten 8 uur dus!! door!! Kunstvoeding is gewoon veel zwaarder. En even huilen kan inderdaad best. Wat Wendy hierboven ook schrijft over haar zus bedoel ik dus ook.

Het moet wel vol te houden zijn en je went kinderen snel aan (te) veel aandacht. Daar kunnen ze ook onzeker van worden hoor en onrustig.

Wen. Zoals jij het schreeft klinkt heel goed bij zo'n kleintje. Maar lukt het ook? Tja je schrijft al van niet altijd dat je dan soms een uurtje rondsjouwt. En daar ging nu die hele discussie over. Moet je inderdaad bij huilen gaan rondsjouwen, speentje geven of in bedje leggen en even in slaap laten huilen??

Ik ben nu dus actief bezig met het laatste. Ook al lukt het niet altijd hoor. Het gekke is dat het bij Björn v.a. ca. 22.00 uur wel lukt. Bijvoorbeeld voeden om 22.00 uur links, luiertje, voeden rechts en dan in bed (hij is inmiddels in slaap gevallen door het drinken). Dan gaat het vaak nog 3 voedingen hetzelfde (bijvoorbeeld 01.00, 4.00 en 7.00 uur. Drinken, luier tussen door en zonder mokken, krampjes of wat dan ook als een blok in slaap. Hij slaapt dan altijd in zijn wiegje bij ons op de kamer.

Maar dan begint de 'ellende' overdag?! Voeden om bijvoorbeeld 10.00 uur. Daarna klaar wakker, na ca. een uurtje gaapje, in bed leggen - wakker ! - en huilen en krijsen dat hij doet.

Dan maar in de wippertje of even wiegen... Pinkje geven. Hij valt in slaap. In bedje maar binnen het half uur tot 3 kwartier weer wakker..

Of zoals nu wakker in bed leggen en tussen 10-50 minuten huilt hij zich voor ca. 30 minuten tot 45 minuten in slaap.

De rest v.d. dag gaat het niet anders. Nauwelijks in slaap te krijgen. Of hij valt in slaap tijdens het voeden maar is dan zo weer wakker.

Is hij een baby die weinig slaap nodig heeft??

Of is hij juist heel moe en slaapt hij daarom niet?

Heeft hij kramp?

Lastig hoor.

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Heb dit ook geplaatst bij december mama's

Voor ieders gemoedsrust, maar vooral van die van mezelf nog maar even gebeld met het CB. 8 uur 's nachts zonder voeding kan voor Melle zn gewicht. Omdat hij dat zelf dus nog niet redt (is gebleken na een paar nachten) heb ik de afgelopen nacht hem na 6 uur voeding gegeven. Dat was prima volgens het CB. Ook 5x op een dag voeden kan heel goed. 4,5 uur ertussen is dan wel het maximum overdag.

Dus al met al ben ik gerustgesteld. Melle heeft vandaag steeds om de 4 tot 4,5 uur eten gehad en afgelopen nacht met 6 uur ertussen. Als blijkt dat hij die 6 uur niet haalt (afgelopen nacht dus wel) dan kan ik ook na 4 tot 4,5 uur een halve voeding geven.

Groetjes Marianne
Perfect Marianne...

Nu iedereen ophouden met 'zeuren' ...

kheb trouwens een nieuwe en stabiele pc. Ik denk dat ik daardoor meer hier te vinden ben.

Doei

Nikiet
Pluk de dag!
Hallo allemaal,

Hier misschien een hoopgevend bericht voor alle moeders die proberen hun kind wakker/huilend in bed te leggen.

Onze knul sliep de eerste weken helemaal niet tussen de voedingen door, we waren er hele nachten mee in de weer.

Advies van het CB was om hem wakker in bed te leggen en het daarbij te laten, natuurlijk ging het in begin door merg en been om hem te horen huilen en als het hard ging dan gingen we zeker even kijken. Het resultaat is nu een heel tevreden mannetje wat tussen de voedingen door heerlijk slaapt (uitzonderingen daargelaten) hij is heel ontspannen en lijkt uitgerust. Dus dames houd moed!!

Het CB heeft mij ook verteld dat er bij baby's die goed groeien en boven de 4 kg wegen maximaal 8 uur tussen de voedingen mag zitten, dit haalt onze knul nog niet maar de 6 uur haalt hij alwel!

Marianne, ik denk dat je het goed doet maar dat die nachtvoeding voorlopig misschien nog wel nodig is. Verder heb ik er respect voor dat je je kind alleen opvoed, ik zou het niet kunnen!

Trek je niet teveel aan van alle negatieve reacties.

Veel succes allemaal!
quote:Marianne1969 schreef op 09 februari 2009 @ 15:18:

Heb dit ook geplaatst bij december mama's

Voor ieders gemoedsrust, maar vooral van die van mezelf nog maar even gebeld met het CB. 8 uur 's nachts zonder voeding kan voor Melle zn gewicht. Omdat hij dat zelf dus nog niet redt (is gebleken na een paar nachten) heb ik de afgelopen nacht hem na 6 uur voeding gegeven. Dat was prima volgens het CB. Ook 5x op een dag voeden kan heel goed. 4,5 uur ertussen is dan wel het maximum overdag.

Dus al met al ben ik gerustgesteld. Melle heeft vandaag steeds om de 4 tot 4,5 uur eten gehad en afgelopen nacht met 6 uur ertussen. Als blijkt dat hij die 6 uur niet haalt (afgelopen nacht dus wel) dan kan ik ook na 4 tot 4,5 uur een halve voeding geven.

Groetjes Marianne

Ff een reactie van een meelezer. Ik word woest van moeders (Cherise) die denken de wijsheid in pacht te hebben. Het woord kindermishandeling gebruiken omdat je je zoon s'nachts ff laat huilen...dat vind ik misdadig. Gatver. Ga je schamen zeg om een kersverse moeder zo te veroordelen. Weet jij veel waarom het kind van Marianne huilt? Jij trekt gelijk de conclusie dat ie honger zou hebben...come on. Dat weet je niet zeker. Echte honger heeft ie niet, trek zou hij kunnen hebben. Als jij zo'n moeder bent die haar kind bij elke kik oppakt zou je daar ook passievol over kunnen discussieren.

Marianne laat je niet gek maken. Ondanks alle hormonenbommen die je hier om de oren slaan. Ben juist eens blij te lezen dat een moeder bepaalde aspecten van de kraamtijd nuchter kan bekijken. Tuurlijk moet je af en toe open staan voor feedback en je eigen aanpak onder de loep nemen...Maar dat doe je. Je hebt gecheckt bij het CB en het is ok. Jij bent de moeder van Melle, als je kindje tevreden is en goed groeit is er niks aan de hand.
quote:Enigme schreef op 09 februari 2009 @ 16:38:

[...]

Ff een reactie van een meelezer. Ik word woest van moeders (Cherise) die denken de wijsheid in pacht te hebben. Het woord kindermishandeling gebruiken omdat je je zoon s'nachts ff laat huilen...dat vind ik misdadig. Gatver. Ga je schamen zeg om een kersverse moeder zo te veroordelen. Weet jij veel waarom het kind van Marianne huilt? Jij trekt gelijk de conclusie dat ie honger zou hebben...come on. Dat weet je niet zeker. Echte honger heeft ie niet, trek zou hij kunnen hebben. Als jij zo'n moeder bent die haar kind bij elke kik oppakt zou je daar ook passievol over kunnen discussieren.

.

Nou nou, denk om je hart! Ik geloof dat ik niet de enige ben met die mening. Ik wilde Marianne echt niet aanvallen, maar was er gewoon erg van geschrokken. Ik ben absoluut zelf geen moeder die mijn kind bij elke kik optilt, juist niet! Maar wél bij honger. En me schamen? Ik zou niet weten waarom! En ja ik barst nog van de hormonen, dus reageer erg uit mijn (moeder) gevoel...

Marianne, ik heb je echt niet bewust willen kwetsen (en had het woord kindermishandeling alweer ingetrokken), maar ben erg blij dat je mannetje in de nacht de voeding krijgt die hij nodig heeft. Ik geloof oprecht dat je een goede moeder bent en natuurlijk hou jij net zoveel van je uk als elke andere kersverse moeder.

**breekt voor de laatste keer uit en gaat weer retour naar eigen topic**
Ik ben blij met jullie steun, want ik heb het echt wel moeilijk vandaag. Bang dat ik idd een slechte moeder zou zijn, dus steeds maar bij mezelf te rade gaan of ik het nu wel goed doe. En twijfelen aan mezelf of ik Melle goed inschat. Heb de hele kraamtijd nog niet zoveel gehuild als vandaag de dag door.

Dus ben echt heel blij met jullie steun en bevestiging.
En nu idd wat Nikiet zegt. Het is klaar nu.

En ik zou je graag advies geven, Nikiet, maar ik weet het even niet meer. Ik heb wel eens gehoord dat je krampjes wel zou kunnen herkennen door een soort van "paniek" bij de baby, wat zich uit in wild bewegen met armen en benen en overstrekken.
marianne, je reactie is geweldig. laat je niet gek maken, ik zou ook superonzeker worden als mijn manier op deze wijze ter discussie zou staan. je doet het hardstikke goed!! echt waar.

hele dikke knuffel voor jou. niet leuk als je zo wordt toegesproken, ik zou ook verdrietig zijn. maar nogmaals je doet het hardstikke goed, je bent voor het eerst moeder en je wil het allemaal perfect doen. ik herken er heel veel in van toen ik voor het eerst moeder werd, ik wilde alles volgens het boekje doen, maar kwam erachter dat je moedergevoel je alles vertelt wat je nodig hebt. dus luister naar je kind ipv naar je verstand, daar wordt je pas echt ontspannen van.

nogmaals je reactie is supergoed en ik vind dat van alle pagina´s die we tot nu toe hebben volgeschreven ervan af spat dat jij het allerbeste voorhebt met melle, al vanaf het moment dat je de positieve test in handen had.

meid, laat je echt niet gek maken!! je bent hardstikke dapper en je moet het allemaal in je eentje doen. diep respect voor jou!
oh sorry, het is echt klaar nu. maar wilde je nog even een hart onder de riem stoppen.
Sam, dank je wel.

Een hart onder de riem is altijd goed hoor. De discussie is wat mij betreft klaar en die hart kan ik altijd goed gebruiken.
Marianne, het is klaar maar toch: en voor de manier waarop je reageert. Ik had dat niet gekund! Verder fijn dat je over onze meningen hebt nagedacht en serieus hebt genomen en verder is het allemaal aan jou. Jij bent Melle's moeder en ik vind dat je het hartstikke goed doet, ookal hebben we verschillende manieren van voor onze kindjes zorgen. Ik schreef al eerder, niks is pertinent goed of fout, we hebben allemaal het beste met onze kinderen voor. En nu weer naar de dagelijkse beslommeringen!

Oh, ik wilde nog op Wen reageren maar ik moet gaan voeden hoor ik! Even snel dan: volgorde is hier:

Voeden, verschonen (tussendoor want dan wordt mevrouw weer even wat wakkerder waardoor ze nog even doordrinkt), voeden, tijdje wakker zijn en spelen/knuffelen/bij je zitten, slapen.

Tenminste: dit is ongeveer de bedoeling. Als ze geen krampjes heeft is dit een beetje zoals ze het zelf aanhoudt. Ik zie het aan haar als ze moe wordt, dan leg ik haar in de kinderwagenbak en dan valt ze in slaap, en als ze wakker wordt haal ik haar eruit. Maar door de krampjes is ze helaas veel meer wakker dan eigen goed is, waardoor ze weer moeier (he? is dat wel correct nederlands?? Moeier?? Meer moe?? Oja! Vermoeider... Hmmm dat staat ook raar. Huh? Ben een beetje in de war geloof ik ) is bij het drinken en dus minder drinkt en dus eerder weer komt.

Ok, het is nu echt tijd om te voeden... Bye!
De reaktie van Marianne bevestigd mijn gevoel wat ik gistren al had en ook geschreven heb.

Ik had al geschreven dat ik geloof dat ze het beste voor heeft met haar manneke.

En de reakties van de kersverse mama's zijn ook te begrijpen alleen ze waren erg hard neergezet denk ik.

Maar de lucht lijkt geklaard gelukkig.

Marianne: Ik vind het super dat je zo kalm reageert en de tips ten harte neemt! Geweldig meid en nu drogen die tranen hoor..

**hier lopen ze alweer mijn ogen uit **
Nikiet,

Ik heb gelezen dat na ongeveer 45 minuten slaap een baby overgaat naar diepe slaap. Het kan dan zijn dat hij tijdens de overgang half wakker wordt en gaat huilen. Wakker worden na 45 minuten is berucht bij babies, ik heb dit veel vaker gelezen en altijd na dat half uurtje / 45 minuten.

Ik zou eens proberen hem 5 tot 10 minuten te laten huilen. Best kans dat hij dan weer in slaap valt en zo nog 2 uurtjes erbij tukt!

Ik heb mijn zoon er zelfs op betrapt te huilen IN zijn slaap. Heel erg raar om dat te zien! Ook vond ik het zielig maar heb hem niet opgepakt. Na een paar minuten hield het vanzelf op en ging hij weer door met rustig slapen.

Succes!
hoi,

Bedankt voor de tip Luxaflex. Ik ga het proberen. Had ik eerder op de avond ook al gedaan. Na het korte slaapje opnieuw laten huilen en ik ben niet naar hem toeggegaan. Maar hij bleef huilen en toen was hij alweer toe aan de volgende voeding..

Maar goed. In de nachten gaat het wel goed en daar ben ik allang blij me. Vooral omdat we nog een zoon hebben. Anders wordt deze ook wakker gehuild en hebben we 2 kids te spoken.

groetjes, Nikiet
Pluk de dag!
Jeetje, ik lees even een paar dagen niet en ik schrik me dood van wat er allemaal voor een opschudding is geweest! Marianne; petje af hoor voor hoe je het doet. Ik heb de afgelopen dagen juist vaak aan je gedacht (ook al ken ik je natuurlijk niet) en me afgevraagd hoe je het toch in godsnaam allemaal geregeld krijgt in je uppie! Ik zou het echt niet kunnen. Al is het alleen maar omdat je niet even kunt overleggen met je partner hoe je iets zult aanpakken. Of kunt zeggen; hier, troost jij hem maar even. Dus ook van een mij een knuffel. Ik hoop dat het allemaal alweer wat gezakt is en dat je er niet hartstikke onzeker van bent geworden.

Voelt het voor jullie ook zo raar dat er opeens allemaal reacties van mensen zijn de nooit eerder hebben meegeschreven? Ik snap dat niet helemaal; zijn er mensen die alle onderwerpen/discussies lezen ofzo? Ik heb al moeite alleen deze bij te houden! Of zijn het idd allemaal december-mama's? Ach ja, het voelt opeens niet meer zo ' veilig' om alles te schrijven wat je voelt/denkt/doet. Want tegen jullie durf ik wel alles te vertellen, maar al die reacties van anderen, daar schrik ik wel van. Maar ja, het is natuurlijk een openbaar forum, snap ik ook wel...

Het is wel maf om al jullie verhalen te lezen en steeds te bedenken dat mijn kleine al zo oud is! Lize is al 2 maanden! Woensdag krijgt ze de eerste prik al. Ik merk dat ik wel langzaam steeds moeer (of hoe schrijf je dat) wordt. De oudste vind alles nog steeds prima, maar ze is natuurlijk wel echt een peuterpuber. En soms heb ik even minder geduld nu ik zo lang slechter slaap. Dan voel ik me wel een beetje schuldig hoor. Vandaag lekker veel met haar geknuffeld en dat vinden we beiden heerlijk.

Lize heeft nu gelukkig al 2 nachten goed geslapen; met 6-7 uur tussen de voedingen. En als de laatste avondvoeding dan om 23:00 of 23:30 is, dan slaapt ze dus tot een uur of 6-7. Dat is heerlijk. Maar helaas komt ze vaak al om 22:00 voor de laatste avondvoeding en dan dus ook om 4:00 ofzo.

Ik heb nl een nieuwe truc, waardoor ik denk dat ze rustiger in slaap valt. Het viel me op dat ze steeds wakker werd als ik haar in haar bedje legde na voeden+boeren+ tijdje rechtop (anders spuugt ze redelijk wat melk) en het licht uitdeed. Vooral dat licht uitdoen leek de trigger om weer wakker te worden.

Wat ik nu doe ik haar in bed voeden en als ze dan zo'n beetje in slaap valt tegen het eind, doe ik vast het licht uit en voed ik haar verder bij het lampje van de babyfoon (nachtlampje). Ik zie dan net genoeg om haar goed in te kunnen stoppen en ze wordt niet opnieuw wakker. Heerlijk!

Toch zie ik wel vaak op tegen de nacht, omdat ik zo moe ben en stiekem bang ben dat het een hele slechte nacht gaat worden.

Het lachen is zoooo leuk! Ze wordt steeds helderder qua kijken en ze grijnst wat af. Fantastisch dat ze moet lachen als ze me ziet of als ik tegen haar klets. Ook is ze heel erg op haar zus gericht, dat is ook mooi om te zien. Die twee hebben echt al iets met elkaar. Prachtig!
Hallo!

Ben een paar dagen offline geweest, maar nu doet alles t weer. Mijn hemel wat een discussies hier! Sommige mensen snappen blijkbaar niet het verschil tussen constructieve kritiek en iemand afbranden en uitmaken voor vanalles. Marianne, knuffel voor jou! Superknap dat jij niet reageert met je hormonen, maar met je verstand.. Maar goed, discussie was gesloten, sorry..

Hier gaat alles goed. Chica is morgen alweer 3 weken. Gisternacht en vannacht heeft ze zomaar geslapen van 11 tot 4, joepie! Ik voel me een ander mens nu ik 2 nachten meer dan 2 uur achter elkaar heb geslapen. Mijn voeding lijkt meer te worden, af en toe verslikt ze zich ook, en krijgt dan ook krampjes, zielig. Flink lang rechtop houden tot ze echt boert lijkt wel te helpen.

Ik heb trouwens jullie tip van de volgorde tiet-luier-tiet (snappen jullie t zo, haha) overgenomen en dat scheelt een hoop luiers! Hier was de volgorde luier-tiet-tiet, en dan kon ik vaak weer de luier verschonen.

Nog even hoe wij t verder doen: overdag is ze eigenlijk waar ik ben. Als ik beneden ben, ligt ze in de box te slapen of een beetje rond te koekeloeren of ze zit bij mij. Als ik naar boven ga om te douchen of zo, ligt ze in haar bed. Als ze daarna dan heerlijk slaapt, laat ik haar liggen tot ze wakker wordt en ga zelf gewoon naar beneden. Een echte volgorde van eten, luier, spelen en slapen hebben we niet echt eigenlijk. Soms slaapt ze al aan het eind van de voeding, soms is ze de tijd tussen 2 voedingen de hele tijd wakker en soms wordt ze een uur voordat ze wil eten al wakker en ligt dan gewoon wakker te zijn.

Op het eerste lachje kan ik ook niet wachten! Ze heeft wel veel lachstuipjes, en ook als je haar knuffelt, krijg je een lachje, maar niet bewust.

Ik ga effe douchen!
Goedemorgen iedereen (oh, het is al middag) Goedemiddag dan maar.

Helena, ik had zelf op de topic bij de decembermama's gepost, vandaar dat de reacties van deze mama's ook hier terecht kwamen.

Gisteren voelde ik me echt niet fijn en heel onzeker. Maar dat is gelukkig alweer over. Ik zit weer in mn eigen kracht. Het enige verschil is dat ik nu meer op mn gevoel afga met Melle en niet meer zal luisteren naar alle "goede" adviezen van ervaren moeders om me heen (moeders die ik persoonlijk ken, dan. Ik bedoel jullie daar niet mee) in combinatie met dat het CB ook zei dat 8 uur haalbaar kan zijn.

De mevrouw van het CB gaf me 1 goede advies: luister niet naar adviezen van anderen, maar ga op je eigen gevoel af. En dat advies neem ik graag ter harte.

Met Lily's bijdrage en posting was ik (achteraf) heel erg blij. Vermoedelijk juist omdat ik jullie persoonlijk niet ken, dus jullie het echt opbjectief kunnen bekijken. Dus ga daar lekker mee door, vooral als jullie denken: wat doet die Marianne toch "gekke" dingen, haha.

Vannacht heeft Melle 5,5 uur geslapen. Toen werd hij wakker en heb ik zn flesje gegeven. Daar echt de tijd voor genomen en na zn flesje nog heerlijk een poosje geknuffeld. Toen hij begon te gapen (grappig ziet dat er uit, he?) heb ik hem weer in zn wiegje gelegd. Liedje gezongen, over zn bol geaaid en muziekdoosje aan. Hij is bijna direct in slaap gevallen en heeft nog 4 uur geslapen. En ik dus ook.

Dit werkt ook een stuk beter voor mijn rust.

Vanmorgen na zn flesje heeft hij bij mij in bed gelegen. Lekker tegen mij aan. In zn luier tegen mijn blote buik.

Hij was superontspannen.

(o, o, begin ik toch weer te huilen, omdat ik weer voel, dat Melle het echt heel fijn vond bij mij en dat ik nu denk: dat ik hem dat 2,5 week heb ontnomen, door te luisteren naar die "stomme" moeders om me heen...)

Melle was zo ontspannen dat hij een hele luier vol heeft gepoept toen hij tegen me aan lag. Gelukkig had ik zn luier omgelaten. Verschoond en weer in zn eigen wiegje gelegd. En daar ligt hij nu nog heerlijk te slapen. Net werd hij wakker. Heb hem wel even laten huilen, maar na 10 minuutjes ben ik hem gaan troosten. Speentje gegeven, over zn hoofdje en buikje geaaid en tegen hem gepraat. Tot hij bijna weer in slaap viel. En nu slaapt hij weer. Volgens schema zou hij om 14 uur flesje moeten, maar ik laat het nu meer aan hem over.

Vind het wel wat lastig, omdat ik bang ben dat hij te weinig of te vaak flesje krijgt. Maar gisteren zat hij gewoon op zn 5 voedingen en daar lijkt het vandaag ook weer op af te stevenen. Dus Melle vraagt wat hij nodig heeft en daar moet ik even vertrouwen in krijgen.

Groetjes Marianne

Terwijl ze (voorlopigt) de laatste tranen van haar wangen veegt.
marianne, kun je nog 1 keer ff spieken bij december?
Marianne, wat fijn dat je je nu weer zekerder voelt! En het klinkt zó gezellig, jullie ochtend met z'n tweetjes Je eigen gevoel geeft het beste aan wat Melle nodig heeft, je bent tenslotte zijn moeder. Dus die CB-dame had groot gelijk met dat advies.

Adviezen van ervaren moeders zijn leuk, maar uiteindelijk meestal alleen toepasbaar op hun eigen kind, en vaak hopeloos verouderd. Wat ik allemaal al niet aan adviezen van moeder, schoonmoeder en zus heb afgewimpeld... als het aan hen lag hield ik me aan een veel strakker ritme, geen nachtvoedingen, niet op verzoek voeden, oppakken enzovoort (oh nee, schoonmoeder geeft alleen compleet achterhaalde adviezen over de borstvoeding). Maar hun kinderen zijn de mijne niet, wat voor hen werkt werkt niet per se voor mij.

Bloemetje is aan het spoken, ze heeft nu behoorlijk veel last van krampjes. Daardoor wil ze niet slapen, en na een tijdje huilen is ze zo wakker dat ze helemaal niet meer wil slapen, en alleen maar ligt te jammeren. Zielig... en 's nachts ook verdraaid vervelend eerlijk gezegd. Dus ik ga nu even slaap inhalen nu het nog kan!
O ja, erg is dat he, als je achteraf weet dat je je kind ergens in tekort hebt gedaan? Schuldgevoel dat ik ook ken hoor, Marianne. Bij nr. 1 had ik goed onthouden; je kind vooral niet veel te warm houden in bed ivm wiegedood. Dus, ik deed maar 1 dekentje erop (in februari..). Achteraf weet ik dat onze kleine meid soms hele nachten huilde omdat ze het gewoon te koud had! O, als ik daaraan denk kan ik ook wel janken...

Gelukkig dacht ik na een paar nachten; ik doe gewoon wat ik denk dat goed is en toen heb ik haar warmer ingepakt. Sliep ze meteen een stuk beter.

Dus nu doe ik inderdaad wat ik denk dat goed is en wat goed voelt. En als ik het niet weet vraag ik wel advies. Dat werkt een stuk beter!

Lize heeft het dus zeker niet koud 's nachts! En lang laten huilen in bed voelt nu ook nog niet goed, dus doe ik dat (nog) niet te lang. Als ik hoor dat ze overstuur is, pak ik haar er toch uit. Ook al ken ik ook de riedel; voeden-verschonen- knuffelen- alleen spelen-wakker weg leggen. Het komt allemaal wel, dat ritme.

Dus Wen; ik kan me helemaal vinden in wat je zegt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven