Waar wonen in Almere

08-02-2009 17:38 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de gok wagen!! Verhuizen naar Almere. Ik werk daar en ik word gek van het reizen elke dag! Maar waar moet ik gaan wonen? Welke wijken zijn leuk, welke zijn af te raden? Ik hoor het graag!
Omdat ze er gewoond hebben, Liv??

Wat ik wel mooi vind trouwens, zijn de Oostvaardersplassen. En je kunt heel leuk zeilen vanaf Almere Haven ( vanaf Haddock) naar Volendam.
quote:Zamirah schreef op 10 februari 2009 @ 16:19:

Omdat ze er gewoond hebben, Liv??

Wat ik wel mooi vind trouwens, zijn de Oostvaardersplassen. En je kunt heel leuk zeilen vanaf Almere Haven ( vanaf Haddock) naar Volendam.

Ja, als je er gewoond hebt is het wat anders. Maar meestal zijn de mensen die zo hard roepen dat ze in Almere nog niet dood gevonden willen worden, mensen die er nog nooit gewoond hebben, of zelfs ooit maar geweest zijn.....(valt mij op althans)

Als iemand een topic opent over wat een leuke buurt is in Amsterdam, zie je toch ook geen mensen overal opduiken die Amsterdam gaan afkraken? (en ik ken genoeg mensen die Amsterdam echt niet leuk vinden)

Ik snap de lol daar gewoon niet zo goed van, van dat afkraken...
Maar ik kan het ook hoor!

Amsterdam? Ik zou er niet dood gevonden willen worden! Je struikelt er over de junks, zwervers en toeristen. Je betaalt je scheel voor een mini-appartementje, je kan je auto nergens kwijt, parkeerkosten zijn niet te betalen, er is geen rustig plekje te bekennen, je kinderen kunnen nauwelijks buitenspelen, natuur is er niet, in het centrum kom je niet met de auto, er is verpaupering en verloedering in veel wijken..........etc etc Maar ja, die gezellige sfeer he?

(vergeet de knipoog niet he? )
Ah joh, Liv..trekt het je niet zo persoonlijk aan joh.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Liv schreef op 10 februari 2009 @ 16:26:

Maar ik kan het ook hoor!

Amsterdam? Ik zou er niet dood gevonden willen worden! Je struikelt er over de junks, zwervers en toeristen. Je betaalt je scheel voor een mini-appartementje, je kan je auto nergens kwijt, parkeerkosten zijn niet te betalen, er is geen rustig plekje te bekennen, je kinderen kunnen nauwelijks buitenspelen, natuur is er niet, in het centrum kom je niet met de auto, er is verpaupering en verloedering in veel wijken..........etc etc Maar ja, die gezellige sfeer he?

(vergeet de knipoog niet he? )aangezien je de woorden uit mijn mond haalt quote ik hem even, gewoon omdat ik te lui ben om het zelf te zeggen,
toeristen zie je niet nee in almere, rara waarom? En waarom trekt amsterdam wel zo veel toeristen?

T zal wel niet door de bezienswaardigheden, het culturele leven, de wallen, de grachten, de horeca etc komen..

Net als al die mensen die goudgeld betalen voor kleine huizen..in almere krijg je ze niet zo gek. HET argument van almerianen is altijd dat ze heus binnen 20 min in...Amsterdam zijn!

Almere zal heus fijn zijn om te wonen als je er tegen kan, maar een vergelijk is natuurlijk niet mogelijk.
Misschien mag ik even op jouw topic meeliften?

Hoe zit het met de faunabuurt? Is die een beetje aan te raden?

Ben wel om als Amsterdammer zijnde hoor , had er eerst ook een grote mond over, maar ben Amsterdam nu juist zat inderdaad!
de halve jordaan woont er, er wonen meer amsterdammers in almere dan hier. Hier is het 1 en al import aan het worden!
Faunabuurt, teruglezen, NEE dus. !!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Haha, thanks, ik was inderdaad lui, had geen zin om al die bladzijdes terug te lezen.

Jammer, zag zo'n mooi huis op funda in die buurt....helaas....
quote:Tonia76 schreef op 10 februari 2009 @ 16:53:

Misschien mag ik even op jouw topic meeliften?

Hoe zit het met de faunabuurt? Is die een beetje aan te raden?

Ben wel om als Amsterdammer zijnde hoor , had er eerst ook een grote mond over, maar ben Amsterdam nu juist zat inderdaad!De faunabuurt is prachtig Tonia. Ik bedoelde dus Parkwijk!

Net als Parkwijk.

Beeldschoon en groen.

Ik ben ook Amsterdammer en ben er ook weg weer. Vreselijk. Ik ging het laatste jaar meer de stad uit dan er in.
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 10-02-2009 17:12
Reden: verbetering
% gewijzigd
quote:eleonora schreef op 10 februari 2009 @ 17:12:

[...]

De faunabuurt is prachtig Tonia. Ik bedoelde dus Parkwijk!

Net als Parkwijk.

Beeldschoon en groen.

Ik ben ook Amsterdammer en ben er ook weg weer. Vreselijk. Ik ging het laatste jaar meer de stad uit dan er in.

Hoi Eleonora,

Bedankt voor je reactie! Misschien dus toch wel de moeite waard om eens doorheen te rijden!

Gr.

Tonia
A'dam- Almere 20 minuten?

60 minuten zul je bedoelen.
Vanaf Almere CS naar Amsterdam CS is het 22 minuten met de sneltrein Zam.....Ik zat jarenlang in die trein.

Of hij moet niet meer rijden, dat kan
quote:Tonia76 schreef op 10 februari 2009 @ 17:08:

Haha, thanks, ik was inderdaad lui, had geen zin om al die bladzijdes terug te lezen.

Jammer, zag zo'n mooi huis op funda in die buurt....helaas....is het niet verstandig zelf te oordelen door er zelf te gaan kijken?!
quote:sarah2ndlife schreef op 10 februari 2009 @ 17:28:

[...]

is het niet verstandig zelf te oordelen door er zelf te gaan kijken?!Ja helemaal waar! Zou ik sowieso doen, maar als je vrij onbekend bent in een buurt/wijk is het toch wel fijn te weten hoe een buurt bekend staat toch? Was gewoon benieuwd naar een mening over die specifieke wijk.
quote:eleonora schreef op 10 februari 2009 @ 17:26:

Vanaf Almere CS naar Amsterdam CS is het 22 minuten met de sneltrein Zam.....Ik zat jarenlang in die trein.

Of hij moet niet meer rijden, dat kan

ik kan je uit betrouwbare bron vermelden dat ie nog steeds rijdt.

en idd in 22 minuutjes zit je op centraal.
quote:Tonia76 schreef op 10 februari 2009 @ 17:43:

[...]

Ja helemaal waar! Zou ik sowieso doen, maar als je vrij onbekend bent in een buurt/wijk is het toch wel fijn te weten hoe een buurt bekend staat toch? Was gewoon benieuwd naar een mening over die specifieke wijk.

ja maar tis de mening van een vrij gezell/ige meid, die een hekel had om met haar brommertje van Buiten naar Haven te tuffen, ik bedoel,......

jij hebt denk ik hele andere prioriteiten om naar te kijken toch.
Met de auto in de spits....60 minuten, Leo en Saar...

Liv, je leest genakshalve even heen over mijn positieve puntjes...
met de auto buiten de spits 25 minuten.

sorry Zam.hihi
Tja, als ik het geld had om in een ruim huis als ik nu heb in Amsterdam te wonen (en dan in het Centrum, niet in Sloten of Noord o.i.d.) met een gratis parkeerplek, dan verhuisde ik onmiddelijk. Maar liever ga ik terug naar het Gooi, maar ook daar krijg ik veel minder waar voor mijn geld. Ik ben in Almere gaan wonen omdat ik hier iets kon kopen waar ik mijn kont kan draaien, op een etage met 1 slaapkamertje word ik horendol, en daar wordt niemand blij van. Maar sinds ik hier dus woon (bijna 7 jaar nu) ben ik Almere gaan waarderen. De stedebouwkundige, planmatige opzet vind ik bijzonder geslaagd en tja, een stad gebouwd op een zeebodem en die nog heel erg jong is, heeft ook wel wat. Waarom zou alleen oud mooi zijn? Smaken verschillen nu eenmaal. Ik werk zelf in Amsterdam en ben er graag, maar ik vind het heerlijk om weer thuis te komen, rust, ruimte, ontzettend lieve buren, vogeltjes en een tuin.... Als ik naar Amsterdam of het Gooi wil, ben ik er zo, met trein en met auto. Behalve in de spits dan, maar soi, dat weegt zeer zeker op tegen de herrie en de toeristen in Amsterdam. Man, wat ben ik blij dat er nog niet zoveel toeristen hier rondlopen. Trouwens, er komen hier heeeeeeeeel veel "toeristen" die speciaal voor de architectuur komen. En die oh-en en ah-en heel wat af.

Maar nogmaals, als ik het kon betalen, woonde ik op de Herengracht of in Blaricum.....

Zamirah, volgens mij heb jij het over een heel ander Almere.....
Ik heb 5 jaar lang met veel plezier gewerkt in Almere, leuke en lieve collega's leren kennen...maar er te gaan wonen, was me iets teveel van 't goeie...
ik zie ook geregeld toeristen (japanners met veel fototoestellen)

op koniginnedag hebben we voor ze geposseerd met oranje pruiken en vlaggenschmick.

die lui hadden het niet meer, vreemde hollanders, in die utopische stad.

Ik kan me aansluiten aan Its, Amsterdam kun je opzoeken, hartstikke gezellig op een zaterdagmiddag,

maar wonen zie ik me er niet.
quote:sarah2ndlife schreef op 10 februari 2009 @ 17:45:

[...]

ja maar tis de mening van een vrij gezell/ige meid, die een hekel had om met haar brommertje van Buiten naar Haven te tuffen, ik bedoel,......

jij hebt denk ik hele andere prioriteiten om naar te kijken toch.Aha, zo bedoel je het! Ja je hebt gelijk, wij zoeken meer rust en tuin en gewoon een nette buurt, haha, gewoon lekker burgerlijk dus! Maar je hebt ook helemaal gelijk hoor, ik ga zeker eerst door de wijken heen.
Jammer Zam, je lijkt me een gezellige buurvrouw.... maar ach, mijn huidige buren zijn ook lieverds.... uit Amsterdam van oorsprong en willen nooit meer terug. Kwamen hier 24 jaar geleden wonen om hun kinderen in ruimte en rust te laten opgroeien.... en die wonen hier ook nog steeds, met hun gezinnen.

Wat ik wel een nadeel vind aan Almere..... alle kerels hier hebben een kale (geschoren) kop..... zo vreemd.... er zal hier wel geen goede herenkapper zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven