Abortus ja of nee
maandag 3 juli 2017 om 16:07
Hoi allemaal,
Wij zijn een getrouwd stel ik 36 en man lief 38. 2 gezonde kids van bijna 5 en 7 en 2 weken geleden positief getest.
Eigenlijk hebben we na 2 kids gezegd het is wel compleet. Maar nu naar onvoorzichtigheid 7 weken zwanger.
Nu staan we in dubio. Wel of geen abortus.
Wie heeft er ervaring mee en kan ons tips geven met deze beslissing.
Alvast dank allemaal
Wij zijn een getrouwd stel ik 36 en man lief 38. 2 gezonde kids van bijna 5 en 7 en 2 weken geleden positief getest.
Eigenlijk hebben we na 2 kids gezegd het is wel compleet. Maar nu naar onvoorzichtigheid 7 weken zwanger.
Alvast dank allemaal
maandag 3 juli 2017 om 17:03
Overtuigen door bang maken is onzinnig. En dat je zelf extreem tegen abortus bent zou maar 1 consequentie moeten hebben: dat jij zelf nooit abortus moet laten plegen. Een ander dat recht ontzeggen met dit soort terreur is belachelijk. Of moet ik foto's gaan plaatsen van mishandelde kinderen, baby's die doodgeschud worden, baby's die verslaafd ter wereld komen om abortus aan te moedigen?Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 16:53Ze vraagt om een mening, en het is wel degelijk waar. Check de filmpjes eens zou ik zeggen. Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen, maar te overtuigen van mijn mening. Ik ben zelf extreem tegen abortus, probeer je dan daar in te verplaatsen. Dan kun je het toch niet laten om iemand proberen te overtuigen.
maandag 3 juli 2017 om 17:07
Ik snap het niet.Marilyn182 schreef: ↑03-07-2017 16:07Hoi allemaal,
Alvast dank allemaal
Als je echt geen kind meer wil, dan laat je je toch steriliseren? Of gebruik je zéér consequent je voorbehoedsmiddelen.
Anders neem je bewust het risico op een 'ongelukje'.
Los van deze vragen: niemand kan hierover makkelijk advies geven. Het is persoonlijk.
Ik kan wel zeggen wat ik persoonlijk zou doen (ook 2 kinderen van 5 en 8 en een compleet gezin): geen haar op mijn hoofd!!!!
anoniem_204651 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 17:11
14.11% gewijzigd
maandag 3 juli 2017 om 17:10
Netjes van jeFlowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:08Ik heb zojuist mijn excuses aangeboden aan Marilyn.
Ik hoop dat jullie inzien dat het enkel goedbedoeld was.
Misschien moet je eens gaan bekijken hoe je je overtuiging op een normale manier kunt verwoorden.
De manier waarop je je nu presenteert luistert niemand naar je en als je al iemand wilt overtuigen, lukt dat op deze manier zeker niet
Buiten dat: dit is een materie waar niemand een ander een overtuiging over op mag leggen. Baas in eigen buik, dacht ik zo.
maandag 3 juli 2017 om 17:14
Ik ben het wel met je eens dat iemand een weloverwogen keuze moet maken. Dus ook zich goed moet laten informeren hoe een abortus precies gaat, welke gevolgen het (lichamelijk en psychisch) kan hebben etc.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:08Ik heb zojuist mijn excuses aangeboden aan Marilyn.
Toch denk ik dat TS dat wel doet. Ze overweegt. Ik ga uit van goede bedoelingen.
maandag 3 juli 2017 om 17:17
Het is best nutteloos dit soort vragen op een forum te stellen. Zoals je al gemerkt had...
Zaken waar je aan kunt denken: wat vindt partner? kan het financieel? Maar ook: je gaat altijd uit van een gezond zich normaal ontwikkelend kind maar wat als dat niet het geval is, ga je dat trekken in jullie leven? hoe pragmatisch zijn jullie beiden?
Zaken waar je aan kunt denken: wat vindt partner? kan het financieel? Maar ook: je gaat altijd uit van een gezond zich normaal ontwikkelend kind maar wat als dat niet het geval is, ga je dat trekken in jullie leven? hoe pragmatisch zijn jullie beiden?
maandag 3 juli 2017 om 17:20
Als je jezelf christen noemt zou ik nog wat meer aandacht besteden aan naastenliefde en hoe je met anderen omgaat dan anderen met jóuw regels om de oren slaan en voorkomen dat mensen dingen doen die jij afkeurt alleen omdat jij ze afkeurt. Je gaat volledig voorbij aan de persoon die de vraag stelt, de situatie, de toon en of de ander wel op jouw visie zit te wachten maar je spuit gewoon wat jij denkt dat juist is omdat je hebt geleerd dat dat juist is. En dus is dat ook juist voor een ander. Daar gaat christendom niet over, dat gaat over liefde, over een ander begrijpen, helpen en steunen, ook als de keuzes die gemaakt worden niet de jouwe zijn.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:08Ik heb zojuist mijn excuses aangeboden aan Marilyn.
Serieuze tip overigens.
maandag 3 juli 2017 om 17:23
Huh?yourlocalhero schreef: ↑03-07-2017 17:21Dit is echt aan jullie, al zie ik geen redenen waarom niet. Besef dat een abortus een enorm litteken achterlaat.
maandag 3 juli 2017 om 17:26
Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 16:53Ze vraagt om een mening, en het is wel degelijk waar. Check de filmpjes eens zou ik zeggen. Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen, maar te overtuigen van mijn mening. Ik ben zelf extreem tegen abortus, probeer je dan daar in te verplaatsen. Dan kun je het toch niet laten om iemand proberen te overtuigen.
Zolang jij uit de grond van je hart niet weet hoe het zelf voelt als zwangere vrouw wil ik je vragen je botte mening voor je te houden. Ik snap je voeding hier achter, maar kwetsen al dan niet onnodig is ongewenst in een gevoelig topic als deze.
maandag 3 juli 2017 om 17:26
Wat voor litteken dan precies? Nou zou ik zelf geen abortus plegen denk ik, als ik onverwacht zwanger raak, maar ik geloof ook niet dat ik er een enorm litteken aan over zou houden om met een week of 6/7 een zwangerschap af te breken. Als dat de beste keuze is op dat moment en je kiest daar bewust voor dan denk ik dat een kind de komende 20 jaar opvoeden een stuk meer impact heeft dan een zwangerschap afbreken.yourlocalhero schreef: ↑03-07-2017 17:21Dit is echt aan jullie, al zie ik geen redenen waarom niet. Besef dat een abortus een enorm litteken achterlaat.
maandag 3 juli 2017 om 17:32
Ik geef toe dat ik niet netjes gereageerd heb, heb hiervoor ook mijn excuses aangeboden. Maar als je een zus hebt die zo graag een kindje wilde maar 3 keer achter elkaar een miskraam kreeg ligt dat toch net wat anders. Ik wil het graag hierbij laten.yourlocalhero schreef: ↑03-07-2017 17:26Zolang jij uit de grond van je hart niet weet hoe het zelf voelt als zwangere vrouw wil ik je vragen je botte mening voor je te houden. Ik snap je voeding hier achter, maar kwetsen al dan niet onnodig is ongewenst in een gevoelig topic als deze.
maandag 3 juli 2017 om 17:42
Erg naar voor je zus, net als voor alle andere mensen die moeite hebben met zwanger raken of misschien zelfs nooit kinderen kunnen krijgen. Toch neemt dat niet weg dat het in sommige gevallen beter is als een kind niet geboren wordt. Of zo'n kind wel of niet geboren wordt heeft verder geen invloed op de vruchtbaarheid van anderen.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:32Ik geef toe dat ik niet netjes gereageerd heb, heb hiervoor ook mijn excuses aangeboden. Maar als je een zus hebt die zo graag een kindje wilde maar 3 keer achter elkaar een miskraam kreeg ligt dat toch net wat anders. Ik wil het graag hierbij laten.
To, misschien werkt het om eens op papier te zetten wat de voor en nadelen (en je angsten) zijn van het krijgen van dit kindje. Zijn het reële bezwaren/angsten, of is het denken aan abortus misschien vooral en schrik reactie op de zwangerschap? Misschien kunnen jullie met iemand die jullie vertrouwen in jullie omgeving praten. Iemand die jullie goed kent, maar er toch net iets verder vanaf staat, kan misschien helpen om dingen op een rij te krijgen.
maandag 3 juli 2017 om 18:10
Mooie post.Sazed schreef: ↑03-07-2017 17:20Als je jezelf christen noemt zou ik nog wat meer aandacht besteden aan naastenliefde en hoe je met anderen omgaat dan anderen met jóuw regels om de oren slaan en voorkomen dat mensen dingen doen die jij afkeurt alleen omdat jij ze afkeurt. Je gaat volledig voorbij aan de persoon die de vraag stelt, de situatie, de toon en of de ander wel op jouw visie zit te wachten maar je spuit gewoon wat jij denkt dat juist is omdat je hebt geleerd dat dat juist is. En dus is dat ook juist voor een ander. Daar gaat christendom niet over, dat gaat over liefde, over een ander begrijpen, helpen en steunen, ook als de keuzes die gemaakt worden niet de jouwe zijn.
Serieuze tip overigens.
TO, dit onderwerp is volgens mij iets om achter de voordeur te bespreken. Jullie beide moeten uiteindelijk leven met de beslissing die gemaakt wordt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 3 juli 2017 om 18:32
Dat siert je!Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:08Ik heb zojuist mijn excuses aangeboden aan Marilyn.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
maandag 3 juli 2017 om 18:40
Och schat, wat denk je nou, dat dat zo uniek is, dat je extreme visie daarmee gerechtvaardigd is? Dat als iemand in je omgeving heel graag een kind wil, maar dat niet lukt, je automatisch anti-abortus wordt en iedereen als vanzelfsprekend wil dwingen het kind te krijgen dat ze ongewenst in hun schoot kregen? Volslagen onzin.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 17:32Ik geef toe dat ik niet netjes gereageerd heb, heb hiervoor ook mijn excuses aangeboden. Maar als je een zus hebt die zo graag een kindje wilde maar 3 keer achter elkaar een miskraam kreeg ligt dat toch net wat anders. Ik wil het graag hierbij laten.
Ik ben voor vrije keus, voor iedereen, omdat vrije keus daadwerkelijk zorgt voor een betere wereld. Mensen voeden hun kinderen beter op als ze er voor kunnen kiezen, misdaadcijfers dalen in landen waar abortus wordt gelegaliseerd, vrouwen zijn economisch zelfstandiger, kortom: iedereen wordt er beter van. En ik heb twee buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad terwijl ik heel graag een kindje wilde. Dat doet het helemaal niet anders liggen, zelfs niet een klein beetje. Sterker nog: het is volledig irrelevant.
maandag 3 juli 2017 om 19:34
Hallo,
Oei, een erg lastige kwestie. Gevoel tegen verstand... ik sluit me eigenlijk aan bij hetgeen reeds gezegd ; past het in jullie leven financieel, relationeel en qua woonruimte gezien ? Uiteindelijk moeten jullie de keuze maken en kan niemand je hierin adviseren... Schrijf inderdaad de voor,- en nadelen op, wellicht wordt het dan duidelijk voor jullie maar zelfs dan blijft het een lastige keuze.
Het enige wat ik zou willen zeggen is, maak de keuze snel ! Het frummeltje in je buik wordt steeds meer een mensje en hoe langer je wacht hoe pijnlijker het zal worden.
Oei, een erg lastige kwestie. Gevoel tegen verstand... ik sluit me eigenlijk aan bij hetgeen reeds gezegd ; past het in jullie leven financieel, relationeel en qua woonruimte gezien ? Uiteindelijk moeten jullie de keuze maken en kan niemand je hierin adviseren... Schrijf inderdaad de voor,- en nadelen op, wellicht wordt het dan duidelijk voor jullie maar zelfs dan blijft het een lastige keuze.
Het enige wat ik zou willen zeggen is, maak de keuze snel ! Het frummeltje in je buik wordt steeds meer een mensje en hoe langer je wacht hoe pijnlijker het zal worden.
dinsdag 4 juli 2017 om 10:10
Lieve Marilyn182
Ik ga geen advies geven wat je wel of niet moet doen. Maar uitgerekend vanmorgen is een nieuw tijdschrift van Er is Hulp verschenen. En ja het is wel christelijk maar in dit tijdschrift staan 15 verhalen van vrouwen die ongewenst zwanger waren. De een heeft een abortus gedaan en de ander het kindje gehouden. Misschien dat deze persoonlijke ervaringsverhalen je iets kunnen helpen. https://schreeuwomleven.nl/magazine/29/ ... juli-2017/
Sterkte met jullie beslissing
Ik ga geen advies geven wat je wel of niet moet doen. Maar uitgerekend vanmorgen is een nieuw tijdschrift van Er is Hulp verschenen. En ja het is wel christelijk maar in dit tijdschrift staan 15 verhalen van vrouwen die ongewenst zwanger waren. De een heeft een abortus gedaan en de ander het kindje gehouden. Misschien dat deze persoonlijke ervaringsverhalen je iets kunnen helpen. https://schreeuwomleven.nl/magazine/29/ ... juli-2017/
dinsdag 4 juli 2017 om 10:15
Als je gewoon getrouwd bent en zwanger wordt van de vader van je andere kinderen, de relatie niet op knappen staat, geen geldprobleem, dakloos of psychisch niet in orde, begrijp ik werkelijk niet waar je over twijfelt. Je hebt niet opgelet en daarvan moet je nu de consequenties dragen. Een kind gemaakt en daar moet je voor zorgen. En ervan houden doe je toch wel, want dat is biologisch bepaald.
Dus echt geen onmogelijke keus, of elke keuze is goed. De keus voor een kind kan nooit fout zijn, en met die andere optie moet je maar leren leven als je ervoor kiest.
Dus echt geen onmogelijke keus, of elke keuze is goed. De keus voor een kind kan nooit fout zijn, en met die andere optie moet je maar leren leven als je ervoor kiest.
dinsdag 4 juli 2017 om 10:20
.Kornel schreef: ↑04-07-2017 10:10Lieve Marilyn182
Je dacht : zo'n overgedramatiseerd, schuld aanpratend blaadje gaat haar helpen?
dinsdag 4 juli 2017 om 10:22
.MinkeDeWit schreef: ↑04-07-2017 10:15Als je gewoon getrouwd bent en zwanger wordt van de vader van je andere kinderen, de relatie niet op knappen staat, geen geldprobleem, dakloos of psychisch niet in orde, begrijp ik werkelijk niet waar je over twijfelt. Je hebt niet opgelet en daarvan moet je nu de consequenties dragen. Een kind gemaakt en daar moet je voor zorgen. En ervan houden doe je toch wel, want dat is biologisch bepaald.
Het is inmiddels 2017 dus nee, dat is niet nodig.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:14
Wat huh?