Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Er lopen hier echt wel rare mensen rond, dat merk je vaak pas als je ze, buiten dit forum, wat beter leert kennen.

Ken een iemand die tijdens rl afspraak toegaf dat er echt heel diepgaand en vergaand gespeurd werd in het leven van 1 bepaalde forumster. Er werden echt dingen genoemd die je niet zomaar weet. Heel creepy vond ik dat, vooral omdat deze forumster, dus degene die dat naspeurwerk deed (die hier al lang niet meer schrijft voor zover ik weet) helemaal niet vond dat zij iets fout deed.
Ik heb haar toen heel snel uit mijn contacten verwijderd en ook nooit meer mee afgesproken. Heel naar.
Renaissance_ schreef:
04-07-2017 11:19
Er lopen hier echt wel rare mensen rond, dat merk je vaak pas als je ze, buiten dit forum, wat beter leert kennen.

Ken een iemand die tijdens rl afspraak toegaf dat er echt heel diepgaand en vergaand gespeurd werd in het leven van 1 bepaalde forumster. Er werden echt dingen genoemd die je niet zomaar weet. Heel creepy vond ik dat, vooral omdat deze forumster, dus degene die dat naspeurwerk deed (die hier al lang niet meer schrijft voor zover ik weet) helemaal niet vond dat zij iets fout deed.
Ik heb haar toen heel snel uit mijn contacten verwijderd en ook nooit meer mee afgesproken. Heel naar.
Brrrr..dat is inderdaad andere koek.
Renaissance_ schreef:

Jakkes.
DorothyParker schreef:
Ik zal het eens vragen, ben nu toch "clean". :)
Alsof je wat hebt aan het antwoord. Ze zeggen dat ze daar iets aan doen. Maar ze doen het niet.
In het verre verleden nog wel hoor, volgens mij. Maar tegenwoordig doen ze alsof hun neus bloedt.
.
Ana_Isabel_ schreef:
04-07-2017 11:17
Alsof je na een week weer de nieuwe" Tina "in handen hebt.
:P
Renaissance_ schreef:

Het allerergste is nog dat degenen die dat soort dingen doen dat zelf helemaal niet raar of creepy vinden.
Ze lullen het nog recht ook.
En met overtuiging.
Van zichzelf dan.
Niet engerds vinden het natuurlijk gewoon idioot.

Beter kwijt dan rijk zulke types.
Ana_Isabel_ schreef:
04-07-2017 11:23
Brrrr..dat is inderdaad andere koek.
Ja, maar het gebeurt dus wel gewoon, daar had ik tot die tijd nooit zo bij stilgestaan. Ik bedoel, wie doet nou zoiets?
Omdat ik zelf ook nogal veel prive hier neerpen is dat voor mij reden om regelmatig mijn nick te wisselen, dat maakt het misschien iets lastiger voor van die stalkerige types.
Eleonora-2 schreef:
04-07-2017 11:27
Het allerergste is nog dat degenen die dat soort dingen doen dat zelf helemaal niet raar of creepy vinden.
Ze lullen het nog recht ook.
En met overtuiging.
Van zichzelf dan.
Niet engerds vinden het natuurlijk gewoon idioot.

Beter kwijt dan rijk zulke types.
Ja, dit precies. Dat vond ik toen misschien nog wel het schokkends, dat diegene dit heel normaal vond om te doen.
doornroosje9 schreef:
04-07-2017 10:24
Op reizen, Boots. Dat topic over Frankrijk.
Dank

Eerste paar en laatste pagina's gelezen. Bizar! En hoe een topic zelfs op de reizen pijler volledig uit de klauwen kan lopen :nooo:

Sommige mensen zijn echt gek. Laat haar met rust en forum er omheen als je geen fan bent..
Renaissance_ schreef:
04-07-2017 11:29
Ja, maar het gebeurt dus wel gewoon, daar had ik tot die tijd nooit zo bij stilgestaan. Ik bedoel, wie doet nou zoiets?
Omdat ik zelf ook nogal veel prive hier neerpen is dat voor mij reden om regelmatig mijn nick te wisselen, dat maakt het misschien iets lastiger voor van die stalkerige types.
Dat iemand het ook compleet normaal vindt en dat ook zo zegt, dat had ik niet kunnen bedenken eerlijk gezegd. De meeste mensen zullen toch een vorm van gene hebben daarover te praten. Dan ben je inderdaad gek.

BGB ik neem mijn woorden terug :redrose:

Ikzelf ben absoluut onvindbaar op het ww.
Voelt wel fijn.
Renaissance_ schreef:
04-07-2017 11:29
Helpt dat wel, van nick veranderen?

Bij de meesten weet je het, en de anderen verklappen zelf wie ze ooit waren.

Ben je echt veilig, wanneer je een nieuwe nick neemt?
*Carrie Bradshaw - voice*
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Renaissance_ schreef:

forumster?
Yas, you've got mail!

En stalkers zijn stom. Nee, dat is een understatement: stommer dan stom!
En als ze het goedlullen, dat zijn ze en stom en dom.
DorothyParker schreef:
04-07-2017 11:41

Van nick veranderen maakt in ieder geval dat je niet meer te loepen bent. Als dat dus al zou kunnen, loepen.
DorothyParker schreef:

Nee. Dit is internet. Je bent niet echt veilig. Er zijn maar weinig mensen die de kennis, de kunde en het geld hebben om zich dusdanig af te schermen en te beveiligen dat je ook echt anoniem bent. Zo'n uitspraak als Ana doet vind ik dan ook tricky. Je kunt wel denken dat je onvindbaar bent, de kans is groot dat je wel degelijk vindbaar bent. Ik ga er in ieder geval van uit dat hier mensen zitten die veel slimmer zijn met digigedoe dan ik en dat deze me heel makkelijk kunnen achterhalen.
Daarnaast heb ik niet de illusie dat het forum echt goed beveiligd is, gezien hoe er met alles omgegaan wordt.
Jeetje, dat je het weer een raar topic vind prima..dat vind ik ook bijna altijd. Tik dat lekker daar of juist niet. Ook allemaal prima. Zo werkt een forum.

Maar echt waarom elke keer dit soort achterlijkheden achter de schermen of over dingen van achter de schermen van een ander, hoe van het padje ben je dan gewoon??? Koekoek.
DorothyParker schreef:

Niet als je gaat verkondigen wie je ooit was.
Ana_Isabel_ schreef:
04-07-2017 11:47
Niet als je gaat verkondigen wie je ooit was.
Helpt ook niet (bij een flink aantal forummers) als ze op dezelfde manier blijven reageren.
Dan word je meteen herkent.
DorothyParker schreef:

Het maakt het wat lastiger om oude info hier aan mij te koppelen, maar iemand die echt wil en een beetje handig is kan natuurlijk toch wel dingen herleiden. Echt veilig ben je alleen als je geen enkele herkenbare info over jezelf geeft. En niemand van hier toelaat op fb bijv.
Renaissance_ schreef:
04-07-2017 11:48
Het maakt het wat lastiger om oude info hier aan mij te koppelen, maar iemand die echt wil en een beetje handig is kan natuurlijk toch wel dingen herleiden. Echt veilig ben je alleen als je geen enkele herkenbare info over jezelf geeft niet op internet zit. En niemand van hier toelaat op fb bijv.
-Puss-in-Bootz- schreef:
04-07-2017 11:42
forumster?
Probeer ik een beetje onduidelijk te blijven :nooo: :D
Het is ook niet zo handig om áls je van nick wisselt, dan weer dezelfde te nemen met iets erachter. Je bent dan wel niet meer te loepen, maar in quotes blijft je oude naam staan en zo zijn oude uitspraken wel weer te vinden via google. Lijkt mij. Plaatjes zijn denk ik ook te googelen.
Natuurlijk blijft die oude naam ook her en der rondslingeren als je een ándere nick neemt, maar dan is de link toch wat minder makkelijk te leggen.
Ik vind het zelf trouwens niet fijn al die nickwisselingen. Ik weet niet meer wie ik tegenover me heb hier. Maar dat is mijn 'probleem' dan.
.
Lady_Voldemort schreef:
04-07-2017 11:45
Van nick veranderen maakt in ieder geval dat je niet meer te loepen bent. Als dat dus al zou kunnen, loepen.
Mwah op het oude forum had je alleen maar een usernummer nodig om je hele postgeschiedenis te kunnen zien.
Anoniem of niet.
Ik hoop dat de loepfunctie niet meer terugkomt eerlijk gezegd.
Fee-de-Goede schreef:
04-07-2017 11:47
Helpt ook niet (bij een flink aantal forummers) als ze op dezelfde manier blijven reageren.
Dan word je meteen herkent.
Dat is waar. Zo werd ik herkend door 1 (!) post op de kinderpijler. Ik wilde danwel niet perse anoniem blijven, maar vond het heel bijzonder.
Miss_Dizzy schreef:
04-07-2017 11:52

Ik hoop dat de loepfunctie niet meer terugkomt eerlijk gezegd.

Zou ik ook prima vinden. Die loepfunctie is de enige reden dat ik zo af en toe een verse nick neem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven