Telefoon checken van partner?

04-07-2017 17:54 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-lezers,

Ik heb een onderwerp waarover ik graag jullie mening wil weten. Ik ben nu al een klein poosje samen met mijn partner ( 2,5 jaar), in de tijd dat ik met hem samen ben zijn er helaas een aantal dingen voorgevallen. Zo is hij in het begin van onze relatie vreemd gegaan. Hier ben ik er toen der tijd achtergekomen nadat ik na aanleiding van erg veel argwaan stiekem in zijn telefoon heb gekeken ( waar ik geen voorstander van ben). Na veel erover te hebben gepraat en hij natuurlijk belooft te hebben dat het niet meer zou gebeuren, hebben we uiteindelijk besloten om verder te gaan en het achter ons te laten.

Nu 2 jaar verder heb ik weer dezelfde argwaan, naar aanleiding van een paar situaties en voorvallen die ik niet vertrouw. Ook heeft hij overal waar hij heen gaat (toilet, douch, bed, keuken) altijd zijn telefoon bij zich.

Als ik hem vraag of er iets aan de hand is of als ik vraag of hij contact heeft met een andere vrouw, beweert hij natuurlijk van niet. Daarom wil ik graag in zijn telefoon kijken. Ik wil dit niet meer stiekem doen dus wil ik hem vragen of ik in zijn telefoon wil kijken. Nu is het probleem van eerlijk vragen natuurlijk dat hij met NEE kan antwoorden. Hoe denken jullie er over als je partner het niet toelaat om in haar/zijn telefoon te kijken. Ik denk dan bij mezelf, als je niks te verbergen hebt dan doe je daar toch ook niet moeilijk over?

Mijn vraag is nu dus aan jullie, hoe zouden jullie reageren als je niet in je partners telefoon mag kijken. (hij mag wel altijd in mijn telefoon kijken, hij gebruikt zelfs vaak mijn telefoon als die van hem niet in de buurt is)

Bedankt voor het antwoorden op mijn Topic.

Liefs,
En denk je echt dat hij dan zo stom is om alles erin te laten staan?
Berichtjes deleten is snel gedaan ...

Na eerder al zo'n fratsen zou ik er geen zin meer in hebben.
Tja, ik denk er hetzelfde over. Mijn partner mag altijd in mn telefoon kijken (behalve deze week nog, aangezien ik een surpriseparty voor hem aan het organiseren ben :hihi: en er nu dus even een code op zit). Maar normaal gesproken ligt mijn telefoon open en bloot beschikbaar.
Andersom denk ik er hetzelfde over, maar ik heb geen reden om te willen kijken.
mijn partner mag altijd in mijn telefoon kijken, of hij het vraagt of niet vraagt of hij argwaan heeft of niet doet er niks toe

(beetje als met kleuters, als het mag is het toch niet spannend meer )

maar kut voor je dat je het niet vertrouwt :-|
Lorem Ipsum
Ik zou na jouw vorige ervaring er ongevraagd stiekum inkijken.
Mijn partner mag altijd in mijn telefoon kijken, maar op het momen dat hij het dóet om te controleren of hij vraagt erom hebben we een levensgroot probleem. Als hij mijn telefoon pakt om te bellen of een adres op te zoeken, prima, pakt hij mijn telefoon om mijn appjes te lezen dan heeft hij een probleem. Als hij zou vragen 'ik wil in je telefoon kijken en als je weigert heb je iets te verbergen' dan is dat waarschijnlijk het begin van het einde qua relatie
Wij mogen gewoon in elkaars telefoon kijken al gebeurt dat eigenlijk vrij weinig.

In jouw geval zou ik stiekem kijken.
In jouw geval zou ik wel (stiekem) gekeken hebben. Niet netjes maar ik had me niet kunnen inhouden. In mijn telefoon mag altijd wel gekeken worden door partner, het is voor mij nooit zo'n ding. Maar als ik dagelijks gecheckt zou worden om te kijken of ik wel trouw ben vind ik dat wel een probleem, dat is voor beiden niet leuk. Verder keek ik weleens in mijn partners telefoon, gewoon tussen zijn foto's. Niet echt bij de berichten. Ik vertrouwde hem daar wel in.
Je vertrouwt hem niet. Waarschijnlijk opnieuw terecht, maar wat schiet je op met kijken in zijn telefoon? Hij kan spul deleten, de betreffende dame onder een mannennaam zetten, genoeg omzeilmogelijkheden. Je grootste probleem is je wantrouwen. Je kunt ook besluiten dat een relatie waarbij je je partner niet kunt vertrouwen niets voor jou is.
Mijn vriend heeft mijn vertrouwen niet gekrenkt, dus is het sowieso geen vergelijkbare situatie. Maar ik zou het wel gekkigheid vinden als ik zijn telefoon niet mocht 'lenen' en hij op dat moment niet nodig hoeft te bellen of te appen, zeker, moet een grapje zijn.
Weet je wat het is? Die gast heeft jouw vertrouwen beschaamd dus jij voelt de behoefte om zeker te weten wat hij doet dus logisch dat jij in zijn telefoon wil kijken. Op de vraag 'ga jij vreemd?' of 'Ben jij trouw?' zal hij natuurlijk nee en je zeggen.

Wanneer je in een relatie op het punt komt dat je je partner wil controleren is het te laat.

Je zal nu wel weer allerlei forummers over je geen krijgen omdat je in zijn telefoon hebt gekeken en nu neigt om het weer te doen, je bent gewaarschuwd :-D
Hier zouden we niet eens stiekem kunnen kijken. Voor die van mij heeft hij mijn vinger nodig en hij heeft via een token van zijn werk elke keer een nieuwe inlogcode. Maar ook nooit de behoefte gehad, hij ook niet. Daarnij gaat het hem geen moer aan wat mijn vriendinnen me eventueel in vertrouwen vertellen via whats app oid. En daar ben ik enorm loyaal aan.
@LaFleurNoire Klopt daar heb je natuurlijk een punt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal zonder aanleiding.
Het is daarbij voor mij ook bijna onmogelijk om stiekem is zijn tel te kijken, aangezien hij hem overal mee naar toeneemt. En als ik in zijn telefoon zou kijken zou ik uiteraard niet naar appjes van zijn vrienden of collega's kijken.
RositaVenetio schreef:
04-07-2017 18:22
Het is daarbij voor mij ook bijna onmogelijk om stiekem is zijn tel te kijken, aangezien hij hem overal mee naar toeneemt. En als ik in zijn telefoon zou kijken zou ik uiteraard niet naar appjes van zijn vrienden of collega's kijken.
Doet hij dit sinds kort, de mobiel continu met zich mee dragen?
Ja, ik zou absoluut zeker weten ook stiekem kijken.

Tuurlijk, jullie hebbe al geen basis voor een relatie, gezien zijn verleden en jouw wantrouwen, maar het is wel fijn dit bevestigd te hebben voordat je hem uitzwaait (hoop ik).

Beter realiseer je je dat hij niet te vertrouwen blijkt te zijn (eerste keer), en je dit gevoel niet voor niks hebt, dus geen reden om hiermee door te gaan. Dan hou je meer de eer aan jezelf, luister je naar jezelf. Maar is snap als je bevestiging wilt.

Overigens las ik hier ooit zo'n mooie uitspraak, het klonk ongeveer als dit:

When someone shows you who they are, believe them the first time.
Sereia schreef:
04-07-2017 18:26
Doet hij dit sinds kort, de mobiel continu met zich mee dragen?
Het valt me wel meer op de laatste tijd
Perzina schreef:
04-07-2017 18:29

Tuurlijk, jullie hebbe al geen basis voor een relatie, gezien zijn verleden en jouw wantrouwen, maar het is wel fijn dit bevestigd te hebben voordat je hem uitzwaait (hoop ik).

Beter realiseer je je dat hij niet te vertrouwen blijkt te zijn (eerste keer), en je dit gevoel niet voor niks hebt, dus geen reden om hiermee door te gaan. Dan hou je meer de eer aan jezelf, luister je naar jezelf. Maar is snap als je bevestiging wilt.

Ja klopt ik zou het fijn vinden om bevestig te hebben zodat ik weet dat het niet in mijn hoofd zit. Dat is inderdaad een mooie uitspraak! Wat hij heeft gedaan is nu al 2 jaar geleden en we hebben dit achter ons gelaten, maar blijkbaar zit ik er nog meer mee dan ik had verwacht
Perzina schreef:
04-07-2017 18:29

Ja klopt ik zou het fijn vinden om bevestig te hebben zodat ik weet dat het niet in mijn hoofd zit. Dat is inderdaad een mooie uitspraak! Wat hij heeft gedaan is nu al 2 jaar geleden en we hebben dit achter ons gelaten, maar blijkbaar zit ik er nog meer mee dan ik had verwacht
Ik vind het zo naar voor je, dat je de onrust hebt. Snap wel dat je graag op onderzoek uit wil gaan. Zou je hem nu idd wel uitzwaaien mocht hij je wederom bedrogen hebben? Is hij verder wel goed voor je?
Even ongeacht of je in de telefoon mag kijken of niet; als ik mijn vriend niet vertrouw zou dat een hele belangrijke reden zijn om de relatie opnieuw te evalueren.

Mijn vriend mag overigens altijd mijn telefoon pakken (voor wat dan ook) & andersom geldt hetzelfde.

In jouw situatie zou ik ook in zijn telefoon willen neuzen.
Dat is het probleem van beschadigd vertrouwen. Het zal altijd ergens een stukje beschadigd blijven. Ik vind dat door de vreemdgaan actie van jouw vriend hij dit moet incalculeren in jullie relatie. Beschadigd vertrouwen en raar gedrag vriend leidt tot een trigger bij jou waardoor je weer moeite hebt met vertrouwen. Of er wel of niet iets aan de hand is mbt vreemdgaan.
Als jouw vriend dat niet erkend en in tegemoet komt en hij blijft voor jouw wantrouwend gedrag vertonen dan lijkt het me goed om voor jezelf te evalueren of je zo in de relatie wil staan.
Oorzaak en gevolg is hier wel van toepassing.
anoniem_311791 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 18:42
0.17% gewijzigd
Sereia schreef:
04-07-2017 18:34
Ik vind het zo naar voor je, dat je de onrust hebt. Snap wel dat je graag op onderzoek uit wil gaan. Zou je hem nu idd wel uitzwaaien mocht hij je wederom bedrogen hebben? Is hij verder wel goed voor je?
Ja zeker Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me, toch? Dan is het einde verhaal. Ja voor de rest is het echt een lieverd, dat is juist ook zo moeilijk er aan.
Wat zijn de voorvallen waardoor je denkt dat er wat speelt?
RositaVenetio schreef:
04-07-2017 18:20
@LaFleurNoire Klopt daar heb je natuurlijk een punt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal zonder aanleiding.
Die aanleiding is er wel; jij vindt dat hij zich vreemd gedraagt. Heb je hem verteld dat je hem wantrouwt omdat hij na zijn eerdere escapade voor jou weer verdacht gedrag vertoont?
Ik zou open kaart spelen in deze, wat heb je te verliezen? Je vertrouwt hem toch al niet. Die vertrouwensbreuk heeft hij aan zichzelf te danken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven