Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

donderdag 6 juli 2017 om 17:58
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: frontale buien vallen wel goed te voorzien door de buienradar, warmtebuien niet.
Warmtebuien ontstaan vaak plotseling, door plaatselijke temperatuurverschillen en luchtbewegingen, terwijl er een half uur voor het ontstaan van die bui nog niks aan de hand was dus dat kan die buienradar ook niet ruiken. Zo'n bui kan ook heel snel uitregenen, en dan blijft het juist droog terwijl de buienradar regen aangaf.
Warmtebuien ontstaan vaak plotseling, door plaatselijke temperatuurverschillen en luchtbewegingen, terwijl er een half uur voor het ontstaan van die bui nog niks aan de hand was dus dat kan die buienradar ook niet ruiken. Zo'n bui kan ook heel snel uitregenen, en dan blijft het juist droog terwijl de buienradar regen aangaf.

donderdag 6 juli 2017 om 18:17
Kapitein_Haak schreef: ↑06-07-2017 17:45Geniet ervan Katalina!
Hier begint de zon weer opnieuw te schijnenNet nu ik boodschappen wil doen. Ik vertrouw die neerslagmeters sowieso voor geen cent, heel vaak klopt de voorspelling niet. Nja, ondertussen is het toch ook wel bewolkt, dus hopelijk gaat er zo toch echt regen vallen.
Houden jullie ook zo van de geur van regen![]()
Dat komt goed!
Jaaa ruikt echt heerlijk inderdaad

Ik hoop dat er bij jullie ook nog wat gaat vallen, ' t is jullie gegund!
donderdag 6 juli 2017 om 18:31
Pff .. moeten ze maar eens wat nauwkeuriger 'verwachten' dan. Je zult maar boer zijn en al vanaf pakumbeet begin mei amper regen gezien hebben en dan nu moeten beslissen of je gaat beregenen of niet. Ooohh .. Weeronline en Buienradar laten enorme joekels van buien zien, incl. rode onweersvlekken. Weet je wat .. denkt die boer .. ik wacht nog even, want die meteoroloog heeft er voor geleerd. En vervolgens gebeurt er niks, nakkes, nada! Kun je alsnog je sproeiers aanzetten

Manlief komt ook altijd met die volkomen logische verklaringen aanzetten. Daar zit ik helemaal niet op te wachten .. kan dat zelf ook wel bedenken! Ik Wil Regen!

donderdag 6 juli 2017 om 19:53
Er werd hier vandaag regen voorspeld. Nou, de zon scheen de hele dag, en hoe!
Het was niet eens zo heet buiten, maar de zon scheen zo fel dat het bijna letterlijk door je huid heen brandde. Nu is het helaas wel vies warm, maar morgen wordt het weer koeler.

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

donderdag 6 juli 2017 om 19:54
Ik denk dat die boer gewoon ouderwetsch naar de lucht kijkt. Doe ik ook nog steeds, en dat werkt prima.Weedbee schreef: ↑06-07-2017 18:31Pff .. moeten ze maar eens wat nauwkeuriger 'verwachten' dan. Je zult maar boer zijn en al vanaf pakumbeet begin mei amper regen gezien hebben en dan nu moeten beslissen of je gaat beregenen of niet. Ooohh .. Weeronline en Buienradar laten enorme joekels van buien zien, incl. rode onweersvlekken. Weet je wat .. denkt die boer .. ik wacht nog even, want die meteoroloog heeft er voor geleerd. En vervolgens gebeurt er niks, nakkes, nada! Kun je alsnog je sproeiers aanzetten![]()
donderdag 6 juli 2017 om 20:15
Mijn huisarts adviseerde om ook meer te gaan sporten. Morgenochtend ga ik baantjes zwemmen... Wat doe jij er verder aan je depressie?yesss schreef: ↑06-07-2017 15:30Hoe gaat het met iedereen? Het ziet ernaar uit dat het straks gaat regenen.
TanteSlankie ik behoor helaas ook tot de weinigen die depressief is in de zomer. Het is niet alleen de warmte maar ook down, niet lekker in mijn vel.
Zodra het herfst wordt ga ik ineens met sprongen vooruit.
Het rare is, dat de meesten naar buiten willen als het lente of zomer is en dan dus actiever worden, ik heb dat juist in de herfst en winter, dan ga ik veel fietsen en hardlopen. Lekker rustig op straat, de frisse wind. Heerlijk vind ik dat.
Ik sport nu wel veel op de sportschool en dat helpt ook wel anders schiet ik helemaal in een dip.
Gelukkig wordt het na vandaag weer koeler!![]()
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 6 juli 2017 om 20:38
Lady_Voldemort schreef: ↑06-07-2017 19:54Ik denk dat die boer gewoon ouderwetsch naar de lucht kijkt. Doe ik ook nog steeds, en dat werkt prima.
Ook niet betrouwbaar hier. Ondanks de 'verwachtingen' gewone 'witte' bewolking, maar uit het niets een paar gigantische donderklappen recht boven ons. Klein buitje en verder niks. Nu aardedonker en droog. Maar boeren zullen er ongetwijfeld meer verstand van hebben

donderdag 6 juli 2017 om 21:34
Ja het helpt echt, baantjes zwemmen is ook heel erg goed en ontspannend.tanteslankie schreef: ↑06-07-2017 20:15Mijn huisarts adviseerde om ook meer te gaan sporten. Morgenochtend ga ik baantjes zwemmen... Wat doe jij er verder aan je depressie?
Ik sport bijna elke dag, probeer zo gezond mogelijk te eten, op tijd naar bed. Verder niet teveel van mezelf verwachten maar ook niet te weinig

Dus ook regelmatig door die depressie heen... Dus hoe rot ik me ook voel, toch gaan sporten en werken, maar ik plan ook dagen in dat ik echt even helemaal niks hoef van mezelf

vrijdag 7 juli 2017 om 14:55
Nou inderdaad, de lucht vind ik nou ook niet direct een goede graadmeter. En of het nou voorspelling of verwachting moet heten, dat boeit mij weinig. Het is gewoon irritant dat de neerslagradar (eender welke site) vaak niet klopt.
Vandaag erg broeierig hier, ondanks dat het wel redelijk waait. Hopelijk snel verkoeling.
vrijdag 7 juli 2017 om 15:52
Pff, sterkte! Ik trek het terug dat het vandaag koeler is, integendeel..kimmeke1983 schreef: ↑06-07-2017 21:12Ik lees hier na vandaag koeler bij mij word het niet spectaculair koeler vandaag 29 gr, morgen 28 gr, zaterdag 27gr, zondag 26 gr pas maandag naar een fijne 22/23 graden
vrijdag 7 juli 2017 om 15:54
Pff, sterkte! Ik trek het terug dat het vandaag koeler is, integendeel..kimmeke1983 schreef: ↑06-07-2017 21:12Ik lees hier na vandaag koeler bij mij word het niet spectaculair koeler vandaag 29 gr, morgen 28 gr, zaterdag 27gr, zondag 26 gr pas maandag naar een fijne 22/23 graden
vrijdag 7 juli 2017 om 15:56
Kapitein_Haak schreef: ↑07-07-2017 14:55Nou inderdaad, de lucht vind ik nou ook niet direct een goede graadmeter. En of het nou voorspelling of verwachting moet heten, dat boeit mij weinig. Het is gewoon irritant dat de neerslagradar (eender welke site) vaak niet klopt.
Vandaag erg broeierig hier, ondanks dat het wel redelijk waait. Hopelijk snel verkoeling.
Jaaa .. dat is mijn ergernis ook! Dat je denkt dat de techniek anno 2017 redelijk betrouwbaar is en dat je op basis van die radarbeelden dan mag aannemen (niet 'verwachten' dus) dat het klopt, toch? Dus je ziet enorme complexen licht/donkerblauwe wolken op je regenradar met grote rode vlekken erin en tijdstippen waarop het over je woonplaats zou moeten/kunnen komen. Verder krijg ik meldingen in de trant van .. Je zult er niet kletsnat van worden, maar als je over een half uur de deur uit gaat neem dan je paraplu mee. Moet hier altijd om grinniken, maar er klopt meestal niks van. Maar goed .. gisterenavond dus eindelijk regen gehad en om middernacht nog ff genoten van al het indrukwekkende geflits buiten.
Vandaag raar weer. Vanochtend heel broeierig en zwaar bewolkt. Nu wat zon en wolkenflarden en bijna 26 graden. Binnen 25, ondanks alles open. Maar sommige kamers hebben 'hoekjes' en daardoor is er weinig 'doortrek'. Morgen idd wat minder warm .. zondag nog 24 (waar ik woon) en daarna terug naar een aangename 20 graden

zaterdag 8 juli 2017 om 11:10
Ja nou inderdaad Weedbee, als ik zulke dikke wolkcomplexen zie op de radar, en er vallen drie druppels... eh? :'-) Donderdagnacht heeft het hier wel lekker geregend overigens, maar het koelde niet af helaas (dat was dan wel weer goed voorspeld/verwacht
).
Warm maar gelukkig niet bloedheet dit weekend. Komende week goede vooruitzichten!

Warm maar gelukkig niet bloedheet dit weekend. Komende week goede vooruitzichten!

zaterdag 8 juli 2017 om 11:24
Hier nu bewolkt en af en toe een piepend zonnetje. Maar idd heel broeierig. Waar ik het meest van baal is tóch die onbetrouwbaarheid van de 'verwachtingen'. Dan kijk je op diverse weer-apps en ziet een dalende lijn .. hoihoi denk je dan. Maar de dag erna is het alweer bijgesteld. Vanaf maandag zou het moeten afkoelen, maar nu zie ik dat er toch weer 24 graden verwacht wordt en pas vanaf dinsdag 20. Maar als het dan constant een dagje opschuift hebben we alsnog een warme week, dus ik verheug me nergens meer op en word alsmaar lamlendiger. Ben eens gaan nadenken over de kreet 'zomerdepressie', maar wil niet zover gaan te beweren dat ik nergens meer zin in heb of het liefst mijn bed in wil duiken oid, maar spontaan verzinnen waar ik naar toe wil of wat ik wil gaan doen is er niet meer bij en de periodes dat ik gewoon niet naar buiten wil worden steeds langer en boeit het me totaal niet meer dat ik vierkante ogen kweek met tennis kijken

zaterdag 8 juli 2017 om 12:24
Zo herkenbaar, Weedbee, de frustratie omdat het heel vaak tóch weer warmer blijkt te worden dan aanvankelijk verwacht. Ik voel dan per direct stress, woede en soms zelfs paniek opkomen. Waarom is het zelden tot nooit andersom, dat het koeler wordt dan voorspeld?
Als het constant heel heet zou zijn dan zou ik grote kans maken een zomerdepressie te ontwikkelen. Gelukkig hebben we afwisseling met minder hete dagen of zelfs koele zoals laatst. Zoals het nu is kan ik het wel handelen, maar ik word wel heel moe/gaar en erg gestresst van de zon en de broeierigheid. Ook afspraken maken is lastig; als het heet en zonnig wordt wil ik niet buiten komen.
Knuffel! Uiteindelijk wordt het hoe dan ook herfst!!
Als het constant heel heet zou zijn dan zou ik grote kans maken een zomerdepressie te ontwikkelen. Gelukkig hebben we afwisseling met minder hete dagen of zelfs koele zoals laatst. Zoals het nu is kan ik het wel handelen, maar ik word wel heel moe/gaar en erg gestresst van de zon en de broeierigheid. Ook afspraken maken is lastig; als het heet en zonnig wordt wil ik niet buiten komen.
Knuffel! Uiteindelijk wordt het hoe dan ook herfst!!
zaterdag 8 juli 2017 om 14:14
Herkenbaar allemaal weer, ik kijk zo uit naar de Herfst! Lekker fietsen, uitwaaien, door de bossen wandelen, ik vind dat in de zomer een stuk minder leuk.
Hebben jullie ook dat het je zoveel energie kost om vrolijk te doen in de zomer?
In de Winter en Herfst ben ik helemaal in mijn element, want dan zijn de meeste mensen chagrijnig en dan steek ik een stuk vrolijker af
(Nee grapje)
Maar het geeft me ook meer ruimte ofzo om mezelf te zijn, in de zomer voelt alles zo opgedrongen, alsof je continu vrolijk moet zijn omdat de zon schijnt
Oh en zee, vinden jullie dat ook zo lekker als het herfst achtig is? Uitwaaien en daarna binnen een kop warme koffie of chocolade melk met slagroom.
In de zomer vind je me echt niet op het strand, terwijl in de Herfst/Winter vind ik het heerlijk. Ik houd ook sowieso niet van drukte en mensen massa's dus dat speelt ook zeker mee.
Hebben jullie ook dat het je zoveel energie kost om vrolijk te doen in de zomer?
In de Winter en Herfst ben ik helemaal in mijn element, want dan zijn de meeste mensen chagrijnig en dan steek ik een stuk vrolijker af

(Nee grapje)
Maar het geeft me ook meer ruimte ofzo om mezelf te zijn, in de zomer voelt alles zo opgedrongen, alsof je continu vrolijk moet zijn omdat de zon schijnt

Oh en zee, vinden jullie dat ook zo lekker als het herfst achtig is? Uitwaaien en daarna binnen een kop warme koffie of chocolade melk met slagroom.
In de zomer vind je me echt niet op het strand, terwijl in de Herfst/Winter vind ik het heerlijk. Ik houd ook sowieso niet van drukte en mensen massa's dus dat speelt ook zeker mee.

zaterdag 8 juli 2017 om 17:50
Ik woon nu in de koelste regio van Nederland, hier is het 19 graden!
Nu hopen dat het binnen ook afkoelt, want het is opnieuw overal in huis warm hier. Sterker nog, je kunt beter buiten dan binnen vertoeven, want binnen is het hier een dikke 23 graden!

zondag 9 juli 2017 om 09:45
Jeetje 19 graden daar kan ik maar van dromen op dit moment gisteren 28 graden en zwoel vandaag ging het normaal 26 gr worden maar de verwachting is toch weer naar boven gesteld naar 28 graden. Benieuwd als die 20/22 graden volgende week gaan uitkomen ... ik hoop er niet teveel op kan ik ook niet teleurgesteld worden als het toch weer 25+ word
zondag 9 juli 2017 om 12:13
Het valt nog mee met de warmte, ben vanmorgen gaan sporten en op de fiets terug, was nog goed te doen.
Maar ik heb gewoon zo geen zin meer in zon en zomer
Ik heb net boodschappen gedaan en theelichtjes gehaald. Als het donker wordt doe ik ze vanavond aan en zet ik een Winterse film op en negeer ik dat het zomer is
Ik ben in ieder geval blij dat het al iets vroeger donker is in de avond.
Maar ik heb gewoon zo geen zin meer in zon en zomer

Ik heb net boodschappen gedaan en theelichtjes gehaald. Als het donker wordt doe ik ze vanavond aan en zet ik een Winterse film op en negeer ik dat het zomer is

Ik ben in ieder geval blij dat het al iets vroeger donker is in de avond.
zondag 9 juli 2017 om 12:18
Net mezelf een schop onder m'n brede achterwerk gegeven en eindelijk van mijn pc-stoel afgekomen en wat gewandeld. Leek me (een uur geleden) nog wel prima te doen met een buitentemperatuur van 20 graden. Dat bleek dus een vergissing, want alleen in het voetgangerstunneltje was het uit te houden en de rest - ook in de weinige schaduw - was alweer afzien. Maar idd .. de dagen worden alweer ietsjes korter en ook ik zit 's avonds alweer met kaarsjes aan. Doe ik trouwens altijd al als 'voor het slapen gaan'-ritueel .. puzzelen op de Ipad met alleen kaarslicht. Goed voor het aanmaken van slaapstofjes
Ff volhouden nog maar. Vanaf dinsdag wordt het een aangename 20 graden, maar helaas gaan vanaf donderdag de temperaturen weer omhoog. Heb nú al medelijden met de Vierdaagse-lopers. Écht niet fijn om met 20+ graden te lopen, ook al is dat eigen keus. Voor nu .. sterkte allemaal en na vandaag is de herfst weer een dagje dichterbij

Ff volhouden nog maar. Vanaf dinsdag wordt het een aangename 20 graden, maar helaas gaan vanaf donderdag de temperaturen weer omhoog. Heb nú al medelijden met de Vierdaagse-lopers. Écht niet fijn om met 20+ graden te lopen, ook al is dat eigen keus. Voor nu .. sterkte allemaal en na vandaag is de herfst weer een dagje dichterbij

zondag 9 juli 2017 om 14:23
Pfff het is weer warm vandaag. Misschien straks nog maar even het water op.
Mag het morgen alsjeblieft droog zijn? Mijn vader viert morgen bij mij op de camping zijn verjaardag omdat hij en zijn vriendin het lichamelijk niet meer kunnen. Zou het zo fijn omdat buiten te doen en niet in een warme caravan te gaan zitten met alle visite.
Mag het morgen alsjeblieft droog zijn? Mijn vader viert morgen bij mij op de camping zijn verjaardag omdat hij en zijn vriendin het lichamelijk niet meer kunnen. Zou het zo fijn omdat buiten te doen en niet in een warme caravan te gaan zitten met alle visite.