Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank meisjes 💋
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hier valt het nog mee: donderdag 24 graden en vrijdag en zaterdag 22/23 graden. Niet om te klagen, maar het is nog steeds benauwd 's nachts.. het was vanochtend maar liefst 22 graden in mijn slaapkamer! O_O
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik hoor 30 graden donderdag. Verder wel volgende week weer wisselvallig met meer wind en regen... Op welke site kijken jullie voor een goed weerbericht?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik vind knmi fijn wegens de objectiviteit, maar die schatten vrij laag in waardoor het vaak tegenvalt. Daarom (ondanks dat ik gek word van het gejubel over "mooi" weer) toch maar weeronline, redelijk accuraat. Al klopt er geen hout van hun neerslagvoorspeller. Heb ze laatst gemaild of het aub wat minder hysterisch kan over "mooi" weer (en die belachelijk hoge cijfers op hete dagen), omdat genoeg mensen helemaal niet van hitte houden. Maar dit was hun handelsmerk, zeiden ze. Tja.

Ik hoop dat het volgende week idd koeler en regenachtiger wordt. Nu helaas een paar dagen benauwd en warm (zolang het de 30 niet raakt kan ik het psychisch en lichamelijk nog handelen, maar leuk is anders).
Áls ik al kijk, dan is het op de apps van Buienradar en Weeronline. Bij de laatste heb ik uiteraard mijn eigen lokatie ingegeven en tot nu klopt dat redelijk. Voor morgen wordt idd 29 graden afgegeven nu, maar daarna 24 en dalend naar 20 volgende week dinsdag. Ik lees net dat morgenmiddag vanuit het ZW de bewoling gaat toenemen en eind middag/begin avond zouden er enkele onweersbuien kunnen ontwikkelen. Maar das in het midden van het land. Zou ik dan weer geen last van moeten hebben.

Op dit moment zit ik weer met de gordijnen dicht en ondanks dat smoor ik al weg. Zon schijnt pal op het raam .. bah. Dus buiten nu 19, maar binnen al 25. Nog ff volhouden allemaal!

Afbeelding

:devil:
Hier grijs, grauw, regen, koud :-(
Yggdrasil- schreef:
05-07-2017 09:24
Hier grijs, grauw, regen, koud :-(

Oh echt? Woon jij wel in hetzelfde land als ik dan? :-o
Weeronline dus. Die hou ik dan ook in de gaten?... Yggdrasil, heb jij nog een kamertje vrij voor de komende 2 maanden? :biggrin:
-Albert Einstein-
Weedbee schreef:
05-07-2017 09:18
Áls ik al kijk, dan is het op de apps van Buienradar en Weeronline. Bij de laatste heb ik uiteraard mijn eigen lokatie ingegeven en tot nu klopt dat redelijk. Voor morgen wordt idd 29 graden afgegeven nu, maar daarna 24 en dalend naar 20 volgende week dinsdag. Ik lees net dat morgenmiddag vanuit het ZW de bewoling gaat toenemen en eind middag/begin avond zouden er enkele onweersbuien kunnen ontwikkelen. Maar das in het midden van het land. Zou ik dan weer geen last van moeten hebben.

Op dit moment zit ik weer met de gordijnen dicht en ondanks dat smoor ik al weg. Zon schijnt pal op het raam .. bah. Dus buiten nu 19, maar binnen al 25. Nog ff volhouden allemaal!

Afbeelding

:devil:
Dan zou ik je huis maar eens fatsoenlijk isoleren. Buiten 19 gr, maar binnen 25 gr?
tanteslankie schreef:
05-07-2017 10:47
Weeronline dus. Die hou ik dan ook in de gaten?... Yggdrasil, heb jij nog een kamertje vrij voor de komende 2 maanden? :biggrin:
Ja hoor! Gezellig :-)
Morgen wordt het warmste deze week (zie voor mijn regio wel dat het 1 graad naar onder is gegaan :-D ), daarna idd weer afbouwen. Gelukkig dus duidelijk minder erg dan de vorige keer, twee weken terug ofzo, dat we met die klote hitte te maken kregen.

Pingu is op tv. Laat dat een goede voorbode zijn please :biggrin:
lucky82 schreef:
05-07-2017 10:52
Dan zou ik je huis maar eens fatsoenlijk isoleren. Buiten 19 gr, maar binnen 25 gr?

Huis is super geisoleerd. Kunststof kozijnen en overal huppeldepup dubbelglas. Maar de zon staat de hele ochtend op het kamertje waar de pc staat. Dus ramen open heeft averechts effekt. Verder een plat dak en 's middags de zon aan de andere kant. In de huiskamer is het een stuk koeler. Maar het kan ook aan mijn thermometer liggen natuurlijk. Heb een simpel weerstationnetje in mijn kamertje staan en het 'ontvangertje' hangt buiten in de schaduw, maar soms geeft hij temperaturen aan van dik 35 graden terwijl het absoluut niet zo warm is. Dan schijnt de zon aan de achterkant van de paal waar het ding hangt en pakt hij extra warmte op en ik vermoed dat dat met de meting binnenshuis net zo gaat. Nu is het buiten dik 23 en binnen nog steeds 25. Maar mss elders in huis minder. Zonnetje hier nog steeds op de ramen :-(
woensdag 12 juli tot en met woensdag 19 juli
Grote kans (80%) op het aanhouden van het wisselvallige weertype met meer wind en van tijd tot tijd regen. De maximumtemperatuur komt uit op een paar graden onder de normale waarde voor de tijd van het jaar.

Dat ziet er goed uit! :cheer2:
In mijn regio valt het mee: vandaag 24 graden en vrijdag en zaterdag 22/23 graden.
Yay! Daar word ik blij van, goede weersvooruitzichten. Ik hoop dat het klopt.

Vandaag warm. Succes allen.
Veel sterkte met de hitte vandaag!
Hoe gaat het met iedereen? Het ziet ernaar uit dat het straks gaat regenen.

TanteSlankie ik behoor helaas ook tot de weinigen die depressief is in de zomer. Het is niet alleen de warmte maar ook down, niet lekker in mijn vel.
Zodra het herfst wordt ga ik ineens met sprongen vooruit.

Het rare is, dat de meesten naar buiten willen als het lente of zomer is en dan dus actiever worden, ik heb dat juist in de herfst en winter, dan ga ik veel fietsen en hardlopen. Lekker rustig op straat, de frisse wind. Heerlijk vind ik dat.

Ik sport nu wel veel op de sportschool en dat helpt ook wel anders schiet ik helemaal in een dip.

Gelukkig wordt het na vandaag weer koeler! :cheer:
yesss wijzigde dit bericht op 06-07-2017 17:04
0.37% gewijzigd
Afbeelding
Plaatjes plakken lukt niet :huh:
Ha regen! :D
En onweer! :flirting:
Zit hier al de hele dag te wachten op regen. En zowel Buienradar als Weeronline voorspelde diverse keren dat er nu echt heus serieus regen zou vallen. Met zelfs rond een uur of 6 een hoeveelheid van 93 mm. Maar tot nu toe liegen ze er lustig op los, want het is nog steeds smerig benauwd en weliswaar bewolkt, maar geen regen/onweerswolk te zien :thunder:

Voor wie wél regen heeft .. geniet ervan! :cheer2:
Geniet ervan Katalina!

Hier begint de zon weer opnieuw te schijnen :nooo: Net nu ik boodschappen wil doen. Ik vertrouw die neerslagmeters sowieso voor geen cent, heel vaak klopt de voorspelling niet. Nja, ondertussen is het toch ook wel bewolkt, dus hopelijk gaat er zo toch echt regen vallen.

Houden jullie ook zo van de geur van regen 8-)
Kapitein_Haak schreef:
06-07-2017 17:45
Geniet ervan Katalina!

Hier begint de zon weer opnieuw te schijnen :nooo: Net nu ik boodschappen wil doen. Ik vertrouw die neerslagmeters sowieso voor geen cent, heel vaak klopt de voorspelling niet. Nja, ondertussen is het toch ook wel bewolkt, dus hopelijk gaat er zo toch echt regen vallen.

Houden jullie ook zo van de geur van regen 8-)
Het is dan ook geen voorspelling, maar een verwachting :-) Zeg nooit weersvoorspelling tegen een meteoroloog!
viva1966 schreef:
06-07-2017 17:51
Het is dan ook geen voorspelling, maar een verwachting :-) Zeg nooit weersvoorspelling tegen een meteoroloog!
+1000 :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven