Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
zaterdag 1 juli 2017 om 20:28
Nee, ik hoop dat we in juli op adem kunnen komen, maar van dat soort weernieuws word ik altijd erg chagrijnig, warmste dit, warmste dat enz. Ik zie het niet als een 'onrecht', volgens mij vat je het ietwat verkeerd op.. het was dan ook niet echt serieus bedoeld, maar het zou wel fantastisch zijn t.o.v. de afgelopen junimaandLady_Voldemort schreef: ↑30-06-2017 16:43Djiez, Sebastiaan, je blijft maar mieren om compensatie he. Het weer is geen recht, het is er nou eenmaal. Prima hoor, dat je flink moppert als het zweetheet is. Doe ik zelf ook, ik haat zweetheet. Maar dat verongelijkte gedoe alsof je een enorm onrecht wordt aangedaan snap ik nog steeds niet.

Maar even iets anders, ik heb net dit bericht tegengekomen: http://www.ad.nl/binnenland/nog-even-do ... ~ab694171/ Ik word hier echt furieus van. Prima als je van warm en zonnig weer houdt, maar weet ook dat er mensen zijn die juist heel juni 'door de zure appel moesten doorbijten' en nu juist een beetje op adem komen. En het is niet eens koud, stelletje azijnpissers. Het was vorige week donderdag nog 34 graden. En regen viel er een paar dagen, dus echt regenachtig wil ik het niet noemen.

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zaterdag 1 juli 2017 om 22:04
Inderdaad zo artikels beter niet lezen kan je ook goed negeren. Weerberichten op tv kijken doe ik al jaren niet meer omwille van hun hoera het word lekker warm weer of hun triestige blik als ze regen moeten aankondigen en koud weer zeggen ze ook niet met veel enthousiasme ... gelukkig heb ik een website van een regionale weerman die alles heel neutraal schrijft wat een verademing!
zaterdag 1 juli 2017 om 22:40
Ik vind het achteraf wel hilarisch, alsof het al maanden onstuimig is. Het is juist erg droog, zonnig en warm dit halfjaar geweest, maar een weekje koeler, natter en bewolkter weer is gelijk de aanleiding om zulke artikelen te schrijven. 15/16 graden zou ik koel durven te noemen voor eind juni, maar 20/21 graden niet.. maar goed, het is lekker koel nu buiten, laten we daar nu van genieten!

zaterdag 1 juli 2017 om 22:50
Ja mijn gebeden zijn gehoord. De kou is naar jullie gegaan en hier was het vandaag een heerlijke 27 graden (waar 15-18 graden zomers normaal is)sebastiaan1234 schreef: ↑01-07-2017 22:40Ik vind het achteraf wel hilarisch, alsof het al maanden onstuimig is. Het is juist erg droog, zonnig en warm dit halfjaar geweest, maar een weekje koeler, natter en bewolkter weer is gelijk de aanleiding om zulke artikelen te schrijven. 15/16 graden zou ik koel durven te noemen voor eind juni, maar 20/21 graden niet.. maar goed, het is lekker koel nu buiten, laten we daar nu van genieten!![]()

zaterdag 1 juli 2017 om 23:41
Die dagrecords kun je trouwens met een korrel zout nemen. Zolang wordt er eigenlijk nog net gemeten en och een wamste 6 mei, of 15 juni is dan gauw gevonden. Ze moeten zo'n weerbericht toch een beetje opleuken hè.
Hier staat trouwens de aanschaf van een (katoenen) deken op het programma. De afgelopen dagen was het een beetje aanrommelen want alleen een dekbedhoes was net te koud maar het dekbed was te warm. Voor de rest hier lekker regen, schonere lucht en het ruikt lekker.

Hier staat trouwens de aanschaf van een (katoenen) deken op het programma. De afgelopen dagen was het een beetje aanrommelen want alleen een dekbedhoes was net te koud maar het dekbed was te warm. Voor de rest hier lekker regen, schonere lucht en het ruikt lekker.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 2 juli 2017 om 08:54
Het is natuurlijk wel zo dat er vrijwel elk jaar weerrecords worden verbroken, maar de afgelopen jaren wel veel warmterecords. Dat is wel zorgwekkend.. Maar hoe dan ook, nu is het fantastisch weer!kopjekoffie70 schreef: ↑01-07-2017 23:41Die dagrecords kun je trouwens met een korrel zout nemen. Zolang wordt er eigenlijk nog net gemeten en och een wamste 6 mei, of 15 juni is dan gauw gevonden. Ze moeten zo'n weerbericht toch een beetje opleuken hè.![]()
zondag 2 juli 2017 om 09:29
Er wordt lang genoeg gemeten om te kunnen concluderen dat er wat aan de hand is. Ontkennen daarvan is je kop in het zand steken.kopjekoffie70 schreef: ↑01-07-2017 23:41Die dagrecords kun je trouwens met een korrel zout nemen. Zolang wordt er eigenlijk nog net gemeten en och een wamste 6 mei, of 15 juni is dan gauw gevonden. Ze moeten zo'n weerbericht toch een beetje opleuken hè.![]()
zondag 2 juli 2017 om 19:16

zondag 2 juli 2017 om 19:19
kopjekoffie70 schreef: ↑01-07-2017 23:41Die dagrecords kun je trouwens met een korrel zout nemen. Zolang wordt er eigenlijk nog net gemeten en och een wamste 6 mei, of 15 juni is dan gauw gevonden. Ze moeten zo'n weerbericht toch een beetje opleuken hè.![]()
Niet om het één of ander, maar er zijn tegenweurdig wel heel veel warmste 6 meien en 15 juni's he. En warmste septembers en 2017's.
maandag 3 juli 2017 om 07:53
Het viel gelukkig mee. Beide dagen alleen in het begin een beetje regen gehad, verder droog en gisteren ook nog even het zonnetje gezien. Eigenlijk perfect weer dus, zeker niet te warm gelukkig. Echt een superweekend gehad!Weedbee schreef: ↑30-06-2017 10:12Aaahh .. das idd jammer. Zie net de voorspellingen en je hebt mss pech. Meestal komt de wind/regen vanuit het zuidwesten/westen en trekt het naar het noorden/oosten weg, maar ik zie op buienradar dat het uitgerekend morgen omgekeerd is en vanuit het noordwesten wegtrekt, dus langer duurt voor het in het zuiden droog is. Maar mss heb je geluk. Voordeel van regen is dat het mss ook minder druk is? Hoe dan ook een fijn weekend en probeer ervan te genieten!
maandag 3 juli 2017 om 17:01
http://nieuws.weeronline.nl/02-07-2017- ... -op-komst/
Bah! Even afwachten of het bij die donderdag en vrijdag blijft, maar ik zie het zo weer gebeuren dat de temperaturen (net als in juni) naar boven gesteld worden en we opnieuw in een erg warme periode belanden. Ik vond het net zo aangenaam..
Bah! Even afwachten of het bij die donderdag en vrijdag blijft, maar ik zie het zo weer gebeuren dat de temperaturen (net als in juni) naar boven gesteld worden en we opnieuw in een erg warme periode belanden. Ik vond het net zo aangenaam..

maandag 3 juli 2017 om 17:16
Het lijkt in de sociale media soms of je niet goed bij je hoofd bent als je niet van (heel) warm weer houdt.
Vandaag las ik op FB weer zo'n juichbericht. "Hoera, het warme weer komt terug, tropisch warm".
Waarop iknopmerkte dat tropisch warm niet voor iedereen mooi weer is. Meteen werd ik voor idioot, chagrijn en/of azijnpisser uitgemaakt. Het zal me een zorg zijn. Ik zeg het lekker toch...
Dat uitheinige gedoe altijd over warm en mooi weer. Alsof het hier altijd stormt, regent en min 15 is.
Vandaag las ik op FB weer zo'n juichbericht. "Hoera, het warme weer komt terug, tropisch warm".
Waarop iknopmerkte dat tropisch warm niet voor iedereen mooi weer is. Meteen werd ik voor idioot, chagrijn en/of azijnpisser uitgemaakt. Het zal me een zorg zijn. Ik zeg het lekker toch...
Dat uitheinige gedoe altijd over warm en mooi weer. Alsof het hier altijd stormt, regent en min 15 is.

maandag 3 juli 2017 om 18:14
blue_lagoon schreef: ↑02-07-2017 19:16Hier nog een reden erbij me zo mogelijk nog meer op de herfst te verheugen. Had begin dit jaar hele mooie zwarte chique jas met ceintuur gekregen van de Lidl, van vriend. Maar te klein kwam er niet in. Vandaag nog eens geprobeerd en nu past hij, ben door het dolle heen.
Een mooie nieuwe jas aan kunnen is absoluut iets om naar uit te kijken! Leuk Bleu_L en ook lief van je vriend!
maandag 3 juli 2017 om 19:11
Weerbericht 3 juli 2050:
Vandaag is het een bijzonder koude dag. Met maximumtemperaturen van slechts 18 tot 22 graden zitten we ver onder de norm van 25 tot 29 graden. Het is sinds 3 juli 2017 niet zo koud geweest! De zon scheen vandaag slechts 3 uur, wat ver onder de norm van 15 uur per dag zit. De minima liggen rond 13 graden, wat iets onder de norm van 15 graden ligt. Komende week keren de temperaturen terug naar vrij normale waarden, maar na zaterdag geraken we opnieuw in een flinke zomerdip met temperaturen die slechts de 25 graden aantikken. De wereld vergaat.
Vandaag is het een bijzonder koude dag. Met maximumtemperaturen van slechts 18 tot 22 graden zitten we ver onder de norm van 25 tot 29 graden. Het is sinds 3 juli 2017 niet zo koud geweest! De zon scheen vandaag slechts 3 uur, wat ver onder de norm van 15 uur per dag zit. De minima liggen rond 13 graden, wat iets onder de norm van 15 graden ligt. Komende week keren de temperaturen terug naar vrij normale waarden, maar na zaterdag geraken we opnieuw in een flinke zomerdip met temperaturen die slechts de 25 graden aantikken. De wereld vergaat.
maandag 3 juli 2017 om 20:00
Daantje1970 schreef: ↑03-07-2017 07:53Het viel gelukkig mee. Beide dagen alleen in het begin een beetje regen gehad, verder droog en gisteren ook nog even het zonnetje gezien. Eigenlijk perfect weer dus, zeker niet te warm gelukkig. Echt een superweekend gehad!
Kijk, das mooi meegevallen dan. Tóch een superweekend gehad!

Ik vind het de afgelopen dagen heerlijk weer. Iets boven de 20 graden .. fiks windje en af en toe een zonnetje. De vogels hebben het ook naar hun zin. Merels die tegen elkaar op fluiten en de halsbandparkieten die hier constant krijsend over de wijk vliegen .. geweldig! Van mij mag het zo blijven tot oktober, maar zo niet .. dit nemen ze ons niet meer af

maandag 3 juli 2017 om 20:12
maandag 3 juli 2017 om 20:25
Ik heb een afspraak met de psycholoog gemaakt. Ik voel me zo depressief als zomer is het zo warm is. Dit is niet meer normaal en er moet iets anders aan de grondslag liggen. Ik verlang zo naar oktober dat ik de hele herfst en winter idealiseer terwijl ik ook nu gewoon leef. Ik ben er gewoon verdrietog van dat mij leven een paar maanden per jaar on hold staat vanwege het weer en alles wat daarbij komt kijken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 3 juli 2017 om 20:48
Jammer dat het weer een paar dagen heet lijkt te worden eind van de week. Godzijdank zie ik iig (nog) geen 30 staan, nu even afkloppen! En als het goed is daarna weer koeler. Ik hoop het ZO.
amarna, gewoon zeggen wat je vindt hoor! Ieder mag zijn mening hebben. Ik zeg te pas en te onpas tegen ieder die het maar wil horen dat ik een enorme hekel aan warm weer heb, en als ze me dan raar vinden: so be it. Niet mijn probleem
Anderen zeuren als het regent, ik bij hitte.
sebastiaan, lol! Hoe triest zou zo'n weerbericht zijn, jemig.
tanteslankie, wat rot zeg. Enigszins herkenbaar wel; ik zelf voel me vaak paniekerig als het warm is. Het voelt zo uitzichtloos, soms moet ik ook huilen dan, en ik voel me soms boos. Ik ga op zulke momenten inderdaad de herfst en winter idealiseren en merk dat ik obsessief bezig raak met het weer. Ik hoop dat je psycholoog je kan helpen.
amarna, gewoon zeggen wat je vindt hoor! Ieder mag zijn mening hebben. Ik zeg te pas en te onpas tegen ieder die het maar wil horen dat ik een enorme hekel aan warm weer heb, en als ze me dan raar vinden: so be it. Niet mijn probleem

sebastiaan, lol! Hoe triest zou zo'n weerbericht zijn, jemig.
tanteslankie, wat rot zeg. Enigszins herkenbaar wel; ik zelf voel me vaak paniekerig als het warm is. Het voelt zo uitzichtloos, soms moet ik ook huilen dan, en ik voel me soms boos. Ik ga op zulke momenten inderdaad de herfst en winter idealiseren en merk dat ik obsessief bezig raak met het weer. Ik hoop dat je psycholoog je kan helpen.
dinsdag 4 juli 2017 om 10:46
Hier vlg weeronline donderdag een graad of 27 en dan weer dalend. Ik heb het geluk dat ik in de kuststreek woon, dat scheelt altijd een graadje (of meer). Maar wat mij nekt is de vaak hoge vochtigheid. Als een hogedrukgebied uit het oosten komt kan ik er op de eoa manier beter mee omgaan. Drogere lucht denk ik. Vanuit het zuiden of zuidwesten schiet de vochtigheid meteen omhoog naar dik 60% (of meer) en zodra ik mijn bed ben uitgestapt staat het zweet al op mijn rug. Het maakt niet uit hoelang je onder de douche staat en of dat ijskoud/heet is. Ik kan me net zo goed niét afdrogen daarna. Maar positief bekeken .. de dagen worden weer korter (grapje tussendoor moet kunnen) en we gaan dus weer richting herfst.
Tanteslankie .. jij behoort dus tot de kleine groep die echt depressief wordt van dit weer. Hopelijk kan de psycholoog wat voor je betekenen. Sterkte ermee!

Tanteslankie .. jij behoort dus tot de kleine groep die echt depressief wordt van dit weer. Hopelijk kan de psycholoog wat voor je betekenen. Sterkte ermee!