Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flipje Geniet van vandaag! En gefeliciteerd! Het kan niet anders dan dat je dit nu leest als 'Mevrouw X' en dat moet toch een heerlijk gevoel geven!

Miekje Kus! Ik weet hoe vervelend het is om in je eerste poging maar een TP te hebben en dat die dan ook 'mislukt'. Wij vonden het best een grote stap om heel snel daarna weer te beginnen en wij hebben er bewust voor gekozen een pauze in te lassen. Het lichaam te laten herstellen en in ons geval ook mentaal te herstellen van de miskraam.

Ik moest vanochtend bloed laten prikken en ook daar was de uitslag positief met een gemiddelde score van 116 eenheden. Wij weten niet zo goed of we blij mogen en kunnen zijn, maar dat heeft met name te maken met de ervaring van de vorige keer. Ik mag nog heerlijk een week door met de utro (bah!) en volgende week weer bloedprikken :)

Vandaag ook de brief binnen gekregen over het invriezen van de embryo's. We hadden 5 bevruchtingen, waarvan er 1 terug is geplaatst en de rest hebben ze allemaal in kunnen vriezen! :D yes! vier embryo's in vier rietjes over!
@La Femme: Wauw wat een goed nieuws!! Wat fijn!! Gefeliciteerd! Sluit gerust aan bij het IVF/ICSI vervolgtopic ;).

@Duufje: Gefeliciteerd met de verkoop van je huis!! Wat fijn!
Wel irritant dat je cyclus in de war is, kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten...

@Weija: Vandaag is het weer zo ver! Mooi! Hopelijk is 1 ontdooiing weer voldoende.

@Miekje: Snap dat het best moeilijk is voor je. Het kan zo dubbel zijn het hele traject. Veel sterkte.

@Animal: Ik denk aan je zondag, super spannend. Niks voelen zegt niks...

@Selin; Wat een lieve post! Fijn dat je het zo'n fijn topic vindt. Ik heb ook altijd erg graag meegelezen en geschreven. Het is nu een beetje vol voor mij om allemaal bij te houden maar ik vind altijd dat iedereen heel erg met elkaar meeleeft. Fijn dat je je beter voelt inmiddels.

@Fruity: Mooi dat je weer bijna kunt starten!!
Ff snel: van harte gefeliciteerd met je positieve test LaFemme! Een hcg van 116 lijkt mij op zich een mooie score (netjes binnen de norm), maar ik snap dat het nog even spannend blijft. Ik begrijp dat het de vorige keer mis is gegaan? Ik duim voor een mooie stijging van het hcg volgende week! En 4 cryo's is een supermooie score!

Ik ga een druk weekend tegemoet, dus zal even wat minder reageren. Maar ik kom zondag uiteraard even spieken voor jou, Animal! Ik heb goede hoop voor je! En idd, statistieken zeggen helemaal niets in zo'n groep als de onze (maar moet toegeven dat ik dezelfde gedachte even had, over m'n eigen kans). Ik blijf hard duimen voor iedereen op het wachtbankje!
Joehoe tp nr 8 is goed verlopen en er is weer een mooi embryo terugplaatst, dus Animal ik kom je een paar dagen vergezellen op het 'wachtbankje' :hyper:
Hoop zo dat je zondag goed nieuws hebt! (En ik een weekje later ook).

Doces wannneer mag jij testen?
:cheer: weija suc6 met de wachtweken. ik zal voor je duimen
Windmolen: dat soort gedachtes zijn logisch, maar als je eens kijkt naar het uitgerekend 2e helft Oktober topic zie je dat het daar een slagveld is geweest met slecht nieuws. Dat kan niet anders dan toeval zijn geweest: een slechte cohort. Nogmaals: April 2016 was hier bizar goed - iedereen zwanger na een TP. Dus ja...

LaFemme: wat fijn en dan ook nog 4 cryo's! Top nieuws.

En fijn dat het ontdooien en de TP goed gegaan is Weija!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Weija schreef:
07-07-2017 16:51
Doces wannneer mag jij testen?

Dinsdag (11 juli)... :whoops:
Thanks Piene en Baggal!!!

Doces spannend! Dat zijn nog 4 spannende dagen dus....
Ik heb ook een dag hard gewerkt, wat is er weer veel geschreven! Het koste even doorlezen ;-)

Super Weija! De eerste is meteen goed ontdooid? Ik ga voor je duimen!

Doces, dinsdag is toch 15 dg na de punctie voor je? Mooie dag om te testen!

Baggal, ik weet het. Ik heb af en toe wat hele lichte krampjes in mijn baarmoeder. Tja... ik heb gewoon geen idee. Gelukkig morgen een volle en drukke dag, dus die kom ik wel door.

Windmolen, wat lief dat je toch nog even komt kijken! Ik weet alleen nog niet wanneer ik het kom melden. Ben nu al beetje bang om te testen... En het is nog 2 nachten slapen...

Duuf, wat fijn dat het allemaal rond is! Nu hopen dat je snel ongesteld gaat worden.

Miekje, ik snap je teleurstelling helemaal. Het hele traject gaat van hoop en goed nieuws naar ineens grote teleurstellingen. Ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat voor je en je snel weer kan beginnen aan een nieuwe poging.
WAT GOED WEIJA!!! Super!

Doces, oh dat begint heel erg af te korten voor jou!! Neem je ook utrogestan? Heb je daar ook bijwerkingen van of merk je niet veel bijwerkingen of symptomen op dit moment?

Lafemme, snap dat je voorzichtig bent in het enthousiasme, maar toch, stiekem mag je toch voorzichtig blij zijn ;) en nog een mooie score in de vriezer! Leuk!!

Dames, ik merk wel een 'raar' symptoom op bij mij :D, sinds de terugplaatsing heb ik namelijk absoluut geen zin meer in koffie! Sterker nog, het idee van koffie maakt me al misselijk. Nochtans ben ik een echte koffie drinker en kan ik normaal niet zonder koffie!
Ik vertelde dit tegen m'n moeder en ze zei meteen: hééé wat gek, ik had dat ook bij mijn zwangerschappen, een volledige afkeer van koffie terwijl ik het normaal wel graag drink! Haha, laat ons hopen dat dit misschien een goed teken is ;) !
Animal, dinsdag is 18 dagen na de punctie. Ben heel nieuwsgierig maar vind het super spannend om te testen... Ben zo bang voor een witte test...

Selin, ik gebruik inderdaad Utrogestan (3x per dag 2 bolletjes). Wat ik merk: op de eerste plaats ben ik echt ontzettend moe. Mijn reuk en smaak zijn veranderd: ik ruik mezelf en mijn man ('zweetgeur', had ik voorheen niet echt last van), ik vind dingen stinken die me voorheen niet opvielen. Bepaalde dingen smaken me niet meer of smaken anders. Verder niks bijzonders. Geen last van mijn borsten of zo.
Duufje al teruglezende (er was gisteren zoveel geschreven) zag ik dat jullie huis nu echt verkocht is! Wow dat is snel gegaan!!!! Gefeliciteerd!
Hoop heel erg dat de opknapper die jullie op het oog hebben haalbaar is. Klinkt goed en spannend allemaal.
Hoop voor je dat je menstruatie nu toch snel komt en je door kan voor poging 2.

Abusu hoe is het met jou? Jij hebt ook bijna een cryo-tp toch?

Fruity is het telefoontje met je arts goed verlopen en dan volgend weekend dus weer van start? Fijn!

Selin en Doces ik hoop heel erg dat jullie symptomen (scherpere geur etc) duiden op een zwangerschap. (Maar ik zelf ben altijd wat terughoudend om te veel aandacht aan symptomen te geven omdat je hoofd je ook nogal eens voor de gek houdt en je zeker met Utrogestan al zoveel progesteron in je lijf hebt waardoor dat ook een vertekend beeld kan geven. Neemt niet weg dat de symptomen wel kunnen duiden op een zwangerschap, maar dus net zo goed niets kunnen zeggen. Ik hoop voor jullie dat het bij jullie duidt op een zwangerschap.)
Weija wat een goed nieuws!

Wij vertrekken een paar dagen op korte citytrip. Dankzij de nieuwe regelgeving kan ik wel makkelijker op internet in het buitenland dus kom sowieso nog een paar keer hier bijlezen tussendoor. Hoop op meer goed nieuws van de wachtbankers. Hou vol die laatste dagen, ik vond ze echt vreselijk...

Fijn weekend allemaal :hello:
Bah, bah... ik zit in de trein en ik ruik alle geurtjes. Van parfum tot zweet, van deodorant tot afval. Gatver... :pukey:
Oh wat spannend op het wachtbankje Animal, Doces, Selin. Ik hoop echt dat het zwangerschapssymptomen zijn.

Sinds ik naast de decapeptyl Menopur gebruik, heb ik continu hoofdpijn. Ik neem zo nu en dan paracetamol, maar wil ook niet dat de groei van eicellen hierdoor slechter gaat. Mijn man is gelukkig weer beter. Hij heeft geen koorts gehad, dus dat komt vast goed.
Net een veeg helder rood bloed bij het afvegen na het plassen... Ik ben bang... Ik denk dat ik toch morgenochtend al een testje eraan waag... :cry:
Oh nee Doces en je was vanmiddag nog zo hoopvol..... Je zit nu op 15 dpo en morgen 16 dpo toch? Dan zou een test je idd wel uitsluitsel moeten geven.

Succes de komende spannende uren.

Zizo wat vervelend dat je continu hoofdpijn hebt. Ik herken het helaas, bij mij hielt het op toen ik stopte met prikken, de dag voor de punctie. Volgens mij kan paracetamol overigens geen kwaad, maar anders overleg je even met het ziekenhuis of meerdere keren paracetamol op een dag een probleem is. Maar wat enorm fijn dat je man weer is opgeknapt en geen koorts heeft gehad.

Animal succes morgen met testen. (Of als je morgen nog niet test, de dag erna, of daarna, gewoon testen als je/ jullie er klaar voor bent/ zijn.) Ik hoop het zo voor je!
Doces, wat rot.. Ik hoop voor je dat het komt omdat je perongeluk met de utrogestaninbrenghuls wat beschadigd hebt... Ik snap dat je morgen gaat testen.

Weija, ik moet van mezelf morgen testen. En ik heb het ook met mijn man afgesproken dat we morgen gaan testen. Hopelijk kan ik vannacht wel goed slapen. Drukke maar zeer gezellige dag gehad en nu naar mijn bedje toe!
Animal: heel veel succes! Ik hoop zo ontzettend dat het raak is!

Doces: ai - kan alles zijn! Wat Weija ook zegt: alleen een test geeft uitsluitsel.

Zizo: Sterkte met de hoofdpijn. Zeer onaangenaam.

Vertrek vandaag voor Parijs... morgen avond weer in London. Vandaar deze vroege post! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bah... Witte test. Vannacht nog meer bloed verloren. Geen extreme hoeveelheid: net zoveel als bij een gewone menstruatie.

Wat jammer dit... ik ben nuchter genoeg om te weten dat de kans dat het niet lukt groter is dan de kans dat het wel lukt. En dat alle 'symptomen' die je voelt ook toegeschreven kunnen worden aan de Utrogestan... maar toch ga je zo hopen...

Ik heb net toch nog maar even Utrogestan ingebracht. Straks even rustig de info van het ziekenhuis doorlezen en kijken wat daar in staat over afbouwen...

Beetje verdrietig nu...
Gatver Doces! Door je versterkte reuk had ik wel wat hoop, maar het irritante is dat de utro je lichaam zo voor de gek kan houden. Gelukkig heb je nog cryo's. Kun je meteen volgende maand een TP hebben of ben je verplicht een maand rust te pakken? :hug: knuf - en laat je niet ontmoedigen.
Wij zijn over een maand op vakantie (ver weg), dus het zal nog niet over een maand kunnen. Even met de arts / verpleegkundige in gesprek en kijken wat er mogelijk is...
Ah Doces wat enorm jammer.... :hug: :hug: Het had -zeker na het extreem lange stimuleren- heel fijn geweest als het raak was geweest. En natuurlijk is de kans dat het niet raak ik groter dan dat het raak is maar balen is en blijft het wel.

Baggal goede reis!

Animal succes!
Och nee Doces, wat vreselijk jammer! :hug: :hug:

Baggal een goede terugreis!

Animal ik ben zo benieuwd naar jou test. Ik kom vandaag nog even spieken.
Oh nee Doces, wat onwijs balen :(. Zo'n witte test is zo confronterend en geeft je weinig vertrouwen. Veel sterkte!

Ondertussen ben ik heel benieuwd naar Animal, ik denk aan je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven