Schoolcampus
zaterdag 8 juli 2017 om 14:55
wij zijn net Eindhoven in geweest voor schoolspullen. hema was ok maar niet bijzonder, bruna had vorig jaar een popup maar die ruimte is dit jaar niet beschikbaar. ze hebben nu in de winkel een kleine ruimte boordevol schoolspullen staan. wel leuk geslaagd daar, ze hebben zowel populaire thema's als basisspullen (kwaliteit voor een redelijke prijs). bijenkorf had niet veel, en de flying tiger heeft vooral basics waarvan de kwaliteit matig is.
broeken met scheuren vind ik niet zo erg: zij moet er mee lopen, hu keuze. Make up doet bijna elke brugklasser hier, maar ik ben al een tijdje bezig om te laten zien wat je beter wel/niet kunt doen. bijvoorbeeld mensen op tv met heel veel felle make up of juist heel mooi opgemaakt. waarom vind je iets wel/niet mooi? ze houden het nu bij vnl mascara en wenkbrauwpotlood. jongste ook nog blauwe uitwasbare haarverf.... wat er niet uit blijkt te gaan maar oke.
Ik vind het allemaal niet zo erg zo lang het maar geen blijvende schade aan je lichaam is zoals tatoeages en piercings. Dat gaat never nooit gebeuren zo lang ik er iets over te zeggen heb.
broeken met scheuren vind ik niet zo erg: zij moet er mee lopen, hu keuze. Make up doet bijna elke brugklasser hier, maar ik ben al een tijdje bezig om te laten zien wat je beter wel/niet kunt doen. bijvoorbeeld mensen op tv met heel veel felle make up of juist heel mooi opgemaakt. waarom vind je iets wel/niet mooi? ze houden het nu bij vnl mascara en wenkbrauwpotlood. jongste ook nog blauwe uitwasbare haarverf.... wat er niet uit blijkt te gaan maar oke.
Ik vind het allemaal niet zo erg zo lang het maar geen blijvende schade aan je lichaam is zoals tatoeages en piercings. Dat gaat never nooit gebeuren zo lang ik er iets over te zeggen heb.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zaterdag 8 juli 2017 om 16:54
bij mijn kinderen kan het helaas maar om zo'n 30% van de boeken. Boeken zijn vaak te groot of te flexibel. Bij het laatste kun je er dan wel een stuk karton in doen maar dat vind ik heel veel gedoe.Habbekratz schreef: ↑08-07-2017 15:31Koop rekbaar kaftpapier. Gewoon om de boeken klaar en die zijn wasbaar en ook nog 6 jaar bruikbaar minimaal.Geen gemier met afmeten,knippen,plakband,scheuren etc.
Ik had het eerder moeten weten......
ik had veel rekbare kaften gekocht maar helaas...
ze zijn wel ideaal, de meiden hebben ze net weer van de boeken gehaald. even in de wasmachine en ze zijn weer als nieuw!
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zaterdag 8 juli 2017 om 17:07
Dit is ook een goed alternatief voor kaftpapier als je wil voorkomen dat het gauw kapot gaat:
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=14715011
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=14770007
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=14715011
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=14770007
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zaterdag 8 juli 2017 om 20:07
Dan moet ik duidelijk naar een grote stad want hier idd wel een kartonnen stellage met agenda's maar dat is het dan wel...
zaterdag 8 juli 2017 om 20:09
Dank je!blueeyes*3 schreef: ↑08-07-2017 00:42Nou, dan is het simpel: effen kaftpapier wat ze lekker kan bekladden, goudkleurige labels erop, een goeie agenda en een stapel schriften/map met blaadjes en tabs![]()
En jij bent geen rotmoeder, larf is gewoon aan het puberen en bezig om een vlinder te worden![]()
zaterdag 8 juli 2017 om 20:12
Het kind is 11poldervrouw schreef: ↑08-07-2017 15:46Ach wat geeft een beetje mascara nu ? Idem met gaten broeken. Zolang kont er maar fatsoenlijk jn zit en niet té kort lekker laten gaan. Pick your battles
Ik vind de seksualisering echt helegaar nog niet nodig als je net uit het ei bent.
Nou koet ik zeggen dat de strijd mee valt hoor, meestal is ze het gewoon met me eens en toen we open dag op school hadden bleek dat er hordes meisjes van een jaar of 14/15 nog lekker naturel te zijn. Komt wel goed!
zaterdag 8 juli 2017 om 20:20
Tip voor kaftpapier. Fatsoenlijk kaftpapier lijkt niet meer te bestaan.
Koop niet-klevende kaftfolie, het enige dat puberrugzakken overleeft.
Volgende week halen we het er netjes af. Als elk vak hetzelfde formaat houdt kunnen we de boeken er volgend jaar weer inschuiven.
Voor de Groningers, bij de tijdschriftenwinkel op Winkelcentrum Vinkhuizen heb ik het gekocht.
Koop niet-klevende kaftfolie, het enige dat puberrugzakken overleeft.
Volgende week halen we het er netjes af. Als elk vak hetzelfde formaat houdt kunnen we de boeken er volgend jaar weer inschuiven.
Voor de Groningers, bij de tijdschriftenwinkel op Winkelcentrum Vinkhuizen heb ik het gekocht.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 20:26
31.27% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 8 juli 2017 om 20:22
En als je nou eens een meidenavondje met haar houdt? Legally Blonde aan, maskertjes, voetjes in een bak water... Ook beauty, geen make-up. Mooi compromis toch?-Suze- schreef: ↑08-07-2017 20:12Het kind is 11![]()
![]()
Ik vind de seksualisering echt helegaar nog niet nodig als je net uit het ei bent.
Nou koet ik zeggen dat de strijd mee valt hoor, meestal is ze het gewoon met me eens en toen we open dag op school hadden bleek dat er hordes meisjes van een jaar of 14/15 nog lekker naturel te zijn. Komt wel goed!
(overigens hadden mijn ouders als regel 'je mag pas make-up als je in de brugklas zit')
Meid moet gewoon ontdekken hoe en wat, en daar horen extremen bij. Of heb jij je hele pubertijd in een rokje tot de knie, een bloesje, een vestje/trui met v-hals en met twee vlechten in je haar doorgebracht?
Mijn broertje besloot op een gegeven moment dat hij z'n haar groen en blauw wilde. Mijn ouders hebben dat lekker gelaten. Inmiddels heeft hij weer een normale kleur. En is het tot op z'n schouders (en heeft hij krullen en ik niet
zaterdag 8 juli 2017 om 20:30
De Schoolcampus van V&D was de laatste jaren om te huilen, zo waardeloos. Het leek absoluut meer op de Schoolcampus zoals we ons die herinneren en de voorgeschreven Casio-rekenmachine kon je er ook niet kopen. Sterker nog, helemáál geen Casio's. Die was blijkbaar al gestopt met leveren, drie jaar geleden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 9 juli 2017 om 18:03
Hier diverse rekbare kaften met flink korting en andere leuke schoolspullen!
https://www.scholierenshop.nl/rekbare-boekenkaften
https://www.scholierenshop.nl/
https://www.scholierenshop.nl/rekbare-boekenkaften
https://www.scholierenshop.nl/
zondag 9 juli 2017 om 18:07
https://www.scholierenshop.nl/eastpak
3 rekbare kaften gratis bij een eastpak tas en daar zijn velen van in de aanbieding!
3 rekbare kaften gratis bij een eastpak tas en daar zijn velen van in de aanbieding!