Vergoeding intake operatie
zaterdag 8 juli 2017 om 20:27
Even een vraag, nooit zoiets aan de hand gehad.
Ik heb in januari een laparascopische sterilisatie operatie gehad. Dit wordt tot max 1250,- vergoedt vanuit mijn aanvullende zorgverzekering (Cz). Nu kreeg ik een rekening van het intakegesprek met de gyneacoloog + intake voor de anesthesie van 295,- . Dat zou ik zelf moeten betalen volgens de brief. De klantenservice van cz die ik belde snapte niet helemaal waarom dat niet gewoon deel van de ingreep is en kon me dus geen uitsluitsel geven toen ik daarover belde. Het duurt nog minimaal 5 werkdagen voor ik iets hoor maar ik ben erg benieuwd wat anderen voor ervaring hiermee hebben.
Ik heb in januari een laparascopische sterilisatie operatie gehad. Dit wordt tot max 1250,- vergoedt vanuit mijn aanvullende zorgverzekering (Cz). Nu kreeg ik een rekening van het intakegesprek met de gyneacoloog + intake voor de anesthesie van 295,- . Dat zou ik zelf moeten betalen volgens de brief. De klantenservice van cz die ik belde snapte niet helemaal waarom dat niet gewoon deel van de ingreep is en kon me dus geen uitsluitsel geven toen ik daarover belde. Het duurt nog minimaal 5 werkdagen voor ik iets hoor maar ik ben erg benieuwd wat anderen voor ervaring hiermee hebben.
zaterdag 8 juli 2017 om 20:47
Ik vermoed ook dat het intakegesprek nog in het vorige kalenderjaar viel. Dat zou het wel verklaren.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
zaterdag 8 juli 2017 om 20:55
Voor vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering geldt het eigen risico toch helemaal niet? Mij lijkt ook dat de intake onderdeel is van de operatie, want zonder deze intake kan de operatie niet uitgevoerd worden.
Ik zou de voorwaarden van je verzekering nog eens nakijken. Misschien staat er in de kleine lettertjes dat je een eigen bijdrage moet betalen voor deze specifieke operatie?
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
zaterdag 8 juli 2017 om 21:52
Zorg die vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed spreekt sowieso het eigen risico niet aan.
De intake was idd in 2016, in November, met heeft mij toen wel verzekerd dat intake én operatie binnen één 'DBC' zouden vallen voor het geval ik m'n aanvullende verzekering zou opzeggen per 1 januari. (Wat ik voor-de-zekerheid dus niet gedaan heb)
Er zijn verder geen kleine lettertjes te vinden. Niemand hier zelf toevallig ervaring mee? I
De intake was idd in 2016, in November, met heeft mij toen wel verzekerd dat intake én operatie binnen één 'DBC' zouden vallen voor het geval ik m'n aanvullende verzekering zou opzeggen per 1 januari. (Wat ik voor-de-zekerheid dus niet gedaan heb)
Er zijn verder geen kleine lettertjes te vinden. Niemand hier zelf toevallig ervaring mee? I
zaterdag 8 juli 2017 om 22:19
Ja tuurlijk, heb ik gedaan. Ik hoor pas op z'n vroegst over een week wat. Ze moeten het uitzoeken en de klantenservice kon mij nu geen antwoordt geven. Maar ik wordt nogal nerveus van deze rekening dus vandaar dat ik hoop dat iemand dit al eens heeft meegemaakt.
maandag 10 juli 2017 om 08:06
Bel even met het ziekenhuis, misschien hebben ze bij het consult een verkeerde code gebruikt, waardoor je deze rekening hebt gekregen. Dat heb ik ook ooit eens gehad, bij de nacontrole van mijn bevalling (die volledig onder de basisverzekering valt, buiten het eigen risico). Dat kan CZ namelijk niet zien, maar het ziekenhuis wel.
maandag 10 juli 2017 om 11:00
Inderdaad bel het ziekenhuis, zij kunnen zien hoe ze het hebben ingedient en het ook meteen corrigeren mocht het niet correct zijn.wilma36 schreef: ↑10-07-2017 08:06Bel even met het ziekenhuis, misschien hebben ze bij het consult een verkeerde code gebruikt, waardoor je deze rekening hebt gekregen. Dat heb ik ook ooit eens gehad, bij de nacontrole van mijn bevalling (die volledig onder de basisverzekering valt, buiten het eigen risico). Dat kan CZ namelijk niet zien, maar het ziekenhuis wel.