Geld & Recht alle pijlers

Wish bestelling

08-07-2017 18:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva-forummers,

Ik bestel al een tijdje artikelen via wish.
Echter is mijn pakketje er nu uit gepikt bij de douane. Ik weet dat je boven de 21 euro invoerrechten moet betalen.
Geen probleem.

Echter vragen ze om er een factuur bij te doen. Maar op mijn betalingsafschrijving staat alleen het totale bedrag van alle items totaal. Dit bedrag is veel hoger dan dat ik voor dat ene artikel heb betaald natuurlijk.

Iemand hier ervaring mee?
Nee daar heb ik geen ervaring mee. Kun je de verkoper niet mailen voor een aparte factuur? Of toch de hele factuur mailen sturen en erbij vermelden dat niet alles in het pakket zit? Douane kan altijd kijken wat er wel en niet in zit volgens mij.
Dan schrijf je toch een begeleidend briefje bij de factuur en arceer je het bewuste artikel op de factuur?
Moet je dan niet eigenlijk nog over al die bestellingen belasting betalen?
Kun je niet in je wish account bij je bestellingsoverzicht een print screen maken?
Ik kan wel een printscreen maken. Echter staan er geen prijzen bij dan. Maak wel printscreen van item zelf.

Nee over de rest hoef ik geen belasting te betalen want die waren minder dan 21 euro ps.

Kan helaas niks arceren op de factuur. Heb geen officiële factuur alleen betalingsbewijs van Rabobank
Heb je verschillende artikelen in één keer besteld en betaald?

Het is niet zo dat als je 5 items van 10,- koopt je geen belasting hoeft te betalen, het gaat om het totaalbedrag van je bestelling voor zover ik weet. Maar je moet toch ergens een bewijs van je bestelling hebben, of een bevestiging van je bestelling met de datum erbij? Een overzicht van al je bestellingen zonder prijzen is niet wat ze willen zien, bel anders even met de douane en vraag of ze genoegen nemen met een printscreen van het bestelde item waar ook de prijs op vermeldt staat. Ik hoop het voor je!!
Ik ga naar de details van het artikkel waar een foto, de omschrijving en de prijs staat. Daar maak ik dan een printschreen van en die stuur ik op. Dat is elke keer geacepteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven