Ex heeft kind geslagen
woensdag 5 juli 2017 om 18:29
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
maandag 10 juli 2017 om 13:39
Natuurlijk mag mijn kind dat ook. Ik heb vanalles moeten regelen, maar het is wel gelukt zodat kind iig deze week niet naar vader hoeft. Volgende week heb ik een groter probleem omdat kind dan vakantie heeft en ik nog gewoon moet werken. Maar desnoods meld ik mezelf ziek omdat ik het gewoon allemaal niet meer trek, en daar is dan niks aan gelogen.turquasi schreef: ↑10-07-2017 08:32Tja, wat wil je later kunnen constateren... dat je te veel hebt gedaan om je zoon te behoeden of dat je te weinig hebt gedaan
Met jouw ervaring met je ex zou je toch moeten weten waar hij toe in staat is en je koos zelf ook voor veiligheid door afstand, waarom mag je kind dat niet?
Maar ondanks dat ik afstand kon nemen, moest ik daarna wel gewoon verder met die man. En hoe je het ook draait, het blijft zijn vader. En het is nu allemaal zo onzeker dat ik niet weet wat de toekomst voor zoon in petto heeft.
maandag 10 juli 2017 om 13:41
ik weet niet hoe je relatie met je werkgever is, maar ik zou me niet ´zo maar´ ziek melden. Overleg dan over zorgverlof/onbetaald verlof.
Je wil in deze situatie niet ook nog ´gezeik´ met je baas
maandag 10 juli 2017 om 13:47
Nee dat zou niet 'zo maar' zijn. Ik heb de afgelopen maanden al flink wat voor mijn kiezen gehad. Dit komt daar nog extra bovenop. Heb hier ook met de huisarts over gesproken en die staat volledig achter mij.
anoniem_278065 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 13:46
0.62% gewijzigd
maandag 10 juli 2017 om 15:22
het vervelende is, dat je huisarts daar niet overgaat. Het is de bedrijfsarts die beslist.
Daarom is nu goed overleg met je werkgever van belang. Je wil echt niet nog meer gezeik.
maandag 10 juli 2017 om 19:41
Je ziek melden kan natuurlijk wél, je hebt zo te horen prima redenen die je ook met de bedrijfsarts kunt bespreken als je opgeroepen wordt. Ik zou niet aan (onbetaald) verlof beginnen zolang je bv. zo slecht slaapt, hoofdpijn hebt en concentratieproblemen.
Go green, fuck a vegetarian
maandag 10 juli 2017 om 19:41
Het spelletje van ex is begonnen. Ik had gehoopt dat hij nog een paar dagen rustig zou blijven.
Hij wil een gesprek afdwingen met zoon. Waarop ik aangeef dat hij hem beter even met rust kan laten. Vervolgens word ik bestookt met appjes en telefoontjes dat hij het niet met rust laat en ik maar eens moet bedenken waar ik mee bezig ben.
Daar heb ik de communicatie gestopt. Dan dreigt hij hier aan de deur te komen. Vervolgens een heel betoog dat hij al had verwacht dat ik dit uit zou spelen. Jammer dat ik dit incident zo groot maak om mijn eigen gelijk te halen. Dat hij hoopt dat ik ooit tevreden in de spiegel kan kijken dat ik dit hem heb geflikt. En of ik niet super trots ben op mezelf.
Vervolgens nog een trap na dat hij me hoog had zitten als moeder, maar ik nu als een baksteen omlaag val.
En wat moet ik nu doen? Niet reageren? Ik ben doodsbang dat hij dan ineens aan de deur staat, of aan school.
Hij wil een gesprek afdwingen met zoon. Waarop ik aangeef dat hij hem beter even met rust kan laten. Vervolgens word ik bestookt met appjes en telefoontjes dat hij het niet met rust laat en ik maar eens moet bedenken waar ik mee bezig ben.
Daar heb ik de communicatie gestopt. Dan dreigt hij hier aan de deur te komen. Vervolgens een heel betoog dat hij al had verwacht dat ik dit uit zou spelen. Jammer dat ik dit incident zo groot maak om mijn eigen gelijk te halen. Dat hij hoopt dat ik ooit tevreden in de spiegel kan kijken dat ik dit hem heb geflikt. En of ik niet super trots ben op mezelf.
Vervolgens nog een trap na dat hij me hoog had zitten als moeder, maar ik nu als een baksteen omlaag val.
En wat moet ik nu doen? Niet reageren? Ik ben doodsbang dat hij dan ineens aan de deur staat, of aan school.
maandag 10 juli 2017 om 20:04
Wat naar kromo!
Je ex is echt goed gek, zeer egoistisch.
Bewaar alles wat hij je stuurt ( bewijs).
Bespreek dit met je contactpersoon.
Bespreek het ook op school.
Ik neem aan dat hij verder geen sleutel meer heeft? Anders sloten vervangen.
En, en ik weet dat ik nu een hoop mensen tegen me krijg hiermee maar ik wil het toch gezegd hebben. Zoek uit hoe je met een ex met narcistische trekken om moet gaan.
Je ex is echt goed gek, zeer egoistisch.
Bewaar alles wat hij je stuurt ( bewijs).
Bespreek dit met je contactpersoon.
Bespreek het ook op school.
Ik neem aan dat hij verder geen sleutel meer heeft? Anders sloten vervangen.
En, en ik weet dat ik nu een hoop mensen tegen me krijg hiermee maar ik wil het toch gezegd hebben. Zoek uit hoe je met een ex met narcistische trekken om moet gaan.
maandag 10 juli 2017 om 20:23
alleen nog (en beperkt) communiceren per mail;
Dat je het juist goed voor hebt met iedereen en daarom advies hebt ingewonnen en in afwachting bent daarvan...
Dat je het jammer vind dat hij zoon momenteel niet kan zien en andersom maar dat je je daartoe genoodzaakt voelt door hem.
Dat je over een week terugkoppelt wat het advies was en welke actie je wilt nemen.
Dat jullie, jij en je zoon, zo erg zijn geschrokken dat jullie nu even ruimte nodig hebben om bij te komen.
Dat je daarom dan ook even niet zal reageren meer. Dat je ook de deur niet open zal doen omdat je duidelijk bent geweest.
Zoiets, en dat handhaven, dan komt hij maar langs en dan film je het... staat je dossier straks nog steviger
sterkte
Dat je het juist goed voor hebt met iedereen en daarom advies hebt ingewonnen en in afwachting bent daarvan...
Dat je het jammer vind dat hij zoon momenteel niet kan zien en andersom maar dat je je daartoe genoodzaakt voelt door hem.
Dat je over een week terugkoppelt wat het advies was en welke actie je wilt nemen.
Dat jullie, jij en je zoon, zo erg zijn geschrokken dat jullie nu even ruimte nodig hebben om bij te komen.
Dat je daarom dan ook even niet zal reageren meer. Dat je ook de deur niet open zal doen omdat je duidelijk bent geweest.
Zoiets, en dat handhaven, dan komt hij maar langs en dan film je het... staat je dossier straks nog steviger
Lorem Ipsum
maandag 10 juli 2017 om 20:25
maandag 10 juli 2017 om 20:37
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat de toon van deze boodschap helemaal fout is. De boodschap is niet concreet en vervuild met emoties van moeder.turquasi schreef: ↑10-07-2017 20:23alleen nog (en beperkt) communiceren per mail;
Zoiets, en dat handhaven, dan komt hij maar langs en dan film je het... staat je dossier straks nog stevigersterkte
Concreet zijn is veel effectiever. Laat je tanden maar zien, TO. Vertel wat je gaat ondernemen.
Oh, en niemand vindt het raar dat een vader boos aan de deur komt om zijn zoon op te halen volgens de vastgestelde omgangsregeling wanneer moeder deze eenzijdig opzegt. Niks dossieropbouw.
Je moet leren denken vanuit het gezichtspunt van iemand die geen emotionele betrokkenheid bij de zaak heeft.
maandag 10 juli 2017 om 20:59
Yo amand, ik denk dat de emoties juist nog erg beperkt zijn in mijn tekstje, er staat nergens een beschuldiging en het is helder voor zover ze helder kan zijn... is er soms iets met jouw emoties? We hebben het hier over een engerd met een geweldadig verleden ja, ze typt zelf dat ze doodsbang is.
Hij heeft zijn jochie van 9 hard geduwt en in zijn ribben gestompt, hij heeft geen recht om hem nog wat meer angst aan te jagen nu
en je kan er vergif op innemen dat hij zijn tijd zal gebruiken om zijn zoon om te kletsen
Hij heeft zijn jochie van 9 hard geduwt en in zijn ribben gestompt, hij heeft geen recht om hem nog wat meer angst aan te jagen nu
en je kan er vergif op innemen dat hij zijn tijd zal gebruiken om zijn zoon om te kletsen
Lorem Ipsum
maandag 10 juli 2017 om 21:08
Kromo, ik denk dat je meteen veilig thuis weer moet bellen voor overleg. En eventueel ook de politie, die hebben nog het dossier van toen hij eerder agressief was naar jou, toch?Kromo19 schreef: ↑10-07-2017 19:41Het spelletje van ex is begonnen. Ik had gehoopt dat hij nog een paar dagen rustig zou blijven.
Niet reageren op al zijn beschuldigingen en duidelijk aangeven wat je wel van plan bent lijkt mij het beste, maar vraag vooral advies aan mensen b veilig thuis die hier ervaring mee hebben.
Heel erg naar voor je!!
Het is zoals het is
maandag 10 juli 2017 om 21:18
Of je vader zien onder begeleiding van netwerk of een professional. En als vader behandeld is voor z'n agressieregulatiestoornis eventueel weer onbegeleid.
Kromo hoe lang geleden is hij veroordeeld voor huiselijk geweld? Kan hij nog een voorwaardelijke straf hebben open staan?
•
maandag 10 juli 2017 om 21:21
Kromo als hij nu alweer dreigend moet zorg dan voor jullie directe veiligheid. Bel als hij aan de deur komt 112, maar ga ook echt naar de politie morgen. Ga in overleg, doe voor mijn part alleen een melding, maar beter nog: aangifte.
Je kan je kind alleen voor erger behoeden door gewoon te doen wat hoort. En niet door voorzichtig een dansje om deze man heen te doen in de hoop dat dat iets oplevert voor zoon.
En dat weet jij eigenlijk ook best, als je terugdenkt aan jullie verleden.
Je kan je kind alleen voor erger behoeden door gewoon te doen wat hoort. En niet door voorzichtig een dansje om deze man heen te doen in de hoop dat dat iets oplevert voor zoon.
En dat weet jij eigenlijk ook best, als je terugdenkt aan jullie verleden.
•
maandag 10 juli 2017 om 22:20
Ik denk dat je je moet realiseren dat ex nu toch al kwaad op je is, vindt dat hij gelijk heeft en daarin bevestigd wordt wanneer jij 'toegeeft' door geen actie te ondernemen. Hij is gekrenkt. Dat vindt ie ook als jij wel aangifte doet, of andere stappen onderneemt. Hij Heeft Gelijk, je zoon overdrijft.
Dus hoe moeilijk dat ook voor je is (je bent tenslotte gewend om te proberen zijn boosheid te voorkomen/verminderen), met die boosheid en dat heilige gelijk van hem hoef je daarom geen rekening te houden. Je voorkomt hoogstens dat ie direct voor je deur staat, maar eigenlijk is dat juist een extra bevestiging van de noodzaak hulp te zoeken, daar komt dan misschien wat meer vaart in.
Je zoon voelt zich ongetwijfeld ambivalent over wat er gebeurt is, als hij nou maar liever was geweest/niks had gezegd/anders had gedaan was niet iedereen in rep en roer. Daar heeft hij hulp bij nodig, dat kunnen plaatsen. De eerste keer zn vader weer zien is sowieso lastig denk ik, die gaat vast geen mooi weer spelen maar minstens zoon erop aanspreken. Geloof me, daar wil je als het kan begeleiding bij.
Amand heeft gelijk in dat je helder moet zijn en er niks bij moet halen: vertel duidelijk welke stappen je gaat ondernemen (en waar hij invloed op heeft eventueel, zoals zelf hulp zoeken).
Kortom, my two cents: Probeer hem niet te vriend te houden of tot inzicht te brengen, dat lukt je toch niet.
Dus hoe moeilijk dat ook voor je is (je bent tenslotte gewend om te proberen zijn boosheid te voorkomen/verminderen), met die boosheid en dat heilige gelijk van hem hoef je daarom geen rekening te houden. Je voorkomt hoogstens dat ie direct voor je deur staat, maar eigenlijk is dat juist een extra bevestiging van de noodzaak hulp te zoeken, daar komt dan misschien wat meer vaart in.
Je zoon voelt zich ongetwijfeld ambivalent over wat er gebeurt is, als hij nou maar liever was geweest/niks had gezegd/anders had gedaan was niet iedereen in rep en roer. Daar heeft hij hulp bij nodig, dat kunnen plaatsen. De eerste keer zn vader weer zien is sowieso lastig denk ik, die gaat vast geen mooi weer spelen maar minstens zoon erop aanspreken. Geloof me, daar wil je als het kan begeleiding bij.
Amand heeft gelijk in dat je helder moet zijn en er niks bij moet halen: vertel duidelijk welke stappen je gaat ondernemen (en waar hij invloed op heeft eventueel, zoals zelf hulp zoeken).
Kortom, my two cents: Probeer hem niet te vriend te houden of tot inzicht te brengen, dat lukt je toch niet.
Go green, fuck a vegetarian
maandag 10 juli 2017 om 22:27
Dit wil ex er ook van maken want het is niet zijn schuld het is de schuld van een ander(TO dus). Precies het gedrag dus dat past bij iemand die vindt dat hij het recht heeft om anderen pijn te doen omdat hij zelf onmacht, ansgt of pijn ervaart. Hij denk vermoedelijk zo: Ik sla omdat jouw gedrag me daartoe dwingt.
Leest de post van Frizz nog eens door, en bel direct als hij komt. Het is klaar want het is niet jouw schuld dat hij jou sloeg, het is niet jouw schuld dat hij zijn kind geslagen heeft, het is niet jouw schuld dat instanties en HA direct handelen nu en het is niet jouw schuld dat hij er nu de draai "akelige ex" aan wil geven.
Het
is
niet
jouw
schuld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.