Ex heeft kind geslagen
woensdag 5 juli 2017 om 18:29
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
zondag 9 juli 2017 om 12:04
Dat klopt. En ik heb toen ook bij mezelf aangifte gedaan. Maar waar doe ik nu goed aan? Vind dit heel moeilijk. Het blijft zijn vader, en er ligt een omgangsregeling vast.Frizz schreef: ↑09-07-2017 09:33Ik vermoed dat men te snel geneigd is te denken dat je bij zoiets alleen VT inschakelt. Omdat het de veiligheid van een kind betreft. Terwijl je bij een volwassene aangifte heel vanzelfsprekend zou vinden. Als TO zelf zo mishandeld was had het hele topic geroepen 'doe aangifte'.
Ik wil vooral dat dit nooit meer gebeurd. En daarvoor heeft vader hulp nodig.
zondag 9 juli 2017 om 12:11
Zoon is heel erg aanhankelijk nu. Komt veel knuffelen en slaapt al dagen bij mij in bed. Afgelopen dagen zijn sport niet optimaal kunnen doen omdat hij toch wat last had van zijn rug. Verder lijkt alles wel goed, speelt wel gewoon weer lekker.JonathanStrange schreef: ↑09-07-2017 11:24Uiteraard kijkt men 'alleen' daarnaar. Een kind mishandelen is onder geen beding goed te praten. Daarnaast heeft vader een historie van losse handjes. Geen overbodige luxe om een heel topic door te lezen, dunkt me.
Aangifte is nog steeds een heel goed idee, to. Hoe gaat het nu?
Met mijzelf gaat het niet zo lekker. Ik had al veel voor mijn kiezen gekregen en nu kwam dit er nog bovenop. Ben veel aan het piekeren, slaap slecht en heb al dagen hoofdpijn. Maar heb voor mezelf een afspraak bij de praktijkondersteuner. Eens kijken of we wat dingen op een rijtje krijgen.
Mbt aangifte. Dat is iets wat ik altijd nog kan doen denk ik. Ik heb foto's, ook doorgestuurd naar mijn broertje, mocht ik ze kwijt raken. Huisarts heeft het verhaal uitgebreid beschreven, en school en ondertussen ook zijn trainers (zoon sport op hoog niveau) zijn op de hoogte.
zondag 9 juli 2017 om 12:24
Het roept bij jullie beiden veel op, dat is begrijpelijk en zó niet oke, he?Kromo19 schreef: ↑09-07-2017 12:11Zoon is heel erg aanhankelijk nu. Komt veel knuffelen en slaapt al dagen bij mij in bed. Afgelopen dagen zijn sport niet optimaal kunnen doen omdat hij toch wat last had van zijn rug. Verder lijkt alles wel goed, speelt wel gewoon weer lekker.
Met mijzelf gaat het niet zo lekker. Ik had al veel voor mijn kiezen gekregen en nu kwam dit er nog bovenop. Ben veel aan het piekeren, slaap slecht en heb al dagen hoofdpijn. Maar heb voor mezelf een afspraak bij de praktijkondersteuner. Eens kijken of we wat dingen op een rijtje krijgen.
Mbt aangifte. Dat is iets wat ik altijd nog kan doen denk ik. Ik heb foto's, ook doorgestuurd naar mijn broertje, mocht ik ze kwijt raken. Huisarts heeft het verhaal uitgebreid beschreven, en school en ondertussen ook zijn trainers (zoon sport op hoog niveau) zijn op de hoogte.
Wbt aangifte: liever zsm, dan later. Het zit vers in het geheugen, zoon kan blauwe plekken nu nog laten zien en weet nog hoe het is gebeurd. Dat kun je een negenjarige over twee maanden niet meer vragen. Ik raad je aan contact op te nemen met de politie om te zien wat hun advies is. Dit kan ook anoniem. Sterkte.
zondag 9 juli 2017 om 12:29
Of je probeert er voor te zorgen dat de omgangsregeling zo gewijzigd wordt dat vader nooit meer zo lang allen is met zijn kind.
Door wel aangifte te doen.
Door een advocaat te nemen en naar de rechter te gaan.
Jij vindt dat knuffelen misschien wel gezellig. Maar bet feit dat zoon nu weer bij jou wil slapen terwijl hij dat voorheen niet deed geeft aan dat hij zich allesbehalve veilig voelt.
zondag 9 juli 2017 om 12:31
Of je probeert er voor te zorgen dat de omgangsregeling zo gewijzigd wordt dat vader nooit meer zo lang allen is met zijn kind.
Jij vindt dat knuffelen misschien wel gezellig. Maar bet feit dat zoon nu weer bij jou wil slapen terwijl hij dat voorheen niet deed geeft aan dat hij zich allesbehalve veilig voelt.
zondag 9 juli 2017 om 12:36
Ik weet wat dat knuffelen betekent. Ik weet ook wat het betekent dat hij nu bij mij in bed slaapt. Dat is zijn manier om veiligheid te zoeken.sugarmiss schreef: ↑09-07-2017 12:29Of je probeert er voor te zorgen dat de omgangsregeling zo gewijzigd wordt dat vader nooit meer zo lang allen is met zijn kind.
Maar moet ik het mijn zoon aandoen om zijn verhaal tegen een politieagent te vertellen? Hij kon het al amper tegen de meester zeggen.
En vader was afgelopen week niet lang alleen met zoon. Zoon was welgeteld nog geen uur bij vader toen het gebeurde. Dus de omgangsregeling aanpassen zal niet voldoende zijn.
zondag 9 juli 2017 om 13:10
[quote=Kromo19
Maar moet ik het mijn zoon aandoen om zijn verhaal tegen een politieagent te vertellen? Hij kon het al amper tegen de meester zeggen.
En vader was afgelopen week niet lang alleen met zoon. Zoon was welgeteld nog geen uur bij vader toen het gebeurde. Dus de omgangsregeling aanpassen zal niet voldoende zijn.
[/quote]
Dit is juist de reden dat je aangifte moet doen.
[/quote]
Dit is juist de reden dat je aangifte moet doen.
zondag 9 juli 2017 om 13:27
Bij jou is het geweld dus stapje voor stapje erger geworden. Dat kan je zoon ook overkomen. Wat vader nu heeft gedaan vind ik al behoorlijk heftig. Het is niet alleen een harde stomp, er gingen een paar gewelddadige stappen aan vooraf. Ik zou een foto van de blauwe plek maken, naar de huisarts met kind en aangifte doen tegen de geweldpleger bij de politie. Dat jij niet 'helemaal neutraal' bent is niet belangrijk. Jij weet waartoe deze man in staat is. Laat je zoon geen verder geweld aandoen.Kromo19 schreef: ↑05-07-2017 19:36Toen het uiteindelijk, na alle scheldpartijen, bedreigingen en spullen gooien, echt fysiek geweld werd, heb ik aangifte gedaan. Ex is veroordeeld en heeft naar mijn weten een hele tijd gesprekken gehad bij reclassering(?) geloof ik.
Ik had op een bepaald moment een melding op mijn adres, dat als ik 112 zou bellen dat er meteen iemand zou komen.
zondag 9 juli 2017 om 13:28
Kromo ik herhaal mezelf even omdat ik niet weet of je het hebt gelezen.
Je gaat niet je kind zonder enig plan morgen gewoon naar vader laten gaan. Jij bent verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je kind.Frizz schreef: ↑09-07-2017 00:32Ik vind het ontzettend bijzonder dat de huisarts en VT niet hebben geadviseerd aangifte te doen. Dat doe je ook als je als volwassene wordt mishandeld, toch? Er is nota bene sprake van zichtbaar letsel. Daarnaast heeft hij eerder den reclasseringscontact gehad en mogelijk nog een voorwaardelijke straf? Ik had het wel geweten.
Overigens kan je als ouder aangifte doen voor je zoon.
Daarnaast mis ik vanuit zowel de huisarts als VT een advies tav zorg voor zoon. Een kind met een verleden van PTSS dat nu wederom een trauma meemaakt. Niét oké om daar geen professional naar te laten kijken.
Jouw kind kan alleen naar ex met een sluitend veiligheidsplan. Nadat een kindertraumapsycholoog heeft gecheckt of dat nu in het belang van kind is.
Ik hoop van harte dat het CJG bij machte is dit alles met grote spoed in werking te stellen.
•
zondag 9 juli 2017 om 13:56
Ik heb het gelezen, Dankje. Ik ga straks nog een leer VT bellen, en heb een afspraak staan om naar het werk te bellen om even het een en ander te overleggen (ik werk in de zorg).
Maar nu eerst even de zinnen verzetten en lekker zwemmen
zondag 9 juli 2017 om 14:11
Die omgangsregeling betekent weekend na weekend, vakantie na vakantie een gelegenheid om je zoon te slaan.
zondag 9 juli 2017 om 14:11
nee zoon heeft hulp nodig, jouw hulp
zondag 9 juli 2017 om 16:21
En zo zie je maar weer dat we veel te ver zijn doorgeslagen in een vader heeft evenveel recht op een kind als een moeder.
De algemene opinie is tegenwoordig had je maar geen kind met hem moeten krijgen.
Dus houden organisaties als veilig thuis koste wat kost zo'n man de hand boven het hoofd. Eerst mag hij zelf bedenken of en wat hij voor hulp gaat zoeken.
Dan is het ja hij heeft toch hulp gezocht.
En als je als moeder voor de veiligheid van een kind gaat staan. Dan is het foei moeder toch je kan je kind echt niet bij de vader weghouden hoor.
.
De algemene opinie is tegenwoordig had je maar geen kind met hem moeten krijgen.
Dus houden organisaties als veilig thuis koste wat kost zo'n man de hand boven het hoofd. Eerst mag hij zelf bedenken of en wat hij voor hulp gaat zoeken.
Dan is het ja hij heeft toch hulp gezocht.
En als je als moeder voor de veiligheid van een kind gaat staan. Dan is het foei moeder toch je kan je kind echt niet bij de vader weghouden hoor.
.
zondag 9 juli 2017 om 19:23
Net nog even VT gebeld. Ik moest maar even in gesprek gaan met vader over morgen. Even in samenspraak, en ook aangeven dat we samen hulp moesten gaan zoeken. Zodat we ons allemaal weer veilig zouden voelen, en wat daar voor nodig is. Nog even gehad over evt aangifte. Dat was een eigen keuze. Maar dan zou het juridisch worden en zou vader niet de hulp krijgen die hij nodig heeft. En vader wil meewerken, toont berouw, zegt dat hij hulp gaat zoeken etc. Blijkbaar vindt VT dat belangrijker dan het verleden dat hij heeft.
Vader dus ook maar weer gebeld. Gezegd dat zoon niet naar hem wil en dat ik hem zelf naar school breng en ophaal. Vader zegt dat heel erg te vinden. Om vervolgens in dezelfde adem te zeggen dat het allemaal wel mee viel. Toen ik zei dat die blauwe plekken er niet voor niets zaten, zou zoon zelfs liegen over hoe die plek op zijn rug terecht is gekomen. Dat heeft vader echt niet gedaan. En de blauwe plekken op zijn ribben dat is maar van een tikje. Heb toen maar de telefoon opgehangen.
Vader dus ook maar weer gebeld. Gezegd dat zoon niet naar hem wil en dat ik hem zelf naar school breng en ophaal. Vader zegt dat heel erg te vinden. Om vervolgens in dezelfde adem te zeggen dat het allemaal wel mee viel. Toen ik zei dat die blauwe plekken er niet voor niets zaten, zou zoon zelfs liegen over hoe die plek op zijn rug terecht is gekomen. Dat heeft vader echt niet gedaan. En de blauwe plekken op zijn ribben dat is maar van een tikje. Heb toen maar de telefoon opgehangen.
zondag 9 juli 2017 om 19:31
Wat een nonsens. Van een blauwe plek ga je niet minder presteren. Óf de fysieke gevolgen van het voorval zijn erger dan voorzien (wat me sterk lijkt) óf er hangt iets in de lucht waardoor jullie zoon afgeleid is óf iemand (jij) verklaart vanuit (je eigen) emotie, achteraf, onjuist, dat de blauwe plek debet is aan de verminderde prestaties.
Benoem wat er is, of onthou je van commentaar. Dit gaat echt nergens over.
zondag 9 juli 2017 om 19:38
Ohja? Jij weet wat voor sport zoon doet en hoe vaak hij daarvoor zijn rug gebruikt/ op zijn rug terecht komt?Amand_ schreef: ↑09-07-2017 19:31Wat een nonsens. Van een blauwe plek ga je niet minder presteren. Óf de fysieke gevolgen van het voorval zijn erger dan voorzien (wat me sterk lijkt) óf er hangt iets in de lucht waardoor jullie zoon afgeleid is óf iemand (jij) verklaart vanuit (je eigen) emotie, achteraf, onjuist, dat de blauwe plek debet is aan de verminderde prestaties.
Benoem wat er is, of onthou je van commentaar. Dit gaat echt nergens over.
Vraag wat het is, of onthoud je van commentaar. Dit gaat echt nergens over.
zondag 9 juli 2017 om 19:50