Ex heeft kind geslagen
woensdag 5 juli 2017 om 18:29
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
maandag 10 juli 2017 om 22:33
Het huiselijk geweld tegen mij is nu een jaar of 7 geleden en volgens mij had hij 2 jaar voorwaardelijk gekregen. De afgelopen jaren heb ik nog wel een keer een melding gemaakt bij de politie dat hij de achterdeur heeft geforceerd.Frizz schreef: ↑10-07-2017 21:18Of je vader zien onder begeleiding van netwerk of een professional. En als vader behandeld is voor z'n agressieregulatiestoornis eventueel weer onbegeleid.
Kromo hoe lang geleden is hij veroordeeld voor huiselijk geweld? Kan hij nog een voorwaardelijke straf hebben open staan?
Maar de andere dingen zoals de deur kapot trappen, het dreigen en schelden etc. daar heb ik geen melding van gemaakt.
maandag 10 juli 2017 om 22:43
Vanuit vader gezien is zijn gedrag natuurlijk volkomen logisch.
Hij heeft al een veroordeling voor mishandeling aan zijn broek.
Moeder is al naar de huisarts gegaan en heeft veilig thuis gebeld.
Hij is natuurlijk als de dood dat to naar de politie stapt en hij nog een keer veroordeelt wordt en zijn zoon niet meer mag zien.
Dus hij heeft er alle belang bij om te doen of het niets voorstelt.
Hij heeft al een veroordeling voor mishandeling aan zijn broek.
Moeder is al naar de huisarts gegaan en heeft veilig thuis gebeld.
Hij is natuurlijk als de dood dat to naar de politie stapt en hij nog een keer veroordeelt wordt en zijn zoon niet meer mag zien.
Dus hij heeft er alle belang bij om te doen of het niets voorstelt.
maandag 10 juli 2017 om 23:42
Wat een goede uitleg!Oceanide schreef: ↑10-07-2017 22:20Ik denk dat je je moet realiseren dat ex nu toch al kwaad op je is, vindt dat hij gelijk heeft en daarin bevestigd wordt wanneer jij 'toegeeft' door geen actie te ondernemen. Hij is gekrenkt. Dat vindt ie ook als jij wel aangifte doet, of andere stappen onderneemt. Hij Heeft Gelijk, je zoon overdrijft.
Dus hoe moeilijk dat ook voor je is (je bent tenslotte gewend om te proberen zijn boosheid te voorkomen/verminderen), met die boosheid en dat heilige gelijk van hem hoef je daarom geen rekening te houden. Je voorkomt hoogstens dat ie direct voor je deur staat, maar eigenlijk is dat juist een extra bevestiging van de noodzaak hulp te zoeken, daar komt dan misschien wat meer vaart in.
Je zoon voelt zich ongetwijfeld ambivalent over wat er gebeurt is, als hij nou maar liever was geweest/niks had gezegd/anders had gedaan was niet iedereen in rep en roer. Daar heeft hij hulp bij nodig, dat kunnen plaatsen. De eerste keer zn vader weer zien is sowieso lastig denk ik, die gaat vast geen mooi weer spelen maar minstens zoon erop aanspreken. Geloof me, daar wil je als het kan begeleiding bij.
Amand heeft gelijk in dat je helder moet zijn en er niks bij moet halen: vertel duidelijk welke stappen je gaat ondernemen (en waar hij invloed op heeft eventueel, zoals zelf hulp zoeken).
Kortom, my two cents: Probeer hem niet te vriend te houden of tot inzicht te brengen, dat lukt je toch niet.
•
maandag 10 juli 2017 om 23:45
Meldingen hebben alleen het nut dat de politie op de hoogte is.Kromo19 schreef: ↑10-07-2017 22:33Het huiselijk geweld tegen mij is nu een jaar of 7 geleden en volgens mij had hij 2 jaar voorwaardelijk gekregen. De afgelopen jaren heb ik nog wel een keer een melding gemaakt bij de politie dat hij de achterdeur heeft geforceerd.
Maar de andere dingen zoals de deur kapot trappen, het dreigen en schelden etc. daar heb ik geen melding van gemaakt.
Met deze man (en een kind in huis!) moet je aangiftes doen. Echt. Had je overal van moeten doen.
Het is toch van de zotte dat zo'n vent zulke ernstige delicten pleegt en er verdorie mee weg komt.
Doorbreek alsjeblieft deze cirkel van geweld voor je kind. Dat kan alleen als je opstaat.
En sorry ik ben doorgaans hartstikke pro-VT maar je hebt echt twee keer een ondermaats advies gekregen.
•
maandag 10 juli 2017 om 23:50
Zeker, dat is nou net ook het probleem. Deze man vindt alles wat hij zelf doet een volkomen logisch gevolg op het gedrag van anderen. Zelfs op het gedrag van een 9 jarige.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 10 juli 2017 om 23:57
Hier moet ik wel even om grinniken. Is totaal niet grappig, maar ik heb hier wel een parel van een voorbeeld bij.
Toen wij nog samen waren, beweerde hij dat heel mijn familie in ons dorp rond vertelde dat hij was vreemdgegaan. Dat was volgens hem nog niet het geval, maarja nu ging die roddel toch al rond dus dan kon hij die beter de waarheid maken toch?
maandag 10 juli 2017 om 23:59
Nja, dat type logica dus. Altijd prettig om in ieder geval de reden/aandeel buiten jezelf te leggen. En zij die daar meester in zijn, zijn ook meester in de ander het idee geven dat zij juist zij degene zijn die dat doen.
https://www.famme.nl/gaslighting-deze-v ... -iedereen/
https://www.famme.nl/gaslighting-deze-v ... -iedereen/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 11 juli 2017 om 00:08
Even checken nog; hij heeft gezag en de omgangsregeling is vastgelegd in een beschikking toch?
Overigens, wist je dat je kind getuige laten zijn van huiselijk geweld onder kindermishandeling valt? En (vanzelfsprekend) zijn handelen van van de week ook? En dat de kans dat er dan nóg meer vormen van kindermishandeling spelen dan alleen nog maar groter wordt?
Ik denk dat jij ook wel wist dat de dag zou komen dat jij je zoon moest gaan beschermen tegen z'n vader.
Overigens, wist je dat je kind getuige laten zijn van huiselijk geweld onder kindermishandeling valt? En (vanzelfsprekend) zijn handelen van van de week ook? En dat de kans dat er dan nóg meer vormen van kindermishandeling spelen dan alleen nog maar groter wordt?
Ik denk dat jij ook wel wist dat de dag zou komen dat jij je zoon moest gaan beschermen tegen z'n vader.
•
dinsdag 11 juli 2017 om 00:29
Yup, dat denk ik ook.
dinsdag 11 juli 2017 om 08:14
kijk en van dit soort (helaas te verwachten) achterlijk gedrag zou ik dus een filmpje makenKromo19 schreef: ↑10-07-2017 22:33Het huiselijk geweld tegen mij is nu een jaar of 7 geleden en volgens mij had hij 2 jaar voorwaardelijk gekregen. De afgelopen jaren heb ik nog wel een keer een melding gemaakt bij de politie dat hij de achterdeur heeft geforceerd.
Lorem Ipsum
dinsdag 11 juli 2017 om 12:17
Hij heeft gezag en er ligt idd een omgangsregeling. Alleen we houden nu een andere regeling aan dan die vast ligt.Frizz schreef: ↑11-07-2017 00:08Even checken nog; hij heeft gezag en de omgangsregeling is vastgelegd in een beschikking toch?
Ik had gehoopt dat de agressie zich op mij zou blijven richten. Maar ergens wist ik natuurlijk wel dat dit zou kunnen gebeuren.
dinsdag 11 juli 2017 om 12:52
Deze lees ik nu. Dan snap ik je beter. Maar vrouw, je wilt jezelf recht aan kunnen kijken toch. En dat kun je niet als je dit zacht aanpakt.Kromo19 schreef: ↑09-07-2017 22:58Ik ben ontzettend bang voor de reactie van ex. Hij is het nu al enorm aan het afzwakken en zal dit zo ook in zijn omgeving vertellen. Ik heb gezien na het eerdere huiselijk geweld wat dat heeft gedaan. (Ik heb vanuit zijn familie alle schuld in mijn schoenen geschoven gekregen)
En nu gaat het om het kind. Dat zal nog vele malen erger worden. Ook ben ik bang voor nog meer (fysiek) geweld richting mij.
Maar dat zal me uiteindelijk niet tegenhouden. Ik zal doen wat ik moet doen voor de veiligheid van mijn gezin.
Sterkte.
dinsdag 11 juli 2017 om 14:09
Dus jij vindt het allemaal niet zo erg begrijp ik. het is dus eigenlijk het kind zijn eigen schuld?
Vreemd
dinsdag 11 juli 2017 om 14:23
Ik weet niet of je een man/vrouw bent maar van mij mogen ze per direct je eierstokken of teelballen verwijderen. Wat ongepast zeg.
Kinderen moeten idd ook dingen leren maar tis maar een 9 jarige die een grapje maakte en een x uit de plaat ging. Doen de meeste kinderen wel een x, is heel normaal gedrag!
Niemand heeft het over een tikje... Kind is op bed gegooit en daarna gestompt..in dus erge mate dat kind er dagen later nog fysiek last van heeft (laat staan mentale schade)
dinsdag 11 juli 2017 om 16:15
dinsdag 11 juli 2017 om 16:20