Eten van heel weinig
donderdag 13 juli 2017 om 00:01
Deze maand zit letterlijk alles tegen. T mobile thuis komt wéér met een te hoge factuur omdat het bellen compleet nog niet was geactiveerd terwijl ik dit uitdrukkelijk verzocht had, twee keer rijd ik mijn fiets kapot.. Een oud barrel dat eigenlijk niet meer te redden is maargoed.. Je moet toch iets.. Vriend heeft stukken aan de auto.. Met andere woorden wij gaan het enorm krap krijgen...
Ik moet tot de zorgtoeslag zien te doen met 24 euro en 93 cent op de bank. Heb nog voor twee dagen aardappelen en wat rijst in huis, en twee potten groente.. Wie heeft er creatieve tips om tot de 20ste te kunnen eten?
Ik moet tot de zorgtoeslag zien te doen met 24 euro en 93 cent op de bank. Heb nog voor twee dagen aardappelen en wat rijst in huis, en twee potten groente.. Wie heeft er creatieve tips om tot de 20ste te kunnen eten?
donderdag 13 juli 2017 om 00:10
donderdag 13 juli 2017 om 00:11
Ik neem aan ook ontbijt, lunch en tussendoortjes. Voor twee personen.Joyce48 schreef: ↑13-07-2017 00:107 dagen eten voor 24 euro? Dat is toch niet zo moeilijk. Brood, pakje soep, pannekoeken, maak een grote pan pastasaus met uien, tomatenpuree en wat gehakt, dan heb je drie dagen te eten. En natuurlijk twee dagen aardappelen met een pot groente en een gekookt eitje.
Ik zou geld lenen en mezelf bij familie en vrienden uitnodigen.
•
donderdag 13 juli 2017 om 00:11
Die heeft zijn geld in de auto zitten anders kan hij niet gaan werken, en 280 eur achterstallige huur afgelost
en heb geen creditcard dat vind ik geld uitgeven dat je niet hebt
anoniem_333047 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 00:12
13.27% gewijzigd
donderdag 13 juli 2017 om 00:12
Dit. Keer bij je ouders eten ook nog.Joyce48 schreef: ↑13-07-2017 00:107 dagen eten voor 24 euro? Dat is toch niet zo moeilijk. Brood, pakje soep, pannekoeken, maak een grote pan pastasaus met uien, tomatenpuree en wat gehakt, dan heb je drie dagen te eten. En natuurlijk twee dagen aardappelen met een pot groente en een gekookt eitje.
donderdag 13 juli 2017 om 00:24
Nou je moet wel echt opletten. Maar ik denk als je alle aanbiedingen afloopt dat het wel moet lukken. En dingen eten die goed en lang vullen. Zoals volle yoghurt, eieren, aardappelen, groenten, volkorenbrood, havermout. En een paar keer een grote pan soep maken als vooraf, boullion, soepgroenten, balletjes, dat vult altijd wel.Joyce48 schreef: ↑13-07-2017 00:107 dagen eten voor 24 euro? Dat is toch niet zo moeilijk. Brood, pakje soep, pannekoeken, maak een grote pan pastasaus met uien, tomatenpuree en wat gehakt, dan heb je drie dagen te eten. En natuurlijk twee dagen aardappelen met een pot groente en een gekookt eitje.
Daarnaast samen zitten om te bekijken hoe jullie dit voortaan voorkomen. Budgetteren en een buffer opbouwen.
Sterkte!
donderdag 13 juli 2017 om 00:30
Nou lees de reacties maar, daar zitten veel goede tips in. Met 24 euro lukt het echt wel hoor.
donderdag 13 juli 2017 om 00:50
Brood kun je halen voor 1,20 of zo, dus 3 broden voor 3,60
Goedkoopste pot pindakaas, 90 cent
Smeerleverworst
Krop sla voor 60 cent.
Net uien voor 70 cent.
Vijf kilo aardappelen voor 5 euro
Spinazie uit de vriezer, 90 cent
2x seizoensgroentes (andijvie, broccoli, bloemkool, witlof), max 3 euro
Kilo gehakt, 4,50 = genoeg voor 5 dagen, 1x pasta, 1x chili, 3x gehaktballen bij de groente en aardappelen
Blik bruine bonen 70 cent
Tomatensaus 1 euro dus 2stuks (voor pasta en chili) 2 euro
Potje italiaanse kruiden
Potje texmexkruiden
Bloem 50 cent
Melk 90 cent
Eieren 2 euro (voor de pannenkoeken, keertje omelet op brood)
Fruit halen voor het geld dat je nog over hebt.
Alleen water en thee drinken.
Smeerleverworst
Krop sla voor 60 cent.
Net uien voor 70 cent.
Kilo gehakt, 4,50 = genoeg voor 5 dagen, 1x pasta, 1x chili, 3x gehaktballen bij de groente en aardappelen
Potje italiaanse kruiden
Potje texmexkruiden
Bloem 50 cent
Melk 90 cent
donderdag 13 juli 2017 om 01:01
Hoelang duurt het voor de zorgtoeslag komt? 6 weken?_Marana_ schreef: ↑13-07-2017 00:50Brood kun je halen voor 1,20 of zo, dus 3 broden voor 3,60
Smeerleverworst
Krop sla voor 60 cent.
Net uien voor 70 cent.
Potje italiaanse kruiden
Potje texmexkruiden
Bloem 50 cent
Melk 90 cent