Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
dinsdag 11 juli 2017 om 18:51
kimmeke1983 schreef: ↑11-07-2017 17:00Ja ik woon in Limburg maar ik had in mijn vorig post er ook bij geschreven hier bij mij dus ik heb niet gezegd dat je verkeerd bent![]()

dinsdag 11 juli 2017 om 18:53
Ik keek ook vanmiddag op buienradar en ik dacht juist; hopelijk hebben ze geen gelijk. Ik zag namelijk vanaf zondag 9 dagen lang 24+ graden, waarvan ook een paar dagen 26 of 27 graden.
dinsdag 11 juli 2017 om 18:55
donderdag 13 juli 2017 om 09:12
Afgelopen nacht en ochtend waren zalig lekker afgekoeld naar 8 graden kon het zo maar heel de zomer zijn!
Ik weet het t'is nog veraf maar in mijn regio vanaf zondag 27°C en tegen woensdag mogelijk 30°C en meer
... hopelijk is dit geen voorbode voor alweer een langere periode warm en droog weer. En als het toch per se zomer weer moet zijn kan het dan gewoon niet een graad of 23 zijn? Dat is tenminste nog aangenaam voor iedereen dus iedereen tevreden ...
Ik weet het t'is nog veraf maar in mijn regio vanaf zondag 27°C en tegen woensdag mogelijk 30°C en meer

donderdag 13 juli 2017 om 10:44
sebastiaan1234 schreef: ↑12-07-2017 08:06Daarom moeten we erg genieten van de komende dagen, en we moeten die zeurkouzen maar proberen te negeren.. nu koelt het huis tenminste goed af!
Was het maar waar dat het binnen afkoelde

Gisteren heerlijk de hele ochtend regen gehad en toen wij op pad moesten richting het oosten was het droog. Op de plek van bestemming had het flink geregend en ik vond het zowaar wat frisjes buiten. Maar pfff .. als je eenmaal aan de wandel was tóch weer het zweet op je rug. Nu weer thuis natuurlijk en heerlijk bewolkt en nog geen 19 graden buiten, maar binnen toch nog steeds bijna 24. Heb wel wat ramen open, maar gillende kindjes voor mijn deur en das niet best voor mijn humeur. Dat rijmt en het is nog niet eens Sinterklaas

donderdag 13 juli 2017 om 10:45
rozediamant schreef: ↑13-07-2017 09:50Hoi allemaal! Mag ik meeschrijven? Ik ben een herfst/wintermens, de zomer vind ik vaak niet zo heel fijn veel te warm en na 5 minuten in de zon te hebben gezeten voelt het net of ik een zonnesteek heb![]()
Ja hoor .. schrijf en mopper maar lekker mee. Hoe meer zielen enz., toch?

donderdag 13 juli 2017 om 13:32
Welkom rozediamant!
Hier momenteel echt prima weer, graad of 20, klein beetje zon maar toch ook geregeld bewolking. Een heel stuk minder prettig is dat het woensdag in mijn regio 30gr schijnt te worden zag ik online
Gadver, walgelijk. Hopelijk blijft het bij die dag. Dit bedoel ik nou dat het weerbericht heel vaak negatief uitpakt terwijl het eerder best prima leek. Gister zag ik nog 70% kans op wisselvallig weer met temperaturen rond normaal of iets eronder staan, nu is dat fijne vooruitzicht teruggelopen tot slechts 40% #fuckyou
Maar we komen steeds dichter bij de herfst!
Hier momenteel echt prima weer, graad of 20, klein beetje zon maar toch ook geregeld bewolking. Een heel stuk minder prettig is dat het woensdag in mijn regio 30gr schijnt te worden zag ik online

Maar we komen steeds dichter bij de herfst!
donderdag 13 juli 2017 om 17:48
Het was bij mij vanmorgen 19 graden in huis! En dat zonder hulp van de aircojellybelly schreef: ↑13-07-2017 10:40Heel de nacht de balkondeur open gehad en het is nu weer 22 graden in huis![]()

vrijdag 14 juli 2017 om 10:34
vrijdag 14 juli 2017 om 18:48
vrijdag 14 juli 2017 om 18:56
Het gezegde is niet voor niets .. Niks veranderlijker dan het weer

zaterdag 15 juli 2017 om 09:28
Het weer voor komende week ziet er inderdaad beter uit nu! Morgen en maandag sowieso koeler dan eerder voorspeld, woensdag nog steeds warm maar wel 1 of 2 gr minder dan eerder, en de dinsdag en donderdag idem. Wat fijn!
Momenteel heerlijk weer, net als voorgaande dagen. Graad of 20, bewolkt, klein beetje zon. Heerlijk om dingen te doen zonder te zweten! En vannacht lekker onder een dekbedje geslapen weer
Momenteel heerlijk weer, net als voorgaande dagen. Graad of 20, bewolkt, klein beetje zon. Heerlijk om dingen te doen zonder te zweten! En vannacht lekker onder een dekbedje geslapen weer

zaterdag 15 juli 2017 om 09:50
Kapitein_Haak schreef: ↑15-07-2017 09:28Het weer voor komende week ziet er inderdaad beter uit nu! Morgen en maandag sowieso koeler dan eerder voorspeld, woensdag nog steeds warm maar wel 1 of 2 gr minder dan eerder, en de dinsdag en donderdag idem. Wat fijn!
Momenteel heerlijk weer, net als voorgaande dagen. Graad of 20, bewolkt, klein beetje zon. Heerlijk om dingen te doen zonder te zweten! En vannacht lekker onder een dekbedje geslapen weer![]()
Heb ook onder een heel dun dekbedje geslapen en nu is het heerlijk koel en bewolkt buiten. Maar vlg mijn buienradar-appje zou het tóch dinsdag 25 graden worden en woensdag zelfs 31, met redelijke kans op buien, dús benauwd plakkerig! Daarna 22, 23 en verder rond die temperaturen. Hoop zó dat het allemaal meevalt. Zit echt niet te wachten op wéér zo'n smerig benauwde dag

zaterdag 15 juli 2017 om 10:46
Ik hoop met je mee! Dinsdag wordt hier volgens weeronline 27gr en volop zon (*gruwel* ik heb de schurft aan de zon
) en dan woensdag 30 met regen. Beiden zeker niet relaxed. Maar het is enkele graden minder dan eerder voorspeld, dus ik voel alsnog een klein opluchtinkje.
Vanaf vrijdag zou de temp omlaag moeten gaan. Ik hoop echt ZO dat dat klopt. Ik zie nu een heerlijke reeks 21 graden staan, als dat alsnog gaat veranderen naar heet plakweer ga ik huilen. En dat is geen grap.

Vanaf vrijdag zou de temp omlaag moeten gaan. Ik hoop echt ZO dat dat klopt. Ik zie nu een heerlijke reeks 21 graden staan, als dat alsnog gaat veranderen naar heet plakweer ga ik huilen. En dat is geen grap.

zaterdag 15 juli 2017 om 12:47
Ik hoop ook zo dat de weerberichten na woensdag kloppen. Woensdag zou het in onze regio 28 graden worden en laat ik die dag nou net een paar belangrijke afspraken hebben. Hopelijk is er airco in het gebouw. Het was gisteren in huis 20 graden. Heerlijk. Laat het maar lekker Hollands zomerweer zijn, daar kan ik wel mee leven.
maandag 17 juli 2017 om 15:09
Hoewel het minder zonnig mag van mij, vind het best te doen. De komende 2 dagen wordt het weer erg warm. Maar de afgelopen dagen was het prima. Het is wel eens erger geweest in juli. Ik weet zeker dat er nog wel één of meerdere hittegolven komen, maar hoe korter de dagen, hoe beter ik het kan handelen (al zit ik natuurlijk niet op te wachten).
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
maandag 17 juli 2017 om 15:58
Gisteren vond ik het ook superweer. Hele dag bewolkt, maar nog minstens 20 graden. Maar idd .. overal grote wolken+brandlucht van de bbq's die persé moeten worden aangestoken, met het kennelijk daarbij horende kabaal (waarschijnlijk veroorzaakt door de al naar binnen gegoten biertjes). Ik heb zelf geen bbq. Ooit gehad, maar vond het bizar. Je gebruikt dat ding alléén als het mooi weer is, maar dat is hier meestal meteen smerig smorend en dús zit je te puffen in de schaduw, in afwachting van je stukje vlees, dat óf verbrand of halfgaar is. Dus toen dat ding een paar jaar in de schuur stond weg te roesten hebben we hem naar de stort gebracht.
Vandaag wél zon, maar ook wat wind en alweer 24+ graden. Nog net uit te houden, maar ik kijk nu al op tegen de komende 2 dagen
Vandaag wél zon, maar ook wat wind en alweer 24+ graden. Nog net uit te houden, maar ik kijk nu al op tegen de komende 2 dagen