Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er beter mee overweg kunt Sebastiaan. Ik merk bij mezelf ook dat het me wat beter lukt om me niet druk te maken. Het is natuurlijk - los van dat we er gewoon fysiek vaak moeilijk mee kunnen omgaan - ook een mindset. Ik probeer me minder op te winden en héél soms helpt dat een beetje. Net een onweersbui boven mijn woonplaats gehad, met een paar minuten harde regen, maar nu alweer weg en nog steeds smorend benauwd :(
Ik ben vandaag gewoon door het benauwde weer onwel geworden. Buiten de deur. Gelukkig geholpen door een lieve man.

Heb het zo benauwd. Hopelijk wordt het snel beter.
Sjeezus wat is het benauwd warm buiten!
Ik wilde gaan wandelen met baby, maar we blijven toch maar binnen waar het beter uit te houden is!
Dit is gewoon afschuwelijk weer....laat de regen en het onweer snel komen....
Hier, in Utrecht maar 30 procent kans op regen. Dus dat wordt niks waarschijnlijk. Het klonk allemaal veelbelovend en volgens de weerapp was er zeker 70% procent kans op regen, stond er gisteren. Maar al met al valt er dan weer geen druppel.
Wat vervelend EHR... Gaat het weer een beetje? Hier ook al de hele dag beroerd. Hoofdpijn, heel moe en last van darmen :-(

Ik trek het echt heel slecht vandaag.
Ik kan echt steeds slechter tegen warm weer. Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met de luchtvochtigheid. Dan gaat mijn lijf tegen sputteren.

Laatst is het een dag wel lekker weer geweest, volgens mij had het toen de dag ervoor geregend. Toen was het fris met een zonnetje. Ik ging ineens met sprongen vooruit, vrolijk, geen rare lichamelijke klachten en meer energie.
Maar dit is zo frustrerend :-(
yesss wijzigde dit bericht op 19-07-2017 21:40
6.70% gewijzigd
Dat het inderdaad maar snel gaat regenen en afkoelen!

Hoe gaat het met de kleine Elf?
yesss schreef:
19-07-2017 21:38
Dat het inderdaad maar snel gaat regenen en afkoelen!

Hoe gaat het met de kleine Elf?

Die heeft gek genoeg geen last van de warmte, ligt het liefst de hele dag als een kat op schoot. Lekker klam :|

Komende dagen koelt het hopelijk af, dan kunnen we weer aan de wandel. De zwangerschapskilo's eraf lopen :P
Zijn jullie het ook zo spuugzat dat er van die 'verwachtingen' (ik zeg expres geen 'voorspellingen') zo weinig uitkomt? Gisteren mezelf ingesteld op tropisch weer en de hele dag buienradar gecheckt vanwege de 'voorspelde' onweersbuien, waarvoor nota bene code geel/oranje was afgegeven overal. Mijn jongste loopt de vierdaagse en met die 40.000+ lopers + de vele duizenden vrijwilligers en bezoekers kan er zomaar paniek ontstaan áls het ineens noodweer wordt. Heb dat zelf jaren terug meegemaakt toen ze nét over de finish was op de vrijdag en de hemel brak (uit het niets) open. Nat tot op mijn hemd en het water gutste 10 cm hoog door de goten. Bliksem ingeslagen in de bovenleiding ergens, dus geen treinen en zie dan maar weer eens naar huis te komen.

Dus was ik best blij dat die verwachtingen ineens niet bleken uit te komen, maar zich 'verplaatsten' naar 's avonds. Maar ook toen helemaal niks. En dan sta je vanochtend op .. denkend dat het EINDELIJK gaat afkoelen .. ben je wéér drijfnat en plakkend en hebt hoofdpijn en ziet op buienradar dat het met name in het oosten knalrood is. Baggerweer dus en op tv zag ik idd iedereen verpakt in plastic lopen.

Ik kan er dus gewoon niet tegen dat ik me mentaal niet kan 'wapenen' tegen die baggerzomers hier. Vond gisteren nog van mezelf dat ik er beter mee omging dan de afgelopen jaren .. mede doordat ik hier zoveel 'medestanders' gevonden heb en nu weet dat ik bij lange na de enige niet ben. Maar voor mijn gevoel faal ik ontzettend en baal van mijzelf dat ik niet 'sterker' ben. Ben er ff hélemaal klaar mee :cry: Sterkte allemaal!
Ik ben er ook klaar mee hoor Weedbee, ik snak echt naar de Herfst en fris weer.
Op zich vind ik een zonnetje niet eens erg, maar het is hier in Nederland meteen zo benauwd.
Ik heb ook het idee dat het ieder jaar benauwder word, of ik kan er steeds slechter tegen, dat kan ook.

Ik heb vandaag wel gesport maar ik begin ook alweer hoofdpijn te krijgen.
Veel water drinken en maar zo rustig mogelijk houden.

Ook succes allemaal!
Goeie sportschool met airco hoop ik, Yesss?
Nu zit ik in mijn kraamweken en sport ik even niet, maar voorgaande jaren meed ik de sportschool altijd in de zomer. Een minimale airco daar, hoogzomer is het daar 24 graden binnen. Idioot!
Stoer dat je gaat!

De weersverwachtingen check ik al niet meer, ik wacht het gewoon af. Dat voorkomt verwachtingen en teleurstellingen.
elf12 schreef:
20-07-2017 14:48
Goeie sportschool met airco hoop ik, Yesss?
Nu zit ik in mijn kraamweken en sport ik even niet, maar voorgaande jaren meed ik de sportschool altijd in de zomer. Een minimale airco daar, hoogzomer is het daar 24 graden binnen. Idioot!
Stoer dat je gaat!

De weersverwachtingen check ik al niet meer, ik wacht het gewoon af. Dat voorkomt verwachtingen en teleurstellingen.

Heb je gelijk in .. checken = vragen om teleurgestelde verwachtingen (haha .. weet niet eens of dat fatsoenlijk Nederlands is).

In mijn sportschool is prima airco. Als je binnenkomt voelt het aan alsof je een koelkast inwandelt, net zoals bij een supermarkt zeg maar. De baliemedewerkers zitten soms zelfs met een das om :rofl: Maar ik krijg het desondanks vrij snel warm en na afloop kun je me uitwringen. Daarna komt de klap als je naar buiten loopt en de 'sauna' inwandelt. Dat gaat een poosje goed, maar ergens na verloop van tijd krijg ik tóch luchtwegproblemen. Weet niet meer wáár ik het las, maar veel mensen hebben nu ook darm/maagproblemen. Hoe zou dát nu komen? :wtf:
Wat naar EHR, hoop dat het beter met je gaat nu. Rothitte!

Weedbee, sterkte, en je bent zoals je bent! Wij kunnen nou eenmaal niet goed overweg met de zomer, geestelijk, lichamelijk, of allebei, en dat mag gewoon zo zijn. Al snap ik je frustratie wel hoor.

Zoals ik al eerder een keer zei erger ik me ook groen en geel aan weersVERWACHTINGEN die niet uitkomen (en dan meestal omdat het toch weer een paar graden warmer wordt). Ongelofelijk irritant en levert me dikwijls een paniekgevoel op, alsof het eindeloos doorgaat en je niet kunt ontsnappen ofzo, bijna letterlijk of je geen lucht krijgt. Vandaag ook weer, had begrepen dat het af zou koelen, maar het is behoorlijk broeierig. Het waait weliswaar gelukkig wel, maar de wind voelt lauw en niet fris.

Morgen gruwelijk veel zon zie ik, gadver :@@: Dat de herfst maar snel mag komen! *wuift koelte aan iedereen toe*
Kapitein_Haak schreef:
20-07-2017 16:21

Weedbee, sterkte, en je bent zoals je bent! Wij kunnen nou eenmaal niet goed overweg met de zomer, geestelijk, lichamelijk, of allebei, en dat mag gewoon zo zijn. Al snap ik je frustratie wel hoor.

Zoals ik al eerder een keer zei erger ik me ook groen en geel aan weersVERWACHTINGEN die niet uitkomen (en dan meestal omdat het toch weer een paar graden warmer wordt). Ongelofelijk irritant en levert me dikwijls een paniekgevoel op, alsof het eindeloos doorgaat en je niet kunt ontsnappen ofzo, bijna letterlijk of je geen lucht krijgt. Vandaag ook weer, had begrepen dat het af zou koelen, maar het is behoorlijk broeierig. Het waait weliswaar gelukkig wel, maar de wind voelt lauw en niet fris.

Morgen gruwelijk veel zon zie ik, gadver :@@: Dat de herfst maar snel mag komen! *wuift koelte aan iedereen toe*

Dankjewel! Ik heb een 'Sheldonhoofd' (voor wie de Big Bang Theory kent). Dus als ik me ergens op instel en het loopt anders dan kan ik daar niet altijd goed mee overweg. Spontane dingen lukken heus wel hoor, maar temperatuur is een 'oncontroleerbaar' dingetje en daar probeer ik me zoveel mogelijk op in te stellen en als het dan anders loopt - voor de zoveelste keer vaak - lukt het niet altijd om het te accepteren. Als er een x-aantal dagen tropisch weer voorspeld wordt kun je je erop instellen. Ik heb behalve fysieke problemen ook amper/geen trek in warm eten, dus hebben we sinds deze zomer bedacht dat we dan veel salades, tapas, quiches oid kunnen eten, maar dat moet niet te lang duren. Dan ga ik me weer tegeneten en blijft er nx meer over wat me wél aanstaat. Dus ga ik snaaien en/of bakken ijs eten. Dat geeft nóg meer fysieke problemen en zo is het cirkeltje rond. Daarom vind ik dit zo'n fijn topic .. mopperen mag :D

En jij hebt er dus ook last van begrijp ik? Vergelijkbare reacties als ik dus. Afwijkingen van de verwachtingen .. meestal voor ons negatief (dus warmer) en dan paniek, want idd .. wáár moet je naartoe? Ik zit dus al zomers lang soms dagen achter elkaar binnen met de gordijnen dicht. Had vandaag willen gaan sporten, maar kon het niet opbrengen. Koppijn van de hitte en een totale offday, dus er een 'pyamadag' van gemaakt, maar dan in joggingbroek en yogashirt :hihi:

Affijn .. wél een paar flinke buien gehad en af en toe een lekker windje, maar afkoeling gaat langzaam. Buiten 22.5, maar binnen nog 25. Nog ff volhouden allemaal! Elke voorbije dag brengt ons dichter bij de herfst tenslotte :cheer: :cheer:
Kapitein Haak en Weedbee, ik herken het helemaal wat jullie schrijven. Vandaag dacht ik ook al: waarom zeggen ze bij de weersverwachtingen niet gewoon dat het na de warme dag van gisteren nog wel even klam kan blijven? Dan kan ik me er ook op instellen. Nu was ik vanmorgen echt teleurgesteld dat het niet echt koeler aanvoelde.
Nu is de wind wel aangetrokken en voelt het koeler. Binnen helaas nog 23.5. :(
Heb ook hoofdpijn, maar kan ook door spanningen komen. Laat de herfst maar komen.
Dat klinkt best herkenbaar Weedbee, heb ik ook wel moeite mee soms, meer dan de gemiddelde persoon denk ik. Dus dan heb ik ook een Sheldonhoofd misschien :-P Ligt er uiteraard aan waar het om gaat, maar omdat ik zo'n pokkehekel heb aan heet zomerweer is dat een goed voorbeeld van wanneer het zich uit en het echt m'n humeur nadelig kan beïnvloeden.

Denk dat ik sowieso voornamelijk geestelijk moeite heb met de zomer. Ik word erg opstandig van de broeierigheid en de zon, wil me er niet aan conformeren, kan me daarnaast overigens ook bijna niet instellen op meerdere dagen hitte-verwachting. Krijg er een depri en panisch gevoel van, alsof ik opgesloten zit (is ook soort van, weiger pertinent me in de zon te begeven en kom dan alleen buiten om naar mijn werk te gaan). Lichamelijk gaat het best goed, wel trekken mijn luchtwegen warm weer niet zo. Heb jij/hebben jullie dat ook? Ik kan wel goed eten met warm weer (omdat ik er moe/lam van word heb ik constante energie-toevoer nodig denk ik, daardoor ook veel snaaien!). Vervelend dat eten voor jou lastig is Weedbee; misschien extra veel fruit nemen dan ofzo? Dingen als watermeloen, aardbeien, ananas zijn gezond, lekker en het eet vrij makkelijk weg denk ik.
Miste69, binnen koelt het vaak maar langzaam af hè. Hier is het 24, al voelt het iets koeler moet ik zeggen. Maar inderdaad: laat de herfst maar snel komen. Of in ieder geval temperaturen rond de 20 en niet te veel zon, dat vind ik ook prima.
Het koelt lekker iets af nu :-] Zon is ook weg.
Hier is de zon al de hele dag weg. Maar het blijft smerig plakkerig.
Kapitein_Haak schreef:
20-07-2017 16:21
Wat naar EHR, hoop dat het beter met je gaat nu. Rothitte!
Beetje. Het houdt nog niet over. Heb een puffer gekregen.
Bezopen toch, dat je door het weer aan de medicatie moet.
O hier was het ook belachelijk klef...ik kijk niet meer naar voorspellingen klopt geen ruk van. Gelukkig halfuur geleden flinke plensbui gehad. Vandaag was luchtvochtigheid 72 % morgen 51. Ik hoop maar dat dat al iets scheelt. Echt ik trek die kleffe warmte zo vreselijk zegt...ben idd benauwd, duizelig en naar van. Getver. Gelukkig hebben we dit forum. Sterke allemaal!
Kapitein_Haak schreef:
20-07-2017 17:33
Lichamelijk gaat het best goed, wel trekken mijn luchtwegen warm weer niet zo. Heb jij/hebben jullie dat ook? Ik kan wel goed eten met warm weer (omdat ik er moe/lam van word heb ik constante energie-toevoer nodig denk ik, daardoor ook veel snaaien!). Vervelend dat eten voor jou lastig is Weedbee; misschien extra veel fruit nemen dan ofzo? Dingen als watermeloen, aardbeien, ananas zijn gezond, lekker en het eet vrij makkelijk weg denk ik.

Ja, ook last van mijn luchtwegen. In mijn jeugd chronische bronchitis gehad, plus een keer longontsteking en flink wat allergieën, dus het blijft kwetsbaar. Ik loop dus ook áltijd met 2 hemdjes plús shirt plús bloes/vestje om mijn rug en voorkant maar te beschermen tegen té grote overgang warm->koud of omgekeerd. Dat gaat soms een poos goed, maar dan ineens is het weer mis en krijg ik een luchtpijpontsteking. Gaat vanzelf over, maar levert benauwdheidsklachten, hoesten enz. op. Heb een kast vol zelfmeds én voorgeschreven pufjes, maar ben er dan vaak weer een week of 2-3 zoet mee en als ik pech heb herhaalt zich dat nog 1-2x later in het jaar.

Fruit vind ik heerlijk en at ik vroeger bij bakken tegelijk. Sinds een paar jaar ben ik echter glucoseintolerant (voorstadium van diabetes), dus moet de KH's proberen te vermijden of zo laag mogelijk houden. Op dit moment eet ik 2x per dag wat watermeloen in soja (Alpro), maar met dit weer heb ik de discipline niet om alleen groente en vlees te eten en met de rest te matigen. Ik baal dan zó van al die plakkerigheid en andere ongemakken dat ik me soms compleet laat gaan en alleen maar foute dingen eet :( En zo emmeren we allemaal weer verder in die k*t hitte :furious:
Ik dacht dat één tropische dag nog wel te doen zou zijn, maar nee dus.. mijn huis is gelijk weer warm, en met dit lauwwarme weer koelt het ook niet goed af.. gelukkig is er koel weer op komst!!!

Niet om te zeuren, maar ik word dat gezeik van Weeronline echt zat. Als het na een warme periode even normale temperaturen is, wordt er gezegd dat we in een 'zomerdip' verkeren en het weer over een paar daagjes weer 'verbetert', om daarna weer te gaan zeuren dat het zo heet is. Sowieso snap ik niet waarom het niet stabiel kan blijven in Nederland, elke zomerdag 21 graden met een zonnetje zou stabiel zomerweer zijn, alleen wordt er dan weer gezeurd om een 'gebrek aan zogenaamde mooiweerdagen', en bij een flink overschot (dit jaar) ontstaan er bosbranden en roze vijvers.. vandaag is het nog goed te doen, morgen wordt het wel weer warm, maar niet extreem warm.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Sebastiaan, dat vind ik nou ook van Weeronline. Hoezo zomerdip? Het zijn volstrekt normale temperaturen.
Ik trek dit heel slecht omdat mijn angststoornis nu erg opspeelt. Gelukkig kan ik hopelijk snel in behandeling gaan.
Maar het doet me goed dat ik niet alleen sta in zomermoppers.
Ik moet er ook niet aan dénken om nu bv in Spanje of Griekenland te zijn.
Helaas is mijn man een zomerliefhebber en dit heeft al voor flinke ruzies gezorgd rondom vakantiebestemmingen in de zomervakantie :(
anoniem_63dcbcaa11cff wijzigde dit bericht op 21-07-2017 15:53
Reden: Woordje teveel getypt
0.50% gewijzigd
miste69 schreef:
21-07-2017 15:52
Sebastiaan, dat vind ik nou ook van Weeronline. Hoezo zomerdip? Het zijn volstrekt normale temperaturen.
Ik trek dit heel slecht omdat mijn angststoornis nu erg opspeelt. Gelukkig kan ik hopelijk snel in behandeling gaan.
Maar het doet me goed dat ik niet alleen sta in zomermoppers.
Ik moet er ook niet aan dénken om nu bv in Spanje of Griekenland te zijn.
Helaas is mijn man een zomerliefhebber en dit heeft al voor flinke ruzies gezorgd rondom vakantiebestemmingen in de zomervakantie :(

Ik heb vandaag mijn 2e binnenzit-dag achter de rug. Gisteren te veel last van de klefheid en vandaag heb ik naar de beelden van de Vierdaagse gekeken. Gek genoeg ben ik daar minstens 5x geweest met dit soort weer en als ik achteraf naar de foto's kijk zag ik er niet uit met mijn plakkende haar en kleren, maar op het moment zélf was mijn hoofd 'te druk' met het constante kontakt zoeken met de meelopende dochter. Dus ik heb de hitte ene beetje 'verdrongen' denk ik :D

Het lijkt me lastig als je partner van totaal ander weer houdt dan jijzelf. Ik heb een hekel aan vakantie en heb manlief 10 jaar geleden op pad gestuurd met oudste dochter. Hij wilde graag eens naar New York en toen was een traditie geboren. Elk jaar een week (of korter) naar een bestemming van de dochter die mee ging (om en om dus). Ikzelf ging dan alleen met jongste dochter + hond een midweek naar een luxe bungalow met sauna enz. en dat was genoeg voor me. Maar als je écht een zonaanbidder bent en de ander een hater lijkt me dat een probleem. Is er geen optie dat je man met een vriend gaat, want om nu met een doodongelukkige partner op stap te gaan is toch geen leuke vakantie?

Maar als ik het goed begrijp gaat het nu toch écht koeler worden na morgen? Hm .. eerst zien en dan geloven, maar ooohh .. wat snak ik ernaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven