Fistel
woensdag 12 juli 2017 om 20:21
Hallo allemaal
Even getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar ik vind het zoo spannend en wil graag in contact komen met ervaringen van anderen.
A.s vrijdag word ik geopereerd aan een inwendige fistel.
Vorig jaar begon de ellende.. ik kreeg een peri-anaal abces in mijn rechterbil.
Omdat ons ziekenhuis niet op tijd erbij was, is het abces zo groot als een tennisbal geworden. Uiteindelijk geopereerd met spoed.
Nu precies een jaar later begon het daar te bloeden. Naar het ziekenhuis en met een inwendige echo zagen ze een fistel zitten bij mijn bil richting de darmen met een uittakking naar de vagina. Ze weten niet precies hoe diep hij zit. Vrijdag gaan ze voor de operatie nog één keer kijken en dan gelijk beslissen wat ze gaan doen. Ze denken het opereren en openhouden met een seton drain.
Heeft iemand hier ervaring mee? Daar kom ik graag in contact mee.
Ik ben zo bang, want het is nu weer raak. Ik dacht dat ik vorig jaar alles had gehad. Ik lees ook veel verhalen dat een fistel of een abces terug komt. Iemand daar ervaring mee? En hoe gaat de nabehandeling?
Liefs een wanhopig meisje.
Even getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar ik vind het zoo spannend en wil graag in contact komen met ervaringen van anderen.
A.s vrijdag word ik geopereerd aan een inwendige fistel.
Vorig jaar begon de ellende.. ik kreeg een peri-anaal abces in mijn rechterbil.
Omdat ons ziekenhuis niet op tijd erbij was, is het abces zo groot als een tennisbal geworden. Uiteindelijk geopereerd met spoed.
Nu precies een jaar later begon het daar te bloeden. Naar het ziekenhuis en met een inwendige echo zagen ze een fistel zitten bij mijn bil richting de darmen met een uittakking naar de vagina. Ze weten niet precies hoe diep hij zit. Vrijdag gaan ze voor de operatie nog één keer kijken en dan gelijk beslissen wat ze gaan doen. Ze denken het opereren en openhouden met een seton drain.
Heeft iemand hier ervaring mee? Daar kom ik graag in contact mee.
Ik ben zo bang, want het is nu weer raak. Ik dacht dat ik vorig jaar alles had gehad. Ik lees ook veel verhalen dat een fistel of een abces terug komt. Iemand daar ervaring mee? En hoe gaat de nabehandeling?
Liefs een wanhopig meisje.
woensdag 12 juli 2017 om 20:38
Ik heb een seton gehad dat doen ze als voorbereiding op de 2de operatie. De seton zorgt ervoor dat de ontsteking eruit kan en het gebied rustig wordt. Ik heb een hoge fistel gehad die de chirurg niet kon doorsnijden. Daarom heeft zij een stukje slijmvlies over de fistel gehecht. De eerste keer is dat mislukt en zat ik weer met een seton. Gelukkig lukte de 2de operatie wel. Ik wens je beterschap want een ontsteking is echt heel erg vervelend en zeer pijnlijk. Als er daarna een fistel is ontstaat ben je helemaal de sjaak. Hopelijk gaan de operaties en het herstel zoals gepland.
Nogmaals beterschap en sterkte met de operatie. Leef met je mee..
Druifje
Nogmaals beterschap en sterkte met de operatie. Leef met je mee..
Druifje