Mode & Beauty alle pijlers

Als vrouw moet je...

13-07-2017 22:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam onderstaande op FOK tegen. Herkennen jullie je hier in?

Als vrouw wordt er van je verwacht dat je 

- Een mooi gezichtje hebt, zonder make-up
- Een stralend perzikhuidje (wederom zonder make-up)
- Perfect vallend, glanzend vol haar
- Nergens dan op je wenkbrauwen en hoofd haar
- Lange volle wimpers
- Mooie slanke schouders
- Volle druppelvormige borsten 
- Mooie tepels
- Slanke taille
- Volle heupen
- Volle ronde billen
- Na die volle billen dan weer mooie bovenbenen maar slanke onderbenen
- Poezelige voetjes

Daarnaast

- Zorgzaam en lief zijn,
- doch zelfstandig en onafhankelijk (maar dan weer niet té want dan voelen mannen zich op hun kleine piemeltjes getrapt)
- Kinderen baren en ze als een soort moeder Theresa opvoeden
- 40 uur werken (want zelfstandig, man wil niet financieel voor alles opdraaien)
- Zorgen voor vrienden en familieleden
- Sportief zijn
- Avontuurlijk zijn
- Beest in bed zijn 
- Slim en geleerd zijn 
- Het hele fucking huishouden draaiende houden
- Ze moet humor hebben
- Ze mag nooit zeuren 
- Ze mag nooit naar een andere man kijken (alle vrouwen zijn hoeren, toch?)
- Ze moet een sociaal dier zijn en geweldig op kunnen schieten met iedereen.

Mannen hoeven letterlijk alleen maar geen totale klootzak te zijn, en eigenlijk lukt zelfs dat ze niet.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
tyche schreef:
13-07-2017 23:14
Maar louti, waar komt die druk vandaan dan? Wie (of wat) zegt dat je aan die dingen moet voldoen?
Wordt niet gezegd dat ik daaraan moet voldoen. Maar meer van: werk jij niet? Bijzonder hoor, in deze tijden zou ik als vrouw willen werken. Je weet maar nooit of je man je verlaat.
Of: schat, mijn moeder is ziek, kun jij even langsgaan? Ik heb vanavond met vrienden afgesproken. Dus neem jij even die zorg op je?
Of: schat, welke traktatie voor de kinderen heb je bedacht?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Heb je zelf ook nog een mening over het onderwerp of werp je je alleen maar onbaatzuchtig op als gespreksleider, TO?
....echt hé-le-maal niets waarvan jij zelf het nut/doel niet inziet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
louti schreef:
13-07-2017 23:20
Wordt niet gezegd dat ik daaraan moet voldoen. Maar meer van: werk jij niet? Bijzonder hoor, in deze tijden zou ik als vrouw willen werken. Je weet maar nooit of je man je verlaat.
Of: schat, mijn moeder is ziek, kun jij even langsgaan? Ik heb vanavond met vrienden afgesproken. Dus neem jij even die zorg op je?
Tussen niet werken en 40 uur werken zit nog aardig wat ruimte. Zeker in Nederland waar veel vrouwen parttime werken.
Daarbij denk ik dat mannen nog veel gekker worden aangekeken als ze niet werken.

De andere twee voorbeelden: dat komt niet uit de lucht vallen, lijkt me? Zijn de verhoudingen in zorgtaken/huishouden niet zo gegroeid door hoe jullie allebei doen?

Ik ben het er wel mee eens dat er nog te vaak vanuit wordt gegaan dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor huishouden en 'emotional labour'. Maar ik denk dat die druk minstens zo erg uit onszelf komt als van buiten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
louti schreef:
Klopt, nog andere vragen?
Nee, geen tijd
Geen idee ga jij even pinterest op? Zoek maar iets leuks uit lieverd. Ik bestel het wel.
Zoiets dus :-D
enn wijzigde dit bericht op 13-07-2017 23:49
0.82% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hmmmmmmmm.

Ik ga even wat kogeltjes krijgen.

De tekst kwam me nogal bekend voor. En toen bedacht ik me dat ik die ooit in een chagrijnige kutbui geschreven heb :$ Overigens was het een reactie op wat nare Fok!-pubers die vonden 'dat vrouwen het zo makkelijk hadden' en n.a.v. een bashtopic over Nederlandse vrouwen. Die me duidelijk nogal oververhit maakte :flag: Inmiddels ben ik wel gekalmeerd hoor, ruim een jaar later haha. Al kan ik me nog steeds vinden in wat er staat, de druk om ook echt zo te zijn heb ik laten varen.

Shoot me :$
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
louti schreef:
13-07-2017 23:14

Ik vroeg mij af of vrouwen zich er in herkennen dat ze daar aan moeten voldoen..
No way. 😁
louti schreef:
13-07-2017 22:53
Ik kwam onderstaande op FOK
.
Hier ben ik gestopt met lezen....

Ik hoef maar aan 1 ideaalbeeld te voldoen, en dat is die van mezelf. :lmao:
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 23:36
27.09% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
LaFolie schreef:
13-07-2017 23:31
Hmmmmmmmm.

De tekst kwam me nogal bekend voor. En toen bedacht ik me dat ik die ooit in een chagrijnige kutbui geschreven heb :$ Overigens was het een reactie op wat nare Fok!-pubers die vonden 'dat vrouwen het zo makkelijk hadden' en n.a.v. een bashtopic over Nederlandse vrouwen. Die me duidelijk nogal oververhit maakte :flag: Inmiddels ben ik wel gekalmeerd hoor, ruim een jaar later haha. Al kan ik me nog steeds vinden in wat er staat, de druk om ook echt zo te zijn heb ik laten varen.

:rofl:

Ex Fokker? Of bullshit verhaal?
Dreamchild schreef:
13-07-2017 23:34
.
Hier ben ik gestopt met lezen....
Echt, waarom een lijst lezen van een puberaal jochie die niet eens weet hoe een echte vrouw er uit ziet zonder kleren, alleen van plaatjes? (mijn mening hoor)

Ik hoef maar aan 1 ideaalbeeld te voldoen, en dat is die van mezelf. :lmao:
Noem je me nou een puberaal jochie :jump: Het was dus een reactie op de achterlijke eigenschappen die die mannetjes daar 'eisen' en anders ben je niet menswaardig, ofzo.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Perzikhuidje? Dames met een kleurtje doen er per definitie niet toe ofzo? Moeten massaal de boel gaan bleken?

En wtf bedoelen ze met mooie tepels eigenlijk? Groot/klein/roze/bruin/rood etc.
Poezelige voetjes? 1,80 1,75 (niet de kleine man onzeker maken natuurlijk) en schoenmaat 36 misschien?
Druppelvormige borsten, ook best als die tot de knieën hangen dus?

Vragen, vragen. Kan helemaal niets met die Fokkin' lijst :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Enn schreef:
13-07-2017 23:34

Ex Fokker? Of bullshit verhaal?

Haha nee echt, ik zit vreselijk te lachen hier :hihi: Edoch enigszins met het schaamrood op de kaken. Ooit een fok-account aangemaakt om toch wat feministisch geluid te laten horen o.i.d. Niet zo'n succes, niet zo mijn mensen :whoops:
LaFolie schreef:
13-07-2017 23:36
Noem je me nou een puberaal jochie :jump: Het was dus een reactie op de achterlijke eigenschappen die die mannetjes daar 'eisen' en anders ben je niet menswaardig, ofzo.
Daar bewust hysterisch feministisch rellen lijkt me wel wat.
Gewoon voor de fun. ;)
Enn schreef:
13-07-2017 23:40
Daar bewust hysterisch feministisch rellen lijkt me wel wat.
Gewoon voor de fun. ;)

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar de onwetendheid, onervarenheid, scheldwoorden én PM-flirtpogingen van ventjes van 17 vliegen je binnen no-time om de oren.
LaFolie schreef:
13-07-2017 23:39
Haha nee echt, ik zit vreselijk te lachen hier :hihi: Edoch enigszins met het schaamrood op de kaken. Ooit een fok-account aangemaakt om toch wat feministisch geluid te laten horen o.i.d. Niet zo'n succes, niet zo mijn mensen :whoops:

Vind het echt een goed grap.
Weer bijna zomervakantie! :jump:
Dan heb ik altijd tijd over (6)
LaFolie schreef:
Hmmmmmmmm.

Haha, toevallig.

Lijkt me heel vervelend om dit alles zo te ervaren. Dan ben je dus chronisch teleurgesteld in jezelf.

Ik bedoel, een beetje perfectionisme is mij niet vreemd, en ik denk dat iedereen wel dingen heeft die hij/zij liever beter zou zien. Maar dit is zo... oppervlakkig.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Agh, jongentjes van fok. Die laten alle eisen op hun lijstje vallen zodra ze de de kans krijgen om eens met een echte vrouw te sexen.
louti schreef:
Wel ontzettend lief dat iedere vraag begint met 'schat'. :flirting:

Gelukkig geen eisen aan handen, nagels (lak ja of nee, lange nagels, korte nagels, puntig, rond, vierkant?) dat mag je helemaal zelf weten! :yes:

Ook zijn het vragen, geen bevelen.

Dus antwoordt je in zo'n geval: 'nee schat, ga zelf maar naar je zieke moedertje' en 'nee, die zorg neem ik niet op me, ik ga vanavond met een maskertje op mijn gezicht én een maskertje in mijn haar in bad liggen weken en lekker vroeg naar bed: we willen geen kringen onder de ogen van vermoeidheid nietwaar schat? Make-up om dat weg te werken willen we ook niet schat, dus doe je moeder de groeten en je vrienden ook als je belt dat je niet kan'.

O ja, je weet toch dat er morgen 32 tractaties klaar moeten staan voor onze kleine Fokko? Geen snoep, gluten, vlees, kaas, melk, suiker, zout maar verder mag alles, breng het rond tien uur in de ochtendpauze maar langs, succes schat, zodra ze klaarstaan kan je mijn poezelige voetjes komen masseren terwijl ik in bad lig: daar kan ik zelf niet bij met mijn zwangere buik, dank je, je bent een schat weet je dat?'

Maar ik ben dan ook al heel lang gescheiden en heb één keer op FOK forum gekeken omdat dat hier steeds genoemd werdt: ik dacht dat het voor schoolkinderen was. Dat denk ik eigenlijk nog steeds o_o

Toen ik de rubriekjes zag met namen als: haha, die stomme Viva-wijven, ik heb er nét weer een topic geopend, al 60 reacties hahaha wist ik waar al die vreemde topics hier vandaan komen.
Verder voelde ik niet echt de behoefte om er nog eens rond te gaan neuzen, het sprak me niet aan.

Ik ga er mijn mooie hoofdje niet over breken :blond: moet je ook niet doen joh!! ;)

edit: Even een kort telefoontje ertussendoor en...... nou ja ik laat het toch gewoon staan! :rofl:
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 23:52
Reden: aanvulling
2.31% gewijzigd
louti schreef:
13-07-2017 22:56
Iemand schreef dit bericht gewoon. Helaas herken ik best wat punten.

En hoezo simpelheid?
Neanderthaler-niveau.
Ahhh aan de hand van deze criteria scoor ik nog helemaal niet zo slecht :devil: thanks voor deze ego-boost

Ik voldoe aan ongeveer net zoveel van deze punten als criteria van de gemiddelde DSM-diagnose, dus ook hier zal ik wel 'positief' op scoren :)
LaFolie schreef:
Hmmmmmmmm.

Joh lekker boeien! Is een lijst voor simpele zielen. Als je je er werkelijk in herkent, is dat wellicht iets om aan te werken.

Als je even nadenkt dan kun je ook zo een lijst voor mannen verzinnen:

-moet lang zijn, want klein is niet fijn en dan kun je geen hakken dragen.
-hij moet fulltime werken, want een bankzittende man is niet sexy
-hij mag niet naar andere vrouwen kijken en de hele dag blaten dat jij de knapste bent met je poezelige voetjes
-voetbal mag hij alleen kijken als jij er niet bent
-hij moet zn ballen scheren
-hij moet net zoveel huishoudelijke taken verrichten
-als Nelson Mandela voor de kinderen zorgen
-intelligent zijn
-een blokjesbuik hebben
-gevoelig en stoer zijn

Over het algemeen moet je eigenlijk gewoon blijven ademen.
LaFolie schreef:
Ik vind hem wel leuk bedacht :proud:
Ok. Ik voldoe aan alle punten. Wat nu?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
AeonOfWinter schreef:
Perzikhuidje? Dames met een kleurtje doen er per definitie niet toe ofzo? Moeten massaal de boel gaan bleken?
Met een perzikhuidje wordt geen kleur bedoeld maar zo zacht als een perzik.
Ook een donkere huid kan een perzikhuidje zijn dus.

Verder: fijn om te lezen dat je de druk hebt kunnen loslaten om aan je lijstje te moeten voldoen. Al vraag ik me nu wel af waarom je die druk voelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven