Man klaagt over sleur.

15-07-2017 20:08 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al heel lang mee, maar dit is mijn eerste topic over mijn relatie.

We zijn twintig jaar samen, zelf rond de veertig en zijn de ouders van tienerkinderen. Zoals veel koppels in een gelijkaardige fase in het leven, hadden we beiden enkele jaren geleden een gevoel van sleur. We ondernemen nog weinig met elkaar en praatten vooral over de kinderen (hebben kind met gezondheidsproblemen). We hadden heel lange periodes (maanden) zonder seks en kusten zelfs bijna niet meer. In de slaapkamer lukte het hem vaak niet om opgewonden te geraken. We zijn ons dan bewust gaan inspannen om het terug fijn te hebben en een lange tijd leek het goed te gaan. We organiseerden elk om beurt een leuke avond voor elkaar, hebben een reis gemaakt met zijn twee (was de eerste maal in de relatie) en hebben samen een hobby (cursus) opgenomen.

Ik dacht dat we beiden tevreden waren met de inspanningen, maar laatst gaf mijn man aan dat er voor hem nog niet zoveel verandert was. Hij ervaart nog steeds sleur. Hij is vooral ontevreden over de vorderingen in de slaapkamer (ik dacht dat dit vanzelf beter zou worden, als onze relatie terug hechter werd). Hij zegt het niet meer fijn te vinden in bed. Alles is routine (vast patroon, altijd in bed, beperkte standjes) en is niet meer voldoende om hem op te winden. Eerlijk, voelt dit als een slag in mijn gezicht, omdat ik dacht dat de weg naar boven was ingezet.

Ik heb alles gedaan, waar ik zelf aan kon denken en voel mij wat moedeloos.
Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen uitwisselen.
Qua sleur zeker..maar wij zijn 10 jaar bij elkaar en hebben 3 kinderen onder de 10
Sex en romantiek is ook helemaal niet zo belanrijk voor mij nu..te moe voor..komt wel weer als er wat meer ruimte komt.

Mar sex zal wel nooit meer zo leuk worden als toen ik vrijgezel was..is ook wel een beetje normaal..dat piekt toch als je 20'er of 30'er bent..het leven eindigt bij 40 ;) dan mag je zorgen voor anderen
Ik vind het op zich goed dat hij het aangeeft.
Buiten dat jij het voelde als een slag in het gezicht, hebben jullie er samen over gesproken hoe het anders zou kunnen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Uomo schreef: ↑
15-07-2017 20:18
Qua sleur zeker..maar wij zijn 10 jaar bij elkaar en hebben 3 kinderen onder de 10
Sex en romantiek is ook helemaal niet zo belanrijk voor mij nu..te moe voor..komt wel weer als er wat meer ruimte komt.

Mar sex zal wel nooit meer zo leuk worden als toen ik vrijgezel was..is ook wel een beetje normaal..dat piekt toch als je 20'er of 30'er bent..het leven eindigt bij 40 ;) dan mag je zorgen voor anderen
Zeg spreek voor jezelf:-)
Hier nu 44 en de seks ik beter dan ooit!

Maar hier geen kinderen. Dus hier gebeurt het zeker niet alleen in de slaapkamer en o0 zondagmorgen
15-07-2017 20:26
Dus wat weet je er precies vanaf?
Dat het (sels) leven niet ei iets bij 40!

Daarnaast, ik neem toch aan dat tieners/pubers in het weekend veel weg zijn?
Maar dat is een aanname want nogmaals, ik heb ze niet.

Editi: en een tandje vriendelijker mag best hoor, krijg je niets van
Summerdance schreef: ↑
15-07-2017 20:20

Maar hier geen kinderen.
Wat heeft hij voor nieuwe ideeen geopperd dan ? Of klaagt hij alleen maar ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
15-07-2017 20:18

Oeh ik deel jouw ervaring niet gelukkig.. :)

Rotprobleem TO! Geeft je man ook wel eens aan wat hij wél graag zou willen, i.p.v. alleen maar benoemen hoe hij het niet wil?
Summerdance schreef: ↑
15-07-2017 20:20
Ik vind het op zich goed dat hij het aangeeft.
Buiten dat jij het voelde als een slag in het gezicht, hebben jullie er samen over gesproken hoe het anders zou kunnen?

We hebben er niet zo uitvoerig over gepraat, hij zei gewoon dat hij verandering wil.
Hij heeft mij een seksspeeltje gegeven voor moederdag. Daar was ik niet zo blij mee, maar volgens mij was dat een hint.
ReginaFalange2015 schreef: ↑
15-07-2017 20:32
We hebben er niet zo uitvoerig over gepraat, hij zei gewoon dat hij verandering wil.
Hij heeft mij een seksspeeltje gegeven voor moederdag. Daar was ik niet zo blij mee, maar volgens mij was dat een hint.
Maar wat nou als je tegen hem zegt dat jij dat ook graag wil, verandering? Of verwacht hij alleen van jou een blik met geile truken?
Dus het gaat om wat hij wil. Niet wat jij wil? En een sexspeeltje geven? Heb je aangegeven dat jij dat niet een leuk moederdagkado vind. ( ik vind dat een heel bizar iets trouwens)
15-07-2017 20:32
Hier zet je de toon wel een beetje mee vrees ik. Je bent niet in voor een seksspeeltje, weet je waar je wel in voor bent? Misschien is het goed om vrij gedetailleerd van hem te vragen hoe hij het voor zich ziet, dat spannende seksleven. Dan weet jij waar je aan toe bent en of je bereid bent hiernaartoe te werken. Of niet, hij kan je nergens toe dwingen. Maar dat zou wel consequenties kunnen hebben natuurlijk.
Dus de sleur zit 'm voor hem meer in jullie seksleven..?
Ben jij bereid daarin wat meer te experimenteren wat betreft verschillende standjes e.d., of is dat wat jou betreft een no-go?
Fee-de-Goede schreef: ↑
15-07-2017 20:41
. ( ik vind dat een heel bizar iets trouwens)
Ik niet. Hij wil spanning en hij heeft een aanzetje gegeven. Zij vindt het niet leuk, dat is jammer.
Het is voor een man best heel lastig om suggesties te geven aan een onwillige sekspartner.
oh jee..niet in voor een sexspeeltje en je bent meteen de schuldige..doe toch eens normaal mensen.
15-07-2017 20:26
Zo zo. Ik heb twee kinderen onder de 10, weet niet of ik dan wel mee mag praten volgens jouw maatstaven (het zijn er tenslotte geen drie dus jij zal het wel zwaarder hebben), maar ons sexleven is na 18 jaar nog steeds top. En het 'sex komt straks wel weer verhaal' lijkt mij een doodsteek voor de relatie. Het is in mijn ogen niet alleen klaarkomen namelijk, maar ook liefde en intimiteit naar elkaar toe en met elkaar.

To, ik zou om tafel gaan zitten en toch bespreken wat hij wil en wat jij wil. Jullie communiceren dus nog niet goed, als jij denkt op de juiste weg te vinden en hij juist vindt van niet.
Rooss4.0 schreef: ↑
15-07-2017 20:41
Hier zet je de toon wel een beetje mee vrees ik. Je bent niet in voor een seksspeeltje, weet je waar je wel in voor bent?
Hier lees ik dat..voor moederdag zo'n speeltje geven is blijkbaar normaal en er niet van gediend zijn OP MOEDERDAG is blijkbaar een fout signaal
15-07-2017 20:45
oh jee..niet in voor een sexspeeltje en je bent meteen de schuldige..doe toch eens normaal mensen.
Schuldige? Waar lees je dit precies?
toffifee schreef: ↑
15-07-2017 20:48
Zo zo. Ik heb twee kinderen onder de 10, weet niet of ik dan wel mee mag praten volgens jouw maatstaven (het zijn er tenslotte geen drie dus jij zal het wel zwaarder hebben), maar ons sexleven is na 18 jaar nog steeds top.
Dan vind jij het blijkbaar top om op elk moment betrapt te kunnen worden, moeten onderbreken omdat een kind gilt, wakker is, de kamer binne loopt, billen afgeveegd moeten worden, schijt aan moeheid, natuurlijk nu we 5 minuten hebben, as we niet onderbroken worden, hebben we heus wel zin meteen.

ik vrees dat mijn definitie van Top wat hoger ligt dan het jouwe.
15-07-2017 20:48
Hier lees ik dat..voor moederdag zo'n speeltje geven is blijkbaar normaal en er niet van gediend zijn OP MOEDERDAG is blijkbaar een fout signaal
Ik denk dat moederdag er niet zoveel mee te maken heeft. Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat TO dit op haar verjaardag ook geen leuk cadeautje had gevonden.

Maar ik beschrijf haar niet als schuldig hoor, dat dat even duidelijk is. Ik vind het gewoon jammer voor haar dat ze dit cadeau van haar echtgenoot niet kan waarderen.
Rooss4.0 schreef: ↑
15-07-2017 20:44
Ik niet. Hij wil spanning en hij heeft een aanzetje gegeven. Zij vindt het niet leuk, dat is jammer.
Het is voor een man best heel lastig om suggesties te geven aan een onwillige sekspartner.

Ik ben niet onwillig. We hebben elkaar de laatste jaren evenveel afgewezen. Bovendien sta ik wel open voor bepaalde dingen, al weet ik niet goed wat hij ervan verwacht.
Ik krijg nog liever een mixer voor mijn moederdag, dan een seksspeeltje. Hij moet mij geen cadeau geven (want ik ben zijn moeder niet), maar als hij dan iets geeft, dan verwacht ik toch dat hij dat doet omdat ik een goede moeder ben voor zijn kinderen.
15-07-2017 20:51
Ik ben niet onwillig. We hebben elkaar de laatste jaren evenveel afgewezen. Bovendien sta ik wel open voor bepaalde dingen, al weet ik niet goed wat hij ervan verwacht.
Ik krijg nog liever een mixer voor mijn moederdag, dan een seksspeeltje. Hij moet mij geen cadeau geven (want ik ben zijn moeder niet), maar als hij dan iets geeft, dan verwacht ik toch dat hij dat doet omdat ik een goede moeder ben voor zijn kinderen.
En een vibrator kan niet gegeven worden omdat je een goede moeder bent? Nogmaals jammer.

Je weet niet wat hij ervan verwacht, dan toch maar even praten denk ik. Of wil je eigenlijk niks veranderen en wil je hier lezen dat hij niet zo moet zeuren? Dat mag hoor maar dan is het wel goed om dat er even duidelijk bij te vermelden ;-)
15-07-2017 20:49
Dan vind jij het blijkbaar top om op elk moment betrapt te kunnen worden, moeten onderbreken omdat een kind gilt, wakker is, de kamer binne loopt, billen afgeveegd moeten worden, schijt aan moeheid, natuurlijk nu we 5 minuten hebben, as we niet onderbroken worden, hebben we heus wel zin meteen.

ik vrees dat mijn definitie van Top wat hoger ligt dan het jouwe.
Gut meid, wat heb je het toch zwaar!
15-07-2017 20:51
Dit dus Roos
15-07-2017 20:54
Dit dus Roos
Ik heb mijn leesdiploma allang.
Het is jammer voor TO, deze behoudendheid maar soit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven