Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedankt voor de toelichting, Ik kan het natuurlijk niet aantonen, want de topics zijn verwijderd, maar er zijn de laatste tijd een paar topics verwijderd die ik gevolgd heb en waarbij de identiteit van TO echt niet af te leiden was uit diens posts. Topics die voorheen nooit verwijderd zouden zijn. En nu opeens wel. Het valt mij gewoon op. Er worden ook duidelijk méér topics om die reden verwijderd, terwijl er in totaal juist veel minder topics geopend worden. Dat zegt ook iets natuurlijk.
.
impala schreef:
15-07-2017 22:29
Bedankt voor de toelichting, Ik kan het natuurlijk niet aantonen, want de topics zijn verwijderd, maar er zijn de laatste tijd een paar topics verwijderd die ik gevolgd heb en waarbij de identiteit van TO echt niet af te leiden was uit diens posts. Topics die voorheen nooit verwijderd zouden zijn. En nu opeens wel. Het valt mij gewoon op. Er worden ook duidelijk méér topics om die reden verwijderd, terwijl er in totaal juist veel minder topics geopend worden. Dat zegt ook iets natuurlijk.
Beste Impala,

Hopelijk heeft onze toelichting e.e.a. duidelijker gemaakt; weet ook dat we hier (de privacykwestie) scherp op zijn. Het zou inderdaad kunnen dat er meer wordt verwijderd i.v.m. privacy, maar dan moet er wat ons betreft wel echt sprake zijn van gevaar met betrekking tot de privacy.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
15-07-2017 22:41
Beste Impala,

Hopelijk heeft onze toelichting e.e.a. duidelijker gemaakt; weet ook dat we hier (de privacykwestie) scherp op zijn. Het zou inderdaad kunnen dat er meer wordt verwijderd i.v.m. privacy, maar dan moet er wat ons betreft wel echt sprake zijn van gevaar met betrekking tot de privacy.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste moderator,

Ik vond je reacties in algemene zin echt heel erg geduldig, inhoudelijk, helder en correct. Een voorbeeld voor alle medewerkers van jullie moderatorteam. Is er een manier waarop we je kunnen voordragen als CM? Of directeur?
Ik wil er verder niet over in discussie gaan. Maar ik vind het wel heel erg prettig om weer eens een normaal en van betrokkenheid getuigend antwoord te krijgen hier. Wat een verademing ! Dat wilde ik ook eens gezegd hebben. Bedankt dus !
Ah Shifty was me al voor zie ik. Ben ik het ook eens met hem eens. Kumbaya ;-)
.
Spammer in the house: memberlist.php?mode=viewprofile&u=350750
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
15-07-2017 23:33
Spammer in the house: memberlist.php?mode=viewprofile&u=350750
Beste Alixane,

Dankjewel, de spammers staan weer buiten de deur.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Sport loopt weer vol met spam :whip:
Wilde net hetzelfde melden. Wordt gek van al die topics die nergens op slaan.
Medinilla schreef:
16-07-2017 02:51
Sport loopt weer vol met spam :whip:
Het deurbeleid zit vast in fase 2 van de bugs.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor jullie meldingen m.b.t. de spam! Het is inderdaad erg vervelend.. Zoals beschreven zijn we aan het onderzoeken hoe we deze spammers buiten de deur kunnen houden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste moderator,
Ik krijg nu vast te horen dat u over mede-forummers geen uitspraken doet. Maar ik wil toch een opmerking maken.
Hier word met grote regelmaat off-topic gepost en die berichten worden regelmatig gewist met de woorden 'off-topic'. Heel soms zie ik dat iemand een ban krijgt vanwege off-topic posten op het CM. Maar waar ligt de grens dat de één wel tig keren off-topic kan posten en de ander krijgt er na twee keren een ban voor.

ps. ik vind Irisch-Cassidy toch een nette forummer, ook al ergert men zich wel eens op haar muzieklinkjes die ze alleen op vrijdagavond plaatst op napraat. Is een permaban niet een veel te zware straf voor IC?

Met vriendelijke groet, missie M.
LOEP ME MAAR aub.
Courage-- schreef:
14-07-2017 20:16
Uit de OP: "Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie."
Vraag: de huisregels weet ik te vinden.
Maar waar vind ik het forumbeleid waar ik akkoord mee zou zijn gegaan? Ik ben daar namelijk wel nieuwsgierig naar gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden.
Over beleid gesproken.
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar bovenstaande. Gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden, ben ik dus wel benieuwd naar het beleid. Het zou bijvoorbeeld een verklaring kunnen zijn voor de snelheid waarmee problemen met het nieuwe forum worden opgelost.
Ook zou ik er akkoord mee zijn gegaan, maar daar ben ik mij niet van bewust. Bij akkoord gaan zie ik alleen de Huisregels en Algemene voorwaarden.
(Saillant detail: de links naar de Algemene voorwaarden en Huisregels zijn niet aanklikbaar, dus sinds het nieuwe forum is geen enkele nieuwe forummer hier juridisch gezien mee akkoord gegaan; want niet de gelegenheid gehad om ze tot zich te nemen).
Ik ben het eens met Missie!

En niet om beleid hier te te bediscussiëren, maar meer als overweging.

Ik vind IC vaak bloedirritant, maar een perma? Dat is in mijn ogen zoiets als met een kanon schieten op een zoemende bromvlieg.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Off topic, maar moet het toch zeggen (dus wis later maar mod); IC kreeg een permaban wegens meerdere malen terugkeren tijdens een ban. Niet vanwege off topic posts op moderator-topic.
De perma was zo te zien niet voor het off-topic posten, maar voor het herhaaldelijk terugkeren tijdens een ban.
missie_m schreef:
16-07-2017 13:37
Beste moderator,
Ik krijg nu vast te horen dat u over mede-forummers geen uitspraken doet. Maar ik wil toch een opmerking maken.
Hier word met grote regelmaat off-topic gepost en die berichten worden regelmatig gewist met de woorden 'off-topic'. Heel soms zie ik dat iemand een ban krijgt vanwege off-topic posten op het CM. Maar waar ligt de grens dat de één wel tig keren off-topic kan posten en de ander krijgt er na twee keren een ban voor.

ps. ik vind Irisch-Cassidy toch een nette forummer, ook al ergert men zich wel eens op haar muzieklinkjes die ze alleen op vrijdagavond plaatst op napraat. Is een permaban niet een veel te zware straf voor IC?

Met vriendelijke groet, missie M.
Beste Missie M,

Bij overtredingen van de huisregels volgen wij het bansysteem. Bij (herhaaldelijk) offtopic op het CM doen wij dat dus ook. We zullen inderdaad niet ingaan op de situatie van een specifieke forummer. We verwijzen je naar het bantopic voor meer informatie & de reden van een ban.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Courage-- schreef:
16-07-2017 15:19
Over beleid gesproken.
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar bovenstaande. Gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden, ben ik dus wel benieuwd naar het beleid. Het zou bijvoorbeeld een verklaring kunnen zijn voor de snelheid waarmee problemen met het nieuwe forum worden opgelost.
Ook zou ik er akkoord mee zijn gegaan, maar daar ben ik mij niet van bewust. Bij akkoord gaan zie ik alleen de Huisregels en Algemene voorwaarden.
(Saillant detail: de links naar de Algemene voorwaarden en Huisregels zijn niet aanklikbaar, dus sinds het nieuwe forum is geen enkele nieuwe forummer hier juridisch gezien mee akkoord gegaan; want niet de gelegenheid gehad om ze tot zich te nemen).
Beste Courage--,

Op dit moment is de FAQ pagina helaas offline, hier wordt aan gewerkt. De huisregels zijn daarentegen gewoon beschikbaar. Met ons forumbeleid doelen we op onze algemene voorwaarden en huisregels, hiermee ga je inderdaad akkoord bij deelname aan het Viva forum. Wat bedoel je met "de links naar de Algemene voorwaarden en Huisregels zijn niet aanklikbaar"? Waar is dit niet het geval volgens jou?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Mag ik op anoniem?
ModeratorViva schreef:
16-07-2017 15:48
Beste Courage--,

Op dit moment is de FAQ pagina helaas offline, hier wordt aan gewerkt. De huisregels zijn daarentegen gewoon beschikbaar. Met ons forumbeleid doelen we op onze algemene voorwaarden en huisregels, hiermee ga je inderdaad akkoord bij deelname aan het Viva forum. Wat bedoel je met "de links naar de Algemene voorwaarden en Huisregels zijn niet aanklikbaar"? Waar is dit niet het geval volgens jou?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Beleid is iets heel anders dan huisregels en algemene voorwaarden.
Ik neem aan dat Viva/Sanoma wel ergens beleid heeft m.b.t. het forum? Bijv. een target of de 2,8 miljoen gebruikers gehandhaafd moeten blijven of dat het ook minder mag? Of juist meer moeten worden. Dat soort dingen zouden namelijk een antwoord kunnen zijn op de vraag waarom het zo lang duurt voor de bugs worden opgelost. Of waarom het huidige systeem überhaupt live is gegaan.
Misschien weten jullie dit zelf als moderators ook niet hoor.
En is het wellicht wel eens leuk om te weten waar júllie het allemaal voor doen. Voor welk doel (welk beleid) steek je je vrije uren in het modereren? Is er sprake van een sterfhuisconstructie? Of heeft men echt een toekomstvisie op het grootste vrouwenforum van Nederland?

Niet aanklikbaar: log maar eens uit en probeer een nieuw account aan te maken. Boven de knop Account aanmaken worden de Algemene voorwaarden en Huisregels genoemd, met een link ernaar toe. Bij klikken op de links gebeurt er niets.
Dit is device- en browseronafhankelijk.
Juridisch gezien zijn nieuwe gebruikers dus niet akkoord gegaan met huisregels en algemene voorwaarden sinds de nieuwe forum-software.
Ik wil graag op anoniem.
Het topic 'Inwendige bloeding na een operatei van de acute blindedarmoo ' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Spamtopics zijn weer verwijderd.

met vriendelijke groet,

Junior
Mods, even ter controle of de mail aangekomen is: ik heb gisterochtend een mail gestuurd met het verzoek om een pijler te verbergen [de sportpijler, ivm de vele spamtopics (waardoor de lijst van nieuwe topics erg oninteressant wordt)].
Het topic 'Ervaring met seksueel overschrijdend gedrag op het werk?' is verwijderd ivm oproep andere media.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

S-Groot schreef:
17-07-2017 12:33
Mods, even ter controle of de mail aangekomen is: ik heb gisterochtend een mail gestuurd met het verzoek om een pijler te verbergen [de sportpijler, ivm de vele spamtopics (waardoor de lijst van nieuwe topics erg oninteressant wordt)].
Beste S-Groot,

Je mail is ontvangen en is in behandeling.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven