Mode & Beauty alle pijlers

Litteken (haar advies)

16-07-2017 15:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Nou ik ga het hier toch maar vragen.

Ik heb een week of 6 geleden een ongeluk gehad.
Grote wond op mijn voorhoofd.

En dat is nu dus een groot litteken.

En nu overweeg ik om een pony te laten knippen zodat het minder op valt.

Alleen nu vind ik dat dus weer eng want de vorige keer dat ik een pony nam leek ik op broeder tuk.

Nu was dat niet een al te goede kapster dus misschien scheelt dat ook...

En heeft er iemand ervaring met zo'n laser behandeling tegen littekens?

Of misschien een creme/olie?
Misschien een schuine lok in plaats van zo'n rechte pony?
Laat het trouwens eerst maar goed bijtrekken, 6 weken geleden is nog maar kort en dan is het litteken nog goed zichtbaar. Je hebt trouwens verschillende mogelijkheden om een litteken minder zichtbaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan medische tatoeage. Maar zo'n litteken moet dan eerst anderhalf a twee jaar oud zijn.
Ik heb ook een litteken op mijn voorhoofd, ik heb indertijd aan mijn kapper gevraagd of hij mij een kapsel kon geven waarmee dat litteken verborgen zat zonder een rechte pony te knippen, want daar sta ik niet mee

Hij heeft mij een schuine bles gegeven, zodanig geknipt dat het litteken effectief verborgen zat. Gewoon eerlijk zijn tegen je kapper dus ;)
Zes weken is niks, pas na een jaar kun je er iets over zeggen of het een zichtbaar litteken blijft. Hoe dan ook: ik kan me voorstellen dat je het wil verbergen als het nu erg opvallend is. Ga naar een goede kapper en vraag wat ze vinden van een pony of lok.

Verdere tips is goede sunscreen gebruiken, factor 50, om het litteken zo mooi mogelijk te laten worden. Liitekenolie en het litteken masseren kan helpen. Evt naar een huidtherapeut gaan voor advies. Maar laseren en zo, volgens mij is dat nog veel te vroeg.
Ik heb ook ooit een pony gehad. Zo'n rechte. Stond voor geen meter. Werkt gewoon niet voor mij.

Volgens mij had het dus weinig met de kwaliteit van het knipwerk te maken.

Je zou inderdaad een lange schuine pony kunnen overwegen. Staat je wellicht beter dan.

Een slecht kapsel nemen om een litteken te verbergen is ook geen oplossing.

Kokosolie of tee trea olie helpt om lettekens minder opvallend te maken. Je kan de 2 ook samen gebruiken.
Wie is broeder tuk? Maar ik zou het gewoon nog even de tijd geven, hoor. En er zijn eerlijk gezegd ook best "mooie" littekens.
vivamien schreef:
16-07-2017 15:46
Wie is broeder tuk? Maar ik zou het gewoon nog even de tijd geven, hoor. En er zijn eerlijk gezegd ook best "mooie" littekens.
Was ook al benieuwd wie dat was. Misschien broeder Tuck van Robin Hood, en die heeft inderdaad geen vlot, modern kapsel. :nut:
littekencreme van biodermal is ook goed. En inderdaad gewoon aangeven bij een goede kapper.
Mijn littekens (na operaties) smeer ik altijd minimaal een jaar elke dag, en in het begin meerdere keren per dag, in met Boegembalsem. Is een soort brandwondencreme, maar werkt ook uitstekend met littekens. Maar sowieso smeren is goed voor de beschadigde huid, en de massage die je daarmee ook hebt.

En qua haar zou ik idd met mijn kapper overleggen over een schuine pony. Eventueel met een aantal kappers.

Succes!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ik heb geen tips wat betreft je haar. Maar ik wil heel graag dermatix aanraden. Dit heeft veel littekens van mij zoveel mooier gemaakt. Het is vrij prijzig als je het biodermal etc. vergelijkt maar wel echt een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven