Gemengd vrijgezellenfeest
zondag 16 juli 2017 om 15:40
Traditiegetrouw gaat de bruid met vriendinnen en vrouwelijke familieleden op pad en de bruidegom met vrienden en mannelijke familieleden.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
Nou is het zo dat een vriendin van mij volgend jaar gaat trouwen en ze houdt heel erg van tradities op dit gebied en dus ook deze. Maar nu heeft de toekomstige bruidegom ook een aantal dierbare vriendinnen die natuurlijk zijn feestje niet willen missen... Hebben jullie ervaring met gemengde vrijgezellenfeesten?
Nog voor de duidelijkheid; dus niet bruid en bruidegom bij elkaar, maar mannen & vrouwen op het feestje van de bruidegom.
zondag 16 juli 2017 om 16:18
Natuurlijk, maar wel graag dan met meiden met wie ik close ben en die heb ik niet. Dus dan zou ik vanwege 'regels van een vrijgezellenfeest' met veel minder goede vrienden/kennissen uit moeten ipv met de jongens bedoel ik. Lijkt me apart.
zondag 16 juli 2017 om 16:19
Ja, maar dat is toch niet de insteek van een vrijgezellenuitje? Ga dan gewoon eens een keer met elkaar op stap. Een vrijgezellenfeest is "van origine" bedoeld om nog een keertje (voor de laatste keer, want straks ben je gebondengizzmo-returns schreef: ↑16-07-2017 16:12Dan zoek je iets wat iedereen leuk vind. En dat kan toch best avontuurlijk zijn?
Ik zou als man al mijn vrienden en vriendinnen erbij willen hebben. Het is net of je je vriendschap verloochent als ze er nu opeens niet bij mogen zijn.
Inderdaad, dus met je mannelijke en vrouwelijke vrienden (als die dat leuk vinden).
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 16-07-2017 16:20
0.48% gewijzigd
Vertrouwt ze één van die vriendinnen van haar verloofde niet ofzo?
Dat ze nog liever ziet dat hij een lapdance krijgt dan dat hij nog één keer de koffer induikt met die ene vriendin?
zondag 16 juli 2017 om 16:21
.vivamien schreef: ↑16-07-2017 16:19Ja, maar dat is toch niet de insteek van een vrijgezellenuitje? Ga dan gewoon eens een keer met elkaar op stap. Een vrijgezellenfeest is "van origine" bedoeld om nog een keertje (voor de laatste keer, want straks ben je gebonden) met je vrienden op stap te gaan. Dat feest waar je al je vrienden en vriendinnen bij wilt hebben, dat is het huwelijksfeest.
Van origine had men ook geen seks voor het huwelijk en woonde het koppel al zeker niet samen. Tradities veranderen.
zondag 16 juli 2017 om 16:22
Nee, dat kan niet. Vrouwen doen niet aan parachutespringen en bierfietsen, die willen een kantklosworkshop onder het genot van een kopje thee.gizzmo-returns schreef: ↑16-07-2017 16:12Dan zoek je iets wat iedereen leuk vind. En dat kan toch best avontuurlijk zijn?
zondag 16 juli 2017 om 16:22
Nou ja, waarom dan een vrijgezellenfeest? Maar wat maakt mij het ook eigenlijk uit. Ga lekker met de hele bups feestvieren. Wat ik al zei; dat hele vrijgezellenfeestjesgedoe vind ik al flauwekul.
Maar ik snap niet zo goed waarom een vrouw mee zou willen op een mannenuitje. En al helemaal niet waarom het seksistisch is als ze niet uitgenodigd wordt. Als ik met mijn vriendinnen een weekendje weg ga of een keer in de stad afspreek, dan hoef ik er ook geen man bij.
zondag 16 juli 2017 om 16:24
Net alsof elke bruidegom zit te wachten op een lapdancevivamien schreef: ↑16-07-2017 16:09Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.
zondag 16 juli 2017 om 16:29
Het was bij wijze van spreken. Maar ik ben het met je eens; ik zou ook liever parachutespringen dan een high-tea.Lady_Voldemort schreef: ↑16-07-2017 16:22Nee, dat kan niet. Vrouwen doen niet aan parachutespringen en bierfietsen, die willen een kantklosworkshop onder het genot van een kopje thee.
zondag 16 juli 2017 om 16:30
Als ik het vrijgezellenfeest voor de bruidegom zou organiseren:
1. Peilen wat de bruidegom graag zou willen. Heel veel drank, minstens een ingehuurde striptease-danseres, een wat ruigere activiteit zoals mountainbiken door de modder o.i.d. , of iets 'gewoners'.
2. Dan zou ik peilen of de vriendinnen dat leuk zouden vinden. Of ze heel graag op zijn vrijgezellenfeest willen zijn.
3. Als vriendinnen die lapdance, etc. niet zo zien zitten, zou ik bruidegom peilen of hij z'n vriendinnen erbij wil hebben.
4. Als dat het geval is, zou ik dus iets verzinnen wat in de eerste plaats de bruidegom leuk vindt om te doen, maar ook zijn vrienden/vriendinnen.
Maar goed, als bruid niet wil dat er vriendinnen op zijn vrijgezellenfeest zouden komen...
1. Peilen wat de bruidegom graag zou willen. Heel veel drank, minstens een ingehuurde striptease-danseres, een wat ruigere activiteit zoals mountainbiken door de modder o.i.d. , of iets 'gewoners'.
2. Dan zou ik peilen of de vriendinnen dat leuk zouden vinden. Of ze heel graag op zijn vrijgezellenfeest willen zijn.
3. Als vriendinnen die lapdance, etc. niet zo zien zitten, zou ik bruidegom peilen of hij z'n vriendinnen erbij wil hebben.
4. Als dat het geval is, zou ik dus iets verzinnen wat in de eerste plaats de bruidegom leuk vindt om te doen, maar ook zijn vrienden/vriendinnen.
Maar goed, als bruid niet wil dat er vriendinnen op zijn vrijgezellenfeest zouden komen...
zondag 16 juli 2017 om 16:37
Sorry hoor, maar ik vind 'stap 1' dus echt belachelijk. Het kan superleuk zijn, als beide partijen er oke mee zijn. Het is niet aan jou om te beslissen of de bruidegom seksueel betast wil worden door een andere vrouw. Misschien vindt hij of zijn aanstaande dat wel helemaal niet oke en gaat het over hun grens. Ik vond het prima bij mijn aanstaande, maar hij wilde het zelf niet. Vond dat ongemakkelijk en niet leuk. Ik wilde ook geen mannelijke stripper, ik heb daar niets mee. Dat doen zijn vrienden dus ook niet. Om mij had het dus niet uitgemaakt, maar niet elk stel vindt dat prettig. Wij houden allebei van mooie vrouwen, maar delen dat liever met elkaar dan met anderen.ZaraZara100 schreef: ↑16-07-2017 16:30Als ik het vrijgezellenfeest voor de bruidegom zou organiseren:
Heb al zo vaak gezien/gehoord dat hier de grootste ruzies over ontstaan vlak voor de bruiloft, da's echt jammer... Ik heb wel eens striptease-acts gezien waarbij de vrouw de borsten in de mond doet van de man, hem ook aanraakt, overal laat likken, enzovoort. Van een vrouw bestaat er zelfs een filmpje dat ze op tafel geneukt wordt met haar vriendinnen er juichend omheen. Pardon?! Als mijn vent dat in welke andere hoedanigheid dan ook zou doen, zou ik hem het huis uit zetten. Zo'n feestje betekent niet dat een man onder groepsdruk zou moeten 'vreemdgaan' (en dat vind ik al bij het likken van blote borsten, bijvoorbeeld).
Gelukkig hebben wij een superdag gehad zonder dat mensen over onze eigen grenzen zijn gegaan... -.-
zondag 16 juli 2017 om 16:41
Inderdaad. Daarom staat er PEILEN hoe hij zijn vrijgezellenfeest zou willen hebben. Wat zijn ideetjes daarover zijn. Dus niet de mijne, maar de zijne. Zijn feest dus het gaat om hem. Om wat hij wil. Dus dat.
zondag 16 juli 2017 om 16:42
Maar dat hangt toch heel erg van de vriendengroep af? Mijn vriend is erg close met zijn nichtje maar heeft verder geen vrouwelijke vrienden. Gezien zijn vriendengroep en de dingen die er op eerdere vrijgezellenfeesten zijn gedaan (onder andere een lang week weg inderdaad) kan ik me heel goed voorstellen dat zij niet me gaat. Of met mij mee zou gaan, ook goed.vivamien schreef: ↑16-07-2017 16:22
Maar ik snap niet zo goed waarom een vrouw mee zou willen op een mannenuitje. En al helemaal niet waarom het seksistisch is als ze niet uitgenodigd wordt. Als ik met mijn vriendinnen een weekendje weg ga of een keer in de stad afspreek, dan hoef ik er ook geen man bij.
Maar ik heb eerder een vrijgezellenfeest meegemaakt van een vriendin met een heel erg gemengde vriendengroep, evenveel, misschien zelfs meer, mannen dan vrouwen. Dat is een hele andere dynamiek en het was juist raar geweest om de mannen hierin niet mee te nemen. De activiteit was ook geschikt voor een gemengde groep.
zondag 16 juli 2017 om 16:49
Als je alleen met goede vrienden op de bar danst, etc. dan is zo'n feest met kennissen inderdaad wel anders.
zondag 16 juli 2017 om 16:55
vivamien schreef: ↑16-07-2017 15:46Tja, dat is een beetje de insteek van een vrijgezellenfeestje; de mannen mogen nog even een keertje los gaan met elkaar en de vrouwen ook. Waarom moeten persé die vriendinnen ook aanwezig zijn bij de mannen? Op zich vind ik dat hele vrijgezellenfeestjes-gedoe nogal overbodig, maar áls je het doet, doe het dan gewoon zoals het hoort.
Dus veel verder dan met rooie oortjes naar een stripper kijken gaat het meestal niet.
Ik zou zeggen: vraag wat de bruidegom wil en doe dat.
zondag 16 juli 2017 om 16:59
want vrouwen kunnen geen bier drinken, mountainbiken en parachutespringen?vivamien schreef: ↑16-07-2017 16:09Maar zouden die mannen daarop zitten te wachten dan? Die gaan óf met een bierfiets naar de kroeg waar de bruidegom een lapdance krijgt van een stripteasedanseres óf ze gaan iets sportiefs doen, mountainbiken of parachutespringen of zo. Ik denk dan; laat die kerels lekker samen lol maken, daar zou ik geen deel van uit hoeven maken.
Nee, vrouwen willen alleen een high tea (boooooring), een workshop bloempot schilderen (aaaargh!!!) en daarna twee wijntjes drinken en weer op huis aan.
zondag 16 juli 2017 om 17:07
zondag 16 juli 2017 om 17:13
Hè joh, lees de rest ook even... Ik zei toch al dat dat bij wijze van spreken was en dat ik ook liever iets spannends doe in plaats van kantklossen met vriendinnen?Starshine-2 schreef: ↑16-07-2017 16:59want vrouwen kunnen geen bier drinken, mountainbiken en parachutespringen?
Nee, vrouwen willen alleen een high tea (boooooring), een workshop bloempot schilderen (aaaargh!!!) en daarna twee wijntjes drinken en weer op huis aan.![]()
zondag 16 juli 2017 om 17:17
Ik heb niet zoveel vrijgezellenfeesten meegemaakt, maar ik vond het niet superleuk. Toen mijn broer ging trouwen werd ik bij mijn schoonzus uitgenodigd. Verder had ze haar eigen zus en wat vriendinnen die ik amper kende. Ik vermaak me wel, maar inderdaad de standaard high tea, een workshopje bloemschikken (ofzo, ik weet het niet meer precies) een museumbezoek en daarna uit eten. Wat een tam gedoe.
Mijn broer ging karten, dat had ik veel liever gedaan.
Ik werk in een vrouwenteam en onze personeelsuitjes zijn ook altijd zo mutserig, workshopje/verantwoord museum/ lunch of uit eten. Als er al iets sportiefs op het programma staat is het zoiets zeikerigs als een zen-wandeling
Als het aan mij lag gingen we duinbuggy rijden, of een lekker zware puzzeltocht door het bos. Maar helaas....
Mijn broer ging karten, dat had ik veel liever gedaan.
Ik werk in een vrouwenteam en onze personeelsuitjes zijn ook altijd zo mutserig, workshopje/verantwoord museum/ lunch of uit eten. Als er al iets sportiefs op het programma staat is het zoiets zeikerigs als een zen-wandeling
Als het aan mij lag gingen we duinbuggy rijden, of een lekker zware puzzeltocht door het bos. Maar helaas....