Geen wc boven

14-07-2017 09:01 129 berichten
Wie heeft er nog meer geen wc boven? Wij hebben een klein arbeiderswoninkje en alleen beneden een wc.
Zijn er meer mensen die geen wc boven hebben en hoe lossen jullie dat op?
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:31
61.66% gewijzigd
Sorry hoor, ik vind het maar een gek verhaal. Tenzij het kind iets mankeert moet ze gewoon naar beneden kunnen. Oók als ze slaperig zijn. Ze kennen de weg in huis, ook slaperig.

Ik vind het betutteling ten top, krijg je van die kinderen van die niks kunnen.

Zeggen: Nu ben je groot genoeg, potje gaat weg (echt hoe kom je erop!!) en je gaat beneden naar de WC. Kind mee laten denken over welk lampje er eventueel aan moet blijven. En klaar.
Er komt zelfs iemand met het idee een toiletstoel aan. Hemel zeg, dat is voor ernstig zieke mensen, doe normaal!
Perzina schreef:
15-07-2017 10:39
Er komt zelfs iemand met het idee een toiletstoel aan. Hemel zeg, dat is voor ernstig zieke mensen, doe normaal!
Die had ik genees gelezen.Mijn god :facepalm: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-07-2017 09:03
Mijn probleem was juist dat ik goed wakker moest worden om veilig naar beneden te kunnen om te plassen. Dan duurde het daarna eeuwen om weer in slaap te vallen.
Plassen op een emmer of potje kon ik half slapend, zodat ik daarna snel weer verder kon slapen.

Ik krijg de indruk dat mensen hier vooral vallen over het 'potje', want dat associëren ze met peuters die net zindelijk worden.
Maar als TO geschreven had dat haar dochter op een emmer plaste vanwege die trap waren de reacties vermoedelijk heel anders geweest.
Ook afkeurend uiteraard, want wrsch onhygiënisch of gemakzuchtig, maar niet over kinderachtig.
Inderdaad niet kinderachtig, want een kind kan zelf de trap af. Eerder je kind als baby behandelen.
Annelleke schreef:
16-07-2017 16:01
Inderdaad niet kinderachtig, want een kind kan zelf de trap af. Eerder je kind als baby behandelen.
Ik kan ook zelf de trap af hoor, maar daar moest ik zo wakker voor worden dat ik daarna slecht weer in slaap viel.
Dus plassen op potje of emmer was wat mij betreft een uitkomst.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Wij hebben ook geen toilet boven, maar ook geen kinderen dat scheelt.
Al is het soms wel irritant want ik moet echt door de woonkamer om bij de wc te komen. Maar ach dat went.
Pinda-Kaas schreef:
15-07-2017 10:25
TO je kunt altijd eerst zo'n chemisch toiletje op de badkamer boven zetten om te kijken hoe dat werkt..(in ieder geval trainen dat ze op moet staan en een stukje moet lopen) dan hoef je niet direct geld uit te geven aan een heel toilet boven. en eventueel later proberen of ze op een gegeven moment toch naar beneden kan

als je de ruimte er voor hebt is een tweede toilet boven ook van meerwaarde op je huis, maar persoonlijk zou ik dan investeren in een gewoon toilet ipv een vermalingstoilet. die dingen maken echt herrie, en heb bij vrienden gezien dat het aansluiten op de gewone afvoer ervoor zorgde dat wanneer je het toilet doorspoelde de boel naar boven kwam in de douche..die hadden echt spijt ervan en konden later alsnog een gewoon toilet plaatsen
Een chemisch toilet boven zetten? Bizar! Het gaat om een gezond kind van acht!!!!! Acht!!!!!
HasseSimonsdochter schreef:
16-07-2017 19:41
Een chemisch toilet boven zetten? Bizar! Het gaat om een gezond kind van acht!!!!! Acht!!!!!
Ja joh, ik zou gaan schreeuwen.
=
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:34
99.80% gewijzigd
Bestel zo'n Bo-Camp portable toilet!
Zet hem op haar slaapkamer of in de badkamer en gewoon de volgende ochtend in de wc legen.
Is het alleen voor een plasje dan kan je hem eventueel nog boven het afvoerputje in de douche zetten zonder dat de emmer er nog inzit.
=
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:34
99.65% gewijzigd
Perzina schreef:
15-07-2017 10:36
Sorry hoor, ik vind het maar een gek verhaal. Tenzij het kind iets mankeert moet ze gewoon naar beneden kunnen. Oók als ze slaperig zijn. Ze kennen de weg in huis, ook slaperig.

Ik vind het betutteling ten top, krijg je van die kinderen van die niks kunnen.

Zeggen: Nu ben je groot genoeg, potje gaat weg (echt hoe kom je erop!!) en je gaat beneden naar de WC. Kind mee laten denken over welk lampje er eventueel aan moet blijven. En klaar.
Dit. To, waarom hou je je dochter zo klein? Dat van je vriendin is erg, maar het levert wel erg spastisch gedrag van je op. Lijkt me ook niet echt een voorbeeld voor je dochter. Er overlijden ook mensen door een auto ongeluk. Mag je dochter ook nooit autorijden?
Ze kan overdag ook van de trap vallen..
Is een dixie op haar kamer al genoemd ? :proud:
tantesidonia schreef:
16-07-2017 20:47
Is een dixie op haar kamer al genoemd ? :proud:
:proud:

En een traphekje..
O_o Lieve help...
Een kind van 8 nog steeds op het potje?

Ik heb ook geen toilet boven, maar mijn kinderen zijn altijd naar de wc beneden gegaan wanneer ze moesten. Wel gezegd dat ze altijd het licht aan mochten doen ook al was het 3u 'snachts! Liever dat ik ook wakker wordt vanwege het licht door het raam van de slaapkamer dan van een kind dat de trap af stort....
Kind gaat 's ochtends toch gewoon naar de wc, waar maken jullie je druk om zeg.
En dan die vergelijking met het verkeer. Alsof ze nog half slapend de straat op gaat. :facepalm:
Rinkels schreef:
16-07-2017 20:35
Ja dat vind ik eigenlijk ook wel een handig ding. Een beetje meer wc-achtig. Heb jij die nu? Het is alleen voor het plasje inderdaad. Soms moet ze 's ochtends wel een grote boodschap, maar dan is ze wakker genoeg om naar beneden te gaan.
Ik heb hem besteld voor als mijn vriendin weer komt logeren. Dan kan ze gewoon op de logeerkamer blijven i.p.v. half slapend de trap af te lopen.
Zou het ook verschrikkelijk vinden als ze juist van mijn trap naar beneden valt. De trappen hier zijn ook iets te steil.
Daarbij had ik eerst een gewone emmer voor haar daar staan, maar daar is ze doorheen gezakt. Met de nodige gevolgen.
Nee, die Bo-Camp lijkt me echt ideaal!
Lady_Voldemort schreef:
16-07-2017 20:08
Nou sorry, maar ze heeft wel gelijk!!
Gaat nergens over dit.Kind is 8.
Mijn hemel, wat wordt er toch weer geoordeeld. Nog steeds vanwege dat potje, terwijl het gewoon een praktische oplossing is.
Heeft niks met klein houden te maken, maar alles met dingen zo makkelijk mogelijk oplossen.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Lady_Voldemort schreef:
16-07-2017 20:08
Door een paar uitroeptekens? Stel je niet zo aan
Verschrikkelijk. Het gaat zo makkelijk tegenwoordig. Ja ze kan niet in haar eigen bed dus ze slaapt bij ons op de kamer. Ze kan niet naar beneden want ze is niet wakker genoeg daarom schaf ik een dixie aan voor mijn 8 jarige.

Dan zorg je er toch voor met hulp dat ze op haar eigen kamer blijft en slaapt. In dit geval leren om goed wakker te worden om naar beneden te gaan. Maar ik vraag me af.. is het wakker worden echt het probleem of mama vind het eng dat kind niet geheel wakker naar beneden loopt.
Beetje moeite doen als ouder mag ook wel. Oefenen. Oefenen. Oefenen. Dan leert ze van zelf.
Bam!!!!
HasseSimonsdochter schreef:
16-07-2017 19:41
om je kind te trainen om niet meer op een potje te gaan zonder direct rigoreuze maatregelen te nemen zoals een hele wc installeren boven, waarom niet?
vind t sowieso frisser dan een potje op de slaapkamer zoals het nu is
ik zou zelf mn kind met 6 jaar al naar beneden laten lopen denk ik, maar TO geeft aan dat echt niet te durven dus ik denk met haar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven