Geen wc boven
vrijdag 14 juli 2017 om 16:14
Wij hebben een sensorlamp op de overloop die dus aangaat als dochter naar toilet gaat.
Ik ben wel verbaasd eigenlijk dat voor veel mensen toilet boven ongebruikelijk is, maar misschien dus in meer 'luxe' opgegroeid dan ik zelf besef maar ik vind dat echt een vereiste als we een huis gaan kopen. Van de trap af als ik 's nachts naar de wc moet vind ik echt niks, al is het in dit huurhuis niet anders.
Ik ben wel verbaasd eigenlijk dat voor veel mensen toilet boven ongebruikelijk is, maar misschien dus in meer 'luxe' opgegroeid dan ik zelf besef maar ik vind dat echt een vereiste als we een huis gaan kopen. Van de trap af als ik 's nachts naar de wc moet vind ik echt niks, al is het in dit huurhuis niet anders.
vrijdag 14 juli 2017 om 17:15
Hier ook wc en badkamer beneden. Nooit last van gehad, ondanks de kinderen (vroeger) en nu de kleinkinderen.
Jongste kleinkind van 2j en 4 maanden gaat 's nachts alleen de trap af.En na het plassen gaat ze de trap weer op. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik laat een klein lampje branden op de overloop. werkt hier prima. Nog nooit is hier een kind noch kleinkind van de trap gevallen.
vrijdag 14 juli 2017 om 17:44
In mijn ouderlijk huis hadden wij ook geen tweede wc dus vond het ook geen probleem toen wij hier in ons huis kwamen wonen en er geen wc op de badkamer was. Tot dat mijn man zat te poepen en ik vreselijk moest plassen. Ik heb toen in mijn broek geplast en daarna was er al snel een tweede wc. Ik moet er 's nachts ook altijd wel minstens 1 keer uit om te plassen en ik slaap beter weer terug in als ik niet helemaal naar beneden hoef te gaan.
vrijdag 14 juli 2017 om 18:19
De vraag van TO is, hoe het op te lossen. Nou heel gewoon en écht niet moeilijk, door je dochter te leren de trap af te lopen om naar de wc te gaan. Dus wakker worden omdat je moet plassen...genoeg wakker worden om een trap af en op te kunnen lopen...en gaan. Hele volksstammen hebben dit moeten doen en doen het nog steeds. Scheelt je ten eerste een hoop geld en ten tweede lijkt het me heel gezond (om op je achtste) deze handeling te kunnen uitvoeren.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
vrijdag 14 juli 2017 om 21:25
Ik kan me zo voorstellen dat je dochter dusdanig aan haar potje is gewend, dat ze half slapend wel weet hoe het werkt en niet echt wakker hoeft te worden. En ze zal dus als ze de trap af moet lopen, leren wel meer wakker te zijn. Er zijn ook volwassen mensen die enorm diep slapen en toch veilig een trap af lopen. En veel kinderen kunnen dat ook. T zal wennen zijn , maar het kan. Jouw kind is echt de enige niet, die slaperig blijft, maar wakker genoeg is om de trap af en op te lopen. Hoe denk jij dat leeftijdgenootjes dat doen? Als je haar echt duidelijk maakt, hoe of wat, leert ze het echt hoor. Mijn dochter moest op haar vijfde ineens linksom haar kamer uit en de trap af. (na een verhuizing) Ik vond het best eng, maar zij niet. Zij wist wat er gebeuren moest en deed dat. Ze was er blijkbaar op ingesteld. Ik had wel een klein lampje op de overloop aan.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
vrijdag 14 juli 2017 om 22:01
vrijdag 14 juli 2017 om 22:24
In mijn vorige huis plaste ik 's nachts op een potje of een emmer. Ik was bang dat ik in mijn halfslaap van de trap zou kukelen.
Nu woon ik weer in een flat, alles gelijkvloers. Om diverse redenen ben ik daar erg blij mee, o.a. dus ook vanwege 's nachts plassen.
Nu woon ik weer in een flat, alles gelijkvloers. Om diverse redenen ben ik daar erg blij mee, o.a. dus ook vanwege 's nachts plassen.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 14 juli 2017 om 22:39
Wij hadden vroeger zo'n sanibroyeur boven, maar daar durfe ik nooit op omdat dat ding al lawaai ging maken als je erop zat. Ging dus gewoon naar beneden. Gelukkig hoef ik eigenlijk nooit 's nachts en man en kids ook niet. In ons vorige huis (jaren 30 woning) heeft mijn man zelf een toilet boven gemaakt (met normale afvoer en die afvoer was idd het meeste werk, met name de aansluiting op de afvoer buiten). Ik zou het nie alleen voor jee dochter doen, dan kan zo'n camping toiletje ook prima, gebruikt mijn moeder ook!
zaterdag 15 juli 2017 om 04:49
Ik moet er ook iedere nacht uit om te plassen. Toen ik geen wc boven had deed ik bewust het licht aan op de trap zodat ik wat wakkerder werd. Toen ik ging verhuizen was een voorwaarde echt een wc boven. Iedere nacht eruit is namelijk echt niet grappig en zeker niet als je slaapdronken de trap af moet.
Ik heb geprobeerd niets te drinken, maar ik word gewoon altijd rond vijf uur met een volle blaas wakker. Soms heb ik echt geen zin en probeer ik het op te houden met als gevolg dat ik niet meer slaap. Gelukkig val ik altijd wel makkelijk weer in slaap.
Ik heb geprobeerd niets te drinken, maar ik word gewoon altijd rond vijf uur met een volle blaas wakker. Soms heb ik echt geen zin en probeer ik het op te houden met als gevolg dat ik niet meer slaap. Gelukkig val ik altijd wel makkelijk weer in slaap.
zaterdag 15 juli 2017 om 05:36
TO geeft toch aan dat haar vriendin is overleden na een val van de trap...... Lijkt mij reden genoeg om in combinatie met een slaperig kind wat angstig te zijn.
Wij woonden gelijkvloers toen de kinderen klein waren en mijn jongste werd ook niet wakker maar ging al slaapwandelend op zoek naar de wc. Om dan in de meterkast, keukenkast, slaapkamer zus enz te eindigen en daar te plassen. Ik was toen heel blij dat we niet van de trap af hoefden. Dus ik begrijp TO wel.
TO, je zou wel kunnen proberen om haar 's avonds te wekken als jullie zelf naar bed gaan. Dan kun je mee lopen naar beneden. Misschien als het een paar maal op deze manier gelukt is dat ze het zelf kan.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
zaterdag 15 juli 2017 om 08:17
Really? Wat is het toch makkelijk oordelen van achter je veilige schermpje.
zaterdag 15 juli 2017 om 08:30
Totdat ik 25 was heb ik nooit boven een toilet gehad. Volgens mij ging ik met 8 echt niet meer op het potje hoor. Ik denk dat je dochter op de een of andere manier zal moeten leren goed wakker te worden voordat ze gaat plassen, of kijken of ze 's avonds wat minder kan drinken en dan de nacht door zonder plassen?
zaterdag 15 juli 2017 om 08:49
Ik bedenk me net dat ik een vriendin had toen ik 15 was en zij had ook een potje op haar slaapkamer. En gelijk had ze, want ze sliep op zolder en hadden zo'n vlizotrap en dan moest ze nog een trap af en dan door de hal-huiskamer-keuken-badkamer.
Dan ben je al zo 10 minuten onderweg met je slaapkop.
Heb het nooit stom gevonden, eerder slim
Dan ben je al zo 10 minuten onderweg met je slaapkop.
Heb het nooit stom gevonden, eerder slim
zaterdag 15 juli 2017 om 09:03
Mijn probleem was juist dat ik goed wakker moest worden om veilig naar beneden te kunnen om te plassen. Dan duurde het daarna eeuwen om weer in slaap te vallen.Kashri schreef: ↑15-07-2017 08:30Totdat ik 25 was heb ik nooit boven een toilet gehad. Volgens mij ging ik met 8 echt niet meer op het potje hoor. Ik denk dat je dochter op de een of andere manier zal moeten leren goed wakker te worden voordat ze gaat plassen, of kijken of ze 's avonds wat minder kan drinken en dan de nacht door zonder plassen?
Plassen op een emmer of potje kon ik half slapend, zodat ik daarna snel weer verder kon slapen.
Ik krijg de indruk dat mensen hier vooral vallen over het 'potje', want dat associëren ze met peuters die net zindelijk worden.
Maar als TO geschreven had dat haar dochter op een emmer plaste vanwege die trap waren de reacties vermoedelijk heel anders geweest.
Ook afkeurend uiteraard, want wrsch onhygiënisch of gemakzuchtig, maar niet over kinderachtig.
zaterdag 15 juli 2017 om 10:25
TO je kunt altijd eerst zo'n chemisch toiletje op de badkamer boven zetten om te kijken hoe dat werkt..(in ieder geval trainen dat ze op moet staan en een stukje moet lopen) dan hoef je niet direct geld uit te geven aan een heel toilet boven. en eventueel later proberen of ze op een gegeven moment toch naar beneden kan
als je de ruimte er voor hebt is een tweede toilet boven ook van meerwaarde op je huis, maar persoonlijk zou ik dan investeren in een gewoon toilet ipv een vermalingstoilet. die dingen maken echt herrie, en heb bij vrienden gezien dat het aansluiten op de gewone afvoer ervoor zorgde dat wanneer je het toilet doorspoelde de boel naar boven kwam in de douche..die hadden echt spijt ervan en konden later alsnog een gewoon toilet plaatsen
als je de ruimte er voor hebt is een tweede toilet boven ook van meerwaarde op je huis, maar persoonlijk zou ik dan investeren in een gewoon toilet ipv een vermalingstoilet. die dingen maken echt herrie, en heb bij vrienden gezien dat het aansluiten op de gewone afvoer ervoor zorgde dat wanneer je het toilet doorspoelde de boel naar boven kwam in de douche..die hadden echt spijt ervan en konden later alsnog een gewoon toilet plaatsen