Geen wc boven

14-07-2017 09:01 129 berichten
Wie heeft er nog meer geen wc boven? Wij hebben een klein arbeiderswoninkje en alleen beneden een wc.
Zijn er meer mensen die geen wc boven hebben en hoe lossen jullie dat op?
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:31
61.66% gewijzigd
Rinkels schreef:
14-07-2017 10:20
Nou dat van de trap vallen zou ik het liefste wel voorkomen eigenlijk. Een vriendin van mij is overleden na een val van de trap.
Oh vandaar dat je je daar zoveel zorgen om maakt!
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
14-07-2017 09:17
Ik heb bij mijn ouders thuis nog nooit een wc boven gehad en kan mij geen moment herinneren dat ik of een van mijn broers/zussen ooit s'nachts van de trap zijn gevallen omdat wij te slaperig waren.
Alleen overdag wanneer we teveel speelgoed de trap op/af wilden nemen, maar ook daarbij is er nooit wat gebroken of iets anders ernstigs geweest :proud:
Same here. Ik heb nog nooit een wc boven gehad. Nu in onze huidige woning ook niet. Wij hebben nu niet eens een badkamer boven.
Huh? Ik ben al vér in de vijftig en ik heb nog nooit (!) ergens gewoond waar boven een wc was. Blijkbaar hoort dit tegenwoordig volgens sommige mensen tot de eerste levensbehoeften...
Als er een toilet naast mijn bed zou staan, zou ik er ook slapend opzitten. Dan heb je gewoon niet de gelegenheid om wakkerder te worden.

Van zodra je een paar stappen extra zet ben je echt wel wakker genoeg om van een trap te lopen. En zelfs dan nog. Ik loop 's ochtends vaak genoeg slaperig de trap af. Verliep prima hoor. Het is gevaarlijker als je hyperdepieper van een trap afrent en je mistrapt ofzo. Dan kan je beter slaperig en langzaam naar beneden gaan.
Ik zou een plasemmer neerzetten of als je plek hebt ergens een campingtoilet. Mijn zoon is net 7 en plast ook nog op een potje in de avond. Ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker genoeg om naar beneden te lopen om te plassen 's avonds en als hij zelf wakker wordt valt hij ook van de trap als hij naar beneden moet lopen. Als jouw dochter ook zo is zou ik echt dat risico niet nemen.
Lizzi schreef:
14-07-2017 11:11
Ik zou een plasemmer neerzetten of als je plek hebt ergens een campingtoilet. Mijn zoon is net 7 en plast ook nog op een potje in de avond. Ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker genoeg om naar beneden te lopen om te plassen 's avonds en als hij zelf wakker wordt valt hij ook van de trap als hij naar beneden moet lopen. Als jouw dochter ook zo is zou ik echt dat risico niet nemen.
Ja zo is het bij mijn dochter ook. Hoe zie jij dat voor de toekomst met je zoon? Of zie je dat dan wel?
Hier geen wc/badkamer boven en missen het niet. Zoon gaat gewoon naar beneden, nooit gevallen. Als peuter/kleuter op een potje werd hij ook nooit echt wakker. Hij heeft geleerd meteen het zachte licht op de overloop aan te doen, nooit problemen.
Rinkels schreef:
14-07-2017 11:18
Ja zo is het bij mijn dochter ook. Hoe zie jij dat voor de toekomst met je zoon? Of zie je dat dan wel?
Ik hoop dat hij tegen die tijd in ieder geval door kan slapen zonder in bed te plassen en dat hij dan misschien iets beter wakker wordt als hij moet plassen. Zo niet koop ik denk ik een plasemmer.
Rinkels schreef:
14-07-2017 10:20
Nou dat van de trap vallen zou ik het liefste wel voorkomen eigenlijk. Een vriendin van mij is overleden na een val van de trap.
Dan zou ik een maal/pers wc neerzetten die je op een kleine afvoer kan plaatsen.
Heb je zelf ook plezier van.
Geen reacties gelezen dus wellicht is dit al genoemd

Je kan ook een droogtoilet boven neer zetten
Wij hadden ook geen wc boven toen we hier kwamen wonen, nu hebben we zo'n Sanibroyeur, maar die gebruiken we 's nachts alleen bij hoge nood omdat ie zo'n ontzettende herrie maakt. In de meeste gevallen ga ik 's nachts beneden plassen. Als mijn dochter 's nachts moet plassen gaat ze meestal ook beneden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
=
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:33
99.63% gewijzigd
Een luxe probleem ja.

In mijn ouderlijk huis hadden wij boven ook geen wc.
Ik ben toch altijd zelf van de trap gekomen als ik naar de wc moest 's nachts.
Was nog een lange trap ook.
En zo nog veel meer gezinnen.

Laat een lampje branden en zorg dat er geen spullen op de trap liggen.

Volgens mij ben je overbezorgd.
Rinkels schreef:
14-07-2017 11:39
Ik zat ook te overwegen om een Sanibroyeur te installeren. Maar jullie gebruiken hem dus eigenlijk liever niet? Wat waren de kosten om hem te plaatsen? Weet je dat nog?
Volgens mij rond de zeshonderd euro, wij hebben het gedaan toen we hier net woonden en de hele badkamer lieten verbouwen.
Ik gebruik hem wel als ik overdag boven bezig ben en naar de wc moet, maar niet 's nachts, vanwege het geluid. Je kunt natuurlijk wel 's nachts plassen en dan 's morgens pas doortrekken, dat is voor je dochter een prima oplossing, maar ik ben altijd bang dat ik dat vergeet, dus ik loop dan toch gewoon naar beneden. Mijn dochter vindt de wc boven ook minder fijn, bedenk ik me nu, omdat de klep van die wc niet zo goed omhoog blijft staan, maar dat heeft niks te maken met het feit dat het een Sanibroyeur is, gewoon dat de badkamermonteur dat destijds niet helemaal goed heeft neergezet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
14-07-2017 12:48
Volgens mij rond de zeshonderd euro, wij hebben het gedaan toen we hier net woonden en de hele badkamer lieten verbouwen.
Ik gebruik hem wel als ik overdag boven bezig ben en naar de wc moet, maar niet 's nachts, vanwege het geluid. Je kunt natuurlijk wel 's nachts plassen en dan 's morgens pas doortrekken, dat is voor je dochter een prima oplossing, maar ik ben altijd bang dat ik dat vergeet, dus ik loop dan toch gewoon naar beneden. Mijn dochter vindt de wc boven ook minder fijn, bedenk ik me nu, omdat de klep van die wc niet zo goed omhoog blijft staan, maar dat heeft niks te maken met het feit dat het een Sanibroyeur is, gewoon dat de badkamermonteur dat destijds niet helemaal goed heeft neergezet.
600 Euro is nog wel te overzien. Een hele nieuwe wc met afvoer zou ongeveer op 2000 Euro komen. 's ochtends doortrekken vind ik prima en dochter denk ik ook.
deepspace schreef:
14-07-2017 11:00
Huh? Ik ben al vér in de vijftig en ik heb nog nooit (!) ergens gewoond waar boven een wc was. Blijkbaar hoort dit tegenwoordig volgens sommige mensen tot de eerste levensbehoeften...
Ik ook 53 en nooit ergens gewoond waar een WC boven was. Mijn 3 kinderen hebben er nooit een probleem mee gehad. Die stonden gewoon 's nachts op , gingen naar de wc en keerden terug naar hun slaapkamer.
Inmiddels kleinkinderen die soms blijven logeren en ja: ook zij gaan gewoon 's nachts de trap af. Jongste is nu 2j en 3 maanden. Geen probleem.
Ik laat wel een klein lampje branden op de overloop.
Mijn dochters hoeven 's nachts nooit naar de wc. Zijn van dezelfde leeftijd. Ikzelf hoef ook nooit. Nooit geweten dat heel veel andere mensen wel 's nachts moeten! On topic: haar laten roepen als ze moet en dan samen de trap af?
Ik heb boven een grote gangkast en heb wel eens overwogen daarin een toilet te laten plaatsen (zit boven de keuken, dus aansluiten op riool is mogelijk). We wonen hier nu echter 7 jaar en het is eigenlijk prima te doen met alleen een wc beneden. Misschien dat het ooit nog wel eens gebeurt, als ik alles ga verbouwen maar dan laat ik hem wel in de badkamer zetten. Een 'echte' wc voelt toch wat prettiger dan zo'n vermaalapparaat (hoewel je het verschil niet echt ziet of hoort).
catharina1000 schreef:
14-07-2017 09:40
Het verbaast me dat 's nacht plassen door sommigen als niet normaal wordt beschouwd. Ik moet elke nacht. Soms meerdere keren. En mijn man en kinderen ook. Nooit gedacht dat dat niet normaal is. Ook nooit over nagedacht trouwens. En we drinken echt niet (veel).
Ik weet niet, maar ik vind het zelf niet gangbaar, hier gaat er nooit iemand snachts. je moet dan wel gaan voor je gaat slapen natuurlijk.
Is er iets mis met je dochter dat ze niet kan traplopen? Hoop je nu maar gewoon dat ze ooit uit zichzelf stopt met snachts plassen of ga je haar op haar twaalfde leren traplopen met zacht licht op de gang? Hoe doet ze dat met slaappartijtjes en schoolreisjes?
Wat annelleke zegt. Tot welke leeftijd wil je dit vol gaan houden? Kom op, ze is acht, ze moet dit kunnen. Allerlei verbouwingen plannen omdat jij bang bent dat ze in het donker van de trap kukelt? Een lampje installeren is stukken voordeliger dan een wc bouwen. En niet iedereen gaat dood van een val van de trap, hoe ongelooflijk erg dat ook is van je vriendin. Ik zei het al eerder, er gaan ook mensen dood in het verkeer. Mag je dochter dan ook niet fietsen? Buiten spelen?
Wij zijn bezig met het verbouwen van ons huis, en ik heb heel wat discussies gehad met mijn vriend over een WC boven. Hij vond dat ook niet nodig, onze bovenverdieping is vrij klein dus we konden de ruimte goed gebruiken. Maar ik moet ook iedere nacht minimaal 1 keer naar het toilet, en ik vind het echt onhandig om dan de trap af te moeten. Ik ben daarna dan meteen echt wakker en kom weer moeilijker in slaap. Met kinderen lijkt het me ook niet prettig. Dus er komt een toilet boven :yes: Wij hebben ook gekeken naar een Sanibroyeur (we hebben er al eentje in onze schuur), maar ik vind dat naast de slaapkamers niet prettig ivm lawaai. Ik weet trouwens niet waarom een "normaal" toilet 2000 euro zou moeten kosten? Wij waren nog geen 400 euro kwijt, doen wel alles zelf.

Nooit geweten trouwens dat andere mensen 's nachts niet naar de WC moeten. Ik moet dus altijd, en ik ben ook vaak genoeg mijn ouders of broer 's nachts tegengekomen op het toilet, volgens mij werden wij wakker van de ander en moesten daarom allemaal tegelijkertijd.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Als straks schoolkamp is gaat ze dan ook op een potje? Bij vriendinnen logeren?

Ik vind het maar raar. Je kunt je kind peuter houden of zelfstandig maken. Ik ga altijd voor het laatste. Is toch gemakkelijker met opgroeien en de weg naar het volwassen worden.

Wij hoeven trouwens maar zelden naar het toilet 's nachts. Kwestie van naar het toilet voor je gaat slapen en volgens mij is het ook een gewoonte. Mijn vriend hoeft ook nooit 's nachts.
Normaal gesproken zou je er niet uit hoeven of wakker te worden, je nachtritme/lichaam zorgt ervoor dat je doorslaapt zodat je niet uit je verschillende droomstadia komt.
Mijn dochter is hier de enige die s'nachts gaat plassen. Jongste van 5 gaat nog wel eens laat in de avond en in het donker naar de badkamer om ( op de wc) te plassen. Hij is nog nooit van de trap gevallen.
Winkelwagenchip schreef:
14-07-2017 14:35
Normaal gesproken zou je er niet uit hoeven of wakker te worden, je nachtritme/lichaam zorgt ervoor dat je doorslaapt zodat je niet uit je verschillende droomstadia komt.
Weet jij wel hoeveel mensen er doorslaapproblemen hebben. Of dat veel mensen sowieso wel meerdere keren per nacht even wakker worden.
Was het allemaal maar zo normaal gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven