zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Heerlijk lang verlof dus!!
Alle reacties Link kopieren
@rii geniet van je verlof! Gaan jullie nog even op vakantie?

Hier had ik gisteren opeens lekkende borsten. Ik dacht nu al met 19 weken?
Bij meer mensen bekend? Ik heb gelezen dat het in principe vanaf week 16 voor kan komen. Dus wel normaal. Ik ben er vroeg bij.
Ja heerlijk lang verlof inderdaad. Hoef pas ergens rond de kerstvakantie weer te beginnen. Voelt nu nog als oneindig ;-)
We hebben voor de zomer geen vakantieplannen nee. We zijn in het voorjaar weggeweest en denk dat we in het najaar nog even een paar dagen gaan als de kleine meid er ook is. Maar misschien dat we in de zomer nog wel een weekendje gaan als het kan en ik me goed genoeg voel. Maar dat zien we wel!

Kan me voorstellen dat je dan even raar staat te kijken kaartje! Was t erg veel? Anders vast even van die nursing pads in huis halen? Die ga je uiteindelijk toch nodig hebben... Ik heb het in mijn zwangerschappen (nog) niet gehad. Maar weet inderdaad wel dat dat wel kan.
@rii niet heel veel hoor een paar druppels. Ik ga inderdaad wat van die pads kopen. Zal ze vast wel nodig hebben. Bedankt voor de tip.
Bedankt voor jullie adviezen, jullie hebben ook gewoon gelijk. Maandag heb ik het gesprek, als ik er op vooruit ga, moet ik het gewoon doen.. Ik kijk er best naar uit, maar ook best wel weer spannend :) het kan bijna alleen maar gunstiger uitpakken.. alleen mijn team van nu is heel vertrouwd en we hebben het leuk met elkaar, maar dat alleen is geen goede reden om bij mijn huidge werk te blijven natuurlijk. Het kan verder bijna alleen maar voordeliger worden voor mij.

Begint inderdaad vroeg kaartje! Weet je iniedergeval vast dat de kleine meid straks niets te kort zal komen :)

Heerlijk Ri, tot en met de kerstvakantie vrij! Praktisch een half jaar niet werken! Voor nu lekker jezelf verwennen, laten verwennen en genieten van de laatste loodjes! Met hoeveel weken is je zoon geboren ?
@Ri, wat lekker, zo lang verlof! Geniet ervan!

@Lalameme, wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Veel succes met het gesprek!

@Kaartje, Zo ben je al 19 weken zwanger, wat vliegt de tijd zeg. Fijn dat je lekkende borsten niet zo heel erg waren. Was je thuis toen het gebeurde?

@Hier, moest ik gisteren werken, op een gegeven moment kwam een collega terug van pauze en die had parfum opgespoten. Normaal heeft zij altijd lekkere geurtjes op, op zich was het geurtje van gisteren niet verkeerd, maar ik werd er zo misselijk van. Uiteindelijk heb ik besloten om naar huis te gaan.

's Morgens had ik mijn man afgezet bij zijn zus, want de verjaardag van haar zoontje (4) werd gevierd. Daar kregen we sokjes met de tekst "i love mommy and daddy" als cadeau, zo cute!

O ja, van mijn moeder had ik alvast wat positiekleding gekregen, niet dat ik al een buikje heb ofzo (ja van mijzelf,) maar je zou nog niet zeggen dat het een zwangerschapsbuik is. Het is de gedachte die telt! Denk wel dat ik binnenkort opzoek moet gaan naar positiebroeken, mijn eigen broeken beginnen nogal strak te zitten, dat zit niet fijn en is ook niet goed!

Aangezien we één kindje krijgen, hebben we besloten om niet te gaan verhuizen. Dus gaan we er maar voor zorgen dat de kinderkamer helemaal leeg komt, zodat we die te zijner tijd kunnen gaan verven. Mijn ouders zeiden al: Je gaat geen zware dingen tillen, als jullie hulp nodig hebben, dan komen wij je helpen, dat hebben mijn schoonouders ook aangeboden.
@hier een goede 20 weken echo gehad. Jeej. Wel een kleine dame. 258gram. Voor de dames die 20 weken voorbij zijn weten jullie hoe zwaar jullie kindje was bij 20 weken. Ik ben een beetje nieuwsgierig.

@ashlyka leuk hè die eerste cadeautjes? Zo schattig allemaal.
Wat fijn kaartje dat alles goed was!!!
Ik durf niet meer te zeggen hoe zwaar ze werd geschat met 20wk. Maar mijn ervaring is vooral dat die metingen vrij weinig zeggen. Zoontje werd op gemiddeld geschat de hele zwangerschap en uiteindelijk zaten ze er bijna 1kg naast!!! Zolang ze gewoon binnen de onder en boven grens vallen en de echoscopiste zich geen zorgen maakt moet jij dat ook niet doen..

Lalameme, zoontje is geboren met 40+1.

Ashkyla, wat leuk die eerste cadeaus! Maakt het toch wat echter hè?
Kaartje geen idee of er toen een schatting van het gewicht gemaakt is. Ik zal morgen eens voor je kijken of het in de papieren staat.
Even snel tussensoor! Later een goede reactie.

Gesprek is goed gegaan, ze kijken wat voor plek ze voor mij hebben dus ik wacht in spanning af! Ik ga er waarschijnlijk veel gunstiger uitkomen. Als in 4 euro per uur gunstiger en een reiskosten vergoeding.. dom als ik het niet doe dus! Ik hoop op een positief telefoontje een deze dagen! En het lijkt mij ook nog eens onwijs leuk! :)

Gefeliciteerd kaartje! Ik ben blij voor je :) :hug:
Klinkt goed lalameme! Ik duim voor je mee dat ze je aannemen!!
@lala spannend ik ga voor je duimen!
@Kaartje, wat fijn een goede echo! Zijn jullie al bezig met de kinderkamer?

@Kashri, hebben jullie al een begin gemaakt aan de kinderkamer? Lijkt me een hele leuke tijd!

@Lalameme, fijn dat het gesprek goed is verlopen. Heb je al bericht ontvangen?
Zijn jullie klaar om bijna te verhuizen? Spannend allemaal!

@Ri en Kaartje, het is inderdaad leuk om cadeautjes te krijgen, maakt het inderdaad echter!

@Hier, woensdag hebben wij de 2e echo, ben dan 7 wkn + 6 dagen, gaat ook snel allemaal!
De kwaaltjes zoals misselijkheid beginnen nu langzaam hun intreden te maken, alleen ben ik bang om te braken, dus niet echt handig. Hopelijk blijft het alleen bij misselijkheid zonder te moeten braken!

Nog een fijn weekend allemaal.
@kamertje wij zijn daar inderdaad mee bezig. De muur heeft een mooi kleurtje roze gekregen. (Geen baby roze). Nooit verwacht dat ik de muur bij een meisje roze zou maken. Andere kleurtjes kunnen natuurlijk ook prima. Op de muur komen nog muurstickers. Familie wiegje is al in ons bezit. Staat daar nu super mooi.

@aslyka spannend en leuk 2e echo. Is er een speciale reden dat er een extra echo is? Bij was 1e echo met 7+3 weken en 2e met 11+3.

@lala ik vergeet het steeds wanneer krijg je de sleutel in augustus? Kom in iedergeval dichterbij.
Ik heb nog niets gehoord! Maar het ziet er goed uit, ik hoop morgen wat te horen! 1 augustus krijgen we de sleutels, Spannend nog 16 dagen! Ik kan niet wachten, mijn geduld is echt op nu. Knap hoor kaartje Hoe jij dat hebt volgehouden haha.. een half jaar is bij mij de grens wel. Maar je stelt je erop in natuurlijk! We hebben nu de hele woonkamer inrichting nieuw besteld, en een aantal dingen al hier thuis! Begonnen met inpakken, de hele berging staat al vol. Wat een zooi verzamel je eigenlijk in 1,5 jaar! :)

Wij gaan een dagje weg vandaag, dus stappen nu de auto in! Later reageer ik op iedereen!
@Kaartje, ah super leuk! Wat de kleur betreft, kan ik mij goed voorstellen, maar roze is daarentegen ook weer leuk!

@echo, nee is geen speciale reden. Toen ik 6 juli ging, dacht ik 7 + 4 te zijn, maar werd toen terug gezet naar 6 weken.

Woensdag krijg ik ook te horen of de vk de zorg mag delen met de gyneacoloog. Bij mijn praktijk, kun je indien gewenst bij elke controle een gratis echo krijgen, so why not ;-)
Grappig dat verschil. Bij mijn vk krijg je er maar 2 in je hele zwangerschap tenzij ze noodzaak zien voor extra echo's. Wij hebben met 16wk nog een pretecho gehad maar als het goed is nu geen echo's meer.
Ja, gek dat het zo verschilt per praktijk. Ik heb in mijn eerste zwangerschap extra echo's gehad omdat mijn vk-praktijk mee deed aan een onderzoek. Dus had ik bij 28 weken en 36 weken ook nog een uitgebreide echo. En ergens in week 39 ofzo heeft de vk even een snelle echo gedaan omdat ze niet helemaal zeker wist of hij misschien in een stuit was gaan liggen.

Ik merk trouwens dat ik hier maar weinig schrijf, waarschijnlijk omdat ik samen met lalameme nog de enige niet-zwangere ben. Het stemt me op zich wel positief dat jullie allemaal zo snel zwanger zijn geraakt, maar hier begint het nu pas met kijken of mijn cyclus weer een beetje regelmatig gaat worden enzo (mijn eerste cyclus duurt nu al 47 dagen..). Ik zit dus gewoon in een heel andere situatie en geloof dat ik wat beter pas in een topic met vrouwen die ook nu pas beginnen met (weer) zwanger proberen te worden (en dan hoop ik daar niet als één van de laatsten over te blijven)/
@vk, idd grappig om de verschillen te zien! Maar ik vind het wel fijn, extra echo's. Vooral als ze het toch aanbieden.

@Worteltaart, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Wat mij betreft en ik denk ook de anderen, mag je uiteraard blijven meeschrijven.

Aangezien ik een tijdje ben gestopt met schrijven: begrijp ik je helemaal!
@lala 1 augustus komt nu echt dichtbij. Trouwens nog even over het veranderen van baan. Je moet toch eerst langs de notaris voordat jij weer van baan mag veranderen?? Nu is de data dat de sleuteloverdracht is al bijna maar wel even een puntje waar je op moet letten denk ik? Mocht je de nieuwe baan krijgen zal ik wel even met hypotheek adviseur overleggen over hoe en wat. Of eventueel deze week alvast even bellen hoe het nou precies zit.
Het lange wachten voordat nieuwbouwhuis af was duurde soms best lang. Maar wat je zegt je stel je er op in. + dat wanneer de bouw begint je elke week wel vorderingen ziet waardoor het wachten ook wel heel leuk is.

@worteltaart ik kan mij indenken dat jij wat minder mee schrijft. Wel leuk een update! Jammer dat je cyclus al zo lang duurt. Wachten kan soms lang duren.
Worteltaart ik kan het me goed voorstellen dat je behoefte om hier actief te schrijven nu minder is. Maar inderdaad, je bent uiteraard meer dan welkom om mee te blijven schrijven hoor! Doe wat goed voelt! :-) Ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus hebt in ieder geval..

Lalameme al nieuws over de baan? Je NOD is ook al weer bijna!

Hoe is t met de zwangere dames in deze warmte? Ik zit nu maar lekker met de beentjes omhoog in de schaduw in de tuin terwijl zoontje een middagdutje doet. Is zo nog wel vol te houden! Maar iets minder warm vind ik momenteel wel prettiger..
Het kamertje klinkt leuk en mooi kaartje! Leuk zn familie wiegje! Bedankt voor de tip! Ik wist dit helemaal niet inderdaad. Zeker iets om mee te nemen:)

Leuk ashyka, hoe was je echo? Die had je vandaag toch? Word je overgedragen aan het ziekenhuis of mag je bij je eigen verloskundige blijven?

Fijn dat het goed gaat worteltaart, wel heel naar van die lange cyclussen.. hopen dat het niet lang de tijd nodig heeft om normaal te worden! Ik herken van je schrijft maar ik haal persoonlijk heel veel positieve energie uit dit topic, al ben ik nu het langste bezig hier. ook ik vind het leuk om van je te blijven horen, ik hoop inderdaad dat je snel zwanger bent, het is je gegunt!

Ri het schiet nu echt op voor jou! Nog een paar weekjes en dan heb je je meisje in je armen! Mijn nod is bijna inderdaad.. maar deze cyclus klopt niet. Ik denk dat ik nu net mijn eisprong heb gehad of nog heb. Dus ik verwacht er weinig van.. mijn vorige cyclus leek het er erg op dat er wel een innesteling heeft plaats gevonden, zelf denk ik dat die verkeerd is gegaan. Menstruatie daarna was ook echt verschrikkelijk, veel heftiger en pijnlijker dan normaal. Maar dat zal ik nooit zeker weten natuurlijk.

Hoe gaat het met iedereen? Ben je alweer in Nederland dookster?

Ik ga volgende week een dagje meelopen bij mijn hopelijk nieuwe werkgever, spannend.. maar heb er erg veel zin in! Ik hoop en denk daarna wel meer te horen. Best wel een spannende periode zo haha..
Hi Dames,

Helaas ga ik jullie weer verlaten.

Gisteren tijdens de echo was er geen hartactiviteit. Vandaag heeft de gyneacoloog er nogmaals naar gekeken, maar het resultaat is hetzelfde.

Jammer genoeg heb ik dus een miskraam gehad. Dinsdag, krijg ik een curratage. Ik wil geen medicatie want dat kan ik mentaal niet aan!

We geven het niet op en gaan zodra mijn lichaam er klaar voor is, het nogmaals proberen.

Lieve dames, ik wens jullie allemaal nog een fijne zwangerschap toe. Voor degene waarvoor het van toepassing is: jullie wens ik veel succes bij de bevalling.

Worteltaart en lalameme, hopelijk zijn jullie snel zwanger!

Liefs,
Ashkyla
Lieve ashyka wat een verschrikkelijk naar bericht! Heel veel sterkte dinsdag en de komende tijd. Neem de rust en tijd om het een plekje te geven. Laat goed voor je zorgen! Dikke knuffel voor jou, ik hoop je hiet snel weer terug te zien! :hug:
Aslyka wat een kl*te nieuws. Heel veel sterkte. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven