Geen vaatwasser?

18-07-2017 00:01 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik weet dat het 2017 is en dat een vaatwasser wel een 'must have' is.

We wonen nu in een klein appartement, met z'n tweeën. Jaren '30, type pijpenla. Nu gaan we over anderhalf jaar verhuizen en ben ik van plan om nog het een en ander te vernieuwen zodat het huis snel verkocht kan worden.

De keuken die er nu in zit is echt op; lelijk en echt achterhaald. Voor een relatief laag bedrag heb ik een mooie, moderne keuken gevonden. Met inbouwkoelkast en geïntegreerde kookplaat. Er is echter geen ruimte voor een vaatwasser. Dan zou er namelijk te weinig ruimte overblijven voor functionele kastruimte.

Maar is het nou heel raar om een keuken te hebben zónder vaatwasser? Ik twijfel. We hebben weinig afwas met twee personen, plus het scheelt ruimte. Ik ben alleen bang dat mensen dan meteen afknappen op het huis.

Wat denken jullie?
Ik zie nu pas dat het per ongeluk is geplaatst op mode en beauty. Misschien is een vaatwasser handig voor m'n makeup-kwasten :idee:
Nee, dat vind ik niet raar. Ik heb zelf een schurfthekel aan afwassen, dus ik ben wel blij met mijn vaatwasser. Er zijn ook smalle vaatwassers trouwens, of wist je dat al?
Mind the gap
Lijkt me niet dat je een huis gaat laten schieten omdat er geen vaatwasser in zit. Volgens mij zetten mensen toch vaak een nieuwe keuken er in.
Daarnaast vind ik het niet echt een must have, ik heb er geen en ken zat mensen die er geen hebben.
Waarom precies is een vaatwasser een 'must have'?

Voor mij zou het bij de koop van een woning geen breekpunt zijn.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Wij hebben hem al jaren, mijn buurvrouw niet. Een van haar kinderen vroeg ooit aan mij; 'buurvrouw waarom zet je de vuile vaat in dat kastje?' :lol:
anoniem_348503 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 00:11
47.98% gewijzigd
Dat is fijn om te horen.

Ja, kleine vaatwassers ken ik. De keuken is alleen zo klein (2,75) dat het echt niet kan eigenlijk.

Ik wil er een nieuwe keuken inzetten zodat het er mooier uitziet op Funda.
Een must have omdat ik zelf als eis heb gesteld dat we in onze nieuwe keuken sowieso een vaatwasser krijgen. Ik heb een bloedhekel aan afwassen.
In een groot huis met 4 slaapkamers zou ik hem misschien missen.
In een klein appartement niet.

En al helemaal niet dat ik er een appartement op zou "afkeuren".
Dan liever wat meer kastruimte!
Iemand nog goede ideeën om de geiser te verstoppen dan?
In onze oude flat hadden we ook een geiser (niet verstopt, dus daar heb ik geen tips voor). Bij ons was een koolmonoxidemelder daarbij wel verplicht.
Mind the gap
Afhankelijk van welk type en hoe groot ... Geiser inwerken in een kast?
Of de kast er letterlijk rond bouwen?

Of net vrij laten, zodanig dat je er vlot aan kan als de vlam uit is?
Ik vind een vaatwasser absoluut een must have. Maar ik vind het verder niet belangrijk bij de aankoop van een huis, fijn als het er is maar geen pre. Onze woning had ook geen vaatwasser en die hebben we er zelf in laten zetten in plaats van de inbouw koelkast en vervolgens een grotere losse koelkast gekocht.
En voor op Funda, kun je niet een paar bakjes met verse kruiden neerzetten en een oude (lees rustieke) pan ofzo. Dat scheelt een nieuwe keuken betalen en installeren en dan verkoop je het als authentiek.
anoniem_252501 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 00:20
1.25% gewijzigd
Mind the gap
Losse koelkast erbij gaat ook echt niet. Het huis is echt klein, 50 m2.

Het wordt dus een mooie, moderne keuken zonder vaatwasser en mét geiser.
Of hij er is, zou voor mij geen deal-breaker zijn. Of hij er überhaupt in zou kunnen wel.
Zo authentiek is de keuken niet. Het is een lelijk ding van de bouwmarkt. Slecht gemonteerd en hij had er jaren terug al uit gemoeten.

De rest van het appartement is heel mooi gerenoveerd. Het valt echt op dus.
Ik vind dat ze bij Ikea altijd wel goede tips hebben voor het inrichten van een kleine ruimte.
Mind the gap
Hernamewaslola schreef:
18-07-2017 00:20
Losse koelkast erbij gaat ook echt niet. Het huis is echt klein, 50 m2.

Het wordt dus een mooie, moderne keuken zonder vaatwasser en mét geiser.
Op ons vorige appartement was de keukenhoek zo klein dat de (grote) koelkast in de living stond.
Werkte voor ons prima.
Heb ook geen vaatwasser. Mis het ook niet.
Ik vind het een must have, maar er zijn mensen die prima zonder kunnen, zoals mijn buurvrouw.
Toen ik hier kwam wonen heb ik een keukenkastje weg gehaald om een 45 cm vaatwasser te kunnen plaatsen. Drie weken zonder gedaan en het was vreselijk.
Maar je hebt een gezin dan? In feite heb je weinig af te wassen met twee volwassenen die full time werken.
Voor mij is een vaatwasser wel een must have, ik zocht op Funda ook echt op huizen die al een vaatwasser hadden. Tuurlijk kun je 'm er zelf inzetten, maar wij wilden zo min mogelijk werk hebben aan ons nieuwe huis.

Maar goed, is allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik denk niet dat jullie huis onverkoopbaar zal worden omdat er geen vaatwasser inzit.
Hernamewaslola schreef:
18-07-2017 00:59
Maar je hebt een gezin dan? In feite heb je weinig af te wassen met twee volwassenen die full time werken.

Mwa. Een keer koken en wat glazen en bestek en je hebt alweer een hele afwas. Of ik nou veel of weinig moet afwassen, het blijft een rotklus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven