Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
ik ben net terug van mn date waar ik al meer dan een jaar geleden mee matchte
en het was echt heel erg leuk!
van te voren had ik er echt geen zin in, al de hele dag hoofdpijn en een beetje meh
op de app kwam hij ook een beetje stroef over afentoe
maar jeetje het was echt super relaxed!
volgens mij heb ik wel een beetje veel gepraat, heb wel mn best gedaan mezelf een beetje af te remmen
we hadden veel gemeenschappelijke interesses en ideeen
hij moest de trein halen, wat ik echt jammer vond
hopelijk snel een vervolg!
Gister een date gehad, was wel gezellig en leuk. ZIjn nog aan het appen, ik weet zelf nog niet helemaal of het hem is.
Hij matchte en binnen 3 dagen een date.
Hoezo snel?
Azarole, je hoeft toch niet nu al te beslissen of het hem is? Zolang je het maar gezellig vond en zin hebt in een vervolgdate. Dat is voor mij in ieder geval de graadmeter de eerste maanden..
En persoonlijk denk ik dat je beter snel kan daten zodat je sneller weet of het klikt of niet. Mensen kunnen zich via de chat anders voordoen, bewust of onbewust.
@ Robinson, dat heb ik dus ook. Er moet wel wat van chemie zijn, als dat er bij mij niet direct is dan gaat dat ook niet komen. Als er bij mij geen chemie is dan krijg ik snel een broer/zus gevoel. Of vriendschappelijk, maar zeker niet relatiemateriaal.

@ Pindakaas, dat klinkt goed! :cheer: hopelijk hoor je snel wat van hem met voorstel date 2 :-D

@ Azarole, dat is toch juist fijn? Ik vind het soms zo traag gaan, dan heb je eindelijk een date en blijkt er totaal geen klik te zijn. Zonde van de tijd en moeite.

Hier verder rustig. Ben toe aan vakantie en heel benieuwd wat ik daar lokaal kan swipen :jump:
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Het was ook fijn hoor, maar voor m'n gevoel voelt het dan raar.
(Misschien ben ik dat gewoon)
Zou het minder raar zijn als je langer online contact hebt?

Hoe meer dates je hebt, hoe normaler het wordt trouwens. Toen ik begon met daten vond ik het ook wennen en gek om zo met een vreemde te zitten. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Op een gegeven moment is het normaal.
Harvey_Specter schreef:
18-07-2017 10:26
Zou het minder raar zijn als je langer online contact hebt?

Hoe meer dates je hebt, hoe normaler het wordt trouwens. Toen ik begon met daten vond ik het ook wennen en gek om zo met een vreemde te zitten. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Op een gegeven moment is het normaal.
Ik begin net natuurlijk.
Ik denk dat hoe langer je online contact hebt, hoe sterker het beeld is wat je hebt gecreeerd.
Dat is nou net het risico. Want online is echt anders dan face2face. Heel veel onderdelen van een 'klik' zijn niet uit te drukken in woorden via de app. Zoals stemgeluid, uitstraling, intonatie, lach, blik in ogen, interactie in gesprek etc. In online communicatie zit altijd ruis, bv verkeerde interpretatie. Ik heb geregeld dat ik een reactie niet begrijp, wat ik tijdens gesprekken nooit heb. En alle andere dingen die je online wel kan ontdekken zoals interesses en hobby's, zijn nou juist leuk om tijdens een date te bespreken. Tuurlijk is het handig om vooraf wat van elkaar te weten, maar voor mij heeft een lange tijd appen geen toegevoegde waarde.

(Mannen vinden trouwens ook dat ik altijd snel afspreek hoor, maar het heeft mij veel tijd en moeite in appen bespaard omdat er vaak toch geen klik was)
Pinda-Kaas schreef:
17-07-2017 00:38
ik ben net terug van mn date waar ik al meer dan een jaar geleden mee matchte
en het was echt heel erg leuk!
van te voren had ik er echt geen zin in, al de hele dag hoofdpijn en een beetje meh
op de app kwam hij ook een beetje stroef over afentoe
maar jeetje het was echt super relaxed!
volgens mij heb ik wel een beetje veel gepraat, heb wel mn best gedaan mezelf een beetje af te remmen
we hadden veel gemeenschappelijke interesses en ideeen
hij moest de trein halen, wat ik echt jammer vond
hopelijk snel een vervolg!
Klinkt goed! Aantrekkingskracht?
Hier gaat het goed trouwens, zit op het moment in buitenland voor mijn werk dus vriend en ik zien elkaar even niet. Maar als ik over 1,5 week terug ben gaan we samen 4 dagen op vakantie. Vind dat best spannend want zo lang zijn we nog niet samen.
@Harvey_Specter, ik ben geen ervaren tinderaar, maar hoe haal jij een date aan dan?
Ik heb veel matches, maar 10% oid maar een gesprek, maar ik merk dat het na een paar dagen dood valt. Haal jij daarvoor al een date aan? Ik heb ook nog geen enkele man gehad die het bij mij voorstelde.. :-(
Maar ik moet wel zegen dat ik met name geïnteresseerd ben ik de mannen die weinig contact zoeken. Ik ben snel uitgekeken op een persoon die na 5 minuten al op mijn berichtjes reageert, en elke dag een berichtje stuurt 'Hoe was je dagje?'
Ik heb nu 22 matches en maar 1 gesprek, waarbij ik elke keer wat moet sturen. Dus hier hetzelfde. Wanneer een gesprek wel een beetje leuk is en ook loopt, dan stuur ik dat ik niet van lang appen ben en stel ik gewoon voor om wat te gaan drinken. Maar gesprekken die stilvallen, laat ik zo. Het moet van twee kanten komen, zelf berichtjes blijven sturen heeft geen nut. En soms is het rustig op Tinder, en dan heb je ineens meerdere leuke matches. Vooral niet teveel mee bezig zijn en ondertussen lekker andere dingen doen ;)
Ik heb eigenlijk maar 3 gesprekken gehad op Tinder.
Een daarvan de date van zondag, de andere date zou vanavond zijn, maar dat wordt toch morgen of vrijdag.
Mijn ervaring met vorige zomer is dat er tijdens de zomermaanden minder actief gedate wordt en er ook minder echte gesprekken waar dates uit voortvloeien zijn. Meerdere vriendinnen hoorde ik daarover.
Ondertussen zijn zij allemaal gesetteld en ben ik nog de enige vrijgezel, en stiekem vind ik het heerlijk! Heb ook eigenlijk geen behoefte aan daten, dus heb al een aantal weken een date-app pauze.
Mijn knappe date van inner circle van een paar weken geleden is intussen een fwb geworden, maar door tijdsgebrek zien we elkaar niet zo vaak. Ook prima! :)

Zijn jullie juist meer opzoek naar een date tijdens de zomermaanden of juist niet? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Had ik nog niet eens over nagedacht; komkommertijd op Tinder :rofl: ik had wel zin in terrasjes pakken eigenlijk! :cheers:
Je zou toch denken dat het juist nu druk wordt :-). :rofl:
Het wordt pas drukker wanneer blijkt dat het rokkenjagen op terrasjes toch niet zo goed werkt (is mijn theorie) ;-)
Nog geen voorstel voor een tweede date aan deze kant
maar ik heb zelf ook echt schijt aan dat hele tinder en happn de laatste weken dus het maakt me allemaal niet zoveel uit
ze krijgen me maar moeilijk onzeker of afwachtend momenteel ;)
ook nog in gesprek met een andere match voor een date

merk inderdaad dat t allemaal langzamer en minder actief is in de zomer, ook aan mezelf hoor
Hier ook nog geen voorstel voor een tweede date, maar ik zou het wel graag willen.
Zelf maar even vragen?
Doen, Azarole!
Azarole schreef:
20-07-2017 12:35
Hier ook nog geen voorstel voor een tweede date, maar ik zou het wel graag willen.
Zelf maar even vragen?
Ja gewoon doen.. Niks raars aan.
Pinda-Kaas schreef:
15-07-2017 18:00
gaat goed!! ik moest superveel werken en op date gebied was ik er ff klaar mee
van de week weer zitten swipen en wat leuke matches opgeduikeld

afgelopen week iemand gecharterd voor een one night stand (DACHT IK), daar had ik ineens superveel behoefte aan
wou die gast de hele nacht alleen maar knuffelen :facepalm:

ik geloof dat ik vanavond wat ga drinken met iemand waar ik een jaar geleden ook al een match mee was maar toen sloeg het gesprek dood, dus ben benieuwd op t live vlotter loopt
Alleen knuffelen :rofl: Zul je net weer hebben. Ook niet toen je voor de actie ging?

Grappig, een jaar later gaan daten met iemand waarmee je een jaar eerder zat te kletsen. Ben vet laat, maar hoe was het? (misschien dat ik het later lees haha)
Miss-Pippilotta schreef:
15-07-2017 18:31
Lovestar: ik vind het allebei websites met veel niet serieuze mensen die op zoek zijn naar seks.
Kansloos was inderdaad een niet erg respectvolle uitdrukking. Sorry.
Excuses geaccepteerd :)
Ben wel blij voor je dat je op de kansloze datingapp je lief gevonden heb :D
ElectraHeart schreef:
15-07-2017 19:37
Pfff mijn kerels zeggen niks meer terug 😭
Hier wat crushes (ben op Happn!) en weinig zeggen wat of zeggen wat terug :sigh:
@Harvey
Happn vind ik ook best geinig en handig inderdaad vanwege de afstand. Ik kom helaas voor mijn werk weleens op plekken en dan wonen ze alsnog ver weg. Ach ja, zal niet een dealbreaker zijn :)

Afkappen= ik moet helaas zeggen dat ik weinig klik voel en hierbij het contact wil laten. Veel plezier nog op....

@Robinson
Moet er echt bij de eerste keer een vonk zijn? Kan zijn dat het wat later komt toch?

@Pindakaas
Wat leuk!!!!! Wel even staan zoenen op het perron/ voor het station? ;-D

En inderdaad wat Harvey zegt wat betreft dates en onwennigheid. Gewoon vaak doen, went vanzelf.

@Pip
Goede verklaring over de drukte (of beter gezegd niet) op de datingapps. Ik heb ook het idee omdat mensen meer buiten leven, met vrienden, familie ed optrekken het hierdoor minder voelen dat ze 'alleen' zijn. Straks, als het herfst wordt, zul je weer zien. Dan wilt iedereen binnen cocoonen met een liefje op de bank.
Lovestar schreef:
24-07-2017 16:50
Alleen knuffelen :rofl: Zul je net weer hebben. Ook niet toen je voor de actie ging?

Grappig, een jaar later gaan daten met iemand waarmee je een jaar eerder zat te kletsen. Ben vet laat, maar hoe was het? (misschien dat ik het later lees haha)
nee ik deed echt mn best maar kwam niet heel ver haha

nouja ik heb niks meer van m gehoord sindsdien! best jammer, ik vond t wel een toffe gast. misschien helemaal niet per se om mee te daten maar was ook een leuke mogelijke vriend geweest

maar ik vind t echt ellende hoor de afgelopen weken op tinder..
gesprekken slaan dood of komen helemaal niet op gang,
ik vind er echt niks aan op deze manier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven