Groen zwembad
woensdag 19 juli 2017 om 20:10
Zoooo, wat een prutsert ben ik!
Is het eindelijk eens lekker zwemweer, trekken de kinderen enthousiast het dek van het zwembad (zo'n groot rond opzetting van Intex) ennnnnn GROEN!
Eerst aan de slag gegaan met PH -. Toen die in orde was een chloorshock. Vervolgens bijna een liter anti-alg. En nu is nog steeds alles groen en glibberig.
Is er iemand met de gouden tip? En hoe snel na de anti-alg kun je eventueel resultaat verwachten?
Laatste oplossing is leeg laten lopen, maar zomaar 16.800 liter water weg laten lopen vind ik best jammer....
Is het eindelijk eens lekker zwemweer, trekken de kinderen enthousiast het dek van het zwembad (zo'n groot rond opzetting van Intex) ennnnnn GROEN!
Eerst aan de slag gegaan met PH -. Toen die in orde was een chloorshock. Vervolgens bijna een liter anti-alg. En nu is nog steeds alles groen en glibberig.
Is er iemand met de gouden tip? En hoe snel na de anti-alg kun je eventueel resultaat verwachten?
Laatste oplossing is leeg laten lopen, maar zomaar 16.800 liter water weg laten lopen vind ik best jammer....
woensdag 19 juli 2017 om 20:27
Na een chloorshock een nacht laten staan, de volgende dag zou het dan weer helder moeten zijn.
Wat ook wil helpen als je het zwembad niet gebruikt is er altijd een drijver met chloortabletten in te laten drijven.
Mocht je er de bijpassende pomp op hebben......zal dit veel vaker voorkomen, dit pompje heeft te weinig capaciteit voor het zwembad.
Je kan er beter een zandfilterpomp op aansluiten.
Wat ook wil helpen als je het zwembad niet gebruikt is er altijd een drijver met chloortabletten in te laten drijven.
Mocht je er de bijpassende pomp op hebben......zal dit veel vaker voorkomen, dit pompje heeft te weinig capaciteit voor het zwembad.
Je kan er beter een zandfilterpomp op aansluiten.
woensdag 19 juli 2017 om 20:57
Dit is echt onzin, ik heb een drijver met tabletjes en vorig jaar heb ik het zwembad in het hele seizoen 1 keer moeten verversen. En dat was omdat we op vakantie waren geweest.sneeuwvrouw schreef: ↑19-07-2017 20:36Daarom heb ik geen opblaaszwembad. Dat is een week leuk en daarna is dat ding vies en kan het de vuilnisbak in..
woensdag 19 juli 2017 om 21:30
Ze zullen toch wel anti-alg middelen verkopen?

http://www.marozwembaden.nl/wb/pages/ba ... hp?lang=NL
Er bestaan veel verschillende merken.

http://www.marozwembaden.nl/wb/pages/ba ... hp?lang=NL
Er bestaan veel verschillende merken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 19 juli 2017 om 23:21
Een pomp heb ik uiteraard (al vraag ik me af of de pomp die erbij zat krachtig genoeg is). En ook een chloordrijver zit er standaard in.
Ik had misschien wat weinig geduld maar heb net de stop eruit getrokken. Denk dat de hoeveelheid water die ik hiermee verspil minder schadelijk is voor het milieu dan het toevoegen van al die chemicaliën. En dan de kans dat het alsnog niet goed is en weg moet.
Morgen het bad maar eens flink schrobben.
Ik had misschien wat weinig geduld maar heb net de stop eruit getrokken. Denk dat de hoeveelheid water die ik hiermee verspil minder schadelijk is voor het milieu dan het toevoegen van al die chemicaliën. En dan de kans dat het alsnog niet goed is en weg moet.
Morgen het bad maar eens flink schrobben.