Slopen naast mijn huis
donderdag 20 juli 2017 om 11:41
Een paar jaar geleden heb ik mijn huidige huis gekocht, mede omdat het naast de school was waar mijn kinderen heen gingen. Inmiddels heeft de jongste afscheid genomen van groep 8 en vanmorgen kreeg ik het bericht dat de school wordt gesloopt. Geen oorzakelijk verband overigens, de school was een paar maanden geleden al verhuisd naar een nieuw gebouw. Kennelijk hebben diverse partijen het oude gebouw bekeken en besloten dat het niet rendabel was om te renoveren en hergebruiken. In de brief van de gemeente stond dat men hoopt in het najaar te kunnen zeggen wat er met het terrein gaat gebeuren. Het oude gebouw laten staan zou leiden tot verloedering.
Is dat zo? Kun je beter een braakliggend terrein hebben dan een oud gebouw, qua overlast en verloedering. Ik merk er nu weinig van, maar straks verandert het terrein als de kattenbak van de straat of zo.
Wel vind ik het een vervelende onzekere situatie. Je moet maar afwachten wat er komt, en ik kan een heleboel partijen verzinnen die ik liever niet als buur zou hebben. Of wat als ze er een flatgebouw neerzetten?
Eigenlijk ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen, met goede en slechte afloop. Puur uit nieuwsgierigheid, want er is toch nog niets bekend hier
Is dat zo? Kun je beter een braakliggend terrein hebben dan een oud gebouw, qua overlast en verloedering. Ik merk er nu weinig van, maar straks verandert het terrein als de kattenbak van de straat of zo.
Wel vind ik het een vervelende onzekere situatie. Je moet maar afwachten wat er komt, en ik kan een heleboel partijen verzinnen die ik liever niet als buur zou hebben. Of wat als ze er een flatgebouw neerzetten?
Eigenlijk ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen, met goede en slechte afloop. Puur uit nieuwsgierigheid, want er is toch nog niets bekend hier
donderdag 20 juli 2017 om 11:45
Oud gebouw = trammelant. Dan kun je beter een braakliggend terrein hebben.
Hier zijn e een school aan het verbouwen (niet eens slopen) en hebben vandalen er huis gehouden, alle ramen aan de binnenzijde kapot. Leuke kostenpost.
Bij de gemeente kun je vragen wat het bestemmingsplan is en nagaan of er bouwvergunningen worden aangevraagd.
Hier zijn e een school aan het verbouwen (niet eens slopen) en hebben vandalen er huis gehouden, alle ramen aan de binnenzijde kapot. Leuke kostenpost.
Bij de gemeente kun je vragen wat het bestemmingsplan is en nagaan of er bouwvergunningen worden aangevraagd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 20 juli 2017 om 11:56
Ik heb trouwens, nu ik er aan denk, in mijn studententijd in een buurt gewoond waar een sportcomplex werd gesloten.
Dat werd dus gaandeweg een soort afvoerputje van de samenleving.
Ruiten werden ingegooid, hangjongeren. Mensen die gingen joyriden op het parkeerterrein, overal bierflesjes, peuken en ander afval. Tot een kraakpoging aan toe. Na een half jaar (!) overlast is het gebouw alsnog neergehaald.
Dat werd dus gaandeweg een soort afvoerputje van de samenleving.
Ruiten werden ingegooid, hangjongeren. Mensen die gingen joyriden op het parkeerterrein, overal bierflesjes, peuken en ander afval. Tot een kraakpoging aan toe. Na een half jaar (!) overlast is het gebouw alsnog neergehaald.
anoniem_335003 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 11:59
0.62% gewijzigd
donderdag 20 juli 2017 om 12:19
Dit was de vraag, "Is dat zo? Kun je beter een braakliggend terrein hebben dan een oud gebouw, qua overlast en verloedering. "
Als het wordt verhuurd, zou ik dat liever hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 20 juli 2017 om 12:43
Niet alleen mensen is een probleem. Hier in de omgeving is een wijk die deels gesloopt wordt. Nu kan 1 huis steeds niet gesloopt worden omdat daar allerlei beschermde dieren in zitten. De andere huizen van het rijtje zijn al wel weg, maar die ene mag niet weg omdat er vleermuizen, zwaluwen en steenmarters in zitten/gezeten hebben. Dus dan kan de school maar beter zsm weg zijn, voordat die dieren er in komen.
donderdag 20 juli 2017 om 13:21
Een braakliggend terrein in de stad zal ongetwijfeld een grasveld worden. het is bouwgrond dus de kans dat de gemeente er weer iets op zet is natuurlijk altijd aanwezig. maar als je in een stad woont is het ook wel logisch dat de bebouwing verandert door de jaren heen. als je op tijd bezwaar wil kunnen maken moet je de bestemmingsplannen en vergunningsaanvragen in de gaten houden. misschien hebben ze in jouw gemeente een maildienst waar je je op in kunt schrijven? dan krijg je een overzicht van aangevraagde vergunningen in je mail. heb ik mij ook op ingeschreven in mijn stad.
Don't cry, buy a bag and move on.
donderdag 20 juli 2017 om 13:36
Toen ze hier een groot bedrijfspand hadden geslopt nadat het eerst tijdelijk legaal werd gebruikt door kunstenaars, is de omgeving eigenlijk best groen geworden. Er groeien struiken en alles is natuurlijk onkruid, maar het is eigenlijk best idyllisch? Zover ik weet geen echte overlast. Hooguit wat kinderen die op het veldje voetballen of mensen die met hun hond daar met een bal spelen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.