Napraattopic deel 88

07-07-2017 10:07 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Permabannelingen lezen hier natuurlijk gewoon nog mee of schrijven mee onder een andere nick. Die hebben vast de link van het andere forum voorbij zien komen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
@ moi : Als ik baas zou zijn van een forum zou het niet mijn keuze zijn om bij voorbaat mensen uit te sluiten op basis van een 'horen zeggen beleid' van een ander forum. Het kan voor jou allemaal heel helder zijn hoe verknipt iemand is omdat je erbij was, maar de kans is groot dat zij er niet bij waren. Ze kunnen ook niet putten uit eventuele gegevens. Dus dan moeten ze af gaan op wat iemand anders er van vind. En ik vind niet dat je als beheerder van een forum zo subjectief/dictatoriaal zou mogen zijn door op basis daarvan mensen van je forum af te gooien.
shifty schreef:
23-07-2017 11:03
Als ik baas zou zijn van een forum zou het niet mijn keuze zijn om bij voorbaat mensen uit te sluiten op basis van een 'horen zeggen beleid' van een ander forum. Het kan voor jou allemaal heel helder zijn hoe verknipt iemand is omdat je erbij was, maar de kans is groot dat zij er niet bij waren. Ze kunnen ook niet putten uit eventuele gegevens. Dus dan moeten ze af gaan op wat iemand anders er van vind. En ik vind niet dat je als beheerder van een forum zo subjectief/dictatoriaal zou mogen zijn door op basis daarvan mensen van je forum af te gooien.
Sap heeft het allemaal breed uit op Viva gedaan elke keer, dus ik zou niet weten wat daar onduidelijk over zou moeten zijn. Ze heeft al lang en breed bewezen nogalal bizarre dingen te doen en te schrijven.
Maar joh, ieder zijn beleid. Zal er geen nacht wakker om liggen ☺️
yasmijn schreef:
23-07-2017 10:55
Daar ga ik absoluut niet van uit! O_O
Wat een aanname, zeg!

Je denkt toch niet dat permabannelingen hier niet meelezen ofzo, dat krijg je dan toch gewoon mee dat er een ander forum is.

Maar goed, dit is niet de plaats om daar een discussie over te voeren. Dat hoort daar.

Ik vind dit juist een prima plek om er over te hebben, aangezien het in principe over permabannelingen van hier gaat. En hier zitten mensen die er een mening over hebben waardoor ze daar niet zitten; die mening zou je dus daar er niet bij kunnen betrekken. Bovendien ligt het nogal gevoelig en is het ook persoonlijk waardoor juist een beetje afstand mij wel goed lijkt.

Ten opzichte van de uitnodigingen; Ja, dat is een aanname, maar ik zeg niet dat dat vanuit de beheerders zelf is en ook niet dat dat iets met het beleid van het forum te maken heeft. Ik denk dat het op een 'persoonlijke' uitnodiging is.
Er zijn wel meer redenen natuurlijk te bedenken waarom, iemand daar niet heen wil. Voor mij is het er ook meer dan 1.
Permabannelingen, weinig te doen, weer ergens inloggen, geen fut voor nog een fora, het is niet iets totaal nieuws. Zelfde mensen zelfde sfeer. Hier kan je als je wil eromheen forummen door de grootte. En been there and done that al 2x.
Enz enz enz.

Snap wel waarom je er wel wil zitten hoor. Maar snap de hele tijd die discussie niet als je daar geen zin in hebt. Om welke reden dan ook. Bloedje irritant.
Een deel van de permabannen die hier zijn ben ik het helemaal niet mee eens en een deel van de aanwezigen hier zonder permaban ook niet.

Ik ben daarom een groot voorstander van een schone bangeschiedenis in combinatie met elkaar openlijk mogen waarschuwen voor knettergekken die zich elders (hier bijvoorbeeld) al misdragen hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het punt met zoiets is dat de mensen die hier niet meer terecht kunnen wegens knettergek/irritant de eersten zijn die zich aanmelden bij zo'n ander forum omdat ze éindelijk weer mee kunnen doen. En ze doorgaans volgens mij ook fanatiek meelezen en dus als eerste weten dat het kan. En dat is ook meteen de reden dat ik me dus nooit bij dat soort fora aanmeld.
Ik denk dat het op een 'persoonlijke' uitnodiging is.

Als jij dat aanneemt dan kun je je afvragen wie dan een gevaarlijk gekkie uitnodigt. O_O
En iedereen weet waar zij toe in staat is.

Ik 'denk' dat de gekkies hier gewoon meelezen en gezien dat er een ander forum online is.
De (8) of welk getal je daar ook maar hebt staan is ineens weg! Net was ie er nog :O
tuurlijk wordt er door permagebanden mee gelezen hier. En die zullen zich op een nieuw forum meteen gaan aanmelden.
Nevermind, hij staat er weer ;-D Ik zweer je dat ie niet weg was! :P
Sazed schreef:
23-07-2017 11:28
Het punt met zoiets is dat de mensen die hier niet meer terecht kunnen wegens knettergek/irritant de eersten zijn die zich aanmelden bij zo'n ander forum omdat ze éindelijk weer mee kunnen doen. En ze doorgaans volgens mij ook fanatiek meelezen en dus als eerste weten dat het kan. En dat is ook meteen de reden dat ik me dus nooit bij dat soort fora aanmeld.
Oo, ik wel hoor, als ik het niks vind kan ik me zo weer afmelden. Hoe moeilijk kan het zijn. Eens een keer wat anders, kijken hoe het uitpakt.
Hier zitten ook nog voldoende gevaarlijke gekkies. :lol:
Er staat bij mij 48.
Of zou het er mee te maken hebben dat er net ( 6) stond, als je dat zonder spatie typt wordt dat op dit forum (6). Nu staat er weer (5). Ff kijken wat er gebeurt als het weer ( 6) zonder spatie wordt.
yasmijn schreef:
23-07-2017 11:30
Ik denk dat het op een 'persoonlijke' uitnodiging is.

Als jij dat aanneemt dan kun je je afvragen wie dan een gevaarlijk gekkie uitnodigt. O_O
En iedereen weet waar zij toe in staat is.

Ik 'denk' dat de gekkies hier gewoon meelezen en gezien dat er een ander forum online is.
Maar er zijn natuurlijk gewoon ook genoeg mensen die vinden dat een Sap of een HPL gewoon leuk mee zouden moeten kunnen doen en dat er niets mis is met ze. En het ermee oneens zijn dat ze niet meer mogen meeforummen. En ze dus uitnodigen voor zoiets. Want dan krijgt Truus een uitnodiging en Truus forumt altijd leuk mee, maar Truus was ook altijd wel aan het PB'en met Sap en vond het oneerlijk dat die niet meer mee mocht doen en vond dat ze verkeerd begrepen werd. En dan denk je Truus uit te nodigen, maar Truus neemt Sap gewoon mee.
En dan zit je daar met je gekkies en relschoppers.
Maar die 'gekkies' forummen hier ook gewoon mee hoor. Af en toe worden ze herkend, krijgen ze weer een perma en even later zijn ze weer terug.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 11:45
1.73% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
yasmijn schreef:
23-07-2017 11:33
Oo, ik wel hoor, als ik het niks vind kan ik me zo weer afmelden. Hoe moeilijk kan het zijn. Eens een keer wat anders, kijken hoe het uitpakt.
Hier zitten ook nog voldoende gevaarlijke gekkies. :lol:
Hier ben ik ook nauwelijks meer. Paar maanden pauze gehad, en ik kom er niet meer echt in geloof ik.
Sazed schreef:
23-07-2017 11:28

Ik ben er een beetje dubbel in. Enerzijds vind ik het ook lastig dat je minder makkelijk om mensen heen kan forummen omdat de spoeling dunner is. Anderzijds laat je dan een nieuw initiatief zich eerst ontwikkelen tot een meer volwassen forum alvorens je mee gaat doen, maar laat je de opvoeding wel meer in handen van juist degene die je daar het minst geschikt voor vindt.

Ik vind vooral dat het mij gewoon iets te bieden moet hebben zodat ik ook genegen ben er van mij uit iets in te stoppen. En een nieuw initiatief heeft dan bij mij meer ontwikkelingskrediet en een bestaande basis heeft dan meer ervaringskrediet. Het ervaringskrediet bij viva is bij mij een beetje op omdat viva zich als een klein kind gedraagt terwijl je een volwassen forum verwacht. Dat sayswho nog volwassen moet worden past binnen mijn verwachting. Wat niet zegt dat ik niet moe kan worden van het gejengel waar dan ook.
doornroosje9 schreef:
23-07-2017 11:45
Maar die 'gekkies' forummen hier ook gewoon mee hoor. Af en toe worden ze herkend, krijgen ze weer een perma en even later zijn ze weer terug.
Perma's hebben amper zin hier, er zijn tig manieren om er weer op te komen.
Sazed schreef:
23-07-2017 11:45
Hier ben ik ook nauwelijks meer. Paar maanden pauze gehad, en ik kom er niet meer echt in geloof ik.
Ik snap je. En dan zijn er wel wat topics die lopen maar je weet dat.......vul zelf maar in.
yasmijn schreef:
23-07-2017 11:50
Perma's hebben amper zin hier, er zijn tig manieren om er weer op te komen.
Dit.
Daarbij posten er al jaren gekkies en/of engnekken mee die blijkbaar net niet gek of eng genoeg zijn om geband te worden.

Hoort bij een openbaar forum.
shifty schreef:
23-07-2017 11:49
Ik ben er een beetje dubbel in. Enerzijds vind ik het ook lastig dat je minder makkelijk om mensen heen kan forummen omdat de spoeling dunner is. Anderzijds laat je dan een nieuw initiatief zich eerst ontwikkelen tot een meer volwassen forum alvorens je mee gaat doen, maar laat je de opvoeding wel meer in handen van juist degene die je daar het minst geschikt voor vindt.

Ik vind vooral dat het mij gewoon iets te bieden moet hebben zodat ik ook genegen ben er van mij uit iets in te stoppen. En een nieuw initiatief heeft dan bij mij meer ontwikkelingskrediet en een bestaande basis heeft dan meer ervaringskrediet. Het ervaringskrediet bij viva is bij mij een beetje op omdat viva zich als een klein kind gedraagt terwijl je een volwassen forum verwacht. Dat sayswho nog volwassen moet worden past binnen mijn verwachting. Wat niet zegt dat ik niet moe kan worden van het gejengel waar dan ook.
Ach ik forum hier al een jaar of 14 denk ik. En eens in de zoveel tijd is er een storm van kritiek op de mods, het beleid, het forum. Eens in de zoveel tijd wordt het forum vernieuwd en zegt iedereen te stoppen vanwege de bugs. En eens in de zoveel tijd wordt er een nieuw forum opgezet. Sommigen lopen even, soms zelfs een paar jaar. Maar het is allemaal niets nieuws. Gewoon zo om de 3-4 jaar jaar gebeurt dit. En dan is het altijd anders dan de vorige keren en nu is het écht klaar. Maar in praktijk blijft de overgrote meerderheid gewoon hier forummen, onder het klagen dat vroeger alles beter was, de regels minder strak waren/juist veel strakker waren/de topics beter/slechter/de mods beter/slechter/het beleid beter/slechter, afhankelijk van wie en wanneer je het vraagt.

Net als de topics over thuisblijfmoeders, borst- of flesvoeding, permabannelingen die komen en gaan, topics over hoe vaak je je handdoeken gebruikt en je bed verschoont en of je je wel of niet door 25 wildvreemden anaal moet laten uitwonen op een parkeerplaats in het bos komt ook dit gewoon om de zoveel tijd terug. Ik doe over 4 jaar wel weer mee, deze laat ik gaan.
Eleonora-2 schreef:
23-07-2017 11:53
Dit.
Daarbij posten er al jaren gekkies en/of engnekken mee die blijkbaar net niet gek of eng genoeg zijn om geband te worden.

Hoort bij een openbaar forum.
Ja, dat heb je op elk forum. En als je geen competente mods hebt die het niet kunnen/willen zien, dan kan een gekkie gewoon zijn/haar gang gaan.
Zelfs als je bedreigd wordt en je de berichten doorstuurt naar de CM kunnen ze er niets mee omdat het niet op dit platform gebeurd is.
Mijns inziens weet je dan dat je met een engnek van doen hebt en probeer je je forummers te beschermen.
Ik wacht nog even met dat nieuwe forum tot de spoeling iets dunner is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
_Marana_ schreef:
23-07-2017 11:34
Of zou het er mee te maken hebben dat er net ( 6) stond, als je dat zonder spatie typt wordt dat op dit forum (6). Nu staat er weer (5). Ff kijken wat er gebeurt als het weer ( 6) zonder spatie wordt.
Ja bingo, dat is het! Eerst stond er (5) en toen niets en toen (7). Het ligt dus aan de ( 6). Grappig! Mocht je het getalletje irritant vinden, dan moet je dus zorgen dat het ( 6) blijft ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven