Napraattopic deel 88

07-07-2017 10:07 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
friezinnetje2014 schreef:
23-07-2017 12:59
en dat nu een mod van een ander forum, hier uitleg gaat geven :facepalm:

Zullen we die van FOK dan ook maar even uitnodigen?
Ze schrijft hier ook gewoon mee hoor. Die facepalm is nergens voor nodig.
Life is short. Eat dessert first.
feow schreef:
23-07-2017 12:38
Jij vergeet dat ik zit te wachten op bloed en rondvliegende ledematen.
Als ik een rotbui heb kom ik langs; beloofd.
(6)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Werkelijk. Zeiken om het zeiken. De tech op sayswho is hier ook gewoon lid.

Jakkes, wat een negativiteit weer.
shifty schreef:
23-07-2017 12:15
Ik stel voor dat ik me 25 keer als een volslagen vreemde opnieuw voorstel. :whistle:
Dat noem ik vaste verkering. :heart:
feow schreef:
23-07-2017 12:43
Ik ga niet vet maken wat allemaal anti-reclame is, maar het komt me allemaal bekend voor (bij dat 'geen mail ontvangen' ging mijn ooglid zelfs even trillen)
Reclame? ik ben gewoon een normaal persoon, die in haar vrije tijd een forum opricht, geen commerciele instelling. Ik kom hier nauwelijks en al helemaal niet om reclame te maken maar ook om gewoon te forummen.

De enige reden dat ik reageerde was omdat het mij persoonlijk aangaat en ik mij ook persoonlijk betrokken voel als iemand zich niet veilig of whatever voelt op het forum waar ik beheerder ben. Daarnaast is het dus niet zo dat ik maar mag doen wat ik wil, ik ben ook gewoon gebonden aan de Nederlandse wet.

Als iemand zich zorgen maakt of problemen heeft kunnen ze inderdaad het beste mij benaderen via mail, ipv hier te klagen.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!

Ik schrijf hier gewoon mee. Ik word persoonlijk aangesproken als beheerder en daar reageer ik graag op. Ik ben overigens geen mod op het forum.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
doornroosje9 schreef:
23-07-2017 13:03
Ze schrijft hier ook gewoon mee hoor. Die facepalm is nergens voor nodig.
Ik vind hier meeschrijven onder de functie van daar om het beleid van daar uit te leggen niet zo ok eerlijk gezegd. Het is logisch dat dat nogal ergerlijk is voor mensen die niets met dat forum hebben.
_Marana_ schreef:
23-07-2017 13:24
Ik vind hier meeschrijven onder de functie van daar om het beleid van daar uit te leggen niet zo ok eerlijk gezegd. Het is logisch dat dat nogal ergerlijk is voor mensen die niets met dat forum hebben.
Hoe had ze Moi anders moeten bereiken dan? Die zei toch dat ze niet kon inloggen?

Ik vind de vrijdagavondlinkjes ook ergerlijk. Ik vind 'speurneuzen en multiquoten' ook ergerlijk. Ik vind zo veel hier ergerlijk.
En stel me nu niet de domme vraag: waarom kom je hier dan.
_Marana_ schreef:
23-07-2017 13:24
dit dus.
Kun je hier meeschrijven of niet, maar het is toch wel heel raar dat je dan hier uitleg gaat geven. En of je nou mod of beheerder bent, maakt me niet zo veel uit. Vandaar dat ik in mijn post ook zei: Dan kunnen die van FOk of welk ander forum ook wel uitnodigen. Hoe zou daar op geregeerd worden?
yasmijn schreef:
23-07-2017 13:27
Hoe had ze Moi anders moeten bereiken dan? Die zei toch dat ze niet kon inloggen?

Ik vind de vrijdagavondlinkjes ook ergerlijk. Ik vind 'speurneuzen en multiquoten' ook ergerlijk. Ik vind zo veel hier ergerlijk.
En stel me nu niet de domme vraag: waarom kom je hier dan.
Ik stel die vraag nooit. Ik begrijp waarom je hier komt. Maar ik vind je geklaag nog steeds ergerlijk.

En Moi valt te bereiken mbv mail.
23-07-2017 13:27
dit dus.
Kun je hier meeschrijven of niet, maar het is toch wel heel raar dat je dan hier uitleg gaat geven. En of je nou mod of beheerder bent, maakt me niet zo veel uit. Vandaar dat ik in mijn post ook zei: Dan kunnen die van FOk of welk ander forum ook wel uitnodigen. Hoe zou daar op geregeerd worden?
Was je ontgaan dat Mamica ook een vivaforummer is?

Ik wil wel een mod van FOK hierheen sturen, daar is mijn zus er een van. Die overigens ook op viva meeleest.
_Marana_ schreef:
23-07-2017 13:29
Ik stel die vraag nooit. Ik begrijp waarom je hier komt. Maar ik vind je geklaag nog steeds ergerlijk.

En Moi valt te bereiken mbv mail.

Mag je vinden, by all means :lol:
Dat boeit me voor geen meter. En dat snap jij best.
en het ging er niet om, dat moi niet kon inloggen, er werd gereageerd op de post dat moi vond dat je gepermabanden kon weigeren indien nodig.
yasmijn schreef:
23-07-2017 13:30
Was je ontgaan dat Mamica ook een vivaforummer is?

Ik wil wel een mod van FOK hierheen sturen, daar is mijn zus er een van. Die overigens ook op viva meeleest.
nee, dat is me niet ontgaan, maar FOK gaat hier niet posten over hun beleid hier en dat is wat er nu wel gebeurt. En dat vind ik erg vreemd. Maar goed, we worden het toch niet eens,
1. ik zeur niet
2. als het me ook maar enigszins gestoord had dat ik niet kon inloggen had ik dat wel laten weten daarro.
3. Ik heb geen zin in mensen als Sap, dus is inloggen al helemaal geen issue.
4. ik klaag niet.
23-07-2017 13:31
en het ging er niet om, dat moi niet kon inloggen, er werd gereageerd op de post dat moi vond dat je gepermabanden kon weigeren indien nodig.
Het interesseert me niet.
Ik vind dat dat dan op SW geplaatst moet worden en niet hier. Moi dient dan met het beheer daar de discussie aan te gaan. Maar ze geeft zelf al aan dat ze er geen seconde wakker van ligt.
Klaar dus.
MoirenPhae schreef:
23-07-2017 13:34
1. ik zeur niet
2. als het me ook maar enigszins gestoord had dat ik niet kon inloggen had ik dat wel laten weten daarro.
3. Ik heb geen zin in mensen als Sap, dus is inloggen al helemaal geen issue.
4. ik klaag niet.
Nou, klaar dus :lol:
yasmijn schreef:
23-07-2017 13:10

Dan praat je hier mee als lid niet als tech van SW toch? Dat vind ik ook geen handige keuze in elk geval.
En je meet ook een beetje met twee maten als je dit enerzijds niet de juiste plaats vind voor een gesprek over SW maar het wel prima vind als een mod van SW hier komt modereren.
yasmijn schreef:
23-07-2017 13:36
Nou, klaar dus :lol:
Dat neemt niet weg dat ik er natuurlijk wel wat van vind.
yasmijn schreef:
23-07-2017 13:10

Jij hebt geen alleenrecht op het genot van klagen hoor.

Allemaggies, zeiken we lekker mee is het weer niet goed!

:lips:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dat dus feow :proud:

Ik zou het enorm leuk vinden als een mod van Fok hier mee zou komen praten. Ik vind het ook leuk als een mod/tech van SW hier mee praat. Maar dan niet 'in functie'/om te modereren.
shifty schreef:
23-07-2017 13:36
Dan praat je hier mee als lid niet als tech van SW toch? Dat vind ik ook geen handige keuze in elk geval.
En je meet ook een beetje met twee maten als je dit enerzijds niet de juiste plaats vind voor een gesprek over SW maar het wel prima vind als een mod van SW hier komt modereren.
Hoezo modereren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mamica schreef:
23-07-2017 12:19
Beste Moiren,

Wettelijk mag je niet mensen zonder reden zomaar bannen van je forum, dit is niet toegestaan. Ook de baas moet zich aan de wet houden. Ik kan niet mensen bannen omdat ze in het verleden iets tegen iemand anders hebben gedaan (en keihard bewijs leveren dat het diezelfde persoon is onder een andere nick, praat veel over honden is niet voldoende, ook al weet jij of iemand anders daardoor of de manier van schrijven wel wie iemand is).

Ik ben de beheerder en dus aansprakelijk voor alles wat gebeurt op het forum. Ik weet dus niet wie 10 jaar geleden wat heeft gedaan op viva, het enige viva-en wat ik heb gedaan is voornamelijk op de kinderpijler geweest. Natuurlijk heb ik mij goed laten informeren en weet ik inmiddels dat er best heftige dingen kunnen voorvallen tussen bepaalde forummers, net zoals dit overal op het internet mogelijk is. Ik wil graag dat iedereen zich veilig voelt, als je je zorgen maakt kan je mij altijd pb'en op SW en je zorgen uiten, we kunnen dan samen op zoek naar een oplossing.

We zitten eigenlijk nog in de test fase en er waren wat problemen met inloggen die zijn nu opgelost. Ik heb nooit een mailtje van je ontvangen anders had ik je geholpen met je login probleem.

Vanavond zullen de huisregels, algemene voorwaarden en het privacy beleid online staan, je bent welkom om hierover mee te komen discusseren.

- Tech

Edit: en door het vele aantal nicks waaronder perma bannelingen ook hier steeds opnieuw verschijnen kan je zien dat het lastig is om iemand echt weg te houden, het is iets wat je als beheerder, maar ook als forummer alert en voorzichtig mee moet zijn.
Is er een wet dan?
Nouschi schreef:
23-07-2017 14:00
Hoezo modereren?

Ik vond de manier waarop de post is opgesteld en ondertekend meer gericht op modereren dan op discusseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven