Advies gevraagd

25-07-2017 21:35 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op internet aan het zoeken naar vergelijkbare verhalen voor advies maar kon niet veel vinden en kwam hier terecht en daarom mijn situatie maar rechtstreeks.

Ik ben man, getrouwd en vader van 2 beginnende pubers. Ruim 4 jaar geleden heb ik een affaire gehad van een paar maanden en hier zelf een einde aan gemaakt. Mijn vrouw begon daarna vragen te stellen omdat ze vermoedens had, ik ben eerlijk geweest en heb haar de ruimte gelaten om haar eigen keuzes te maken. Zij en ik hebben besloten om voor o.a. de kinderen voor onze relatie te vechten. Het zijn een paar moeilijke jaren geweest maar nu is onze relatie fijner dan ooit, we kijken er soms met humor op terug. Mijn vrouw zegt nu wel eens gekscherend dat zij nog krediet heeft als ze een leuke of mooie man ziet of ik doe dat zelf. Ik ben dom, slecht enz. geweest maar het is gebeurd, verleden en zal niet zomaar weer gebeuren.

Mijn minnares en ik hebben elkaar nooit meer gezien of contact gehad maar een paar weken terug nam ze contact met mij op wat ik afgewezen heb. Van het weekend kreeg ik een mail van haar met de boodschap dat ze een dochter heeft van 4 en dat ze 100% zeker weet dat ik de vader ben en zoals ik haar ken zal ze dit niet zomaar zeggen. Ze heeft mijn keuze om voor mijn vrouw te kiezen gerespecteerd en het me daarom nooit eerder willen melden, nu is ze toch gaan twijfelen omdat ze verwacht dat haar dochter ooit vragen gaat stellen en wil ze mij toch zelf de keuze laten maken hoe ik er mee om wil gaan. Het gaat haar niet om geld o.i.d. maar zelf zou ze het toch wel fijn vinden als haar dochter van jongs af aan weet wie haar vader is.

Bij mij gaan er een paar scenario's door mijn hoofd:
- Negeren maar ik ben bang dat ik toch altijd met onrust en een schuldgevoel blijf lopen. Daarnaast gun ik het kleine meisje niet dat ze er ooit achter komt dat zowel haar moeder en vader wisten hoe het zat maar dat dit voor haar geheim gehouden werd.
- Eerlijk zijn naar mijn vrouw maar ik ben bang dat het haar en de kinderen weer teruggooit in oude pijn en ellende.
- Thuis niets zeggen en zo nu en dan contact houden met het meisje maar ik kan en wil nooit meer liegen.

Heeft iemand nog andere tips? Ik zelf ben redelijk wanhopig omdat ik in mijn eigen scenario's weinig mogelijkheden zie.
Onverwachts schreef:
25-07-2017 22:56
Dank je, heel duidelijk. Ze heeft het gelezen, twee reacties:
- Dat meisje heeft recht om haar vader te kennen als ik het echt ben.
- Dan ontmoet ik je vlam waarschijnlijk toch eens.

Verder wil ze er nu niet over praten maar moet ze het zelf laten bezinken.
Knijp je handjes maar dicht met zo'n vrouw TO..
Goed dat je vrouw het gelezen heeft en op de hoogte is. Voortaan alles éérst aan haar laten lezen en met haar bespreken.
Ook de vaderschapstest. Ik zou alles zo open en eerlijk naar je vrouw toe communiceren. Niks meer verborgen houden.
Vraag haar ook hoe betrokken ze wil zijn en wat jullie samen gaan doen ect.
En vergeet nooit wat voor geweldige vrouw je hebt!
Ycjoo- schreef:
26-07-2017 01:11
Goed zo.
Ik hoop dat je alles uit je kast gaat halen om je vrouw hierin te steunen. Blijf praten en zorg goed voor haar.

Inderdaad. Lijkt me heel erg moeilijk voor haar.
Ginerva schreef:
25-07-2017 21:38

Eerst uitzoeken of het meisje echt je dochter is zo ja eerlijk vertellen aan je vrouw.

Hoe pijnlijk ook voor zijn vrouw, ik zou dit toch echt niet in het geniep gaan doen. Dat maakt namelijk het vertrouwen weer stuk en dat is erger dan dat de affaire weer opgerakeld wordt.

Edit: oeps, was vergeten dat ik dit tabblad nog had openstaan van gisteravond en had dus niet door dat er inmiddels dus meer reacties waren ;-D . Iemand een lading mosterd ;-D ?

Trouwens goede keuze TO en super hoe je vrouw gereageerd heeft!
Ik hoop dat je je vrouw destijds ook hebt verteld dat je zonder condoom hebt liggen batsen..
Eens betrek je vrouw vanaf het begin ook met de vadertest etc.
Niet liegen er is al zoveel kapot gemaakt.
Wat heb jij een geluk met je vrouw zeg...
als ik jou was zou ik alles op alles zetten en eventueel nieuw leed door je acties en eerlijkheid erover compenseren door extra aandacht. Trakteer haar waar je kunt, ga iets leuks doen samen... laat je waardering op zoveel mogelijk manieren zien
Lorem Ipsum
Schuldgevoelzoon schreef:
25-07-2017 21:57
Ik zou het als jouw vrouw zijnde het ergste vinden als je weer tegen me zou liegen en dit zou verbergen. Ik zou haar de mails dan ook laten lezen en haar erin betrekken en wellicht ook mee laten beslissen over de reactie richting de ex-minnares.

Persoonlijk vind ik dat het meisje geen leed hiervan mag hebben. Een DNA test lijkt me hoe dan ook onontkoombaar. Overigens kan dit altijd nog gerechtelijk gevorderd worden door de moeder namens haar dochter. Dan sta je er helemaal mooi gekleurd op.

Ik zou aldus als echtpaar zijnde reageren en meewerken. Daarna afhankelijk van de uitkomst.. nadenken over de toekomst. Vind het wel enorm heftig voor jullie, veel sterkte!
Dit dus!
bemby77 schreef:
26-07-2017 09:56
Ik hoop dat je je vrouw destijds ook hebt verteld dat je zonder condoom hebt liggen batsen..

Nou inderdaad. Niet alleen haar vertrouwen beschamen en jullie afspraken eenzijdig verbreken, maar ook nog eens doelbewust haar gezondheid in gevaar brengen is helemaal respectloos.
Dat ik dankbaar moet zijn hoe mijn vrouw gereageerd heeft klopt zeker maar ik heb ook wel een beetje lol om jullie. Het is net alsof alleen ik problemen zou hebben als ze anders zou reageren door mij er bijvoorbeeld uit te zetten maar zij zelf zal er ongeveer dezelfde problemen door hebben. De kinderen zijn degene die het meeste baat hebben bij haar opstelling.

Pfff.... wat een aannames betreffende gezondheid. Net alsof iedere minnares het met jan en alleman doet, als ik niet zeker wist dat zij niet zo was had ik wel meer getwijfeld aan de uitslag van een test. Daarnaast was de sex met mijn vrouw in die periode 0,0.

Ik begrijp niet wat er met mij gebeurd is maar nu ik het gevoel toegelaten heb is er een bijna onbedwingbare behoefte om het meisje te ontmoeten, bij mijn andere kinderen kan ik dat niet herinneren maar dat zal wel gekomen zijn doordat het besef toen langzaam gegroeid is. Ik zal deze gevoelens maar niet bespreken met mijn vrouw want dat is natuurlijk het tegenovergestelde van begrip enz. hebben voor haar.
S-Groot schreef:
26-07-2017 09:10
Hoe pijnlijk ook voor zijn vrouw, ik zou dit toch echt niet in het geniep gaan doen. Dat maakt namelijk het vertrouwen weer stuk en dat is erger dan dat de affaire weer opgerakeld wordt.

Edit: oeps, was vergeten dat ik dit tabblad nog had openstaan van gisteravond en had dus niet door dat er inmiddels dus meer reacties waren ;-D . Iemand een lading mosterd ;-D ?

Trouwens goede keuze TO en super hoe je vrouw gereageerd heeft!
Ik heb wel mosterd, wil jij er ook wat kaas bij? :biggrin:
oh jeeses, ben jij stom zeg... (TO bedoel ik)
Lorem Ipsum
Onverwachts schreef:
26-07-2017 16:08
Dat ik dankbaar moet zijn hoe mijn vrouw gereageerd heeft klopt zeker maar ik heb ook wel een beetje lol om jullie. Het is net alsof alleen ik problemen zou hebben als ze anders zou reageren door mij er bijvoorbeeld uit te zetten maar zij zelf zal er ongeveer dezelfde problemen door hebben. De kinderen zijn degene die het meeste baat hebben bij haar opstelling.

Pfff.... wat een aannames betreffende gezondheid. Net alsof iedere minnares het met jan en alleman doet, als ik niet zeker wist dat zij niet zo was had ik wel meer getwijfeld aan de uitslag van een test. Daarnaast was de sex met mijn vrouw in die periode 0,0.

Ik begrijp niet wat er met mij gebeurd is maar nu ik het gevoel toegelaten heb is er een bijna onbedwingbare behoefte om het meisje te ontmoeten, bij mijn andere kinderen kan ik dat niet herinneren maar dat zal wel gekomen zijn doordat het besef toen langzaam gegroeid is. Ik zal deze gevoelens maar niet bespreken met mijn vrouw want dat is natuurlijk het tegenovergestelde van begrip enz. hebben voor haar.
Ik snap je behoefte wel , dit komt ook omdat het meisje inmiddels al 4 is en jij dus al 4 jaar hebt moeten missen van haar leven als vader zijnde.
Juf_blauw schreef:
25-07-2017 22:50
Dit dus!!!!!!!

Niet stiekem achter je vrouws rug een vaderschapstest.... no way!!!!!

En iedere vrouw die beweert dat dat wel de beste optie is.. ?!?! Waar zitten jullie met je hoofd.

Eerlijkheid duurt het langst..
Misschien komt het omdat ik geen relatie heb dat ik er anders over denk, maar naar mijn idee was het zelf eerst uitzoeken de beste oplossing. En ik ben toch ook gewoon een vrouw :P
Onverwachts schreef:

Jou vrouw wist destijds ook niet beter dan dat jij trouw was aan haar, soms kan je er behoorlijk naast zitten

Je zet automatisch de gezondheid van je vrouw op het spel op het moment dat je vreemd gaat terwijl je geen condoom gebruikt.
Onverwachts schreef:
Jouw gevoelens. Daar heb jij recht op.

Maar jouw vrouw heeft ook recht op een eerlijk antwoord wanneer zij jou hiernaar vraagt. En ze zal dat zeker een keer gaan vragen.

Er zit niets anders op dan dat jullie elkaar in alles erbij betrekken. Dus jouw vrouw zal ook bij een eventuele ontmoeting aanwezig zijn.

En wie weet, zowel jouw vrouw als die andere vrouw vielen voor dezelfde man, jou. Wie weet hoe dat nog tussen die twee kan gaan lopen met dat gemeenschappelijk.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik vind je vrouw super, echt waar.

Wel grappig dat je haar (je voormalig minnares) lijkt te vertrouwen. Jouw vrouw durfde waarschijnlijk toentertijd ook te zweren dat haar man haar niet ontrouw was. Ze zal er vast niet over liegen hoor dat het jouw kind is. Maar zou niet al te stellig zijn dat ze eerlijk is.

En dat je het meisje wilt ontmoeten is niet meer dan logisch. Kan mij dat heel goed voorstellen. Maar zou toch de dna test afwachten, vooral omwille van het meisje.
Waarom heb ik het idee dat je de DNA test niet gaat doen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Edit:
Je verdient je vrouw niet. En zij verdient deze behandeling niet. Vreemdgaan zonder condoom, dit achter willen houden, zeggen dat zij er ook op achteruit gaat bij een scheiding dus maar beter kan blijven.

Ik kots ervan.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 26-07-2017 18:18
Reden: Te snel verstuurd
65.04% gewijzigd
Ginerva schreef:
26-07-2017 16:50
Jou vrouw wist destijds ook niet beter dan dat jij trouw was aan haar, soms kan je er behoorlijk naast zitten

Je zet automatisch de gezondheid van je vrouw op het spel op het moment dat je vreemd gaat terwijl je geen condoom gebruikt.
Niemand is 100% te vertrouwen.

Ik zal voortaan aan een condoom denken, oh nee het gaat hopelijk nooit meer gebeuren. Helemaal niets is goed te praten maar tussen vreemdgaan en vreemdgaan en of daar een condoom bij nodig is zit in mijn beleving een verschil, deze vrouw kon ik al jaren en het is te intens geworden waarbij een grens overschreden is.

(Eigenlijk moet ik hier helemaal niet op ingaan, het is niet meer relevant en ik zal het ook niet meer doen).
Onverwachts schreef:
26-07-2017 21:24
Niemand is 100% te vertrouwen.

Ik zal voortaan aan een condoom denken, oh nee het gaat hopelijk nooit meer gebeuren. Helemaal niets is goed te praten maar tussen vreemdgaan en vreemdgaan en of daar een condoom bij nodig is zit in mijn beleving een verschil, deze vrouw kon ik al jaren en het is te intens geworden waarbij een grens overschreden is.

(Eigenlijk moet ik hier helemaal niet op ingaan, het is niet meer relevant en ik zal het ook niet meer doen).
Klopt niemand is te vertrouwen
mamsvan schreef:
26-07-2017 17:27
Waarom heb ik het idee dat je de DNA test niet gaat doen ?
Omdat het voor mijn gevoel zinloos is en stel dat de uitslag negatief is dan zal ik ergens een beetje teleurgesteld zijn.

Maar hij gaat er gewoon komen en als het aan mij ligt zo snel mogelijk, ik vind dit verstandelijk gewoon noodzakelijk en tot die tijd ga ik geen enkel contact hebben. Mijn vrouw staat er overigens ook op en via de reguliere gezondheidszorg of door hun voorgeschreven.
Onverwachts schreef:
26-07-2017 21:27
Omdat het voor mijn gevoel zinloos is en stel dat de uitslag negatief is dan zal ik ergens een beetje teleurgesteld zijn.

Maar hij gaat er gewoon komen en als het aan mij ligt zo snel mogelijk, ik vind dit verstandelijk gewoon noodzakelijk en tot die tijd ga ik geen enkel contact hebben. Mijn vrouw staat er overigens ook op en via de reguliere gezondheidszorg of door hun voorgeschreven.
Wijze vrouw heb je
honingbijtje schreef:
26-07-2017 18:06
Edit:
Je verdient je vrouw niet. En zij verdient deze behandeling niet. Vreemdgaan zonder condoom, dit achter willen houden, zeggen dat zij er ook op achteruit gaat bij een scheiding dus maar beter kan blijven.

Ik kots ervan.

Je hebt helemaal gelijk dat ik haar niet verdien en ik heb na de affaire aangegeven dat zij de keus mocht maken om te scheiden en dat ik haar zoveel mogelijk vrijheid zou geven en dit geldt nog altijd voor ons beide. Zij gaf toen zelf aan dat zij en de kinderen er dan op achteruit gingen en het een kans moest krijgen. Uit de reacties maakte ik op dat een vrouw een gift is voor een man of dat ik niet zonder vrouw zou kunnen en daar moest ik om lachen. Ik ben tegenwoordig gelukkig met mijzelf en heb mijn vrouw alleen nodig om iets gelukkiger te worden, zij mag gelukkig zijn met zichzelf en ik hoop dat ik dat slechts een klein beetje mag aanvullen. Als haar geluk helemaal afhankelijk is van mij kap ik er vandaag nog mee want dat is onbegonnen werk.

Maar waar praat ik nu over: ons geluk staat op een 2e plaats, dat van de kinderen staat op de 1e plaats.
Zijn mannen nou echt zo dom ( sorry geld vast niet voor alle mannen), maar als je dan vreemdgaat gebruik je dan geen condoom?,

Bah, en dan gewoon thuis bij de moeder van je andere kinderen ( je vrouw ) gewoon verder gaan met dat zelfde werktuig!!, aaah baahh

Ik vind het ook zo leuk dat je zegt maar thuis had ik 0.0 sex, dus dat geeft je het recht om vreemd te gaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven