Advies gevraagd

25-07-2017 21:35 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op internet aan het zoeken naar vergelijkbare verhalen voor advies maar kon niet veel vinden en kwam hier terecht en daarom mijn situatie maar rechtstreeks.

Ik ben man, getrouwd en vader van 2 beginnende pubers. Ruim 4 jaar geleden heb ik een affaire gehad van een paar maanden en hier zelf een einde aan gemaakt. Mijn vrouw begon daarna vragen te stellen omdat ze vermoedens had, ik ben eerlijk geweest en heb haar de ruimte gelaten om haar eigen keuzes te maken. Zij en ik hebben besloten om voor o.a. de kinderen voor onze relatie te vechten. Het zijn een paar moeilijke jaren geweest maar nu is onze relatie fijner dan ooit, we kijken er soms met humor op terug. Mijn vrouw zegt nu wel eens gekscherend dat zij nog krediet heeft als ze een leuke of mooie man ziet of ik doe dat zelf. Ik ben dom, slecht enz. geweest maar het is gebeurd, verleden en zal niet zomaar weer gebeuren.

Mijn minnares en ik hebben elkaar nooit meer gezien of contact gehad maar een paar weken terug nam ze contact met mij op wat ik afgewezen heb. Van het weekend kreeg ik een mail van haar met de boodschap dat ze een dochter heeft van 4 en dat ze 100% zeker weet dat ik de vader ben en zoals ik haar ken zal ze dit niet zomaar zeggen. Ze heeft mijn keuze om voor mijn vrouw te kiezen gerespecteerd en het me daarom nooit eerder willen melden, nu is ze toch gaan twijfelen omdat ze verwacht dat haar dochter ooit vragen gaat stellen en wil ze mij toch zelf de keuze laten maken hoe ik er mee om wil gaan. Het gaat haar niet om geld o.i.d. maar zelf zou ze het toch wel fijn vinden als haar dochter van jongs af aan weet wie haar vader is.

Bij mij gaan er een paar scenario's door mijn hoofd:
- Negeren maar ik ben bang dat ik toch altijd met onrust en een schuldgevoel blijf lopen. Daarnaast gun ik het kleine meisje niet dat ze er ooit achter komt dat zowel haar moeder en vader wisten hoe het zat maar dat dit voor haar geheim gehouden werd.
- Eerlijk zijn naar mijn vrouw maar ik ben bang dat het haar en de kinderen weer teruggooit in oude pijn en ellende.
- Thuis niets zeggen en zo nu en dan contact houden met het meisje maar ik kan en wil nooit meer liegen.

Heeft iemand nog andere tips? Ik zelf ben redelijk wanhopig omdat ik in mijn eigen scenario's weinig mogelijkheden zie.
Je zal zo'n vader hebben zeg
canvas schreef:
04-08-2017 12:12
Nou, je hebt je nick goed gekozen.

Waarom moet het gelijk zo rigoureus? Je kunt ook contact houden met je kind zonder al te veel met je ex om te hoeven gaan, toch? Je zou een derde partij in kunnen schakelen als het je echt zo moeilijk valt, zodat je je ex niet hoeft te zien/horen/spreken als je je kind bezoekt. Je kunt er ook voor kiezen om enkel financiële steun te bieden. Het is niet gezegd dat je nu in het leven van je ex moet worden betrokken, louter omdat je een kind met haar hebt. Je gaat er nu al vanuit dat je ex geen afstand kan houden. Het is een keuze die jij ook kunt maken, om je eigen gezin te beschermen. Waar liggen je prioriteiten?

Rigoureus omdat ik denk dat het beter is een besluit te nemen voordat de definitieve uitslag er is en het toch niet blijkt te werken. Als het achteraf toch tot een scheiding komt lijkt mij dit pijnlijker dan nu. Ik wil de consequenties op me nemen als een soort boetedoening maar worstel er mee dat ik niet in staat ben mijn vrouw en kinderen "schadevrij" te houden. Mijn schuldgevoelens begonnen redelijk af te nemen totdat dit boven kwam, mijn eigenbelang in dit is dat ik geen zin heb in weer een paar van deze jaren.

Ex heeft aangegeven voor kind de bom gedropt te hebben en weten dat ik een kind heb maar daar naast geld niets voor kunnen betekenen lijkt mij onverdraaglijk. Geen overleg tussen ouders lijkt mij lastig en niet in het belang van kind. Ik had gehoopt dat mijn vrouw er een beetje bij betrokken wilde zijn maar zij heeft aangegeven voorlopig helemaal niets te maken willen hebben met afspraken, contact enz. tussen ex en mij. De mails en gedrag van ex tijdens de ontmoeting wijzen niet echt op afstandelijkheid maar na het lezen van de andere reacties vul ik waarschijnlijk ook wel teveel in vanuit mijn eigen gevoelens, dit is eigenlijk gewoon haar karakter waar ik verliefd op ben geworden.

Mijn prioriteit is mijn vrouw en kinderen nu zo min mogelijk pijn te doen maar die ellendige gevoelens zijn niet altijd te onderdrukken.
Tr0tter schreef:
04-08-2017 17:21
Waarom ben je, na je eerdere bedrog, weer/nog steeds niet eerlijk tegen je vrouw? Geef haar de kans om zélf de regie over haar leven in handen te krijgen, om zélf te kiezen of ze met jou getrouwd wil blijven nu blijkt dat je meer voor je neukerdje voelt dan voor haar.
Jij wilt zeggen dat ik haar moet vertellen over mijn gevoelens???
clueless17 schreef:
04-08-2017 18:20
:woa: :woa: :woa:

dus jij ziet je ex, na 4 jaar, voor 10 minuten, krijgt kriebels in je onderbuik en besluit gelijk om te gaan scheiden als kind je dochter blijkt te zijn???

ben je in de war door de gevoelens die de kop op staken toen je je ex zag, of ben je gewoon een ongelooflijke slappe zak??
Wauw, dit is een goede wake up. Bedankt!!!
canvas schreef:
04-08-2017 17:11
Flauwekul. Je gevoel kun je niet veranderen, wel wat je ermee doet. Dat TO daarom zomaar besluit om zijn gezin over de schutting te gooien is geen argument. 'Tja, ik voel nu eenmaal nog veel voor haar'. Kul. TO is met iemand anders getrouwd. Als dat kind niet van hem blijkt te zijn, kiest hij wel voor zijn gezin. Rara politiepet, eerlijk gezegd. Dus nou niet gaan miepen dat er nog veel gevoelens zijn en dat je daar niet omheen kunt en dus je vrouw en kinderen maar in de kliko moet gooien. Wees een kerel en hou op met zielepieten.
Maar zijn gevoel is al genoeg om de relatie met zijn vrouw te schaden. En dat gaat gebeuren. Dat is onvermijdelijk.

Het was beter geweest als zijn ex hem nooit meer had benaderd.
:facepalm: Zo dom dit
Onverwachts schreef:
04-08-2017 11:30

persoonlijk zou ik mij best bedrogen voelen als deze melding na de uitslag zou komen.

:woa:
Say what??? :rofl:
iones schreef:
04-08-2017 22:17
Maar zijn gevoel is al genoeg om de relatie met zijn vrouw te schaden. En dat gaat gebeuren. Dat is onvermijdelijk.

Precies.
Of
Het was beter geweest als zijn ex hem niet meer had vergeven.
Onverwachts schreef:
04-08-2017 22:09
Jij wilt zeggen dat ik haar moet vertellen over mijn gevoelens???

Jazeker. Wat is je relatie nog waard als je niet eerlijk bent/wilt zijn tegen haar? En zeker na je eerdere bedrog ben je het aan haar verschuldigd om open tegen haar te zijn, zodat zij zelf kan bepalen of ze nog wel een relatie met je wil.
Hoe kan je trouwens nog enigszins warme gevoelens hebben voor een vrouw die VIER jaar lang je kind bij je weg heeft gehouden. Je hebt al kinderen je weet zelf hoe kostbaar die eerste jaren zijn. Die krijg je nooit meer terug! En terwijl zij elke beslissing en elke taak over JULLIE kind op zich nam zorgde jouw vrouw samen met jou voor jullie kinderen. Overlegde ze als het goed is alles. Hield ze rekening met jouw gevoelens in de opvoeding ondanks dat je haar jaren geleden hebt bedrogen. Heeft ze waarschijnlijk onder andere uit liefde voor haar kinderen alles gedaan om de relatie met hun vader te redden.

Ik zeg niet dat je die vrouw moet haten. Daar heb je nu ook niks meer aan. Maar besef wel dat jouw vrouw beslissingen in hun belang van jullie allemaal heeft genomen. Jouw ex minnares vind ik maar egoïstisch en snap dus echt niet hoe je daar ja 10 minuten meteen warme gevoelens bij kunt hebben. Besef wat je hebt.
Westworld: :worship:
Het staat er toch heel duidelijk. TO koos voor zijn vrouw voor de kinderen. Niet uit liefde. Nu hij zijn ex weer heeft gezien met ook een kind beseft hij dat kiezen voor de kinderen niet is wat hij wil. hij voelt nl. liefde voor een ander. Beetje laat maar inmiddels is er nog een kind om rekening mee te houden. Dit gaat die eerste relatie nooit overleven
Mosterd.
Onverwachts schreef:
04-08-2017 11:30
Als de uitslag positief is zal ik de eer aan mijzelf moeten houden en zelf het initiatief tot een scheiding moeten nemen. Blijkbaar klopt er voor mij toch iets niet in onze relatie en nu zit ik te twijfelen of ik niet beter het initiatief kan nemen voordat de uitslag er is, persoonlijk zou ik mij best bedrogen voelen als deze melding na de uitslag zou komen. Misschien heb ik het helemaal fout en zou de mening van anderen waarderen.
Wat zijn dan je gevoelens voor je oudste kinderen? Hoe denk je dat die reageren als jij bij je nieuwe kind gaat wonen? Wat voor invloed heeft dat op heb op de lange termijn? Heb je daar al eens over nagedacht?
Maar dat maakt niet uit elske. Er is altijd een kind de dupe. Dus nu dat niet meetelt kan hij zijn hart volgen. Had hij beter eerder kunnen doen in plaats van dat vier jaar lang ontkennen
S-Meds schreef:
05-08-2017 09:14
Het staat er toch heel duidelijk. TO koos voor zijn vrouw voor de kinderen. Niet uit liefde. Nu hij zijn ex weer heeft gezien met ook een kind beseft hij dat kiezen voor de kinderen niet is wat hij wil. hij voelt nl. liefde voor een ander. Beetje laat maar inmiddels is er nog een kind om rekening mee te houden. Dit gaat die eerste relatie nooit overleven
Inderdaad. Uit alles blijkt een enorme respectloosheid voor zijn vrouw als mens en een compleet onvermogen zich in te leven. Ik juig de scheiding dan ook voor zijn vrouw alleen maar toe. Alleen de kinderen die in dit machtsspel de klappen opvangen, daarvoor bloed mijn hart.

Wat ik ook schokkend vind is dat ex-minnares de 'bom' dropt bij kind zonder ten eerste de test af te wachten en ten tweede ook maar enige overeenstemming over de rol van 'papa' in haar leventje!!!
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 05-08-2017 10:03
0.78% gewijzigd
De ex is in dit verhaal ook bijzonder. Want waarom deed ze t onveilig. Waarom voor deze weg kiezen. Een kind blootstellen aan zon situatie met willens en wetens. En ze kan dus heel goed iets verborgen houden.

Ik zou Sws als ik jou was nog flink veel posten hier om te spiegelen en te leren. Je bent nu in de war. Logisch ook.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
iones schreef:
04-08-2017 22:17

Eens met eerste stuk.
Tweede niet mee eens: buitenechtelijk kind moet je niet opzadelen met eeuwige vraag wie haar vader is.
Wat maak jij er een puinhoop van zeg. Je bedriegt je vrouw ,en nog wel onveilig ook nog. ( Heb je eigenlijk een soatest gedaan nadat je het onveilig met je "ex" hebt gedaan?).Je zei ergens dat de sex met je vrouw op dat moment 0,0 was, maar dat maakt niet uit, als je daarna nog sex met elkaar hebt gehad,kan ze evengoed besmet worden. Ik zou als vrouw zijnde al hard naar de huisarts gehold zijn.

Tenzij jij natuurlijk stellig beweerd hebt dat je het veilig hebt gedaan. Maar je ziet dat komt dan toch uit, zoals alles uit zal komen.

Nu neemt je "ex" (ex tussen haakjes, want ik vind dat iemand met wie je een buitenechtelijke relatie hebt gehad, niet onder de noemer ex vallen, maar goed dat is mijn mening), na 4 ! jaar contact op met de mededeling dat jullie een kind hebben samen.

Jij zegt dat je buiten het financieele , ook nog contact en overleg met de moeder van je eventuele dochtertje wilt hebben, want dat is in het belang van het kind. Dat vond jouw "ex" dus duidelijk niet, al 4 jaar lang niet. Dat zou voor jou al een alarmbel moeten zijn. Jouw "ex" wist vast wel dat je getrouwd was, en vond het geen probleem om dat te negeren. Fijne vrouw. gaat ook geen gelukkige relatie opleveren.

Nee de enige voor wie ik respect heb, in dit verhaal is jouw eigen vrouw, de moeder van je 2 kinderen.

Als jouw dochtertje idd van jou blijkt te zijn,lijkt het me ook niet verstandig om meteen maar naar haar moeder te rennen,en te gaan scheiden van je vrouw. Heb je enig idee wat daar allemaal bij komt kijken ?

Je hebt het hier over jouw gevoelens,jouw vrouw en jullie kinderen hebben ook gevoel. En natuurlijk werkt het niet als jij niet echt in die relatie wilt zitten, maar ik denk ook niet dat het werkt als jij verder gaat met je "ex", althans niet op korte termijn.

Jij hebt er een puinhoop van gemaakt, so deal with it. En er komt nog een hoop op je af, geloof me, welke keus je ook maakt.
Alhoewel ik denk dat er nog het minste op je af komt, als je bij je vrouw blijft en je afstand neemt van je "ex".Niet van je dochter als blijkt dat zij dat idd is. Dat hoeft niet als je dat niet wil.

Dat is misschien niet wat jij wil (afstand nemen van je "ex"), maar er zijn in dit verhaal meer mensen die iets niet willen he?
shift.delete schreef:
05-08-2017 10:38
Eens met eerste stuk.
Tweede niet mee eens: buitenechtelijk kind moet je niet opzadelen met eeuwige vraag wie haar vader is.
Maar dat hoeft ook niet. Je zou de waarheid kunnen vertellen als ze er naar gaat vragen. Nu is ze nog jong. En dan kun je haar als ze oud genoeg is de vader zelf laten benaderen.
En dan had die ex het gezin tenminste nog niet naar de knoppen geholpen. Maar volgens mij deed ze het erom.
Trotter: Met heel veel moeite heb ik mijn gevoelens met mijn vrouw besproken maar zij gaf aan dat al te weten en het voor haar en in het belang van de kinderen geen reden is om te scheiden. Op mijn vraag waarom ze dan op geen enkele manier bij het contact betrokken wil zijn gaf zij aan geen politie agent te zijn en het toch niet tegen te kunnen houden maar dat het mijn probleem en verantwoordelijkheid is om het op te lossen. "Helaas" kan ik dus niet weglopen van mijn probleem of het afschuiven op een ander.

Even een paar dingen rechtzetten.

Westworld: Jouw scenario geeft nuttige inzichten maar klopt niet helemaal. Ex heeft het, zoals ze het bij mij aangegeven heeft, stil gehouden uit respect voor mijn relatie en kinderen maar eerder niet genoeg beseft dat kind ooit vragen zou kunnen gaan stellen. De kinderen en ik zijn zeker een punt geweest voor de keuze van mijn vrouw maar zij is ook heel duidelijk geweest over praktische belangen voor haarzelf, hier staat ze het laatste jaar gelukkig wel heel anders in.

Elske: Ik denk helemaal niet na over een mogelijke toekomst met ex, het gaat mij om de gevoelens die ik ervaar, mis bij mijn vrouw en waar ik bang voor ben. Daar naast weet ik helemaal niets over de bedoelingen en gevoelens van ex, zoals al aangegeven heb ik haar gedrag waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd door mijn eigen gevoelens.

Honingbijtje: Ex heeft de bom bij mij gedropt en zover ik begrepen en gezien heb is kind nog helemaal nergens van op de hoogte.

Wc-pot: Zit jij in het kamp bij mijn vrouw blijven? Dan moet ik zeker niet teveel andere topics lezen :).

namita: Ik ben voor het gemak overgestapt op ex, dit is niet de juiste benaming maar ik weet geen betere. Jij draait het contact een beetje om: Rationeel wil ik 0,0 contact met ex, door kind lijkt dit mij onmogelijk en dan gaan mijn gevoelens met mij aan de haal. Ik noem mijn kinderen en vrouw weinig maar waar ik problemen heb met mijn gevoelens is dat zeker ook in hun belang.

iones: De huidige situatie is niet fijn maar als ik moet kiezen tussen jouw voorstel en de huidige dan toch liever deze. Ik ben blij dat ze niet eerder is gekomen toen de relatie met mijn vrouw veel slechter was maar ik moet er niet aan denken ineens een 12 jarige of nog ouder voor me te hebben staan.
Onverwachts: het lijkt me heel moeilijk wat je "overkomt" maar je klinkt heel oprecht. Je worstelt met het verleden en heden en dat is begrijpelijk.. keuzes van een aantal jaren geleden worden nu werkelijkheid en daar moet jij en je gezin mee dealen. Ook in het belang van een klein meisje van 4 dat nergens om gevraagd heeft. Ik vind dat je het goed doet. Take care
Je schrijft in je openingspost dat de relatie tussen jouw en je vrouw nu "fijner dan ooit" is. Je bent 10 minuten met ex-minnares en opeens denk je aan scheiden?

Bus van links? TO denk aub goed na voordat je een beslissing maakt en denk er idd bij na dat ex-minnares de afgelopen 4 jaar je kind bij je heeft weggehouden (als het je kind is). Ik vind het maar een slap excuus dat ze respect zou hebben voor jou en je gezin en het daarom niet heeft gezegd. Dit is nou niet echt een "ding" wat je om wat voor reden dan ook maar even achterwege laat!!
Ik zit in geen 1 kamp to. Ik wil dat je echt doet wat jij echt wilt. En je bent nu verward door dit grote nieuws. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het bijzonder apart is dat de ex zo met dingen omgaat. Jij bent verblind. Je piek dal momenten spatten van t Sherm af.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
ik vind het apart dat hij getrouwd is met een vrouw waarbij hij geen gevoelens heeft maar wel handig en praktisch niemt als uitgangspunten voor de relatie. En 1 blik op ex en hij heeft die gevoelens wel voor haar. Te lang vastgehouden aan verkeerde keuze? Nu is iedereen daar de dupe van. TO, ex maar ook vrouw die met een man moet leven die van een ander houdt. Kinderen zijn de dupe altijd maar er is nu nog een derde kind om rekening mee te houden. In dit geval zou ik zeggen: kies met je hart en niet met je portemonnee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven