Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-07-2017 20:13
Als ik jouw vaardigheden zou hebben en in dezelfde situatie zou zitten dan zou ik ook op fora schrijven. Daarnaast zou ik mijn vaardigheden inzetten om een leuke profieltekst te schrijven. Als ik een relatie zou willen en ik woon in een dorp en heb weinig vrienden en kennissen zou dat voor mij de manier zijn om een vrouw te vinden.
Ik zou ook een tekst schrijven die ik kan gebruiken om op andere profielen te reageren, met ruimte voor het specifieke profiel waar ik op reageer. Die tekst zou ik naar elke vrouw sturen op de site die qua leeftijd in de buurt komt.
Eens! Jonas, je hebt zo te lezen niemand om je heen waar je 'wat aan hebt', dus kijk vooral verder dan je directe omgeving.
Voor jou ook een :hug: ik vind het echt knap hoe je je best doet om in te gaan op alles wat jou hier aangedragen wordt!
safrat schreef:
27-07-2017 21:04
Misschien omdat je je snel afgewezen voelt. Als je het hebt over bijvoorbeeld pesten dan heb je die kennis. Als ervaringsdeskundige loop je minder risico om afgewezen te voelen. Daarnaast is het lastig om iets te zeggen over iets waar je geen verstand van hebt. Steun is overigens wel iets waar je verstand van hebt. Je hebt het zelf nodig en als geen ander weet je hoe de ander jou het beste kan steunen. In dat opzicht moet je kunnen aanvoelen wat de ander nodig heeft? We zijn namelijk zo'n beetje allemaal hetzelfde. Er is wel een genderverschil.
Ik vermoed dat ik het op zo'n momenten niet altijd van woorden moet hebben, integendeel zelfs. Een knuffel kan veelal wel maar dan heb ik alsnog schrik dat het verkeerd zou overkomen.
Genderverschil m.b.t. steun?
doit_ schreef:
27-07-2017 21:15
Eens! Jonas, je hebt zo te lezen niemand om je heen waar je 'wat aan hebt', dus kijk vooral verder dan je directe omgeving.
Voor jou ook een :hug: ik vind het echt knap hoe je je best doet om in te gaan op alles wat jou hier aangedragen wordt!
Het zal er wel op neerkomen maar er komt iets oneerbiedig bij kijken als ik het zo heb over m'n directe omgeving.
Maar het is wel een feit vrees ik.

:hug: terug!
Ik probeer m'n best te doen.
Ik hoop vooral dat het niet tegensteekt bij de anderen :)
Ik rond net de ene opleiding af en het plan was naar de volgende te gaan, maar ik heb het niet gehaald. Als plan B had ik een flink aantal sollicitaties de deur uitgedaan en ook op gesprek geweest (ook in de sector die ik wil) maar ook daar is uiteindelijk niets uitgerold. En nu zit ik met een heel fikse studieschuld, niet in de gewenste sector en verdoemd tot een klote winkelwerk baantje fulltime. En ik weet uit ervaring dat ik dat niet lang vol ga houden. En ben dus heel erg bang dat het komend tussenjaar weer zo vreselijk mis gaat omdat ik geen concreet doel meer voor me heb. En één ding heb ik duidelijk gezegd; Dit, zo diep zitten, nóóit meer. Nog geen maand, echt nóóit meer.

Maar goed, is een beetje offtopic natuurlijk hier :$
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
JonasV91 schreef:
27-07-2017 21:18
Ik vermoed dat ik het op zo'n momenten niet altijd van woorden moet hebben, integendeel zelfs. Een knuffel kan veelal wel maar dan heb ik alsnog schrik dat het verkeerd zou overkomen.
Genderverschil m.b.t. steun?
Ja, dat viel me hier op. Iemand deelt een naar verhaal en vrouwen komen dan met knuffels, bloemetjes etc. Mannen komen meer met oneliners. De mannen in mijn omgeving bieden meer praktische steun. Samen een activiteit doen bijvoorbeeld.
LaFolie schreef:
27-07-2017 21:26
Ik rond net de ene opleiding af en het plan was naar de volgende te gaan, maar ik heb het niet gehaald. Als plan B had ik een flink aantal sollicitaties de deur uitgedaan en ook op gesprek geweest (ook in de sector die ik wil) maar ook daar is uiteindelijk niets uitgerold. En nu zit ik met een heel fikse studieschuld, niet in de gewenste sector en verdoemd tot een klote winkelwerk baantje fulltime. En ik weet uit ervaring dat ik dat niet lang vol ga houden. En ben dus heel erg bang dat het komend tussenjaar weer zo vreselijk mis gaat omdat ik geen concreet doel meer voor me heb. En één ding heb ik duidelijk gezegd; Dit, zo diep zitten, nóóit meer. Nog geen maand, echt nóóit meer.

Je bent uitgeloot dus? Kan je niet een stage doen?
JonasV91 schreef:
27-07-2017 21:20
Het zal er wel op neerkomen maar er komt iets oneerbiedig bij kijken als ik het zo heb over m'n directe omgeving.
Maar het is wel een feit vrees ik.

:hug: terug!
Ik probeer m'n best te doen.
Ik hoop vooral dat het niet tegensteekt bij de anderen :)
Meer dan je best kun je niet doen Jonas. Je best doen is genoeg. Als dat niet tot gewenste resultaten gaat leiden, dan weet je dat je alles gedaan hebt wat je kon doen en kun je in die zin dus altijd tevreden zijn, ongeacht het resultaat.
Dina80 schreef:
27-07-2017 17:46
Goed gedaan, man! Ben blij voor je!
Dank je wel, hoewel het inmiddels alweer over is, waren het toch leuke dagen. Maar goed, het meiske was ook 21 lentes jong dus ik verwachtte er ook niet zoveel van. Ik heb ervan genoten voor zolang het duurde.
LaFolie schreef:
27-07-2017 21:26

Wat vervelend LaFolie. Ik kan me voorstellen dat het nu wat uitzichtloos lijkt. Wellicht een idee om alles wat je op dit moment dwars zit eens onder elkaar te zetten op papier zodat je voor jezelf goed overzicht krijgt? Dan kun je meteen je gedachten een beetje ordenen. Bovendien zijn problemen vaak groter in ons hoofd dan dat ze in werkelijkheid zijn. Zodra je alles op papier hebt, kun je per probleem concrete acties bedenken om de situatie te verbeteren. Het liefst kleine behapbare acties waarvan je er vrijwel meteen een paar uit kunt voeren. Dan sla je namelijk meteen de weg naar verbetering weer in en zet je de eerste stappen om de negatieve spiraal waarin je nu zit weer om te buigen naar een positieve spiraal.

Niet bij de pakken neer gaan zitten hoor. Je kunt het! Ik geloof in jou, en ik hoop dat jij het geloof in jezelf ook snel weer terug vindt.

Oh, en als je het linkje hieronder volgt, dan zie je nog vier redenen om voor te leven. :-)

https://www.ah.nl.kpnis.nl/static/produ ... es_JPG.JPG
watmoetikhiervandenken schreef:
27-07-2017 21:49
Dank je wel, hoewel het inmiddels alweer over is, waren het toch leuke dagen. Maar goed, het meiske was ook 21 lentes jong dus ik verwachtte er ook niet zoveel van. Ik heb ervan genoten voor zolang het duurde.
Snoeper :clown:

Er is dus nog hoop.
(Ik zal het maar zo interpreteren)

Het belangrijkste is dat het je een goed gevoel opbracht :P

Hoe heb je het aangepakt als ik vragen mag?
Ik bedoel, kan je beschrijven hoe je van toen naar nu bent geraakt?
Hoe verliep de ontmoeting en hoe is het tot nu blijven duren?
safrat schreef:
27-07-2017 20:41
Ik dwing je wel te kiezen. Kies de meest positieve uit. En schiet een beetje op. Ik ga er geen uren op wachten. :whip: :D
Niet echt tevreden maar bon, het resultaat:

Idealistisch | analytisch | bedachtzaam | fatsoenlijk | geduldig | (?) | zuinig | behulpzaam | zachtaardig | fideel | (?) | flegmatiek | diepzinnig | betrouwbaar | introvert | bescheiden | geremd | ingetogen | onderzoekend | droog | hoffelijk | ondeugend | innovatief | vriendelijk | motiverend | creatief | Mild | rechtvaardig | rationeel | rebels | sceptisch | stimulerend | vreedzaam | verlegen | serieus | mysterieus | ondoorgrondelijk | observerend | Open | meegaand | Principieel/perfectionistisch
Humoristisch en zonderling? De laatste is niet negatief.

Er valt voor elke eigenschap wel wat te zeggen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik ze allemaal heb. Misschien geldt dat voor iedereen.

Ik ben het wel eens met jouw keuze al valt alles te betwisten. Intelligent versus idealistisch bijvoorbeeld. Kniesoorgedoe.

Al met al heb je dus aardig wat positieve eigenschappen. Daar kan je wel wat mee.
Daarnaast heb je natuurlijk ook vaardigheden die verband houden met die eigenschappen. Het goed kunnen schrijven gaat samen met intelligent zijn en innovatief zijn. Diepzinnig en creatief ook.

Geloof je wel dat je die eigenschappen ook daadwerkelijk hebt of heb je ze genoemd omdat dat moest?
JonasV91 schreef:
27-07-2017 22:04
Hoe heb je het aangepakt als ik vragen mag?
Ik bedoel, kan je beschrijven hoe je van toen naar nu bent geraakt?
Hoe verliep de ontmoeting en hoe is het tot nu blijven duren?
Dit valt me gelijk op, analyseren? Maar het is ook wel zinvol om te weten hoe relaties "normaal" ontstaan. Ik had er destijds ook een enorme behoefte aan daar achter te komen.
JonasV91 schreef:
27-07-2017 22:06
Niet echt tevreden maar bon, het resultaat:

Idealistisch | analytisch | bedachtzaam | fatsoenlijk | geduldig | (?) | zuinig | behulpzaam | zachtaardig | fideel | (?) | flegmatiek | diepzinnig | betrouwbaar | introvert | bescheiden | geremd | ingetogen | onderzoekend | droog | hoffelijk | ondeugend | innovatief | vriendelijk | motiverend | creatief | Mild | rechtvaardig | rationeel | rebels | sceptisch | stimulerend | vreedzaam | verlegen | serieus | mysterieus | ondoorgrondelijk | observerend | Open | meegaand | Principieel/perfectionistisch
Je vergeet een super belangrijke: Humor! In sommige berichten kun je heel grappig maar ook wel droog uit de hoek komen. Ik weet alleen niet precies hoe ik die humor moet typeren, het is wel iets anders dan droog.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 27-07-2017 23:06
1.85% gewijzigd
safrat schreef:
27-07-2017 22:42
Humoristisch en zonderling? De laatste is niet negatief.

Er valt voor elke eigenschap wel wat te zeggen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik ze allemaal heb. Misschien geldt dat voor iedereen.

Ik ben het wel eens met jouw keuze al valt alles te betwisten. Intelligent versus idealistisch bijvoorbeeld. Kniesoorgedoe.

Al met al heb je dus aardig wat positieve eigenschappen. Daar kan je wel wat mee.
Daarnaast heb je natuurlijk ook vaardigheden die verband houden met die eigenschappen. Het goed kunnen schrijven gaat samen met intelligent zijn en innovatief zijn. Diepzinnig en creatief ook.

Geloof je wel dat je die eigenschappen ook daadwerkelijk hebt of heb je ze genoemd omdat dat moest?
Zonderling zou ik niet meteen als iets positiefs omschrijven. Vind maar eens een zonderlinge meid :P

Bepaalde rijen waren moeilijker dan andere. Enerzijds soms moeilijk te koppelen en soms een aantal in dezelfde rij waardoor kiezen moeilijk werd.

Eerlijk gezegd staan ze daar enkel omdat ik die opdracht kreeg.
Ik heb ze bewust gekozen natuurlijk dus in dat opzicht lijk ik ergens wel te geloven dat ik die eigenschappen heb.
Anderzijds verval ik in onverschilligheid. 'Achja.' Geen idee maar het is wel klote.
Knuffels om de gewenste stofjes aan te maken? :hihi:
ooitverlegen schreef:
27-07-2017 23:02
Dit valt me gelijk op, analyseren? Maar het is ook wel zinvol om te weten hoe relaties normaal ontstaan. Ik had daar ook een enorme behoefte aan omdat ik daar destijds ook achter probeerde te komen.

Je vergeet een super belangrijke: Humor! In sommige berichten kun je heel grappig maar ook wel droog uit de hoek komen. Ik weet alleen niet precies hoe ik die humor moet typeren, het is wel iets anders dan droog.
Hij hoeft er natuurlijk niet op in te gaan. Maar hij gaf de tip om het eventueel ook op die manier te proberen. Maar aangezien ik geen idee heb hoe ik het moet aanpakken lijkt het me interessant om zijn verhaal te lezen. Dan kan ik er misschien ook iets uitpikken dat in mijn situatie nuttig kan zijn.

Mijn humor is speciaal (geen idee, maar 'eigenaardig' klinkt weer negatiever).
Niet iedereen kan het appreciëren/begrijpen vrees ik.
Ik vermoed dat onbekenden er nog meer 'last' van hebben.
Net zoals ik sarcasme in de real world soms moeilijk of niet begrijp.

Ik ben benieuwd welke definitie er komt aanwaaien :nut:
Ik ben ook zonderling. Zo ben ik gewoon. Ik zie dat niet als iets negatiefs. Eenzelvig en apart. Twee woorden die bij elkaar het zelfde betekenen toch? En nu ik dit schrijf denk ik dat jij niet erg zonderling bent.

Die onverschilligheid snap ik. Dat zit hem voornamelijk in de hoeveelheid. Ik wilde 500 eigenschappen opschrijven. Het zijn er iets meer maar zag ook dat er bedachtzaam er 2 keer instond. Dat zegt wel iets over mij. :P

Gedwongen of niet. Ik denk dat ze wel juist zijn. Doe er wat mee. Ga lekker schrijven? De brandweer doet het vast goed bij vrouwen. Die nieuwe studie ook.
safrat schreef:
27-07-2017 23:16
Ik ben ook zonderling. Zo ben ik gewoon. Ik zie dat niet als iets negatiefs. Eenzelvig en apart. Twee woorden die bij elkaar het zelfde betekenen toch? En nu ik dit schrijf denk ik dat jij niet erg zonderling bent.

Die onverschilligheid snap ik. Dat zit hem voornamelijk in de hoeveelheid. Ik wilde 500 eigenschappen opschrijven. Het zijn er iets meer maar zag ook dat er bedachtzaam er 2 keer instond. Dat zegt wel iets over mij. :P

Gedwongen of niet. Ik denk dat ze wel juist zijn. Doe er wat mee. Ga lekker schrijven? De brandweer doet het vast goed bij vrouwen. Die nieuwe studie ook.

Zou iemand zoals jij op kot gaan? Er is in Antwerpen een hele toren waar een groot deel voorzien is voor studentenkoten. Het zou dan helemaal geniaal zijn mocht ik een Safrat Jr vinden aldaar :jump:

Je hebt de lijst zelf samengesteld? O_O
Ook algemeen onverschillig. Als in 'Het zal me allemaal worst wezen...' maar dat is natuurlijk verre van ideaal om motivatie voor iets te kweken. Precies of er ligt een hele laag mist op m'n gevoelswereld en enkel als het zodanig ingrijpend is zorgt het ervoor dat het zonnetje (dat altijd wel schijnt) zichtbaar wordt. Een Safrat Jr zou de zon op zich zijn :sun:

Hypothetisch.
Stel dat ik jouw jongere versie wil treffen.
Waar moet ik dan naartoe gaan?
Ik heb op kamers gewoond tot ik een gratis appartement regelde. :D
Die lijst heb ik zelf gemaakt. Niet vandaag hoor. Al lang geleden toen ik benieuwd was hoeveel eigenschappen er waren en hoeveel ik daar van had. Je moet wat met al die vrije tijd.
De jonge safrat kan je vinden in een schaakclub, doe-het-zelf-zaak of boekenwinkel. Je komt ze vast overal tegen. Op kot ook. De bibliotheek zou misschien een goede plek voor jou zijn om mensen te ontmoeten? Ik ben in Antwerpen weleens in een schaakcafé geweest, maar jij schaakt niet.
Is meet up niets voor jou?
safrat schreef:
28-07-2017 00:01
Ik heb op kamers gewoond tot ik een gratis appartement regelde. :D
Die lijst heb ik zelf gemaakt. Niet vandaag hoor. Al lang geleden toen ik benieuwd was hoeveel eigenschappen er waren en hoeveel ik daar van had. Je moet wat met al die vrije tijd.
De jonge safrat kan je vinden in een schaakclub, doe-het-zelf-zaak of boekenwinkel. Je komt ze vast overal tegen. Op kot ook. De bibliotheek zou misschien een goede plek voor jou zijn om mensen te ontmoeten? Ik ben in Antwerpen weleens in een schaakcafé geweest, maar jij schaakt niet.
Is meet up niets voor jou?
Gratis appartement O_O
Gratis kot lijkt me ook leuk :euro: :P

Ik schaak op dit moment niet, da's een feit. Zijn toeschouwers toegelaten? :-P)
Moet je (kunnen) schaken om naar een schaakcafé te gaan?
Overal dus wel een kleine kans om zo iemand tegen te komen.
De bibliotheek is inderdaad een niet onbelangrijke optie.

Ik heb me meteen geregistreerd!

https://www.meetup.com/nl-NL/Comfort-Zo ... 241772488/
Helaas moet ik werken dus dat is een njet maar die site kan misschien wel mogelijkheden bieden.
Je komt ze overal tegen...

Bibliotheek, ook bekend :O . Ik ben heel benieuwd wat Jonas ervan vindt!

Meet up lijkt me een super tip. Die kwam ik op een ander forum tegen en daar werd nog de extra aanbeveling gegeven er eentje met een activiteit te kiezen. Niet een sociale met ontmoetingsdoel want dat waren toch verkapte versier settings.
Bedankt jullie :hug:

Niet uitgeloot, ligt iets ingewikkelder. Maar maakt me erg herkenbaar als ik het opschrijf.
Het lijk zo heel miniem, maar in mijn hoofd is het mega. M'n uurloon is te laag om fatsoenlijk rond te komen dus dat betekent weer een jaar complete ellende en dan nog geen zekerheid dat het dan wél lukt.

Ik ga niet bij de pakken neerzetten, heb nog meer sollicitaties naar het buitenland de deur uit gedaan. Als ik maar wég kom, komt het dit jaar misschien nog wel goed. Maar anders weet ik het even niet. Moet toch de huur betalen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
watmoetikhiervandenken schreef:
27-07-2017 21:49

Mag ik vragen hoe oud (jong :P ) jij bent? Of heb ik daar overheen gelezen?
LaFolie schreef:
28-07-2017 01:01
Mag ik vragen hoe oud (jong :P ) jij bent? Of heb ik daar overheen gelezen?
Hij is 33 als ik me niet vergis.
Ik had zoveel nachtmerries dat ik helemaal snel ademend en met mijn dekbed omgekeerd wakker schoot.
LaFolie schreef:
27-07-2017 20:35
Dat is, denk ik, nu eenmaal hoe hij is. Ook niks mis mee.
Als hij het nodig heeft om zo te schrijven, moet hij het vooral doen natuurlijk.
Iedereen is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven