Reacties van vrouwen
zaterdag 29 juli 2017 om 09:20
Ik vond dat toch vreemd:
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
zaterdag 29 juli 2017 om 13:43
Dank u meester des badsbadmeester schreef: ↑29-07-2017 09:24Potverdriejandubbeltjes wat een mooie kernachtige reactie! Gesloten vraag en een gesloten antwoord.
Mooi motto trouwens.
When they go low, we go high. (M.Obama)
zaterdag 29 juli 2017 om 13:46
Negatieve reacties en negatieve ervaringen blijven bij iedereen meer hangen dan positieve. Dat is heus niet iets alleen van vrouwen, dit werkt ook bij mannen zo.
Dat is menselijk.
Verder lijken jullie het normaal te vinden als iemand een vrouw openlijk bekritiseert. Dat vind ik nou weer niet normaal. Terecht dat die vrouw daarover een discussie aanging. Ik zou daar ook niet van gediend zijn. Alleen ben ik een stuk botter in het afwerken van zo iemand. Ik zou iets zeggen van "ach, bij mij is het slechts kleding. Ik kan zo iets anders aantrekken als ik wil. Maar die kuttekop van jou echter, daar valt niets aan te doen". En dan heb je geen discussie meer. Als iemand bot wil zijn, kan ik het ook maar dan probeer ik het wél veel beter te doen.
Dat is menselijk.
Verder lijken jullie het normaal te vinden als iemand een vrouw openlijk bekritiseert. Dat vind ik nou weer niet normaal. Terecht dat die vrouw daarover een discussie aanging. Ik zou daar ook niet van gediend zijn. Alleen ben ik een stuk botter in het afwerken van zo iemand. Ik zou iets zeggen van "ach, bij mij is het slechts kleding. Ik kan zo iets anders aantrekken als ik wil. Maar die kuttekop van jou echter, daar valt niets aan te doen". En dan heb je geen discussie meer. Als iemand bot wil zijn, kan ik het ook maar dan probeer ik het wél veel beter te doen.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:08
Ik bedoelde marana...badmeester schreef: ↑29-07-2017 11:49Vrouw reageert op belediging en niet op compliment.
Nu ben ik bezig met een hypothese hahaha.
Maar goed voldoende hierover. Volgens mij geeft de opmerking van amarna food for thought.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:09
Sorry: jullie?iones schreef: ↑29-07-2017 13:46Negatieve reacties en negatieve ervaringen blijven bij iedereen meer hangen dan positieve. Dat is heus niet iets alleen van vrouwen, dit werkt ook bij mannen zo.
Dat is menselijk.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:26
Ik snap de generalisatie 'jullie' wel. In de titel van het topic generaliseer je zelf immers ook, alsof alle vrouwen zo reageren
Ik viel meer over dat iones schreef 'als iemand een vrouw bekritiseert'. Ik vind persoonlijk dat het niet uitmaakt of er negatief wordt gedaan tegen een man of tegen een vrouw, ik vind het beiden niet ok.
anoniem_338331 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 19:27
28.79% gewijzigd
zaterdag 29 juli 2017 om 19:27
Ja, jullie.
Het gaat er niet om dat jij daarvoor een compliment gegeven hebt. Het gaat erom dat je het kennelijk normaal vindt als iemand iets negatiefs moet mededelen over iemand anders, zonder dat dit eigenlijk iets toevoegt, of dat er naar gevraagd is. Ipv aan hem te vragen wat hij beoogde met zijn kritiek.badmeester schreef: ↑29-07-2017 09:20De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:29
Waar maak jij uit op dat ik dat normaal vind?iones schreef: ↑29-07-2017 19:27Ja, jullie.
Het gaat er niet om dat jij daarvoor een compliment gegeven hebt. Het gaat erom dat je het kennelijk normaal vindt als iemand iets negatiefs moet mededelen over iemand anders, zonder dat dit eigenlijk iets toevoegt, of dat er naar gevraagd is. Ipv aan hem te vragen wat hij beoogde met zijn kritiek.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:31
_Marana_ schreef: ↑29-07-2017 19:26![]()
Ik snap de generalisatie 'jullie' wel. In de titel van het topic generaliseer je zelf immers ook, alsof alle vrouwen zo reageren
Ik viel meer over dat iones schreef 'als iemand een vrouw bekritiseert'. Ik vind persoonlijk dat het niet uitmaakt of er negatief wordt gedaan tegen een man of tegen een vrouw, ik vind het beiden niet ok.
Nee ik generaliseer niet want ik stel tenslotte een vraag.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:39
Omdat jij aangeeft dat jij daar over in discussie ging. Waarom zij daar zo over viel, en een discussie over aan ging. Maar je ging niet een discussie aan over de kritiek die gegeven werd.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:41
Nu doe je een aanname. Want ik heb in mijn post niet aangegeven of ik dat wel of niet heb gedaan.
Ik heb dat wel aan hem gevraagd en zijn antwoord was dat hij daarmee vaak succes had bij de vrouwen.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:45
Ik ga af op wat jij schrijft. Dit had je er misschien meteen bij moeten vermelden.badmeester schreef: ↑29-07-2017 19:41Nu doe je een aanname. Want ik heb in mijn post niet aangegeven of ik dat wel of niet heb gedaan.
Ik heb dat wel aan hem gevraagd en zijn antwoord was dat hij daarmee vaak succes had bij de vrouwen.
Wat ik niet raar vind, is dat ze zich stoort aan ongevraagde kritiek. Wel vreemd dat hij daarmee succes oogst bij andere vrouwen.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:54
Als hij aandacht succes vindt... hij scoorde iig meer aandacht dan Badmeester met zijn compliment
zaterdag 29 juli 2017 om 19:57
zaterdag 29 juli 2017 om 20:00
Volgens mij is mijn post wel duidelijk in deze. Maar volgens mij verdenk jij mij van t een en ander.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:04
Ik verdenk jou nergens van hoor.
Maar zoek niet te veel achter haar discussie over de kritiek. Dat is menselijk.
Overigens is het wel zo dat vrouwen slechter om kunnen gaan met kritiek. Twee redenen heeft dat:
- de gemiddelde vrouw heeft minder zelfvertrouwen dan een man
- vrouwen kunnen kritiek niet loskoppelen van hun persoon, ipv slechts een aspect aan henzelf. M.a.w. als jij zegt, "wat zit jouw haar vreemd", lijkt het alsof ze het opvat "wat ben jij een vreemd persoon". Een wereld van verschil tussen de werkelijke kritiek en de manier waarop zij er mee om gaat.
Maar zoek niet te veel achter haar discussie over de kritiek. Dat is menselijk.
Overigens is het wel zo dat vrouwen slechter om kunnen gaan met kritiek. Twee redenen heeft dat:
- de gemiddelde vrouw heeft minder zelfvertrouwen dan een man
- vrouwen kunnen kritiek niet loskoppelen van hun persoon, ipv slechts een aspect aan henzelf. M.a.w. als jij zegt, "wat zit jouw haar vreemd", lijkt het alsof ze het opvat "wat ben jij een vreemd persoon". Een wereld van verschil tussen de werkelijke kritiek en de manier waarop zij er mee om gaat.