Waarom ben jij nog steeds single?
donderdag 12 februari 2009 om 13:19
Hi allemaal,
Ongeveer 7 jaar geleden was er hier op Viva een topic met bovenstaande titel. Ben eigenlijk benieuwd naar de mensen die toen hier schreven. Zouden ze nog steeds (of alweer) single zijn en hoe zou het met ze gaan? Maar als je gewoon wilt melden waarom je nog single bent en lekker wilt meekletsen is het ook goed hoor!
Ongeveer 7 jaar geleden was er hier op Viva een topic met bovenstaande titel. Ben eigenlijk benieuwd naar de mensen die toen hier schreven. Zouden ze nog steeds (of alweer) single zijn en hoe zou het met ze gaan? Maar als je gewoon wilt melden waarom je nog single bent en lekker wilt meekletsen is het ook goed hoor!
donderdag 12 februari 2009 om 18:08
O en over het waarom: half jaar geleden relatie verbroken, daar had ik tijd voor nodig om er bovenop te komen. Nog niet zo snel een nieuw leuk vriendje tegengekomen. Ben ook afwachtend want wil me niet weer zo maar ergens instorten. en oja, ik ben druk bezig mn eigen leven richting te geven (solliciteer me suf bijv).
donderdag 12 februari 2009 om 18:11
Ja idd, Bitter! Nie zo zielig, kom op, het hebben van een relatie is niet zaligmakend ofzo...
Ik ben zo'n onaangepaste aso. Ik pas me never nooit meer aan aan de wensen van een piemelbezitter. Dan blijft er vrij weinig over Consensusdenken mijn reet. "Digi zou je niet stoppen met dit, Digi zou je dit niet laten, Digi zou je dit niet veranderen..." NOPE.
Oh Groll, ik ga straks bij de supermarkt kijken of ze zo'n toetje hebben...smikkel ("Digi, straks word je dik" PLEUR OP )
Ik ben zo'n onaangepaste aso. Ik pas me never nooit meer aan aan de wensen van een piemelbezitter. Dan blijft er vrij weinig over Consensusdenken mijn reet. "Digi zou je niet stoppen met dit, Digi zou je dit niet laten, Digi zou je dit niet veranderen..." NOPE.
Oh Groll, ik ga straks bij de supermarkt kijken of ze zo'n toetje hebben...smikkel ("Digi, straks word je dik" PLEUR OP )
donderdag 12 februari 2009 om 18:19
Pluk, ik vertrouw er volledig op dat dat weer overgaat Na mij aan te hebben gepast aan volsagen idioterie ben ik 180 graden gedraaid naar een compromisloze houding. My way or the highway, dat idee.
Dus ja, ik verdien mijn geld met neuken. Take it or leave it. Yep, ik hou van flirten. Inderdaad, ik drink en ik rook. Precies, ik wil ook een orgasme dus werk aan de winkel. Nee, ik wil geen polonaise aan mijn baarmoeder. Backpacken in mijn eentje blijf ik doen.
Voor de rest ben ik echt wel lief hoor, maar zomaar een greep uit de commentaren die ik heb gehad en waarvan ik nu zeg: neuh, geen compromis mogelijk.
Dus ja, ik verdien mijn geld met neuken. Take it or leave it. Yep, ik hou van flirten. Inderdaad, ik drink en ik rook. Precies, ik wil ook een orgasme dus werk aan de winkel. Nee, ik wil geen polonaise aan mijn baarmoeder. Backpacken in mijn eentje blijf ik doen.
Voor de rest ben ik echt wel lief hoor, maar zomaar een greep uit de commentaren die ik heb gehad en waarvan ik nu zeg: neuh, geen compromis mogelijk.
donderdag 12 februari 2009 om 18:23
quote:bitterandsweet schreef op 12 februari 2009 @ 17:55:
Vraag eens aan mensen waarom ze een relatie hebben? En zet dan ook vooral de woorden bij die je bij topic vraag stelde: NOG STEEDS.
Die woorden klinken namelijk alsof het een toestand is waaraan je allang een eind had moeten maken en alsof je vraagt waarom je dat niet hebt gedaan. Zitten veel veronderstellingen in zoals:
- single is een tijdelijke toestand waar je zo snel mogelijk van af moet.
- single is iets wat je niet lang moet zijn, anders krijg je vragen, bijv. topic vraag.
- het is veiliger een relatie aan te gaan, dan word je niet ondervraagd.
O maar bitter als je het mijn omgeving vraagt dan vinden die ook serieus dat ik niet spoor omdat ik geen vent heb en er ook niet naar op zoek ben..
Want ik ben nog veeeeel te jong om altijd maar alleen te zijn blablabla..
Vraag eens aan mensen waarom ze een relatie hebben? En zet dan ook vooral de woorden bij die je bij topic vraag stelde: NOG STEEDS.
Die woorden klinken namelijk alsof het een toestand is waaraan je allang een eind had moeten maken en alsof je vraagt waarom je dat niet hebt gedaan. Zitten veel veronderstellingen in zoals:
- single is een tijdelijke toestand waar je zo snel mogelijk van af moet.
- single is iets wat je niet lang moet zijn, anders krijg je vragen, bijv. topic vraag.
- het is veiliger een relatie aan te gaan, dan word je niet ondervraagd.
O maar bitter als je het mijn omgeving vraagt dan vinden die ook serieus dat ik niet spoor omdat ik geen vent heb en er ook niet naar op zoek ben..
Want ik ben nog veeeeel te jong om altijd maar alleen te zijn blablabla..
donderdag 12 februari 2009 om 18:27
donderdag 12 februari 2009 om 18:30
Pluk, nemen zoals ik ben? Wat is dat voor taal? Ja, maar ik kan en wil 't ook niet meer voor minder, he. Geen gezeik over mijn verleden (hoeveel sekspartners o.a.), ook ff geen gezeur over heden (betaald veelneuken), enzo. Kan ik niet tegen.
Haha Phiep, zo zie ik het ook. Zelfde vraag als "waarom ben jij nog steeds moslim/atheist/christen/wicca/vulmaarin?"
Haha Phiep, zo zie ik het ook. Zelfde vraag als "waarom ben jij nog steeds moslim/atheist/christen/wicca/vulmaarin?"

donderdag 12 februari 2009 om 18:59
Ik ben sinds ruim een jaar geen single meer, daarvoor ongeveer 20 jaar single geweest (misschien wel meegeschreven op het oude topic, weet ik niet meer) Op wat losse relaties na geen echte relatie gehad. Nu dus wel, wat ik niet helemaal begrijp van sommige schrijvers van dit topic is het aanpassen aan de ander, ik heb namelijk niet het idee dat ik me moet aanpassen. We zijn graag samen en dat gaat meestal vanzelf..Ik was toen ik single was ook gelukkig, maar als ik heel eerlijk ben vind ik het nu samen leuker.
KK
KK
donderdag 12 februari 2009 om 19:14
Kitty: jij zit waarschijnlijk in een fijne relatie dan. Maar er zijn ook genoeg mensen die in een, wat onprettigere, relatie zitten zullen we maar zeggen. Waarin je eigen ik en je eigen grenzen vervagen. En dan spreek ik nog niet eens van slechte relaties waarin mishandeling een rol speelt. Maar gewoon, die relaties die het net niet zijn, en die daarom zo moeilijk zijn, omdat men het gevoel heeft zich meer aan te moeten passen dan men wil bijv. Kijk hier op de pijler alleen al eens rond hoeveel van dat soort ow er zijn.
donderdag 12 februari 2009 om 19:26
Omdat het nu eenmaal zo is .
Ben nu een jaar single, eerste half jaar na laatste relatie geen behoefte aan nieuwe relatie, ondertussen al enkele keren gedated, maar had met geen van hen een vonk, dus dan begin ik er niet aan.
Merk dat ik met de jaren ook veel kieskeuriger geworden ben, lees= ik weet beter wat ik wel niet en nog beter wat ik echt niet meer wil.
Maar voel mij nu ook goed als single.
En het is ook hoe pluk het zegt: als je hier sommige verhalen leest, relativeer je dat 'relatiegebeuren' wel.
Ben nu een jaar single, eerste half jaar na laatste relatie geen behoefte aan nieuwe relatie, ondertussen al enkele keren gedated, maar had met geen van hen een vonk, dus dan begin ik er niet aan.
Merk dat ik met de jaren ook veel kieskeuriger geworden ben, lees= ik weet beter wat ik wel niet en nog beter wat ik echt niet meer wil.
En het is ook hoe pluk het zegt: als je hier sommige verhalen leest, relativeer je dat 'relatiegebeuren' wel.
donderdag 12 februari 2009 om 22:18
quote:Graaggedaan schreef op 12 februari 2009 @ 22:15:
Ik woon samen met mijn kleuterdochter en heb een getrouwde minnaar die nooit kan blijven slapen. Telt dat als single?
Nee, dat telt als het verkeerde voorbeeld
Ik ben single. Als het mij uitkomt
Ik woon samen met mijn kleuterdochter en heb een getrouwde minnaar die nooit kan blijven slapen. Telt dat als single?
Nee, dat telt als het verkeerde voorbeeld
Ik ben single. Als het mij uitkomt
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 12 februari 2009 om 22:20
Omdat ik veel geschikter ben voor het single-bestaan dan voor een relatie. Ik heb bij voorbaat al medelijden met degene die een relatie zou hebben met mij. Ik ben graag alleen, stoot mensen van me af als ze teveel en-of te dicht in de buurt komen. Dus nee, laat mij maar lekker single zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 12 februari 2009 om 22:25
Ik ben sinds 2 mnd ook weer single en ik voel me beter dan ooit. Ik vraag me echt af of ik nog zin heb in een relatie. Het heeft me tot nu toe niets gebracht. Alleen maar problemen..behalve dan de eerste 4 mnd als we verliefd waren. Ik ga alleen nog maar met iemand als ik echt het gevoel heb dat het een aanvulling is op mijn huidige leventje. Waarom zou ik er anders nog aan beginnen.
donderdag 12 februari 2009 om 22:31
quote:mellie001 schreef op 12 februari 2009 @ 19:26:
Klinkt bekend! Ook een aantal jaren in een (achteraf bekeken) foute relatie gezeten, en nu ruim 2 jaar single. Na de "zielige maanden" mezelf weer terug gevonden en ontdekt dat een relatie geen vereiste is om gelukkig te kunnen zijn.
Ook paar keer gedate, maar miste ook de vonk. Ik laat het maar ff zo, vind het wel lekker in mijn eentje!
Klinkt bekend! Ook een aantal jaren in een (achteraf bekeken) foute relatie gezeten, en nu ruim 2 jaar single. Na de "zielige maanden" mezelf weer terug gevonden en ontdekt dat een relatie geen vereiste is om gelukkig te kunnen zijn.
Ook paar keer gedate, maar miste ook de vonk. Ik laat het maar ff zo, vind het wel lekker in mijn eentje!
anoniem_36343 wijzigde dit bericht op 12-02-2009 22:41
Reden: oeps..iets vergeten
Reden: oeps..iets vergeten
% gewijzigd
donderdag 12 februari 2009 om 22:39