Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja zwemmen ook fijn! Regelmatig gedaan ook tijdens mijn verlof! Lekker in de zomer toen buitenzwembad en daarna lekkere broodjes en fruitsap halen bij de Albert Heijn haha helaas deze keer verlof in de winter😬Had t beter moeten plannen haha
@leyla: wat een naar nieuws.. heel veel sterkte!!

@gewicht: hier nu een halve kilo afgevallen.. eet een stuk minder, maar wel gezond.

@sporten: vorige x snel gestopt door misselijkheid en eigenlijk ook niet meer opgepakt.. ik loop/fiets nu best veel met dochtertje dus haal daar m'n beweging maar uit Haha.
Dubbel.. bericht stond er nog dus dacht dat ie niet verzonden was
Wat fijn dat je nog een snelle tussentijdse echo mocht Mir!

Ik heb maandagavond dus echo plus counselinggesprek voor de NIPT, maar ga woensdagochtend op vakantie. Kan de NIPT daarna nog? Dan ben ik al 14 weken.... Weten jullie dat?
@Leyla, oh nee, dat is zeker niet leuk. Ik leef ontzettend met je mee, vooral omdat ik het recent heb meegemaakt. De intense verdriet is niet te omschrijven.

Wat mij heeft geholpen en nog steeds helpt: is er veel over praten, erken je gevoel!

Heel veel sterkte met het verdriet en de verwerking!
Yep heel fijn! Nipt kun je de hele dag laten prikken ( dat is het enige) vaak bij meerdere prikpunten in de buurt. Een afspraak is niet nodig dus wellicht lukt t nog voor je vakantie? En anders kan t daarna ook nog! Verloskundige zei dat de nipt geen haast had. Kan ook later in de zwangerschap nog.
anoniem_349768 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 21:49
0.33% gewijzigd
Wie had het hier ook alweer over ergeren? Mijn ergenislevel is echt naar een totaal ander niveau gestegen. Bij het minste of geringste denk ik al grrr. Ben dit totaal niet van mezelf gewend. Kon me altijd wel ergeren, maar het is nu wel echt heel erg.

@joshax; overal staat alleen maar vanaf week 11, maar zou niet weten voor welke week het gedaan moet zijn.

Yeah, morgen echo en intake bij VK. Ben heel benieuwd. Vorige x hadden we steeds een hele leuke meid, die willen we nu weer. Voor de volgende afspraak goed navragen.
Kan trouwens vanaf 11 weken dus weet niet of je dat dinsdag/woe al bent? En anders is na 14 weken geen probleem
Hi ashkyla,

Ik zie dat je het blog nog leest. Laat je hier nog eens weten mocht je weer zwanger zijn? Veel sterkte nog verder!
Dankjewel ashkyla! Lief je berichtje. En de rest natuurlijk.
Zou iemand mij uit de tabel kunnen halen?
Vandaag echo gehad en intake. Alles zag er goed uit en hij begint al echt op een mensje te lijken. Heel mooi kloppend hartje gezien :) en direct weer helemaal lekgeprikt, oh ik heb daar zo'n hekel aan. 11 augustus voor termijnecho en controle. Waarschijnlijk dan ook weer bloed prikken voor de nipt.
Thanks ladies! Hopelijk kan ik dinsdag dan nog ergens langs om bloed te laten prikken voor de NIPT :)

Meghan, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en een hartje hebt gezien!! <3
Goedenavond dames!

Het blijft ook maar druk hier hé! :)
Van de week weer bij de vk geweest voor nog een gesprekje over de nipt en combi. Ik ga maandag ook bloed prikken voor de nipt. Wie van jullie kiest hier bewust niet voor? Ik hoor in mijn omgeving zoveel verschillende meningen hierover.. en dan ook continue de vraag: " stel dat je een 'slechte' uitslag krijgt.. wat doe je dan?"
Meningen zijn hier zo over verdeeld.

Zojuist heb ik ook met me vriend me 1e zwangerschaps broek gekocht, wat zit dit lekker!! o_o :-D
Ik vind het sowieso altijd lekker als broeken 'hoog' zitten.. of panty's die je ook lekker op kan trekken.. :bonk:
@nipt: wij kiezen er niet voor maar het gaat zo vaak door m'n hoofd. Bij onze 1e zwangerschap was er alleen de combinatie test, die wilde we toen niet omdat er een kansberekening uitkomt die niet altijd veel zegt. Nu ineens zoveel meer keus voor de NIPT. Wij zouden het kindje sowieso niet weg laten halen.. maar wie weet wel idd fijn om te weten hoe of wat.. maar wat idd als er slechte uitslag is en er dan verder onderzoek gedaan moet worden?

Heb t idee dat ik de enige ben die het niet doet, of niet?
Ik denk dat wij voor de Nipt gaan. Beide wel jong (onder de 30) en geen ziektes in de families maar toch zeker willen weten.

Wat we doen met de uitslag gaan we bij de intake bespreken, en daarnaast samen want dat hebben wij nog niet echt besproken.
Ik vind het ook zo lastig om de beslissen en mijn man is er vrij neutraal in. We zouden het echt niet afbreken denk ik, maar gewoon wat meer voorbereid zijn is al fijn...Ik kreeg deze week wel van iemand te horen:

"Je krijgt niets wat je niet aankan." Dat vond ik wel mooi gezegd....want wat er ook gebeurd zullen we er voor gaan.
Ik heb ook een zwangerschapsbroek gekocht maar die is echt nog te groot haha. Lijkt me ook heerlijk zitten wel, de banden van mn broeken drukken nu al zo...

Het lijkt mij verschrikkelijk om de zwangerschap af te breken, echt onmenselijk, maar wanneer uit de onderzoeken zou blijken dat het kindje niet gezond blijkt of geen "normaal" leven zal kunnen leiden denk ik dat ik het niet op de wereld zou kunnen zetten... Mijn vriend staat hier gelukkig hetzelfde in. Ik moet er niet aan denken, dus hopelijk gewoon een positieve uitslag van de NIPT. Maar eerst de echo maandag, ik kan niet meer wachten!
Loeske85, Mihoen, Mammaatvara en Rockabye, lezen jullie hier nog mee? Hoe gaat het bij jullie?
Ik vind het ook lastig of we nipt laten doen of niet. Een kindje met bijvoorbeeld down is natuurlijk niet wat je nu hoopt, maar met down kan hij/zij echt wel een prima leven hebben. Dat is mijn wens:een tevreden kind. Eens lezen welke zaken ontdekt kunnen worden met nipt, en dan ga ik er over denken of ik het wel of niet wil. Misschien is wat rozegeranium zegt, de mentale voorbereiding, een argument voor mij.
Ik ga wel een NIPT laten doen, vriend en ik zijn er nu heel stellig in, als t afwijkend is laten we de zwangerschap afbreken. Misschien is het anders als je daadwerkelijk voor de keuze staat, maar helaas zie ik op mijn werk te veel de niet leuke kanten van gehandicapt zijn. Ik hoop maar dat we gewoon goed nieuws krijgen.

Vandaag meer zwangerschapskleding gekocht, mijn buik begint toch al een beetje te groeien en ik ga morgen een paar weken op vakantie. Daarbij was het 1+1 gratis op de sale bij H&M.

Ik ben benieuwd hoe de vakantie gaat, ik merk dat ik sneller buiten adem ben en normaal slaap ik op mijn buik, maar dat is nu al niet meer comfortabel. Dat wordt wat op een luchtbed :-D .
Ik heb hetzelfde Ballys! Ben ook zeer benieuwd hoe het gaat op ons luchtbedje in het tentje, slaap thuis in bed al erg lastig, weet soms al niet meer hoe ik moet liggen!
Gister hadden we verjaardag van stiefschoonmoeder en daar hebben we het verteld aan haar & m'n schoonvader. We waren eerder omdat we er gingen eten. Toen de andere mensen kwamen ging ze het doodleuk ongevraagd tegen iedereen vertellen.... kon wel door de grond zakken. Ik had er bij verteld dat ik 9 weken was en ik had er echt niet bij nagedacht dat ik moest zeggen dat we het nog niet de wijde wereld in willen hebben... na een tijdje dus maar gezegd dat we niet willen dat iedereen het al weet en toen zei ze neee ik zal het aan niemand vertellen. Pfff geen besef dus. Wat voelde ik me even rot gister 😞 'Let it go' Haha ken die mensen gelukkig amper maar gewoon t idee dat halve vreemden het eerder weten dan mijn familie/vriendinnen..

Moest het even kwijt hoor, zit me nog steeds best hoog 😂
@Daar; ik zou haar wel kunnen wurgen. Dat doe je toch niet. Al hebben we het hier wel bij iedereen bij gezegd. Just to be sure. Maar waar haalt ze de brutaliteit vandaan. Ik word er gewoon boos over. (De hormonen helpen een handje :) )

@nipt; wij laten hem wel doen. Ik denk niet dat ik een kindje met een ernstige afwijking aankan. Al heb je nooit garanties. Zo ken ik een jongen, die met 16 jaar door een auto werd aangereden en nu 24 uur per dag verzorging nodig heeft.
anoniem_235553 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 13:44
Reden: Toevoeging
33.62% gewijzigd
@meghan: ja ik was gister ook behoorlijk pissig dus uiteindelijk heeft mijn vriend haar er maar op aangesproken omdat ik bang was me niet te kunnen inhouden Haha. Ja vorige week wel tegen z'n oma echt specifiek gezegd omdat dat echt een kletsmajoor is. Maar gister kwamen na een tijdje ook m'n schoonzus en nichtjes binnen en m'n schoonouders hadden nog helemaal niet gevraagd of die het wisten en ze vertelden het gelijk.. dus m'n schoonzus vroeg ook van huh wisten jullie al dat Wij het wisten (gelukkig was dat zo) maar oh wat kan je met zo'n gevoelig onderwerp mensen anders een rot gevoel bezorgen zeg!
Daar wat erg. Mijn moeder is er ook zo een net als haar moeder. Dus echt op het hart gedrukt dat ze het voor zich moet houden.

Vandaag verteld en ze hadden niet gedacht dat er nog een kleinkind bjj zou komen hihi.
Van de week Mn zusje en gaar vriend vertellen en Mn zwager en schoonzus.
Al zien we daar een beetje tegenop. Hun zijn al heel lang bezig maar het wil niet lukken. Zitten nu in sperma donor traject en zij krijgt hormonen voor de ei groei. Pff
Iemand ervaring?

Woensdag echo en do vk en dan ook prikken voor nipt. Best spannend pff. Hopelijk een goede uitslag.

Zomerbloem. Jij dus ook goed bezig geweest. Ik heb al bijna 4 weken niks gedaan😬. Maar ga het na deze week weer oppakken. Ik was in topvorm. Daar is echt niks van over. Maar ben nu zo moe. :zzz: echt te erg. Conditie is echt gelijk naar 0 gedaald. Had jij dat ook. Wil het wel wen beetje bijwerken. Anders heb ik 1,5 jaar voor niks 3-5 dagen per week gesport.

Morgen weer werken dus half 8 weg. Hoop dat ik er uit kan komen.

Trusten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven