Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vakantie, hier nog geboekt! Begin september gaan we 10 dagen weg, heerlijk!

Kleren, mijn broeken gaan nog wel, bh's ook maar sommige zitten niet lekker meer. Wel.toevallig mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht vd week, dus hij ligt klaar als t nodig is :)

Balen mir! Ik hoorde idd ook van voorverpakte salades.. maar van poffertjes of pannekoeken nog nooit gehoord! Hopelijk voel je je snel beter!

Jammer daar van de sollicitatie! Wellicht vind je nog wat en anders later!

Elz goed bericht!! Ik ben ook benieuwd hoe t er bij mij uitziet vanavond, zo spannend!
Lekker vooruitzicht leyla! Wij eind aug begin sept . Nog 4,5 week werken!!

Ik ook al zwangerschaps broek😬Zwanger van 2e en buikje komt echt eerder bij mij helaas..

Thanks vd beterschapswensen en veel succes/plezier vanavond bij de echo!
Hebben jullie ook zo'n dikke buik na het eten? Ik heb van mezelf beetje buikje en ben ook al paar kilo bijgekomen maar na eten wordt de buik wel erg dik. 's morgens is het dan weer weg.
@elz: ik ga 1 aug de WW in dus moet sowieso solliciteren. Gastouder is iets wat me erg leuk en praktisch lijkt nu dus wil bij een Gastouder bureau ook een gesprek aan gaan, maar dan wel pas voor na de bevalling omdat ze daar ook wel willen dat je langere periode beschikbaar bent. Maar ik hou dat in ieder geval in m'n achter hoofd.

@kwaaltjes: fijn dat je je weer wat beter voelt Elz! Hier ook een stuk minder, wel met vlagen misselijk maar veel minder dan eerst. Zit nog wel steeds snel vol en ook snel weer honger.
Lekker al die vakanties! Wij zouden 3 weken naar de VS gaan, maar besloten om in plaats daarvan naar Portugal te gaan, kunnen geld en vakantiedagen nu ook heel goed voor de baby gebruiken :)
Eten idd ook nog nooit van gehoord, zou me er niet teveel druk om maken.
Mirjam beterschap! Lijkt me extra zwaar om nu ziek te zijn..
Schorpioentje ik heb continue een hele opgezette buik, terwijl ik normaal juist een hele platte buik heb. Na 't avondeten is 't idd het ergst, zullen de darmen wel zijn ofzo..
Elz wat fijn zeg, en ook al bewegen, lijkt me heel bijzonder om te zien!
Leyla succes zometeen!
Bh ik paste in week 6 m'n bhs al niet meer, heb anderhalve cupmaat groter nu. In de uitverkoop 2 bhs van de hunkemoller gekocht, zit tot nu toe prima. Pas m'n broeken nog wel gelukkig, al ben ik ook al 3 kilo aangekomen ofzo terwijl ik niet veel meer eet dan normaal, hoe is dat bij jullie?
Daar balen van de sollicitatie!
Ja hier, ook opgezette buik, al weken (dik ga ik mijn buik niet noemen voordat ik in een positiebroek rondloop ;-)) .) Trage stofwisseling hoort erbij hè..

Flink ziek geweest, 2 dagen platte buik gehad, nu weer dikke darmen. En daarbij als ik lig echt al duidelijk de baarmoeder te voelen! Boven schaambeen zit een 'ingeslikte grapefruit' o_o (vk zei ook dat het de baarmoeder was, dus geen inbeelding) schijnt vaker voor te komen wanneer je al eens zwanger bent geweest..

Heeft hier verder iemand haar baarmoeder kunnen voelen?

@daar wat jammer. Lekker genieten van je meisje dan!
@9maandendagboek: houden jullie dat bij? Ik wil er weer 1 kopen. Vorige keer ook gedaan en vond het toen ook leuk, maar ook om later terug te lezen. Had ook een boek van mijn kraamtijd en het kraambezoek en later 1e jaar boek enz. Boek van de kraamtijd kon ik in de kraamweek per dag schrijven en zo blij mee achteraf omdat alles zo snel gaat en je dingen ook weer snel vergeet.

@polonaise; vervelend dat je zo ziek bent geweest! Ik voel m'n baarmoeder nog niet, maar er ligt dan ook wel een hoopje vet op hahaha.. ik weet nog wel van de vorige x dat ik het zo apart vond om te voelen, dus had nu idd ook al gevoelt maar voelde t nog niet.
anoniem_248365 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 19:45
Reden: Bericht nog niet af
25.74% gewijzigd
Hoi iedereen, helaas was het niet goed bij de echo. Het is gestopt met groeien maar mijn lichaam heeft het niet herkend, gemiste miskraam.
Ben nu even ontzettend verdrietig.

Wens jullie allemaal een mooie zwangerschap en hele mooie kindjes in februari.
@leyla; war vervelend nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken. :hug:
Ach leyla, wat verdrietig, dat verwacht je natuurlijk al bijna niet meer als je het hartje gehoord hebt, heel veel sterkte
Oh nee, Leyla, wat ontzettend verdrietig!! Oh jeetje, wat verschrikkelijk dat het toch nog zo vaak mis gaat... Heel heel veel sterkte gewenst, neem de tijd om het te verwerken!
Leyla, wat erg. Heel veel sterkte gewenst.

Ik voel Mn baarmoeder nog niet hoor. Las ook ergens dat dat normaal bij 12 weken pas kan.

Jammer daar dat je het niet bent geworden.

Buik valt hier nog wel mee. Broeken passen nog. Al vond Mn oudste zoon wel dat ik dik werd Haha ( hij weet het nig niet)
Bh's zitten nig prima. Ben sinds vorig jaar januari 9 kg kwijt. Waarvan een kilo aan borsten (zo voelt het) dus ze groeien er weer lekker in terug haha.

Hier al 2 dagen ziek thuis. Zo verkouden en hoofdpijn en lamlendig.
Hopelijk knap ik snel op.

Volgende week woensdag eindelijk nieuwe echo.. wat gaat dat langzaam zeg.
Oh leyla wat vreselijk verdrietig voor jullie. Dat verwacht je niet meer als alles de vorige keer goed was en je lichaam zwanger voelt . Heel veel sterkte met de verwerking. Hoop dat het snel op gang komt en je snel weer zwanger mag raken.
@Leyla dat is een verdrietig bericht, hopelijk mag je snel weer zwanger zijn.

Hier nog niet echt last van te strak zittende broeken, met eten is het nog steeds een beetje zoeken....vooral maar regelmatig kleine porties eten. En de gewone Hollandse pot smaakt me echt even niet meer, pasta en rijst gaan toch beter nu.

Vinden jullie het deze weken nu ook zo vreselijk spannend? Voor mijn gevoel kruipen de weken echt voorbij. Ik kijk zo uit naar de 12 weken, pffff wat duurt dat lang.....
Ach leyla, wat verdrietig.. Sterkte, ik hoop dat je veel steun vindt bij je partner en dat het gauw weer gaat lukken, zodra je er klaar voor bent.

Is het in Nederland ook zulk rotweer? Hier (DL) houdt het niet op met regenen!
@rozegeranium waar woon jij?
Mijn broeken zitten al wel wat strakker, ik ben nu ongeveer een halve kilo aangekomen. Aangezien ik al overgewicht heb is mijn streven om onder de 10 kilo te blijven.

Mijn echo staat pas weer in week 13 geplant ik ben op vakantie en voelde er niks voor om thuis te blijven. Stieken ga ik er ook wel vanuit dat alles goed gaat komen dus maak ik me niet zo druk. Maar ik zou graag een keer een echt mensje zien in plaats van de vlek op de echo van de vorige keer.

Mijn schoonmoeder kwam al met babykleertjes aanzetten. Naja baby kleertjes... t was maat 96 :-D
Ach jeetje leyla toch nog..wat verdrietig! Heel veel sterkte! En hopelijk ben je snel weer zwanger!

Dido ik merk juist dat ik steeds meer vertrouwen krijg dat 't wel goed komt, zeker na een goede termijn echo. Heb 't idee dat die 12 weken niet echt meer de norm is, omdat de echos zoveel duidelijker zijn. Maar kan me voorstellen dat 't bij jou anders is omdat 't al zo vaak mis is gegaan. Hoeveel weken ben je nu?

Ballys haha maat 96?! Wat voor baby denkt ze dat jullie krijgen? :-D
Ach Leyla wat rot!!! Natuurlijk ben je daar heel verdrietig om. Heel veel sterkte voor jou en je man.

Ik word er wel onzeker van dat het zo vaak misgaat merk ik. Dan duurt twee weken tot de volgende echo behoorlijk lang.

Hier ben ik de afgelopen tijd behoorlijk ziek geweest. Gelukkig hoef ik niet over te geven, maar de misselijkheid zit wel heel de tijd hoog, in je keel zeg maar. Ik wist echt niet waar ik het zoeken moest, zo beroerd voelde ik me. Ik heb nu pilletjes van vsm en dat werkt af en toe een beetje gelukkig. Buikpijn heb ik 's nachts ook veel. Ik denk dat het de groeiende baarmoeder is. Ben heel blij met m'n kruik nu! En slapen is ook al een crime. Wat een gezeur he :$

Vakantie. Wij gaan in september een week weg en in oktober nog drie weken naar Azië. Ik ga er vanuit dat dat gewoon allemaal goed gaat en we zonder problemen weg kunnen en zo niet dan zijn we goed verzekerd.

Mijn bh's zitten nog prima. Ik ben het afgelopen half jaar behoorlijk wat afgevallen, waardoor ik gewoon mn oude spul weer aan kan (@Marilyn :high5: ) M'n buik was eerst echt opgezet maar nu valt het wel weer mee. Ik merk wel dat ik wat zwaarder ben geworden, maar ik sport nu ook nog maar 1x per week ipv 4x vanwege het vele ziek/zwak/misselijk zijn. Vandaag voel ik me tot nu toe vrij goed dus ik ga zo weer eens proberen te trainen. Sporten jullie? En degenen met al een kind, tot wanneer heb je dat gedaan?

Voor wat betreft eten, ik verdraag geen Aziatisch voedsel meer. Terwijl ik daar dol op ben. En geen vis. Het moet allemaal zo simpel mogelijk. Ik maak ook veel gerechten die we vroeger thuis aten, dat doe ik normaal haast nooit. Gek hoe dat zo werkt.

@ Dagboek. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar ik vind het wel een leuk idee! Zag laatst ook in een youtube filmpje dat iemand een fotoalbum van de gehele zwangerschap had gemaakt. Lijkt me ook erg leuk!
@kleding; Ondanks dat ik tot nu toe alleen ben afgevallen, is mijn buik heel erg opgezet. Mijn broeken zitten echt niet. En bij de eerste zwangerschap tot het laatst gewone panty's gedragen, maar die zitten nu al niet meer lekker. Echt heel vreemd. Dus binnenkort maar even echte zwangerschapspanty's kopen.

@ negen maanden boek; ik heb er een gekocht, maar nog niet in geschreven.

@marilyn; Beterschap. Heerlijk als je zoon zegt dat je dik wordt. Hij moest eens weten. :)

@tijd; de tijd gaat echt heel langzaam. Voor mijn gevoel was het bij de eerste veel sneller. En dat terwijl de tijd normaal zo snel ging.

@polonaise; Hier is het heel wisselvallig. Gisteravond de hele avond inderdaad geregend, maar vandaag stralend :sun:
@Daar, wat jammer van je sollicitatie! Genieten van je dochter en je zwangerschap dan maar voor nu!

@Mirmirmir, dank! Tips zijn altijd welkom, kom maar door! Vervelend dat je zo ziek bent, ik snap je onzekerheid over eten hoor, kan mezelf ook gek maken soms!

@Elz, fijn dat je je beter voelt. Hier gisteren wel weer heel misselijk, steeds in vlagen, vooral na inspanning. En steekjes in mn onderbuik/baarmoeder. Moet ook verspreid over de dag vaak eten, dan gaat t het best. Buik begint ook te groeien, heb toevallig vandaag mn eerste zwangerschapsbroek besteld!

@Dido, Ik vind het ook heel spannend hoor. Maandag de termijnecho, ben dan 11+3. Hopelijk weer een mooi beeld en hartje en dan kan ik misschien wat meer gaan vertrouwen en loslaten. Ik probeer het heel erg maar door al die slechte verhalen blijf ik toch ook waakzaam merk ik. Kan niet wachten tot het maandag is!
Ik zit nu op 9+3, volgende week donderdag mag ik weer voor een controle echo. Ondertussen maar heel hard duimen dat het dan nog goed is. Dan de week erna weer voor de NIPT voorlichting (die is schijnbaar verplicht in ons ziekenhuis), daarna kunnen we die meteen laten doen.

Eigenlijk wil ik dan nog even de termijnecho daarna afwachten....en als het dan goed is...gaan wij het ook aan de buitenwereld vertellen.

Wij gaan zelf de eerste twee weken van september op vakantie, dus we mogen ook langzaam gaan aftellen :)

Sporten is voor mij ook wel ff een dingetje, normaal doe ik zo'n drie keer per week hardlopen (gemiddeld 6 km per keer).....maar mijn conditie lijkt wel in een keer he-le-maal verdwenen. Jeetje als ik al een paar trappen op loop ben ik al buiten adem. Heel gek!
Ik ben een paar dagen ver van mijn laptop geweest.

Wat rot te horen Leyla. Heel veel succes en sterkte!

Toevallig gisteren op de weegschaal gestaan. Ik weeg nog hetzelfde als eerst. Ik moet ook zeggen dat mijn lichaam soms zo honger heeft (ik eet een aantal goede maaltijden en tussendoortjes op een dag, minstens 2 keer lunch en veel yoghurt tussendoor) maar ik kan daar niet alleen maar aan toegeven. Dus het lijkt me voor mij normaal dat mijn gewicht nog niet veranderd is.

Mijn broeken passen nog goed alleen delen van de dag een beetje opgeblazen. En mijn pantys zitten niet lekker dus de volgende die ik koop zijn voor de zwangerschap.

De tijd tussen vorige echo en die van volgende week vrijdag lijkt nu iets minder langzaam te gaan. Ik ben ondertussen wat rustiger en laat mijn twijfels en angst sneller varen.

@zomerbloem jammer dat je zo ziek bent geweest. Hopenlijk straks na 3 maanden weer wat fitter.

@sporten op mijn werk sta ik de hele dag dus naast wat fietsen en wandelen geen energie op dit moment voor sporten.

@dido ik ben ook van mening na de termijnecho en eventueel de nipt dat ik het zsm aan iedereen wil vertellen.
O nee Leyla! Wat naar...veel sterkte!

Ik heb bij de eerste zwangerschap tot week 17 / 18 gehandbald. Wel rustiger dan normaal en wat waker pauze. Daarna heb ik tot week 35 aanwezig geweest bij de traininen en eigenlijk programma gevolgd 2/3x pw. Daarna veel gefietst en gezwommen. Niet meer sporten tot het uiterste maar gewoon even wat verhoogde hartslag Enzo. Heerlijk! Ik ging ook graag naar spinning toe.

Wel na die 18 weken last van mn bekken bij overbelastig dus toen niet meer hardgelopen. Vergeet de bekkenbodemspieren niet!! Die heb ik onderschat bij de zwangerschap en na de bevallig moest ik daar keihard mee aan de bak om niet wat urine te verliezen bij trampolinespringen en verder rennen.
Hmm, ik heb nog niks van MvM gehoord, had er door drukte op werk eigenlijk ook helemaal niet meer bij stil gestaan. Nog maar een x ingevuld en ga ze morgen maar bellen.
Thanks joshax! Hier gaat t gelukkig al iets beter , net bij de verloskundige geweest en die heeft nog even een super snelle echo gemaakt vanwege mijn onzekerheid doordat ik ziek was maar alles nog goed gelukkig!

Kan me helemaal voorstellen dat je in de stress zit v komende week door de verhalen hier maar vertrouw er op dat t goed is! Kans op miskraam is heel klein als ze al kloppend hartje hebben gezien.

Volgende week ga ik bloed prikken voor de nipt!

Wbt sporten. 1e zwangerschap af en toe op de crosstrainer gestaan. Kan tot best laat in de zwangerschap. En we gingen vaak na t eten lekker rondje door de stad lopen tot en met dag vd bevalling. Voel mij er nu elke avond na werk moe/ en niet zo lekker dus hopelijk kan ik beginnen met sporten in het tweede trimester. Gezellig 's avonds rondje door de stad zit er niet in nu vanwege dochter die n bed moet. Of ik moet gewoon in m'n eentje gaan wandelen😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven