Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@roze; niet te lang wachten met die pijn, je kan maar beter op tijd aangeven. Misschien weten ze bij de vk nog wel een oefening. En laat je anders doorverwijzen naar een fysio.

@ritme; hier ook totaal geen ritme. Ze zit soms met gemak 2 uur aan de borst, mag haar ook echt niet losmaken. Speen pakt ze helaas niet, spuugt ze direct weer uit. Gelukkig slaapt ze de nacht redelijk door en kan ik dan goed doorslapen. Sommige dagen wil ze alleen maar in mijn armen, die dagen zijn wel zwaar. Ik heb dan ook dagen dat ik verder niks gedaan krijg, dat vind ik wel vervelend omdat ik er nog een heb rondlopen.

@kraamkado's; leukste tot nu toe een roze poppenwagen, en natuurlijk heel veel roze kleertjes. En ik heb een hele mooie baby's only deken gekocht, bij een winkeltje dat gaat sluiten dus extra korting en nog een tegoedbon toen was het een leuk prijsje. Sommige babydingen zijn zo duur.
Lovely:_meghan...heb je ook een draagdoek/zak? Ik heb vorige week een ergobaby draagzak aangeschaft. Ideaal ding en je handen vrij. Zoon vind t heerlijk. Wel heb ik het geluk dat meneer ook graag in de kinderwagen ligt.

Hier het weekend alleen geweest, man is op trainingskamp. Best soms even aanpoten, maar het gaat eigenlijk prima. Wel enorm respect voor alleenstaande ouders met twee jonge kinderen. Pffff
Aardig wat geschreven hier, leuk!

Mijn man had 2 dagen vrij. Daarna ging het normale leven hier verder.

Nog steeds niet allemaal gezond, nu een kind met heftige buikgriep (waarom...)

Baby moet dus soms echt even huilen, gaat niet anders. Gelukkig gebeurt dat zelden.
hier geen CB, maar standaard onderzoeken bij de kinderarts (die zeg maar ook de huisarts is voor de kinderen).

Baby wil ook geen speen, dat is wat lastig soms.
ritme kijk ik niet naar. Baby moet maar gewoon meedoen met ons..

Kraamcadeaus hebben we niet echt gehad. Geld vooral. Wel handig bij de derde, als je alles al hebt.

Gaan jullie nog iets ondernemen om je bekkenbodem weer te trainen?
hier is zo'n bekkenbodem herstelcursus standaard.
Heerlijk even bijgelezen net. Babytje slapend op mn buik aan het uitbuiken.
Hij is nou 1 mnd oud. Last van zn darmen en geeft geregeld eten terug. Op advies van het consultatiebureau naar de dokter geweest sie adviseerd nog even aan te zien tot hij 6 wk is.
Omdat ik het eng vind dat hij zich geregeld verslikt heb ik gevraagd wat ik dan het beste kan doen. De dokter stelde me gerust dat de kleine sterk genoeg is om een verslikking aan te kunnen en dat ik niet bang hoef te zijn dat de melk in de longetjes loopt want dat kan bij die kleintjes niet. Als hij zich wel verslikt niet op de kop houden ofzo maar gewoon rechtop houden en zelf kalm proberen te blijven.
Nougoed.. we zullen nog even afwachten. Hoop echt dat het minder wordt

De borstvoeding gaat goed en de nachten ook. Vaak eind van de dag 23/00 uur, ergens rond 5uur en dan weer 8/9 uur. Heel fijn!

Wat ik wel wennen vind, ook heus wel gezellig maar.. de kraamvisite. Soms huilt hij veel of is het tijd om te voeden.. en dan voel ik me wel opgelaten. Tof dat iedereen langs komt.. begrijp me niet verkeerd. Maar nu mijn man ook weer aan het werk is.
Hij had nog lekker 2 wk vakantie. Hele zegen!

Nou ik ga weer hangen. (Visite voor de deur)

Groetjes
Hier net naar de HA geweest. Sinds gister allemaal bultjes en wil ze heel veel drinken. Gelukkig waren het onschuldige bultjes en het vele drinken was gewoon een regeldagje.

Gisteren heb ik haar savonds maar even in de draagzak gedaan zodat ik kon eten en dat ging gelukkig goed.
Met mijn kleine man gaat het gelukkig ook goed.

Vorige week ben ik begonnen met een ritme introduceren, en dat werkt! Hij slaapt nu overdag en snachts veel beter en in zn wiegje boven. Beneden slaapt hij niet lekker. Hij slaapt alleen zo goed dat ik soms het gevoel heb hem amper te zien :-o . Na de voeding wil hij het liefst weer slapen. Hij is per keer zo’n 45 minuten wakker, daarna slaapt hij zo weer twee uur.
Hij had wel last van krampjes, vooral s nachts, ik ben met infacol begonnen en wow wat een verschil, hij laat een goede boer en huilt helemaal niet meer snachts, heerlijk.
Hij maakt wel veel geluid tijdens het slapen, kuchen, keel schrapen, piepen slikken. Manlief heeft hierom zelfs even op de logeerkamer geslapen omdat hij er uitgeput van raakte. Hij slaapt nu nog in een cosleeper naast mij, maar ben hem nu overdag vast aan het wennen op zn eigen kamertje, zodra hij dan minder nachtvoedingen nodig heeft kan hij daar snachts ook heen.
Hoe doen moeders dat als hun kindje op een andere kamer ligt? Ik voed op verzoek maar via de babyfoon hoor ik hem natuurlijk pas heel laat. Hoe doen jullie dat?
Hoe gaat het met alle moeders en baby's? De tijd gaat echt zo snel. Kan het niet geloven alweer 10 weken. En ze groeit zo hard. Ze heeft gewoon al maat 62! Vergeleken met haar broer is ze echt een big girl. :heart:
Leuk dat er weer geschreven wordt. Het gaat goed hier! Zoon groeit als kool en is bijna 8 weken ou alweer. Het gaat echt heel erg snel. Hij komt 's nachts een keer en mijn borstvoeding loopt goed en hij heeft bijna geen bijvoeding meer nodig. Een tevreden mannetje!

Ik moet morgen naar de fysiotherapeut toe voor mijn bekkenklachten. Het gaat gelukkig al wel beter maar ik wil zo graag weer sporten. We hebben wel een mooie bakfiets gekocht zodat ik lekker met de kids kan fietsen! Vrijheid!
@roze; vrijheid wat is dat? Gelukkig is hier alles goed te doen met de bus, maar met z'n drieen erop uit vind ik nog lastig. Heb dan altijd net een arm tekort.

Goed dat je naar de fysio gaat. Hopelijk helpt het en kan je snel weer sporten.

Ohja, onze meid is allergies voor zwitsal :'(. Daarvan waren die bultjes een paar weken terug. Moest even stoppen met alles om de huid rust te geven en gister weer gebruikt en ze heeft direct weer bultjes.
zwitsal ruikt erg lekker maar is ook ontzettend chemish. misschien kun je een zwitsal zeepblokje tussen haar kleertjes leggen voor de geur, dan komt het niet op haar huid. wij gebruiken neutral.
Wat leuk dat er weer geschreven wordt! Goed om te lezen dat 't goed gaat! Hier ook al zo'n snel groeiende baby, met 9 weken alweer 63 cm en 6300 gram..
Zwitsal heb ik ook slechte ervaring mee, luiers lekken alleen maar en crème krijgt zoon uitslag van. Nu over op wasbare luiers en dat gaat supergoed :-)
Haha meghan, idd vrijheid wat is dat.. Zoon slaapt nog steeds slecht, eigenlijk alleen in de draagdoek dus ik loop continue met 6 kg extra rond, wel 'n goede work-out ;-). Hij komt 's nachts ook nog een keer of 4 voor borstvoeding en moeten 'm daarna half uur omhoog houden tegen de reflux dus slaap gemiddeld een uur of 4 's nachts. Hebben sinds deze week maagzuurremmers voor z'n reflux, hopen dat hij dan ook wat beter gaat slapen. Begint na 9 weken namelijk wel redelijk op te breken..:-(
Rozegeranium fijn dat de bv nu goed loopt! Hoe was 't bij de fysio? Hoop dat 't helpt!
Ik heb allerlei oefeningen meegekregen en ik was goed bezig met de bekkenbodemoefeningen! Dat was fijn te horen. Ook zijn mijn buikspieren alweer bijna bij elkaar. Trainen, en meer trainen!

Wat slopend met zo weinig slaap :( Ik hoop dat het snel wat beter wordt!

Wij gebruiken ook wasbare luiers! Ik had bij onze dochter een fijn systeem wat erg goed werkte, maar dat past voor geen meter nu helaas. Dus maar een deel verkocht en in AIO geinvesteerd. Het gaat weer prima gelukkig. Wij doen ook aan Bzc en dat had gisteren als resultaat dat zoon 2x op de wc plaste & een keer gigantisch heeft gepoept op het toalett. Dat zijn drie luiers uitgespaard!! Welke soort luiers gebruiken jullie?
Leuk zeg, updates!
dan wil ik natuurlijk niet achterblijven.

Qua vrijheid ben ik er met het derde kind op vooruit gegaan! We hebben namelijk een tweede auto sinds februari. Wat een verademing!

Ons meisje is nu ongeveer 4 kg, niet zoveel nog dus, maar nog in de curve. Ze is superlief, als ik maar doe wat zij wil :hihi: voeden en slapen op verzoek en heel veel ronddragen.

Verder gewoon genieten van de kinderen, het thuis zijn en het mooie weer.
Polonaise grappig dat verschil in groei! Fijn dat ze nog wel binnen de curve zit. Haha en baby's wil is wet gaat hier ook aardig op, wilde vanochtend snel even een was je doen voordat meneer eten kreeg maar dat werd niet op prijs gesteld :-)
Rozegeranium fijn dat 't de goede kant op gaat met trainen! Hoever moeten de buikspieren ook alweer naar elkaar toe zijn gegroeid voor je ze weer mag trainen?
Wasbare luiers: wij gebruiken nu de milovia met stad dry inlegger, makkelijk, niet te dik pakket en sluit goed aan. Denk erover om ook nog wat grovia one aan te schaffen en denk nog na over een luier voor de nacht.. Welke gebruiken jullie?
Ik vroeg me af hoe het met jullie kindjes gaat. En gelukkig is er weer wat geschreven. Eigenlijk jammer dat je geen melding krijgt bij nieuwe berichten!
Maar volgens mij is iedereen lekker aan het genieten!
Cliché maar het gaat inderdaad ontzettend snel!

Mijn kleine man is ondertussen ook alweer ruim 8 weken. Hij is 56 cm en 5395 gram. Hij doet het goed gelukkig. Echt een tevreden mannetje😍
Grote broer is nog steeds apetrots en zorgt zo goed voor hem. Echt lief. Kusjes geven, speentje of knuffel brengen.

Oef sofie, dat zijn nog pittige nachten voor jou. En voor je mannetje zelf ook natuurlijk. Hopelijk snel wat beterschap! 🍀

Roze.. Wat fijn een bakfiets! Ideaal voor als je met de kids op pad wilt!
Wij gebruikten bij onze dochter Gdiapers naar volle tevredenheid. Helaas lekker die nu als een mandje bij zoonlief. Grrr...Dus nu AIO van ImseVimse (iets te dikv ind ik), Bambooty (superfijn en snel droog) Grovia ( heel fijn!) en Alvababy pockets (prima) Ik heb ook nog Little Lambs tweedelig voor de nachten. Ook prima maar te dik voor overdag vind ik. We doen ook aan bzv en deze week bijna alle poep op de wc. Da's nog eens makkelijk wassen!
Leuk met meer wasbare luieraars!

Onze dochter is ook heel lief voor haar broertje en nog niet echt jaloers. Deze week een erg rustige week gehad omdat de oudste helemaal knockout lag met buikgriep en totaal geen energie had. Dus wast tijd gehad vor klusjes in huis die waren blijven liggen (ongeveer 150...) Blijf schrijven dames! Leuk!
Rozegeranium wat goed, alle poep op de wc! Heb wel eens vaker van bzv gehoord, maar lijkt me nog best lastig als ze nog zo klein zijn. Jammer dat de gdiapers niet werken voor jullie zoon.. Leuk dat jullie ook grovia gebruiken, zijn fijne luiers vind ik! Deze week realnappyweek dus nog maar even wat bijbestellen, misschien bambooty eens proberen. Wil iig ook nog een buttons overbroekje proberen, en bambi roxy en Blueberry hoor ik ook goede verhalen over.
Sneu van een buikgriep, maar wel lekker om even aan andere dingen toe te komen! Hier had ik helaas zelf buikgriep, vervolgens m'n man, maar gelukkig is zoon niet ziek geworden.
Pluis wat leuk dat jullie oudste zo goed voor de baby zorgt, heel schattig! Fijn dat 't zo goed gaat verder ook!
Hier nog weinig verbetering, zoon kwam vannacht weer elke 1,5-2 uur voor een voeding en slaapt overdag alleen als ik hem in een draagdoek heb. Dus maar weer met luciferstokjes de dag door dan maar..😉
Rozegeranium: Heb gezocht naar BZV maar Google kent alleen "boer zoekt vrouw". Wat staat die afkorting voor? Wel een heel gaaf idee dat je de kleine op de wc zet. Hier geen beginnen aan met 2 andere kinderen en regelmatig koken voor 12 Personen. Meestal is de luier vol als we weer eens in de auto moesten zitten of wanneer we 's morgens opstaan.

Kaya slaapt inmiddels ongeveer van 20u tot 03u. Ik moet er nog aan wennen en word zelf nog 3x wakker voordat ze wat wil drinken.

Gisteren was ik in het ziekenhuis vanwege ernstige buikpijn (bleek gesprongen cyste te zijn), gelukkig kon mijn man naar huis komen en heeft mij en de kleine naar HA en later ZKH gebracht. Gelukkig geen operatie dus kon ik vrolijk borstvoeding geven.

Sophie wat een nachten heb je zeg.. Poeh. Reflux is zo ellendig! Hopelijk heeft de kleine baat bij de medicijnen. Hier na 8 weken ineens de omslag qua slapen (lukt nu ook in de box en in bed). Kleine ligt wel op de buik, anders doet ze geen oog dicht. En dragen doe ik ook. Inmiddels op de bondolino overgestapt. Voor 2 tientjes gekocht en goud waard.

pluis schattig he, grote broers en zussen! Hoe oud Is grote broer?
Bzv moet bzc zijn. Sorry. Het staat voor babyzindelijkheids communicatie. Kinderen plassen vaak niet tijdens een dutje, maar net bij het wakker worden. Als ik onze baby wakker hoor worden pak ik hem op en ga er mee naar de wc, 9 van de 10 keer komt er dan plas. Hetzelfde als je de luier af doet bij verschonen. Het kost in principe niet meer tijd dan een luier verschonen, omdat je de vieze luier voor bent. Hier werkt het prima! Nu onderbreek ik geen borstvoeding of superfijne momentje in bed of op de bank samen voor de wc, maar als ik toch in de weer ben dan wel. Het gaat er niet om dat je kind zo snel mogelijk zindelijk wordt, maar meer dan je communiceert. Een kindje huilt als het honger heeft, nodig is, moe is of pijn heeft, en door luiers die ook nog eens superdroog aanvoelen haal je eigenlijk die behoefte weg.....lees je er maar eens op in. Is altijd mee te beginnen, al is het maar een keer per dag!
@rozegeranium.. Ahrg buikgriep ☹️ Hopelijk ondertussen weer beter!
Ik had nog niet eerder gehoord van bzc, bijzonder!

Oef Sophie.. Voor jou nog steeds pittige nachten! Merk je wel wat verschil door de medicatie?

@polonaise.. Dat zijn al goede slaapjes voor Kaya. Oei en een gesprongen cyste, gelukkig goed afgelopen!

Grote broer is ondertussen al 4,5. Wat lijkt hij dan extra groot en wijs naast babyboy!

Hier vandaag natuurlijk koningsdag, wat een heerlijk weertje. We zijn lekker op pad geweest met de boys!
Hoi, de eerste baby's zijn al 3 maand oud inmiddels. Hoe gaat het met iedereen? Sommigen alweer aan het werk?

Hier alles goed. Nog nooit zo van de babytijd genoten als deze keer.
Wat fijn dat je zo geniet polonaise.

Hier gaat het gelukkig weer goed. De kleine meid is flink verkouden geweest. Zelfs een paar dagen koorts. Ze had ook nog eens erg last van slijm, waardoor eten heel lastig ging. En ze heel weinig binnen hield.

A.s. dinsdag gaat ze een ochtendje wennen op het KDV. Ben heel benieuwd. Ik heb nog twee weken verlof, maar ben er totaal niet klaar voor om weer te gaan werken. Zowel mentaal als fysiek zie ik er erg tegenop. Ik had zoveel dingen die ik in mijn verlof wou doen, maar niet heb kunnen doen. Mijn vriend werd ook nog eens ziek, dus die is ook heel veel thuis geweest. Dan kies je toch sneller voor even samen een filmpje kijken ipv die administratie op te ruimen of eindelijk het boek van de oudste af te maken. Van de kleine meid ben ik nog niet eens begonnen, wou iedere week gaan schrijven. Echt heel erg. Maar ik geniet wel echt van mijn kleine man en meid. Samen zijn ze zo leuk en hij is zo trots. Echt heel mooi om te zien. :heart:
Hallo ladies!

Allen van harte nog met de geboorte! :)

Ik breek even in hier omdat rozegeranium; je hebt in januari bericht naar mij gestuurd en ik heb geprobeerd te reageren maar het komt volgens mij niet door? Inmiddels 25 weken zwanger en toch wat concrete vragen over proces hier in Zweden! Dus mocht je tijd hebben! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven