Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@polonaise, mijn zoon is 10 en mijn dochter 5, als hun roertje of zusje geboren wordt zijn ze beide al jarig geweest dus 11 en 6.
Fijn dat het je niet stoort en je het op deze manier ziet, het zou idd pas verdrietig zijn wanneer jij het anders zal ervaren dan je nu doet.

@Marilyn wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En gaaf, samen met de kindjes! Hoe oud zijn ze?
Dat durf ik nog niet te doen, heb het hen inmiddels wel verteld, maar met 15 weken zullen we een echo laten doen voor geslachtsbepaling, dan neem ik ze zeker mee!

@DiDo1983 wat ontzettend fijn dat je al zo ver bent in de zwangerschap en het goed gaat!!! Fantastisch!!

Ik ben al bezig geweest met het kaartje en het wordt heel gaaf!
Happymama mijn jongens zijn 4 en 6. En als de baby komt 5 en 7.

De oudste is er heel erg mee bezig en kwam vanmorgen met een naam als het een meisje is. Terwijl hij eerst een broertje wilde.

Vandaag nipt geprikt dus nu geduld voor een goede uitslag.
Welkom nieuwe mama's!

Dido wat fijn dat alles goed was en geruststellend dat je tot dus ver nog niet zoveel weken zwanger bent geweest!

Weet ff niet meer wie het was maar iemand had de lastige taak om het te vertellen tegen schoonzus die al jaren probeert zwanger te worden .. hoe is dat uiteindelijk gegaan?

Hier gister nipt en reguliere bloedonderzoek. Idd veel buisjes maar wel in 1x er vanaf! Heel spannend!

Zit nu toch weer extra in de stress ivm kans listeria. Ik had haring gegeten alleen hoorde dat die collega t uur in de auto had gehad( was dus niet zo vers als gedacht). Baal nu dat ik niet n mezelf heb geluisterd . Verloskundige en dokter zeiden dat kans nihil was op de bacterie maar ik zal net maar 1 van die zijn.. pff
Mirmirmir ga je daar niet druk om maken. De kans dat je je enkel breekt tijdens de zwangerschap is groter. (kans op Mk door Listeriose is 1 op 80.000)

GENIET! :whip: ;)

Vandaag hebben mini-m en Hanna echo geloof ik? Succes dames!
Mirmir dat was ik.
Het vertellen aan schoonzus en zwager ging een beetje anders dan gepland.
Ze wonen bij ons in de straat. Van de week ging m'n zwager boodschappen doen. En m'n oudste zoon was net even voor aan het klooien.
Dus toen hij langsliep. Riep m'n zoon enthousiast. Mama is zwanger!
Hij reageerde heel leuk. Maar mn schoonzusje had er wel moeite mee. Wat niet heel gek ik natuurlijk. Ze moest er even aan wennen en daarna heeft ze ons gefeliciteerd. Ze zijn al zo lang bezig en ze had denk ik ook verwacht de eerste te zijn die een kindje zouden krijgen. Dus dat wij er nog een krijgen komt dan wel als een schok.
(nu zei mn schoonmoeder gisteren. Dat ze er erg van houden om in de belangstelling te staan. Toen hun hadden voorgenomen te trouwen heeft mijn man me een paar weken later ook gevraagd. Wij zijn na 1 jaar en 2 maanden getrouwd en hun pas naar 2 jaar. Vonden ze ook niet leuk, aandacht was weer van hun af) maar goed. Ik snap hun/haar wel en het is ook lastig.

Mn vriendin en nichtje hebben ook beide moeite met het krijgen van een kindje gehad. Die moeten we het nieuws ook nog vertellen.

Hopelijk lukt het bij m'n zwager en schoonzusje ook snel een zijn we samen zwanger. :-D

Wij Ook Nipt geprikt gisteren. Laat dat maar snel achter ons zijn. Vind het best spannend.

Vandaag dagje werken. En morgen op pad voor een grote auto. 3 kids en alle spullen gaat niet meer passen haha.
Wij zijn vandaag weer geweest voor de termijnecho en de uitgebreide intake.
De echo was prachtig om te zien, echt een minimensje met armpjes en beentjes en heel beweeglijk. Het gaat goed met de kleine, nu 10 weken 5 dagen.
Voor in de tabel; uitgerekend 25 februari 2018

De echo liep heel erg uit omdat er een cyste te zien was op de echo, nu niet iets om direct zorgen om te maken maar we laten er door het ziekenhuis naar kijken. Voorlopig doet de kleine het goed en houden we het in de gaten.

De intake is daarom verzet naar een andere dag. Nipt gaan we volgende week wel gewoon bloed voor prikken en later bespreken.
Ik had met onze eerste ook het idee om maximaal 10 kilo aan te komen. Ik ben slank en gertraind en kwam er gewoon 15 bij aan. Startgewciht 60 en 1.65 lang. Ik heb altijd het idee dat als je al wat zwaarder bent dan je dan minder aankomt dan als er niets extras aanzit vanaf het begin. (geheel onwetenschappelijk hoor) Ik had alles er zo weer af gelukkig. Ik hoop deze keer weer binnen die 15 te blijven.....
@Marilyn182 wat lastig om het nieuws te vertellen dan.. gelukkig was het toch een soort van positieve ervaring.
Na de miskraam heb ik drie jaar moeten wachten om weer in verwachting te raken. Dat vond ik vaak heel verdrietig en frustrerend. Maar altijd was ik superblij voor mensen in mijn omgeving die in verwachting raakten. Dat kon ik dan toch scheiden.. misschien komt het wel omdat ik al twee prachtige kindjes heb, misschien is het heel anders als je eerste heel lang op zich laat wachten..
wat ik wel heel vervelend vond was wanneer mensen tegen mij zeiden: joh, je hebt al twee mooie kinderen, wees daar blij mee.
Alsof ik dat niet was, omdat ik een wens had.. alsof een wens voor een derde minder sterk moet zijn dan een wens voor een eerste of tweede.. het zou wel goed bedoeld zijn geweest toen, nav mijn miskraam, maar het voelde toch anders..

Vervelend is het als het ook om de aandacht zou gaan..

Gaaf he, dat de kindjes zo enthousiast zijn! Mijn dochter maakt zich wel erg zorgen, of het met deze baby wel goed komt, tegelijkertijd is ze zo verschrikkelijk gelukkig dat het nu eindelijk zover is. Mijn zoon ook, ze zijn beide ook heel druk met namen bedenken. Bij sommige denk ik dan ook.. echt?! Wat een naam :rofl:

@Hanna90 wat vervelend, zo'n cyste.. wat zeggen ze daarover? Waar zit het? En mag ie gewoon knappen?

@aankomen 1e zwangerschap was ik 27kg aangekomen. Tweede volgens mij 16/17.. ik hoop ook dat het deze keer beperkt blijft..

@mirmirmir ik snap jouw ongerustheid zeker! En toch wil ook ik je vertellen.. maak je niet te druk.. de kans is erg klein en hoe vaak weten vrouwen het niet eens dat ze zwanger zijn tot aan zo veel weken en eten en drinken ze van alles wat niet mag.. en dan is er ook niks aan de hand.. het zit vast goed!

Over eten gesproken.. durven jullie nog wel eieren te eten? Ik heb er zo'n zin in maar durf niet, terwijl ik altijd eieren koop bij de biologische slager.. je weet tegenwoordig toch niet wat je krijgt.. en denk, straks horen we dat er nog veel meer nummers niet oké zijn..
anoniem_351887 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 18:03
Reden: Bericht nog niet af
3.16% gewijzigd
@nipt, ik ben ook gisteren geweest voor de nipt. Jee, wat een hoeveelheid buisjes idd. En nu het wachten.. Vind het ook wel spannend!

@mirmirmir, de kans is zo klein. Probeer het idd los te laten! Al kan ik me je angst wel voorstellen, zou dan zelf ook even in de stress schieten.

@marilyn, moeilijk is dat om dan je eigen goede nieuws te vertellen. Hoewel je weet dat die ander vast blij voor je is voelt dat toch wat ongemakkelijk.
Zelf moet ik het ook nog vertellen aan vriendin die laatst miskraam heeft gehad. Zie ik ook wel tegenop! :(

@Hannah, gelukkig een goede echo. Bijzonder hoe snel de baby groeit hè al echt een mini mensje nu!
Wel vervelend die cyste, hopelijk kan dat verder geen kwaad voor je zwangerschap.

@gewicht, bij mijn vorige zwangerschap kwam ik zo'n 17 kilo bij. En eigenlijk waren die er ook vrij snel af. Dus hopelijk gaat dat nu net zo!

@eieren, die laat ik voorlopig staan. Hoewel daar ook natuurlijk de kans heel klein is dat het kwaad kan. Maar toch...
De cyste is op dit moment veilig maar er word z.s.m. met het team in het ziekenhuis besproken over een mogelijke operatie. De cyste is zo'n 11 cm en zit bij de eierstok of eraan. Spannend, heel spannend om geopereerd te moeten worden met een kleintje in je. Ik heb veel vragen maar ben heel vriendelijk en goed behandeld in het ziekenhuis. Op dit moment weten we gewoon even niet zo veel maar wat we wel weten is dat de kleine goed doet en goed groeit.

Mijn startgewicht is 50 kilo en ik maak me niet heel druk op wat ik ga aankomen, als het maar binnen de norm is. Nu nog niks aangekomen.

Eieren vind ik op dit moment ook lastig maar het schap bij ons is leeg. Wij kopen altijd bio eieren en zelfs die zijn op. Ik eet ze nu even niet.
Hoe vroeg kun je je kindje voelen? Ik voelde vanmiddag ineens een plopje wat er erg op leek en wat ik herkende. Toch is het nog wel erg vroeg toch? nu 12+2. Bij de eerste pas met 22 weken ofzo maar daar lag de placenta ervoor.
Google beweert vanaf de 14e week..
Bij mij week 16 en 15 de vorige keren, dus ben erg benieuwd! Heb nu niet zoveel tijd meer om de hele dag met plopjes bezig te zijn, dus zal het misschien wel langer duren ;)

@Hanna dat is niet niks zeg! Ik vind je er zeer rustig onder.
Wat leuk al die echo's ik moet nog anderhalve week wachten want ben op vakantie. Maar heb er echt zin in. Begin ook al echt een buikje te krijgen.
Ben echt heel benieuwd hoe dat voelt als een baby schopt.

De vakantie is fijn, het luchtbed valt 200% mee. Alleen voel ik me soms wel wat beperkt. We zitten in de bergen en houden van bergwandelen. Maar blijkbaar mag ik nu niet boven de 2500 m komen of me inspannen boven de 2150 m. Erg lastig. Ook uit eten gaan is moeilijk, gisteren kon ik kiezen uit 1 gerecht (omelet, met franse en vooralsnog gifvrije eirenen). Gelukkig koken we veel zelf.
Hey ballys, dan zit je flink hoog dus? Fijne vakantie verder!
@marilyn: wat lastig van je schoonzus en zwager.. lastig om te vertellen aan mensen die ook een kinderwens hebben en waarbij het niet lukt. Vanavond ga ik met vriendinnen uiteten en wil het dan vertellen. Een van hun is ook al een jaar bezig dus ik heb haar van de week even gebeld (langs gaan lukte niet) omdat het voor mij niet goed voelde om het vanavond te vertellen. Heb ook 1 vriendin met dochtertje van ruim 4 die ook al tijdje de wens hebben dus ook lastig.. en ik weet ook niet of ze er mee bezig zijn nog steeds dus daar binnenkort ook even langs.

@eieren: ik eet ook even geen eieren.. tenzij t ergens doorheen zit maar ga niet express losse eieren eten terwijl ik het juist nu zo'n lekker tussendoortje is. Mensen om me heen zeggen dat t onzin is Mja ik ga t niet opzoeken..

@buik: hier begint ie ook al wat te groeien.. het mag nog niet de wijde wereld in dus erg lastig. 19 aug weet iedereen het die ik het persoonlijk wou vertellen het ivm verjaardag.. dus nog 2 weekjes geduld.

@voelen: ik voelde vd week s avonds ook van alles in m'n buik.. golfjes enz.. maar wat dat dan is?

Woensdag de termijn echo, ben zo benieuwd
@Hannah, wat spannend voor jou. Poeh, lijkt me niet niks een operatie als je zwanger bent. :(
Gelukkig doet het beebje in je buik het goed!

@Ballys, dat is nog een tijdje wachten tot de echo. Veel plezier nog op vakantie!

@voelen, gek genoeg voel ik ook heel soms wat in mijn buik. Het voelt anders dan anders. Maar denk ook dat het te vroeg is voor de baby al te voelen. Maar wat dan wel idd? Of willen we te vroeg wat voelen?
Ik heb zelf ook last van die 'plopjes'.. het kunnen ook je darmen zijn :)

Ik begin nu me 1e echte kwaaltjes te krijgen...
Sinds 1,5 week heb ik opeens last van me bekken, recht onderin. Gister avond kreeg ik ineens zo een last ervan, zelf het rondje met de hond lopen wou niet helemaal lukken. :( Vervolgens sta ik vanochtend op met een heel 'dof' gevoel in me rechterbeen. (halve been leek te slapen...)Even gauw opgezocht en ik kom erop uit dat het waarschijnlijk een zenuw is die bekneld zit... Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Net een prachtige echo gehad van ons minimensje :flirting:
Gisteren 11 weken dus uitgerekende datum blijft 25 februari. Mag ik dan ook in jullie overzichtje? (Ik ben 32 jaar oud en het wordt mijn 3e kindje)
Nu koffie en genieten van dit goede nieuws.
Eind deze week gaan we het bekend maken, de trouwbedankjes worden vandaag besteld dus voordat ze bij onze familie en vrienden op de mat liggen ben ik bijna 12 weken.
Hier ook net weer een echo gehad, deze keer de termijnecho. En wat een opluchting, weer is alles goed! Zo leuk om zo'n bewegend mini-mensje te zien, alles zit er op en er aan. De echoscopiste gaf aan dat het er allemaal prima uit ziet. De uitgerekende datum is nu vastgesteld op 22 februari, dus iets naar voren gezet. Zit nu op 11+4 weken, bijna langs die weken grens. We gaan het deze week dan ook vertellen aan onze familie en directe vrienden.

@nipt: wij hebben morgen de counselling afspraak en dan kan ik woensdagmorgen meteen bloed laten prikken.

@eieren: ik eet gewoon eieren hoor, ben daar dus totaal niet bang voor.

@kwaaltjes: heb het idee dat ik ook weer wat beter kan eten. Alleen die gewone Hollandse pot, dat staat me echt nog tegen.

@bewegen: gisteren met vrienden zo'n 12 km gaan wandelen....dat was af en toe wel even doorzetten. Zeker omdat zij het nog niet weten...maar gelukkig goed gegaan.

@echo's: wat leuk om te lezen dat er nu zo veel dames zo veel goede echo's hebben!
Hallo februari-moeders to be! Ik hoop dat jullie nog een plekje vrij hebben voor mij :).

Ik ben 31 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Vrijdag de termijnecho gehad en ik ben net als Dido op 22 feb uitgerekend! Dus nu ruim 11w zwanger. Een weekje korter dan o.b.v. laatste menstruatie, maar dat dachten we al. Alles zag er goed uit gelukkig! Ik heb iemand in mijn nabije omgeving die beroepsmatig echo's maakt dus ik had al een paar pretecho's gehad. Het was daarom iets minder spannend voor ons dan voor de meesten, maar het blijft fantastisch en ontroerend om dat mini-kindje te zien zwemmen! :flirting:

@buikje
Fijn om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die echt al een buikje krijgt! Ik had het op mijn werk al verteld omdat ik de misselijkheid moeilijk kon verbergen, maar het begint ook echt wel op te vallen nu... :$

@NIPT
Wij gaan ook de NIPT doen. Mijn man wil dat vooral graag. Als de uitslag slecht is, is het nog even bezien wat we ermee doen. Maar dan weten we het in elk geval. Deze week maar even bloed prikken.

@Voelen
Ik denk ook wel eens dat ik al wat voel, maar ik denk dat het eerder wishful thinking is ;-D. Het zullen mijn darmen wel zijn, ik ben ook heel makkelijk verstopt.... Irritant.

@Hannah, dat is niet niks zeg! Hopelijk verloopt het allemaal goed.
@Ballys, ondanks de berperkingen fijne vakantie! Normaal is het nooit leuk om weer naar huis te moeten, maar jij hebt mooi iets om naar uit te kijken :D
@HappyMama, wat ontzettend leuk die trouwbedankjes! Wat zal iedereen het jullie gunnen!
anoniem_344959 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 22:54
Reden: rare zin
1.13% gewijzigd
@miss-oops, welkom! Leuk en spannend, eerste kindje!!
De trouwbedankjes zijn gisteren op de post gegaan, ik heb ze toch maar direct via kaartje2go laten verzenden, ik zag het niet zitten om weer al die adressen zelf te schrijven en zo duurde het allemaal weer langer. Ik wil het nu van de daken gaan schreeuwen.. de kinderen ook.. als het goed is krijgt iedereen z'n kaartje vandaag en ik vind het ergens zelfs spannend.. Haha

@voelen, ook hier plopjes en gevoel van harde buiken maar ik weet dat dit uiteraard door de zwangerschap komt maar niet de baby zelf is.

@NIPT vandaag enige vrije dag dus ik ga proberen om samen met m'n dochter naar de dichtstbijzijnde priklocatie te rijden. Ik wil dat zsm doen. Jammer dat je dat niet overal kan doen, ik moet er een half uur voor rijden..

Uit welke regio's komen jullie vandaan?
YES! :hello: :hello: :hello:

Net de uitlslag van de NIPT gehad, met vlag en wimpel geslaagd! Niks vreemds te zien!

:cheer2:

Nu 22-08 weer een afspraak bij de VK en dan op 28-08 hebben wij een pret echo met geslachtsbepaling! :heart:
Wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!
Hoe lang moest je wachten op de uitslag?

Hier vanmorgen ook alle afspraken gepland, 4 sept (15 weken) geslachtsbepaling, 2 okt (met 19 weken) de 20 weken echo.
Ik heb verleden week maandag ochtend bloed laten prikken, en vandaag al de uitslag, 6 werkdagen dus :)

Wij hebben van het weekend al wel een kinderwagen gekocht... ik kon gewoon niet meer wachten :-$ Hebben jullie ook al dingen gekocht?
Goede echo gehad , wat een opluchting! Man was mee, vond het wel bijzonder om erbij te zijn toen de eerste foto van ons laatste kind werd gemaakt. Wat een drukte aker is onze baby! Heeft echt een dansje gedaan voor de echo, haha.

Lgcm wat voor Kinderwagen is het geworden?

Nog niets gekocht en weet niet of dat nog komt. Heb alles wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven