hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
*
quote:Digitalis schreef op 12 februari 2009 @ 18:37:

Sja als ene Heer Gusher net bij je is geweest om te klagen en vervolgens rattengif heeft gekocht en je poes is die avond dood, dan lijkt me toch wel dat je ergens redelijke verdachtmaking hard kunt maken, of niet?

Afgezien van het feit dat ik de beesten niet wil doden (aangezien ik vind dat zij hier ook niets aan kunnen doen) denk ik ook dat ze heel snel bij mij op de stoep staan.

Heb deze week over de hele schutting schroeven geplaatst ;)

Het is dus niet écht een raadsel waar de kattenhater woont.
Ben gewoon misselijk geworden na het lezen van dit topic. Ben benieuwd wat de engel vindt van sommige adviezen die gegeven worden hier.

Bij ons heeft de hele buurt trouwens een brief gekregen van de woningbouwvereniging met de vraag of de kattenbezitters zelf een kattenbak in de tuin willen zetten. Dus die proberen er ook wat aan te doen. Nu zie je overal kattenbakken staan, is eigenlijk wel grappig. Heb het ook maar keurig gedaan hoewel mijn katten, gelukkig, maar weinig buiten zijn.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Kan er nu geen slotje op dit topic??

Er zijn nu toch wel meerdere goede en DIERVRIENDELIJKE tips gegeven, het begint nu behoorlijk uit de hand te lopen met respectloze opmerkingen van een aantal kattenhaters! Je bent volkomen verkeerd bezig als je, ook al hou je zelf niet van dieren/katten, ze dan maar gewoon met de meest barbaarse methoden om zeep te helpen. Mensen die zulke dingen doen zijn ziek in hun hoofd en moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen, hebben ze nergens meer last van.

Ik ben het eens met de stelling dat er heel veel katteneigenaren zijn die zich wel wat socialer zouden mogen opstellen, maar om nou gif te gaan strooien of soortgelijke wrede methoden er op na te houden...? En dan hebben deze bruten nog het lef om andere mensen asociaal te noemen...
quote:Pippi74 schreef op 12 februari 2009 @ 18:59:

Kan er nu geen slotje op dit topic??

Er zijn nu toch wel meerdere goede en DIERVRIENDELIJKE tips gegeven, het begint nu behoorlijk uit de hand te lopen met respectloze opmerkingen van een aantal kattenhaters! Je bent volkomen verkeerd bezig als je, ook al hou je zelf niet van dieren/katten, ze dan maar gewoon met de meest barbaarse methoden om zeep te helpen. Mensen die zulke dingen doen zijn ziek in hun hoofd en moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen, hebben ze nergens meer last van.

Ik ben het eens met de stelling dat er heel veel katteneigenaren zijn die zich wel wat socialer zouden mogen opstellen, maar om nou gif te gaan strooien of soortgelijke wrede methoden er op na te houden...? En dan hebben deze bruten nog het lef om andere mensen asociaal te noemen...Ok ok, gif is inderdaad erg wreed.... gebakken spons schijnt ook te helpen.
heb je je nou speciaal aangemeld om hier kinderachtige stook-opmerkingen te plaatsen?

tssssk..
quote:extrahalo schreef op 12 februari 2009 @ 17:14:

[...]

Ik zie me al aankomen bij de dierentuinIn Blijdorp kun je dat gewoon kopen , hoor ....of waren dat nou olifantendrollen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 19:03:

heb je je nou speciaal aangemeld om hier kinderachtige stook-opmerkingen te plaatsen?

tssssk..

Dit toont alleen maar aan hoe hoog de ergernis van kattenoverlast kan oplopen. En ja, op een forum kun je de frustratie effe lekker ventileren.

In een eerder bericht had ik al geschreven dat ik het dier niet wilde doden... dat latere bericht was toch echt sarcastisch bedoeld.

Feit blijft dat de overlast wordt veroorzaakt door de katten "liefhebber" terwijl de tuinliefhebber voor de kosten en werkzaamheden moet opdraaien om die schijtmachine uit hun tuin te houden.
als je even goed leest zie je dat hier heel wat kattenbaasjes zijn die willen helpen met het probleem.
Wanneer TO de eigenaar niet op de hoogte stelt en ook niet weet van wie de katten zijn is het voor een "liefhebber" en eigenaar ook niet mogelijk he om de kosten en werkzaamheden op zich te nemen.

Of moet een katteneigenaar zo om de week eens alle huizen langs om te vragen of hij/zij last heeft van de kat?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Een kat die buiten zijn eigen huis of tuin komt veroorzaakt overlast. Elke katten eigenaar kan dat dus weten.
Ik wil degenen die dat aangaat vragen om op te houden met dieronvriendelijke opmerkingen als gif of gebakken spons te noemen als oplossingen.

Ik vind dit niet gepast en het lijkt me ook niet de insteek van dit topic.

Ik reken op jullie medewerking.

Angel 1
Inbenik ; vind je het logischer dat de katteneigenaar álle buurtbewoners betaalt voor anti-kattenzooi , of dat de katteneigenaar zorgt dat de katten in zijn eigen tuin blijven ? En wat dan als er 15 mensen in je straat een kat hebben , moet degene die er geen heeft en er last van heeft alle 15 adressen af ?

En wie moet wie aanspreken volgens jou ; degene die er last van heeft , of degene die een beest heeft die naar alle waarschijnlijkheid overlast gaat geven ?
quote:jozocarla schreef op 12 februari 2009 @ 19:11:

Een kat die buiten zijn eigen huis of tuin komt veroorzaakt overlast. Elke katten eigenaar kan dat dus weten.

Correct... Iedereen met een kat moet toch weten dat het irritant is als zijn dier in een ander z'n tuin gaat pissen en schijten? Dat wéét je toch??

Btw, in mijn geval kloeg heel de buurt van die overbuur met zijn katten, dus ik stond niet alleen.
quote:jozocarla schreef op 12 februari 2009 @ 18:50:

Heb deze week over de hele schutting schroeven geplaatst ;)

Het is dus niet écht een raadsel waar de kattenhater woont.Best wel jammer dat jij geld moet uitgeven om je tuin katten-vrij te houden, terwijl de eigenaar van de katten eigenlijk gewoon zijn/haar beesten beter in de gaten moet houden.
quote:gusher schreef op 12 februari 2009 @ 19:18:

[...]

Btw, in mijn geval kloeg heel de buurt van die overbuur met zijn katten, dus ik stond niet alleen.Ah, al net zo'n prachtwijk als de mijne, wed ik
quote:gusher schreef op 12 februari 2009 @ 19:21:

[...]

Best wel jammer dat jij geld moet uitgeven om je tuin katten-vrij te houden, terwijl de eigenaar van de katten eigenlijk gewoon zijn/haar beesten beter in de gaten moet houden.

Das waar .. maar weet je hoe leuk het is als een kat HEEEEEL voorzichtig over die schoeven op de schutting probeert te lopen, en je er vervolgens een bak water overheen gooit??

Het theater is duurder...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 februari 2009 @ 19:17:

Inbenik ; vind je het logischer dat de katteneigenaar álle buurtbewoners betaalt voor anti-kattenzooi , of dat de katteneigenaar zorgt dat de katten in zijn eigen tuin blijven ? En wat dan als er 15 mensen in je straat een kat hebben , moet degene die er geen heeft en er last van heeft alle 15 adressen af ?

En wie moet wie aanspreken volgens jou ; degene die er last van heeft , of degene die een beest heeft die naar alle waarschijnlijkheid overlast gaat geven ?

Als mijn kat buiten is zou het kunnen dat die overlast veroorzaakt idd, maar ik weet niet waar. Kan moeilijk aan zeker 50 adressen een redelijk bedrag geven aan buurtbewoners voor het geval dat toevallig mijn kat nou net in die tuin gaat poepen of plassen. Behalve dat dit mij te kostbaar wordt is het ook gewoon niet reeel.

Als iedereen dit zal doen loop je lekker binnen als geen-katten bezitter of binnen katten bezitter.

Mijn katten zijn, zoals ik al eerder schreef, sporadisch buiten. Verder heb ik in zowel mijn voortuin als mijn achtertuin een kattenbak staan die ik bij hou. Ik merk dat ook andere katten op deze bak gaan dus lever ik op deze manier ook een bijdrage aan het minder vervuilen van de tuinen van buren door andere katten.

Mijn katten hebben beide een bandje om wanneer je last heb van de kat kun je mij bereiken want adres en telefoonnumer staat erin.

Ik ben bereid om de boel eens in de zoveel tijd op te ruimen als ik weet dat het van mijn kat is. Vindt het niet nodig dat ik van alle katten in de buurt (denk ook zwerfkatten, zijn er vrij veel hier) overal de uitwerpselen ga opruimen.
Maar je vindt het dus niet reeël om je kat in je eigen tuin te houden ?
quote:meds schreef op 12 februari 2009 @ 14:05:

een hond helpt niet, en zeker niet een hond die de kat om zeep helpt want dan krijg je de politie aan de deur. sorry, was vandaag in een rotbui.. . hond van zusje is inmiddels op heropvoedingscursus bij martin gaus..
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 12 februari 2009 @ 19:31:

[...]

Als iedereen dit zal doen loop je lekker binnen als geen-katten bezitter of binnen katten bezitter. Binnenlopen ? Hoe loop ik binnen als ik jou bijv. zou vragen om zo'n kattenschrikding te kopen ?

.

Ik ben bereid om de boel eens in de zoveel tijd op te ruimen als ik weet dat het van mijn kat is. Vindt het niet nodig dat ik van alle katten in de buurt (denk ook zwerfkatten, zijn er vrij veel hier) overal de uitwerpselen ga opruimen.Eens in de zoveel tijd ? Dus ik mag dan een week lang de drollen laten liggen meuren ? En de drol die jij niet " herkent " als zijnde drol-van-jouw-poezenbeest die laat je ongemoeid ? Dus jij vindt dan dat ik bijv. 15 buurtbewoners met schepje op moet trommelen die allemaal komen keuren welke drol van hun poes is en die desbtreffende drol dan opscheppen ? Is dat wél reeël ? Vind je stiekum niet dat mensen zonder poes mét tuin en mét kattenstront gewoon niet zo moeten z**ken ??
Wanneer je weet dat je last hebt van 1 van mijn katten ben ik wel bereid om preventieve maatregelen te nemen voor de buren zoals korrels kopen.

Geld geven, zoals ik je eerdere bijdrage eerst opvatte, vond ik echter echt te ver gaan.

Natuurlijk herken ik de drol van mijn kat niet. Ik bedoel ik ken mijn katten goed, maar er zijn grensen.

Ik wilde ermee duidelijk maken dat ik niet bij 50 huizen dagelijks langs ga om alle drollen op te ruimen van alle katten. Een bewoner moet mijn kat zo af en toe zien in zijn/haar tuin. Eens in de zoveel tijd ja. Zou jij willen dat ik elke dag door je huis kom met me schepje in je privay stukje om de drol van de dag op te ruimen? Tenzij ik gewoon naar binnen kan lopen van buitenaf in de tuin, maar dat kan bij veel huizen hier niet.

Denk zeker met het naar buiten gaan gedrag van mijn katten, en de volle bakken binnen en bij mij buiten, dat de overlast mee zal vallen. Dus eens in de drie dagen vindt ik voldoende. In de zomer en met warm weer ligt dat weer anders.

Maar ik denk dat ik best wel een katteneigenaar ben die de moeite neemt om de overlast te beperken zonder mijn katten te beperken in hun leefomgeving.

Vraag trouwens wel regelmatig aan buren of ze last hebben van de katten, maar het antwoord is altijd nee. Tja, als dat niet waar is dan heb ik wel mijn best gedaan lijkt me.
@ikbenikhetisnietanders: je beseft toch dat je steeds verantwoordelijk bent voor je huisdier? Als jouw kat bv de straat oversteekt (om bij de overbuur een drol te leggen bv) en er moet een auto hard remmen en rijdt bv ergens tegenaan of maait een fietser mee, dan ben jij wel verantwoordelijk...

Nog een reden extra om je katten op je eigendom te houden ipv los te laten lopen.
@ikbenikhetisnietanders: We moeten dus óf jouw kat betrappen op het schijten, of een DNA test op de stront laten uitvoeren om te bewijzen dat het jouw kat is, vervolgens moeten we het beest zien te vangen om het halsbandje te kunnen lezen, en dan kom jij de drollen van jóuw kat uit de tuin halen?

Zorg er gewoon voor dat jouw kat niet van jouw terrein af komt. lijkt me een stuk reeler.
Gelukkig ben ik voor degelijke gevallen wettelijk gezien niet verantwoordelijk, maar gewoon die bewuste automobilist.

Een dergelijk ongeluk kan ook gebeuren bij een wild konijn of ander wild dier.

Bovendien loop ik inderdaad het risico dat mijn kat aangereden wordt, maar ik heb liever dat ze gelukkig vroegtijdig aan het einde komt dan ongelukkig lang binnen zit.

Ik krijg een beetje het gevoel dat jullie mij nu een beetje hard aanpakken omdat ik de enige poster ben die niet bereid is haar kat op te sluiten en dit toegeeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven