ervaringen bam-moeders?
maandag 31 juli 2017 om 16:25
Dus jij bent niet wijs?karin12345 schreef: ↑31-07-2017 15:57De meeste mensen zijn heus wel zo wijs het niet direct in je gezicht te zeggen.
Of is een anoniem forum iets anders dan ' direct in mijn gezicht'?
Het interesseert me ook niets of mensen het wel of niet accepteren, zolang ze hun negativiteit en vooroordelen maar bij mijn kinderen weghouden.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 31 juli 2017 om 16:26
Ben je echt zo dom?
maandag 31 juli 2017 om 16:29
Ik degradeer vaders niet tot potje zaad, dat doe jij.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 15:44Heel veel mensen vinden het niks als je vaders degradeert tot een potje zaad en verder niets.
Het zal ook nooit gewoon of geaccepteerd worden in de maatschappij, een kind verwekken in een kliniek met donorzaad.
Niemand zal de kinderen erop aankijken want die hebben niets in te brengen gehad in hun ontstaansgeschiedenis.
Ik zie dat vaders een rol spelen in de opvoeding, net als moeders.
Ik denk alleen dat daarin niemand onmisbaar is en heb zelf gekozen voor een vorm waarin mijn kinderen geen vader hebben.
Vader is namelijk meer dan een zaadleverancier. Mijn kinderen hebben geen vader. Wel een donor.
maandag 31 juli 2017 om 16:48
100 mensen 100 meningen.. ik vind het heel mooi dat dit een mogelijkheid is als je met een enorme kinderwens zit.
Er zijn natuurlijk nog een aantal opties >
1. vent uit de kroeg halen, je vol laten pompen, met waarsch een hoop ziektes aan je doos! en je kind vertellen dat je zaad gejat hebt omdat je hem/haar zo graag wilde hebben.
2. relatie aangaan, pil eruit, zwanger worden, vent eruit knikkeren
of....
3.. je kinderwens vergeten..
Optie 3 is geen optie dus... en 1 en 2 al helemaal niet. Met die 2 opties zou ik mezelf niet meer recht in de ogen kunnen aankijken.
Maar echt wachten tot ik 40 Plus ben en ieder jaar maar hopen op een juiste geschikte vent waarmee ik misschien eens kinderen zou willen? No Way... mijn kinderwens is veel groter dan een partner wens, sterker nog, ik zit niet eens op een vent te wachten!
1. vent uit de kroeg halen, je vol laten pompen, met waarsch een hoop ziektes aan je doos! en je kind vertellen dat je zaad gejat hebt omdat je hem/haar zo graag wilde hebben.
2. relatie aangaan, pil eruit, zwanger worden, vent eruit knikkeren
of....
3.. je kinderwens vergeten..
Optie 3 is geen optie dus... en 1 en 2 al helemaal niet. Met die 2 opties zou ik mezelf niet meer recht in de ogen kunnen aankijken.
Maar echt wachten tot ik 40 Plus ben en ieder jaar maar hopen op een juiste geschikte vent waarmee ik misschien eens kinderen zou willen? No Way... mijn kinderwens is veel groter dan een partner wens, sterker nog, ik zit niet eens op een vent te wachten!
maandag 31 juli 2017 om 16:51
karin12345 schreef: ↑31-07-2017 15:44Heel veel mensen vinden het niks als je vaders degradeert tot een potje zaad en verder niets.
Het zal ook nooit gewoon of geaccepteerd worden in de maatschappij, een kind verwekken in een kliniek met donorzaad.
Niemand zal de kinderen erop aankijken want die hebben niets in te brengen gehad in hun ontstaansgeschiedenis.
Ik snap je punt niet.
Bedoel je te zeggen dat in jouw geval een tweede ouder echt heel erg noodzakelijk is om je kinderen nog enigszins normaal op de wereld te zetten?
Of bedoel je nou te zeggen dat jij er niks aan kan doen maar dat we het je ouders kwalijk moeten nemen dat ze hun kind zo hebben gemaakt?
Of bedoel je te zeggen dat je geen vader hebt gehad en dit het bewijs is dat dit gruwelijk mis kan gaan?
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 10:23
0.25% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 16:56
Dat jij het schimmig en onduidelijk vindt zegt wel iets over jouw beperkte blikveld.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 16:51Als je toch zoveel om kinderen geeft, dan zou je altijd nog kunnen gaan voor pleegmoederschap.
Daar heb je geen schimmige, onduidelijke constructies voor nodig.
Ik vind de constructie juist hartstikke duidelijk.
En ik geef ook niet om kinderen in het algemeen, ik geef om mijn kinderen.
maandag 31 juli 2017 om 17:24
Want die kinderen hebben het al zo lastig, dat ze dan ook nog wel een gezin verdienen met maar één moeder (even jouw denkwijze volgend)? Als je er echt zo van overtuigd bent dat vaders essentieel zijn bij de opvoeding en verzorging van een kind dan zou je juist pleegkinderen een moeder én vader gunnen, want die hebben het vaak al lastig genoeg.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 16:51Als je toch zoveel om kinderen geeft, dan zou je altijd nog kunnen gaan voor pleegmoederschap.
Daar heb je geen schimmige, onduidelijke constructies voor nodig.
maandag 31 juli 2017 om 17:26
Wat is het verschil tussen zaad uit een kliniek of "je vol laten pompen na een kroegbezoek"?Jo_Anna schreef: ↑31-07-2017 16:48100 mensen 100 meningen.. ik vind het heel mooi dat dit een mogelijkheid is als je met een enorme kinderwens zit.
Omdat je bij zaad uit een kliniek kunt vergeten, dat het een rare manier is om een kind te verwekken?
Of jezelf wijs kunt maken, dat het een hele normale manier is om een kind te krijgen?
maandag 31 juli 2017 om 17:29
Wat is nou toch je probleem?karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:26Wat is het verschil tussen zaad uit een kliniek of "je vol laten pompen na een kroegbezoek"?
Omdat je bij zaad uit een kliniek kunt vergeten, dat het een rare manier is om een kind te verwekken?
Of jezelf wijs kunt maken, dat het een hele normale manier is om een kind te krijgen?
Dat jij niet voor bam-schap zou kiezen is duidelijk, prima.
Maar ietsje meer respect voor mensen die een andere keuze maken zou wel fijn zijn.
En om antwoord te geven op je vraag: door te kiezen voor sperma uit een kliniek is er voor de kinderen de mogelijkheid om de donor evt te ontmoeten en het zaad is gecontroleerd, dus minder kans op SOA's.
maandag 31 juli 2017 om 17:31
Pleegkinderen hebben meestal gewoon al een vader en moeder.MrsLady schreef: ↑31-07-2017 17:24Want die kinderen hebben het al zo lastig, dat ze dan ook nog wel een gezin verdienen met maar één moeder (even jouw denkwijze volgend)? Als je er echt zo van overtuigd bent dat vaders essentieel zijn bij de opvoeding en verzorging van een kind dan zou je juist pleegkinderen een moeder én vader gunnen, want die hebben het vaak al lastig genoeg.
Die de opvoeding tijdelijk of permanent niet goed genoeg op zich kunnen nemen.
En aangezien er te weinig pleeggezinnen zijn voor al die kinderen die hulp nodig hebben, kan dat mooie werk ook prima gedaan worden door een alleenstaande man en/of vrouw.
maandag 31 juli 2017 om 17:32
Ja, dat kan.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:31Pleegkinderen hebben meestal gewoon al een vader en moeder.
En aangezien er te weinig pleeggezinnen zijn voor al die kinderen die hulp nodig hebben, kan dat mooie werk ook prima gedaan worden door een alleenstaande man en/of vrouw.
Ik wilde graag zelf een kind baren. Ook prima.
maandag 31 juli 2017 om 17:35
Ja, via een wet die pas vanaf 2002 van kracht is.Solomio schreef: ↑31-07-2017 17:29Wat is nou toch je probleem?
Dat jij niet voor bam-schap zou kiezen is duidelijk, prima.
Maar ietsje meer respect voor mensen die een andere keuze maken zou wel fijn zijn.
En om antwoord te geven op je vraag: door te kiezen voor sperma uit een kliniek is er voor de kinderen de mogelijkheid om de donor evt te ontmoeten en het zaad is gecontroleerd, dus minder kans op SOA's.
En waar alleenstaande vrouwen dus echt geen voorstander van waren, want dan zou het aantal donoren flink door kunnen dalen.
Wat ook gebeurd is.
Alleenstaande vrouwen interesseerde het geen biet dat kinderen niets te weten kwamen over hun afstamming.
maandag 31 juli 2017 om 17:39
Ah ja, dus daar zijn alleenstaande goed genoeg voor? Het vuile werk opknappen van ouders die voor kinderen hebben gekozen en het, om wat voor reden dan ook (en dan heb ik het even over de permanente gevallen), niet zelf kunnen opvoeden? Denk dat die kinderen een stuk meer beschadigd zijn als ze 18 zijn dan kinderen van een BAM. Ga je daar dan druk over lopen maken in plaats van over kinderen die vol liefde en met al het andere wat kinderen nodig hebben opgroeien, maar toevallig maar één ouder hebben.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:31Pleegkinderen hebben meestal gewoon al een vader en moeder.
maandag 31 juli 2017 om 17:39
En dat weet jij omdat?????karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:35Ja, via een wet die pas vanaf 2002 van kracht is.
En waar alleenstaande vrouwen dus echt geen voorstander van waren, want dan zou het aantal donoren flink door kunnen dalen.
Wat ook gebeurd is.
Alleenstaande vrouwen interesseerde het geen biet dat kinderen niets te weten kwamen over hun afstamming.
En hoe veel kinderen hebben er precies enorme problemen omdat ze hun donor niet kennen?
Had je die cijfers van het Fiom nog meegekregen?
Ow, wacht, die cijfers trok je in twijfel omdat ze niet in je straatje pasten.
In de psychologie hebben ze hier prachtige termen voor: mensen die argumenten die hun eigen mening onderuithalen gewoon negeren of ontkennen.
maandag 31 juli 2017 om 17:42
Wat voor mij het allerbelangrijkste is: de donor kiest er bewust voor. Dus je zadelt geen man op met een kind wat hij niet wil, en geen kind met een vader/donor die dat helemaal niet wilde zijn. Alle onderzoeken laten zien dat kinderen met maar 1 ouder het prima doen, maar dat ongewenst zijn wel vaak problemen oplevert.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:26Wat is het verschil tussen zaad uit een kliniek of "je vol laten pompen na een kroegbezoek"?
En ach, wat is normaal? Ik ben me bewust van het feit dat het in elk geval niet doorsnee is, en dat er best wat mensen iets van zullen vinden. Dat mag. Ik vind ook wel eens iets van mensen die onder bepaalde omstandigheden een kind krijgen. Dat hou ik dan alleen wel voor me, de ouders hoeven niks met mijn hersenspinsels, en de kinderen al helemaal niet. Dus ik hoop dat mensen die er een probleem mee hebben dat voor zich houden of tegen míj uiten, en niet tegen het kind.
maandag 31 juli 2017 om 17:42
Ik snap trouwens die heftigheid niet. Jij hoeft toch geen bam te worden?
En kom nou niet aan met dat je in het belang van de bam-kinderen denkt, want daarover zijn genoeg cijfers te vinden dat die kinderen het prima doen.
Er zit dus iets anders achter je reacties.
En kom nou niet aan met dat je in het belang van de bam-kinderen denkt, want daarover zijn genoeg cijfers te vinden dat die kinderen het prima doen.
Er zit dus iets anders achter je reacties.
maandag 31 juli 2017 om 18:08
Jij vind dat een rare manier.. dat kan, jammer dan.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 17:26Wat is het verschil tussen zaad uit een kliniek of "je vol laten pompen na een kroegbezoek"?
Ik heb die keus wel kunnen en mogen maken! en het is mijn beste keus ooit.
Snap je probleem ook niet en het maakt niet uit wat er hier gezegd wordt, is gewoon een onbegonnen discussie.
maandag 31 juli 2017 om 18:10
Dat geldt gelukkig voor veel meer dingen en voor veel meer mensen: dat ze niet zomaar alles tegen elkaar zegt wat in je opkomt.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 15:57De meeste mensen zijn heus wel zo wijs het niet direct in je gezicht te zeggen.
Daar heb je zelf ook voordeel van.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:37
0.31% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 31 juli 2017 om 18:14